ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2013 року 16 год. 10 хв. Справа № 808/186/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., при секретарі судового засідання Шмаріні І.О., за участю представника позивача - не прибув, представника відповідача - не прибув, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Південь-Інвест Торг» про стягнення заборгованості.
10 січня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Державної податкової інспекції у м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (далі іменується - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Південь-Інвест Торг» (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути на його користь суму податкового боргу в розмірі 78701 грн. 53 коп.
Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що підприємством самостійно визначено суму податку, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет та при реалізації владної управлінської функції суб'єктом владних повноважень відносно суб'єкта господарювання винесені рішення, якими покладено обов'язок здійснити платіж на користь Державного бюджету України. Дані рішення є діючими, проте суб'єктом господарювання в повному обсязі не виконані. Вказане спричинило утворення спірної суми заборгованості. Посилаючись на викладені вище мотиви, позивач просить суд ухвалити рішення про задоволення позову.
Ухвалою судді від 14.01.2013 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
13.02.2013 представник позивача, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, в судове засідання не прибув, проте подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибув, не повідомив суд про причини неприбуття та не подав до суду жодних заяв, клопотань, письмових заперечень на адміністративний позов чи пояснень.
За таких обставин, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представника відповідача.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12, ст. 41 КАС України, у зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки, матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, а завданням адміністративного судочинства України згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і неухильне дотримання судом вимог даної норми процесуального закону є обов'язковим в кожній адміністративній справі, тому спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.
Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Південь-Інвест Торг», пройшов процедуру державної реєстрації, а відтак набув правового статусу суб'єкта господарювання в розумінні припису ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003 №755-IV, згідно з яким державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (а.с.4-5).
Судом встановлено, що між Заозерненською селищною радою, з одного боку, та орендарем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Південь-Інвест Торг» з другого боку, було укладено договір оренди земельної ділянки від 11.03.2006, згідно з яким Заозерненська селищна рада передала відповідачу в строкове платне користування земельну ділянку, яка зареєстрована за кадастровим номером 0110945300:01:007:0070 за адресою: Україна, АР Крим, м. Євпаторія, селище Заозерне, пр. Латишева,10. Загальна площа земельної ділянки 4,3000 га. Договір укладено строком на 49 років (а.с. 8-12).
Як вбачається з матеріалів справи у відповідача існує заборгованість з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 78701 грн. 53 коп., яка виникла на підставі подання до контролюючого органу податкової декларації з плати за землю від 06.02.2012 №1234, в якій визначено податкове зобов'язання, а саме: на 30.06.2012 - 12403 грн. 35 коп. (за травень 2012 року); 30.07.2012 - 12403 грн. 35 коп. (за червень 2012 року); 30.08.2012 - 12403 грн. 35 коп. (за липень 2012 року); 30.09.2012 - 12403 грн. 35 коп. (за серпень 2012 року); 30.10.2012 - 12403 грн. 35 коп. (за вересень 2012 року); 30.11.2012 - 12403 грн. 35 коп.(за жовтень 2012 року). Загальна сума заборгованості по декларації за вказаний період становить 74420 грн. 10 коп. (а.с. 13-14).
Відповідно до розрахунку заборгованості та зворотнього боку облікової картки платника податків позивачем нарахована пеня в розмірі 4281 грн. 43 коп. (а.с. 16-18).
У зв'язку з несплатою платником податків узгоджених сум податкового зобов'язання позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку: податкова вимога від 02.06.2011 №327 була отримана уповноваженою особою відповідача 19.07.2011, про що свідчить підпис на поштову повідомленні про вручення рекомендованого відправлення (а.с. 15).
Як вбачається з матеріалів справи податкові вимоги відповідачем не були оскаржені ані в адміністративному, ані в судовому порядках та на час розгляду справи є невідкликаними.
За приписами ст. 1 ПК України, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
В пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
За приписами пп. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленими підрозділами у випадках, визначеними цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Податкова декларація подається за звітній період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України за несвоєчасну сплату узгоджених сум податкових зобов'язань нарахування пені розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 131.1 ст. 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
За приписами ст. 1 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 №161-XIV (далі іменується - Закон України №161-XIV) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до ст. 2 Закону України №161-XIV відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Згідно ст. 93 Земельного Кодексу України від 25.10.2001 №2768-III (далі іменується - ЗК України) право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Статтею 96 Земельного Кодексу України передбачено, що землекористувачі зобов'язані, зокрема, своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Згідно ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України - орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України - стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється органам державної виконавчої служби у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Органи державної податкової служби відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, кий має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму додаткового боргу або його частини.
Таким чином, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до приписів ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 2, 7-12, 17, 94, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Південь-Інвест Торг» (69001, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Перемоги, будинок №23, квартира №10 ; ідентифікаційний код 32195912) на користь Державної податкової інспекції у м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби суму боргу з орендної плати за земельні ділянки в розмірі 78701 (сімдесят вісім тисяч сімсот одна) грн. 53 (п'ятдесят три) коп., яку зарахувати на р/р33218812700016, код платежу 5313050203, отримувач: місцевий бюджет Заозерненської селищної ради, код отримувача: 37940108, банк: Управління Держказначейства в м. Євпаторії Головного управління Держказначейства в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя (підпис) К.М.Недашківська
Суддя К.М.Недашківська
13.02.2013 постанова не набрала законної сили.
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2013 |
Оприлюднено | 20.02.2013 |
Номер документу | 29426794 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні