8/97-08-3683
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"19" грудня 2008 р.Справа № 8/97-08-3683
Позивач: Відкрите акціонерне товариство Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” в особі Одеської обласної дирекції Відкритого акціонерного товариства Національної акціонерної страхової компанії „Оранта”
Відповідачі:
1) Товариство з обмеженою відповідальністю „Інфокс” в особі філії „Інфоксводоканал”
2) Комунальне підприємство „Міські дороги”
Про стягнення 7 164,43 грн.
Суддя Атанова Т.О.
За участю представників сторін:
від позивача: Шкода В.М.- за довіреністю від 20.08.2008р.;
від відповідачів:
- ТОВ „Інфокс” в особі філії „Інфоксводоканал”: Добрицька Л.Г.- за довіреністю від 11.12.2007р. за № 3847;
- КП „Міські дороги”: Косарева А.В. - за довіреністю від 28.08.2008р. за № 1047;
СУТЬ СПОРУ: ВАТ Національна акціонерна страхова компанія „Оранта” в особі Одеської обласної дирекції звернулось до господарського суду Одеської області із позовною заявою до ТОВ „Інфокс” в особі філії „Інфоксводоканал” та Комунального підприємства „Міські дороги” про стягнення у порядку регресу солідарно суми виплаченого страхового відшкодування у розмірі 7 164,43 грн.
05.11.2008р. до господарського суду Одеської області від представника позивача надійшло уточнення позовних вимог.
Представники відповідачів у судові засідання з'явились, відзив на позов надали, позов не визнали з підстав, зазначених у відзиві на позов.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
18.10.2007р. між ВАТ Національна акціонерна страхова компанія „Оранта” в особі Жовтневого відділення Одеської обласної дирекції (Страховик) та Чепурних Володимиром Петровичем (Страхувальник) був укладений договір добровільного страхування транспортного засобу за № 2007/30/675. Вигодонабувачем за договором є АКІБ „Укрсиббанк”.
Відповідно до умов вищезазначеного договору Чепурних Володимир Петрович зобов'язався сплачувати страхові платежі у визначений термін та виконувати інші умови договору, а ВАТ Національна акціонерна страхова компанія „Оранта” в особі Жовтневого відділення Одеської обласної дирекції зобов'язалось у разі настання страхового випадку здійснити виплату страхового відшкодування за шкоду, заподіяну застрахованому транспортному засобу та (або) застрахованому додатковому обладнанню внаслідок настання страхового випадку, у порядку та в строк, передбачені договором.
Згідно п.1.1. договору застрахованим транспортним засобом є DAEWOO SENS, 2006 року випуску, реєстраційний номер ВН 6872 АХ, номер кузова Y6DT1311060295081.
Пунктом 1.2.1 договору передбачено, що страховим випадком в числі інших є дорожньо-транспортна пригода.
05.01.2008р. о 16 год. 40 хв. у м. Одесі на вул. Піонерській та пров. Курортний сталася дорожньо-транспортна пригода –застрахований автомобіль DAEWOO SENS, 2006 року випуску, реєстраційний номер ВН 6872 АХ, під керуванням водія Чепурних Володимира Петровича, наїхав на відкритий каналізаційний люк, що підтверджується довідкою за № 013867 Відділу забезпечення діяльності підрозділів ДПС УДАІ ГУМВС України в Одеській області, протоколом огляду транспортного засобу від 09.01.2008р., страховим актом по справі № 8/28.
Відповідно до п.2.10.2. договору страхування при настанні події, що має ознаки страхового випадку, страхувальник зобов'язаний у можливий найкоротший строк, але в будь-якому разі не пізніше двох робочих днів з моменту настання події, що має ознаки страхового випадку, повідомити страховика про обставини події та подати страховику письмову заяву про страхову виплату.
Згідно звіту автотоварознавчого дослідження від 12.01.2008р. за № 8/28, складеного Сектором врегулювання збитків Одеської обласної дирекції ВАТ НАСК „Оранта”, матеріальний збиток, завданий власнику автомобіля DAEWOO SENS, реєстраційний номер ВН 6872 АХ, в результаті його пошкодження в ДТП, складає 7 068,88 грн.
Крім того, власником застрахованого транспортного засобу були здійснені витрати, пов'язані з евакуацією транспортного засобу у сумі 250,00 грн., що підтверджується актом виконаних робіт від 08.01.2008р. та квитанцією за їх оплату від 08.01.2008р. серії 02 БФ за № 329203.
Пунктом 1.3. договору страхування встановлена франшиза (частина збитків, що не відшкодовується страховиком) у розмірі 0,5% від страхової суми, яка згідно розрахунку позивача складає 171,45 грн.
Таким чином, загальна сума страхового відшкодування згідно розрахунку позивача становить 7 165,43 грн.
На виконання умов договору страхування від 18.10.2007р. за заявкою Чепурних Володимира Петровича ВАТ Національна акціонерна страхова компанія „Оранта” в особі Жовтневого відділення Одеської обласної дирекції перерахувало Чепурних Володимиру Петровичу суму страхового відшкодування у розмірі 7 165,43 грн., що підтверджується видатковим касовим ордером від 24.01.2008р. за № 35.
У відповідності до ст. 27 Закону України „Про страхування” від 07.03.1996р. за № 85/96-ВР до страховика, який виплатив страхове відшкодування за договором майнового страхування, в межах фактичних затрат переходить право вимоги, яке страхувальник або інша особа, що одержала страхове відшкодування, має до особи, відповідальної за заподіяний збиток.
Оцінюючи надані докази в їх сукупності, заслухавши представників сторін, суд вважає, що позовні вимоги ВАТ Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” в особі Одеської обласної дирекції підлягають задоволенню з наступних підстав:
Згідно ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 1191 Цивільного кодексу України особа, яка відшкодувала шкоду, завдану іншою особою, має право зворотної вимоги (регресу) до винної особи у розмірі виплаченого відшкодування, якщо інший розмір не встановлений законом.
Згідно п.1.1 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994р. за № 198, власники дорожніх об'єктів або уповноважені ними органи, дорожньо-експлуатаційні організації зобов'язані: своєчасно і якісно виконувати експлуатаційні роботи відповідно до технічних правил з дотриманням норм і стандартів з безпеки руху; постійно контролювати експлуатаційний стан усіх елементів дорожніх об'єктів та негайно усувати виявлені пошкодження чи інші перешкоди в дорожньому русі, а за неможливості це зробити –невідкладно позначити їх дорожніми знаками, сигнальними, огороджувальними і направляючими пристроями відповідно до діючих нормативів або припинити (обмежити) рух; контролювати якість робіт, що виконуються підрядними організаціями; вирішувати питання забезпечення експлуатації дорожніх об'єктів у надзвичайних ситуаціях, за несприятливих погодно-кліматичних умов, у разі деформації та пошкодження елементів дорожніх об'єктів, аварії на підземних комунікаціях і виникнення інших перешкод у дорожньому русі й разом із спеціалізованими службами організації дорожнього руху і за погодженням з Державтоінспекцією оперативно вносити зміни до порядку організації дорожнього руху; аналізувати стан аварійності на дорожніх об'єктах, виявляти аварійно-небезпечні ділянки і місця концентрації дорожньо-транспортних пригод, розробляти і здійснювати заходи щодо удосконалення організації дорожнього руху для усунення причин та умов, що призводять до їх скоєння; разом з Державтоінспекцією брати участь в огляді місць дорожньо-транспортних пригод для визначення дорожніх умов, за яких вони сталися, та усувати виявлені недоліки; своєчасно сповіщати місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування і користувачів автомобільних доріг про строки і порядок закриття або обмеження руху транспортних засобів, стан дорожнього покриття, рівень аварійності на відповідних ділянках, гідрометеорологічні та інші умови; забезпечувати дотримання вимог техніки безпеки, а також безпеки дорожнього руху під час виконання дорожньо-експлуатаційних робіт; відшкодовувати в установленому законодавством порядку збитки власникам транспортних засобів, якщо дорожньо-транспортна пригода сталася внаслідок незадовільного утримання доріг, вулиць, залізничних переїздів.
Відповідно до п. 2 Єдиних правил, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо - експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, –відповідними комунальними дорожньо - експлуатаційними організаціями.
Згідно п.п. 3.1.7., 3.1.10 ДСТУ 3587-97 „Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди” люки оглядових колодязів повинні відповідати вимогам ДСТУ 3634; зруйновані кришки та грати повинні бути негайно загороджені та відзначені відповідними технічними засобами організації дорожнього руху; їх заміна повинна бути здійснена на протязі доби з моменту виявлення.
На підставі п. 1.10 Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001р. за № 1306, відкритий каналізаційний люк є перешкодою у дорожньому русі, а за змістом ст.ст. 9, 18 Закону України ,,Про автомобільні дороги” каналізаційний люк є елементом дорожнього об'єкту, оскільки розміщений на проїзній частині дороги у верхніх її шарах і має сприймати завантаження від транспортних засобів (ст. 1 Закону України „Про автомобільні дороги").
Згідно п. 38 Єдиних правил основними вимогами до транспортно-експлуатаційного стану дорожніх об'єктів є відповідність контрольованих показників окремих їх елементів і об'єктів у цілому ДЄТУ 3587.
Відповідно до п.п. 3.1.7. 3.1.10 ДСТУ 3587-97 „Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди” люки оглядових колодязів повинні відповідати вимогам ДСТУ 3634; зруйновані кришки та грати повинні бути негайно загороджені та відзначені відповідними технічними засобами організації дорожнього руху; їх заміна повинна бути здійснена на протязі доби з моменту виявлення.
Згідно п. 2.1. „Положення про надійну та безпечну експлуатацію мереж та споруд водопостачання і каналізації”, затвердженого Наказом Держкомітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 03.04.1998 року за № 69, мережі й споруди ВК у процесі експлуатації, а також у період тимчасового припинення процесу їхньої експлуатації повинні перебувати під систематичним наглядом власника мережі або споруди ВК. З метою своєчасного виявлення можливих пошкоджень і інших недоліків на мережах або спорудах ВК їхнім власником повинні виконуватися технічні огляди.
Відповідно до п. 2.5 Положення при частковому огляді обстеженню підлягають окремі конструктивні елементи мережі або споруди ВК, елементи інженерного обладнання (наприклад, колодязі на каналізаційній або водопровідній мережі).
У відповідності до п. 2.3. Положення за періодичністю робіт технічні огляди поділяються на чергові і позачергові.
Згідно п. 2.12 Положення огляд основних конструктивних елементів мереж і споруд ВК, які експлуатуються в дуже агресивному середовищі, проводиться один раз на десять днів. Мережі й споруди ВК, що експлуатуються в агресивному середовищі, підлягають обстеженню спеціалізованими організаціями не рідше одного разу на рік з ґрунтовними записами в Паспорті технічного стану мереж і споруд ВК (далі - Паспорт) заходів щодо проведення потрібних робіт з утримання їх у початковій експлуатаційній якості.
Відповідно до п.п. 4.1. 4.2 Положення усі роботи, передбачені системою планово-запобіжних ремонтів на мережах і спорудах ВК, виконуються за річними планами (графіками), що затверджені власником мережі або споруди ВК. У річних планах-графіках встановлюються терміни проведення технічних оглядів, поточних і капітальних ремонтів з рознесенням усіх заходів за місяцями.
Однак, відповідачі не виконали вимоги вказаних вище положень і після дорожньо-транспортної пригоди, що підтверджується фотофіксацією місця пригоди.
Ствердження відповідачів, що каналізаційний люк, розташований у м. Одесі на вул. Піонерській та пров. Курортний, не знаходиться на балансі жодного з них, суд до уваги не приймає, оскільки згідно п. 2.1. „Положення про надійну та безпечну експлуатацію мереж та споруд водопостачання і каналізації”, мережі й споруди ВК у процесі експлуатації, а також у період тимчасового припинення процесу їхньої експлуатації, повинні перебувати під систематичним наглядом власника мережі або споруди ВК (власником мережі або споруди ВК, як правило, є підприємство водопровідно-каналізаційного господарства), а відповідно до п. 2 Єдиних правил, ремонт і утримання дорожніх об'єктів, що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо - експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, –відповідними комунальними дорожньо - експлуатаційними організаціями.
Статтею 1190 Цивільного кодексу України передбачено, що особи, спільними діями або бездіяльністю яких було завдано шкоди, несуть солідарну відповідальність перед потерпілим.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що в даному спорі має місце завдання шкоди спільною бездіяльністю відповідачів –ТОВ „Інфокс” в особі філії „Інфоксводоканал” та КП „Міські дороги”, оскільки вони завдали неподільну шкоду взаємопов'язаною сукупною бездіяльністю, тому позовні вимоги ВАТ Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” в особі Одеської обласної дирекції ВАТ Національної акціонерної страхової компанії „Оранта”, які підтверджені певними засобами доказування, підлягають задоволенню, так як є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві та знайшли своє підтвердження у судовому засіданні.
Згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України витрати по сплаті державного мита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються в рівних частинах на обох відповідачів.
Керуючись ст.ст. 44, 49 ст.ст. 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Інфокс” в особі філії „Інфоксводоканал” (65039, м. Одеса, вул. Басейнова, 5, р/р 2600166061020 в УАКБСР „Укрсоцбанк”, МФО 328016, код ЄДРПОУ 26472133) та Комунального підприємства „Міські дороги” (65000, м. Одеса, вул. Промислова, 37, р/р 2600166053214 в УСБ „Укрсоцбанк”, МФО 328016, код ЄДРПОУ 32642110) солідарно на користь Відкритого акціонерного товариства Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” в особі Одеської обласної дирекції Відкритого акціонерного товариства Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” (65014, м. Одеса, Лідерсовський бульвар, 9-а, р/р 26503660745440 в ООФ АКБ „Укрсоцбанк”, МФО 328016, код ЄДРПОУ 02311342) суму виплаченого страхового відшкодування у розмірі 7 164,43 грн. /сім тисяч сто шістдесят чотири грн. 43 коп./
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Інфокс” в особі філії „Інфоксводоканал” (65039, м. Одеса, вул. Басейнова, 5, р/р 2600166061020 в УАКБСР „Укрсоцбанк”, МФО 328016, код ЄДРПОУ 26472133) на користь Відкритого акціонерного товариства Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” в особі Одеської обласної дирекції Відкритого акціонерного товариства Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” (65014, м. Одеса, Лідерсовський бульвар, 9-а, р/р 26503660745440 в ООФ АКБ „Укрсоцбанк”, МФО 328016, код ЄДРПОУ 02311342) державне мито у сумі 51,00 грн. /п'ятдесят одна грн. 00 коп./ та за ІТЗ судового процесу у розмірі 59,00 грн. /п'ятдесят дев'ять грн. 00 коп./
4. Стягнути з Комунального підприємства „Міські дороги” (65000, м. Одеса, вул. Промислова, 37, р/р 2600166053214 в УСБ „Укрсоцбанк”, МФО 328016, код ЄДРПОУ 32642110) на користь Відкритого акціонерного товариства Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” в особі Одеської обласної дирекції Відкритого акціонерного товариства Національної акціонерної страхової компанії „Оранта” (65014, м. Одеса, Лідерсовський бульвар, 9-а, р/р 26503660745440 в ООФ АКБ „Укрсоцбанк”, МФО 328016, код ЄДРПОУ 02311342) державне мито у сумі 51,00 грн. /п'ятдесят одна грн. 00 коп./ та за ІТЗ судового процесу у розмірі 59,00 грн. /п'ятдесят дев'ять грн. 00 коп./
Рішення суду набирає законної сили після закінчення 10- денного строку
з дня його прийняття.
Суддя Атанова Т.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2008 |
Оприлюднено | 17.02.2009 |
Номер документу | 2943882 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Атанова Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні