Постанова
від 14.12.2012 по справі 0670/7869/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ                                                                                              справа №  0670/7869/12                                                                                                              категорія  8.3.2          14 грудня 2012 р.                                                                                   м. Житомир Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого  судді                Єфіменко О.В., розглянувши у порядку скороченого провадження  адміністративну справу за позовом  Державної податкової інспекції у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби  до   Благодійного фонду "Допомога"   про  припинення юридичної особи,- встановив: 20 листопада 2012 року позивач звернувся до  суду з вказаним позовом. Предметом даного позову є припинення підприємницької діяльності юридичної особи, яка є благодійною організацією, як платник податків перебуває на обліку у позивача, заборгованості перед бюджетом не має, та з 9 серпня 2011 року не подавала податкову звітність, про що податковим органом складено довідку від 28.08.2012 № 405. Відповідач – Благодійний фонд "Допомога" зареєстрований Житомирською міською радою 30.05.1996, свідоцтво про державну реєстрацію благодійної організації серії А 01                   № 466391, організаційно-правова форма господарювання – місцева громадська організація, код  ЄДРПОУ 25309856. Пунктом 3 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» встановлено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів. Підпунктом 16.1.3. Податкового кодексу України зазначено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачені підстави для постановляння судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Відповідно до ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України усі суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов'язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством. Забороняється вимагати від суб'єктів господарювання, відокремлених підрозділів юридичних осіб, виділених на окремий баланс, подання статистичної інформації та інших даних, не передбачених законом або з порушенням порядку, встановленого законом. Статтями 238 й 239 вказаного Кодексу встановлено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані адміністративно-господарські санкції, одним із видів яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання. Поняття суб'єкта господарювання наведено у ст. 55 Господарського кодексу України, відповідно до якої суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. 2. Суб'єктами господарювання є: 1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці. Під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність (п. 1 ч. 1 ст. 3 Господарського кодексу України). Відповідач не є суб'єктом господарювання, а є благодійною громадською організацією. Статтею 1 й 8 Закону України «Про благодійництво та благодійні організації» встановлено, що благодійна організація - недержавна організація, головною метою діяльності якої є здійснення благодійної діяльності в інтересах суспільства або окремих категорій осіб згідно з цим Законом Благодійна організація набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації. Згідно зі ст. 12 вказаного Закону благодійна організація діє на підставі статуту (положення), в якому зазначається, зокрема, порядок реорганізації або ліквідації благодійної організації. Відповідно до ст. 17 вказаного Закону прийняття рішень про реорганізацію та ліквідацію благодійної організації належить до компетенції вищого органу управління благодійної організації, яким є колегіальний орган (загальні збори, з'їзд, конференція), який здійснює свої повноваження згідно із статутом (положенням) благодійної організації. Оскільки відповідач не є суб'єктом господарювання, а є благодійною громадською організацією, його припинення відбувається шляхом реорганізації або ліквідації і регулюється спеціальними нормами, які встановлюють підстави для цього, наявність яких судом не встановлена та позивачем не наведена, тому правові підстави для прийняття рішення про припинення юридичної особи внаслідок неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, - відсутні. Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду від 19.09.2012 у справі № К -31913/09 за позовом Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя до Запорізького обласного відділення всеукраїнського благодійного фонду "Фонд національного і духовного відродження" про припинення юридичної особи. Керуючись статтями 23,162, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,- постановив:       В задоволенні позову Державної податкової інспекції у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби до  Благодійного фонду "Допомога" про  припинення юридичної особи - відмовити повністю.           Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з  дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                                    Єфіменко О.В.              

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2012
Оприлюднено21.02.2013
Номер документу29439204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/7869/12

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 30.04.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Постанова від 14.12.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 10.01.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні