ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
УХВАЛА
про роз'яснення судового рішення
15 лютого 2013 рокуСправа № 2а-2646/12/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
головуючого судді - Гавури О.В.;
при секретарі - Плаксіній О.С.
за участю:
представник позивача -Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України, не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений у встановленому законом порядку, причини не явки суду не відомі;
представник відповідача -Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради, не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений у встановленому законом порядку, причини не явки суду не відомі;
представник відповідача -КП "БТІ та ДРОНМ" Севастопольської міської Ради, не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений у встановленому законом порядку, причини не явки суду не відомі;
розглянувши заяву представника позивача про роз'яснення Постанови Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770 за адміністративним позовом Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради, КП "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради про визнання відмови протиправною та спонукання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі №2а-2646/12/2770 адміністративний позов Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України задоволений частково, визнано відмову Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради у видачі свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1 - протиправною.
Зобов'язано Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради розглянути питання щодо видачі та оформлення Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України Свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1.
06.02.2013 року до суду надійшла заява представника позивача про роз'яснення Постанови Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770, розгляд якій був призначений на 15.02.2013 року.
Сторони у судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені у встановленому законом порядку, причини не явки суду не відомі
Керуючись ч. 3 ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає можливим розглянути заяву про роз'яснення судового рішення за відсутністю сторін, оскільки неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядові заяви про роз'яснення рішення.
Суд, вивчивши заяву, дійшов висновку про те, що заява про роз'яснення судового рішення підлягає задоволенню, а судове рішення - Постанова Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770 - роз'ясненню.
Відповідно до діючого законодавства з 01.01.2013 року змінився порядок реєстрації права власності на нерухоме майно у зв'язку із набуттям чинності Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що цім Законом регулюються відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до ч.1,2 ст.6 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" систему органів державної реєстрації прав становить спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав - Міністерство юстиції України, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав, та його територіальні органи, які є органами державної реєстрації прав. Держателем Державного реєстру прав є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав - Міністерство юстиції України.
Згідно з п.1 ч.1 ст. 8 Закону орган державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації;
Статтею 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлений порядок проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, а саме.
Державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:
1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви;
2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;
3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;
4) внесення записів до Державного реєстру прав;
5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;
6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
Орган державної реєстрації прав, державні реєстратори зобов'язані надати до відома заявників інформацію про необхідний перелік документів для здійснення державної реєстрації прав.
Перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
У випадках, передбачених законодавством України, державна реєстрація прав проводиться після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, права стосовно якого підлягають державній реєстрації.
Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів (крім випадків, встановлених у частині сьомій цієї статті) з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та передбачених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до нього, документів, необхідних для її проведення.
Державна реєстрація іпотек, надання відмови в ній проводиться в строк, що не перевищує одного робочого дня.
У разі якщо під час розгляду заяви про державну реєстрацію прав державним реєстратором встановлено, що подані інші заяви про державну реєстрацію прав на те саме майно, заяви розглядаються в порядку черговості їх надходження. При цьому заява розглядається тільки після прийняття рішення державним реєстратором щодо попередньо розглянутої заяви і внесення ним відповідного запису до Державного реєстру прав.
Розгляд заяви про державну реєстрацію обтяжень і прийняття рішення про таку реєстрацію, відмову у державній реєстрації обтяжень або її зупинення проводиться в день надходження заяви та документів, необхідних для державної реєстрації обтяжень.
У разі надходження заяви про державну реєстрацію обтяжень, іпотеки на майно, щодо якого вже зареєстровано заяву про державну реєстрацію права на це майно, державний реєстратор спочатку розглядає заяву про державну реєстрацію прав, а після цього - заяву про державну реєстрацію обтяжень, іпотеки. При цьому строк державної реєстрації прав та їх обтяжень становить десять днів з дня державної реєстрації заяви про державну реєстрацію обтяжень, іпотеки.
Державна реєстрація прав, їх обтяжень у результаті вчинення нотаріальної дії (надання відмови в ній) проводиться одночасно з вчиненням такої дії.
Державна реєстрація обтяжень прав на нерухоме майно, право власності на яке не зареєстроване у Державному реєстрі прав, іпотеки майнових прав на об'єкт незавершеного будівництва, проводиться у спеціальному розділі Державного реєстру прав. При державній реєстрації права власності на таке майно записи про обтяження переносяться до відповідної частини відкритого розділу Державного реєстру прав.
Облік безхазяйного нерухомого майна проводиться органом державної реєстрації прав за заявою органу місцевого самоврядування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Датою і часом державної реєстрації прав та їх обтяжень вважається дата і час реєстрації відповідної заяви.
Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також порядок надання інформації з Державного реєстру прав встановлює Кабінет Міністрів України.
Форма і вимоги до заповнення заяв та запитів, що подаються до органу державної реєстрації прав, а також форма і вимоги до оформлення рішень, що приймаються у зв'язку з проведенням державної реєстрації прав, взяттям на облік безхазяйного нерухомого майна та наданням інформації з Державного реєстру прав, установлюються відповідно до законодавства.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається: фізичним та юридичним особам на новозбудовані, реконструйовані об'єкти нерухомого майна.
Відповідно до ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Оскільки при виконанні Постанови Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770 виникли питання щодо зрозумілості судового рішення, суд вважає необхідним роз'яснити судове рішення.
На підставі наведеного, керуючись ст. 158, 160, 165, 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Заяву представника позивача задовольнити.
2. Роз'яснити Постанову Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770:
Визнано відмову Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради у видачі свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1 - протиправною.
Зобов'язано Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради розглянути питання щодо видачі та оформлення Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України Свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1.
Визнання протиправною відмови Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради в видачі свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1 - означає, що вказані дії відповідача суперечать нормам законодавства з питань оформлення Свідоцтва про право власності на об'єкти нерухомого майна, вчинені необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для вчинення таких дії, отже порушують права позивача.
Оскільки судом встановлена протиправність в діях Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради, зобов'язання Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради розглянути питання щодо видачі Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1 - означає, що для відновлення порушених прав позивача Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради зобов'язаний вчинити дії, передбачені саме нормами ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" від 01.07.2004, а саме: - зобов'язати реєстраційну службу Головного управління юстиції у м. Севастополі зареєструвати право власності.
Ухвала набирає чинності та може бути оскаржена в Севастопольський апеляційний адміністративний суд у порядок і строки, передбачені ст. ст. 186 і 254 КАС України
Суддя О.В. Гавура
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2013 |
Оприлюднено | 19.02.2013 |
Номер документу | 29386187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Гавура О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні