Ухвала
від 15.02.2013 по справі 2а-2646/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ УХВАЛА про роз'яснення судового рішення 15 лютого 2013 рокуСправа № 2а-2646/12/2770 Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі: головуючого судді - Гавури О.В., при секретарі - Плаксіній О.С., за участю: представник позивача –Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України, не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений у встановленому законом порядку, причини неявки суду не відомі; представник відповідача – Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради, не з'явився, представник відповідача – КП “БТІ та ДРОНМ” Севастопольської міської Ради, не з'явився, розглянувши   заяву представника позивача про роз'яснення Постанови Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770 за адміністративним позовом Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради, Комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна"   Севастопольської міської Ради  про визнання відмови протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ: Постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі №2а-2646/12/2770 адміністративний позов Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України задоволений частково, визнано відмову Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради у видачі свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, який розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1 – протиправною; зобов'язано Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради розглянути питання щодо видачі та оформлення Севастопольській міській організації товариства сприяння оборони України Свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1. 06.02.2013 року до суду надійшла заява представника позивача про роз'яснення Постанови Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770, в зв'язку зі зміною порядку реєстрації права власності на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Представники сторін у судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені у встановленому законом порядку, причини неприбуття до суду не відомі. Керуючись частиною 3 статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає можливим розглянути заяву про роз'яснення судового рішення за відсутністю сторін, оскільки неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядові заяви про роз'яснення рішення. Суд, вивчивши заяву, дійшов висновку про те, що заява про роз'яснення судового рішення підлягає задоволенню, а судове рішення - Постанова Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012  року у справі № 2а-2646/12/2770 - роз'ясненню. Відповідно до діючого законодавства з 01.01.2013 року змінився порядок реєстрації права власності на нерухоме майно у зв'язку із набуттям чинності Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" Частиною 1 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що цим Законом регулюються відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Відповідно до статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Відповідно до частин 1, 2 статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" систему органів державної реєстрації прав становить спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав - Міністерство юстиції України, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав, та його територіальні органи, які є органами державної реєстрації прав. Держателем Державного реєстру прав є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав - Міністерство юстиції України. Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 8 Закону орган державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації Статтею 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлений порядок проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, а саме. Державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження. Орган державної реєстрації прав, державні реєстратори зобов'язані надати до відома заявників інформацію про необхідний перелік документів для здійснення державної реєстрації прав. Перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень. У випадках, передбачених законодавством України, державна реєстрація прав проводиться після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, права стосовно якого підлягають державній реєстрації. Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам. Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів (крім випадків, встановлених у частині сьомій цієї статті) з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та передбачених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до нього, документів, необхідних для її проведення.  Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також порядок надання інформації з Державного реєстру прав встановлює Кабінет Міністрів України. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", свідоцтво про право власності на нерухоме майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, видається: фізичним та юридичним особам на новозбудовані, реконструйовані об'єкти нерухомого майна. Відповідно до пункту 2 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою КМ України №703 від 22.06.2011 Укрдержреєстр та структурні підрозділи територіальних органів Міністерства юстиції України, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру, проводять державну реєстрацію прав шляхом внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державну реєстрацію права власності та інших речових прав проводять на нерухоме майно – структурні підрозділи територіальних органів Мінюсту, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру, за місцем розташування нерухомого майна або більшої за площею його частини в межах територій, на яких такі органи діють. Відповідно до статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту. Зазначена стаття передбачає можливість роз'яснення судом ухваленого ним рішення з метою усунення такого недоліку, як незрозумілість судового рішення, що перешкоджає його належному виконанню. Незрозумілість судового рішення є оцінним поняттям. Стаття 170 Кодексу адміністративного судочинства України не визначає критеріїв, якими можна об'єктивно установити доцільність роз'яснення судового рішення. Тому така доцільність приймається за судовим розсудом, який має відштовхуватись від раціональних критеріїв. Виходячи із системного тлумачення положень коментованої статті, роз'яснено може бути постанову чи ухвалу суду у разі, якщо без такого роз'яснення її тяжко виконати, оскільки високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення. Визнання протиправною відмови Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради в видачі свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, який розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1 - означає, що вказані дії відповідача суперечать нормам законодавства з питань оформлення Свідоцтва про право власності на об'єкти нерухомого майна, вчинені необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для вчинення такої дії, отже порушують права позивача. Оскільки судом встановлена протиправність в діях Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради, зобов'язано Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради розглянути питання щодо видачі Севастопольській міській організації товариства сприяння оборони України свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості, це означає, що для відновлення порушених прав позивача структурний підрозділ територіального органу Міністерства юстиції України зобов'язаний вчинити дії, передбачені саме нормами ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" від 01.07.2004, а саме – розглянути питання щодо реєстрації права власності позивача на відповідний об'єкт нерухомості. Оскільки при виконанні Постанови Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770 виникли питання щодо зрозумілості судового рішення, суд вважає необхідним роз'яснити судове рішення щодо порядку та органу виконання. На підставі наведеного, керуючись ст. ст.158, 160, 165, 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд - УХВАЛИВ: 1.   Заяву представника позивача задовольнити. 2. Роз'яснити Постанову Окружного адміністративного суду м.  Севастополя від 04.12.2012 року у справі № 2а-2646/12/2770: зобов'язати реєстраційну службу Головного управління юстиції у м.Севастополі розглянути питання щодо реєстрації права власності Севастопольської міської організації товариства сприяння оборони України на об'єкт нерухомості, розташований в м. Севастополі по вул. Ушакова Балка, 1. Ухвала набирає чинності та може бути оскаржена в Севастопольський апеляційний адміністративний суд у порядок і строки, передбачені ст. ст. 186 і 254 КАС України Суддя                                                                      О.В. Гавура                                                                                                                                                                                                                                 

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення15.02.2013
Оприлюднено18.02.2013
Номер документу29387659
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2646/12/2770

Ухвала від 15.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

Ухвала від 15.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

Постанова від 04.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні