ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 січня 2013 року 12:03 № 2а-17919/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б., при секретарі судового засідання Паньківу В.В. розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Світ Групп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Амаркорд-Алекс" до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва провизнання незаконним та скасування припису від 28.11.2012 за участю представників сторін:
від позивача1 та позивача2 : Берковського Р.О.,
від відповідача: Грищука М.В.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 29.01.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулись Товариство з обмеженою відповідальністю "Світ Групп", Товариство з обмеженою відповідальністю "Амаркорд-Алекс" з адміністративним позовом до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва про визнання незаконним та скасування припису Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 28.11.2012 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил про припинення експлуатації ТОВ «Амаркорд-Алекс» (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18-а, код ЄДРПОУ 229439271) нежитлового приміщення під кафе по вулиці Червоноармійській, 44-а у Голосіївському районі м. Києва та усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у встановленому законодавством порядку, визнання незаконним та скасування припису Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 28.11.2012 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил про припинення експлуатації ТОВ «Світ-групп» (01004, м. Київ, вул. Червоноармійська, 23- А, код ЄДРПОУ 32250339) нежитлового приміщення під кафе по вулиці Червоноармійській, 44-а у Голосіївському районі м. Києва та усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у встановленому законодавством порядку, визнання незаконною та скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві № 218/12 від 07.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі 102060,00 грн. на ТОВ «Амаркорд-Алекс» (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18-а, код ЄДРПОУ 229439271) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, визнання незаконною та скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві № 218/12 від 07.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі у розмірі 11340 грн. 00 коп. на ТОВ «Амаркорд-Алекс» (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18-а, код ЄДРПОУ 229439271) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, визнання незаконною та скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві № 218/12 від 07.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі у розмірі 11340 грн. 00 коп. на ТОВ «Світ- групп» (01004, м. Київ, вул. Червоноармійська, 23-А, код ЄДРПОУ 32250339) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог).
В обґрунтування позовних вимоги позивачі зазначають, що приписи від 28.11.2012 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ «Світ-групп» та ТОВ «Амаркорд-Алекс», що складені Заступником начальника Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві ОСОБА_3 та головним державним і інспектором Інспекційного відділу №2 Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві ОСОБА_4, постанова №218/12 від 07.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі 102060,00 за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на ТОВ «Амаркорд-Алекс», протоколи про правопорушення ТОВ «Світ-Групп» та ТОВ «Амаркорд-Алекс» у сфері містобудівної діяльності від 10.12.2012 року, постанови за №№231/12, 232/12 від 25.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі 11340 грн. 00 коп. на ТОВ «Світ-групп» та ТОВ «Амаркорд-Алекс» за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є безпідставними, необґрунтованими з огляду на відсутність у діях Позивачів складу правопорушення та такими, що підлягають скасуванню.
Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що оскаржувані припис, постанови та протоколи прийняті на підставі чинного законодавства у межах наданих йому повноважень з метою усунення встановлених перевіркою порушень.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивачів, відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві 16.11.2012 року було проведено планову перевірку нежитлового приміщення по вулиці Червоноармійській, 44 у м. Києві на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил. Перевірка проводилась у присутності працівника (адміністратора) ТОВ «Світ Групп».
За наслідками перевірки головним державним інспектором Інспекційного відділу № 2 Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві ОСОБА_4 складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів від 16.11.2012 року, яким закріплено, що нежитлове приміщення по вулиці Червоноармійській, 44 у м. Києві експлуатується без дозвільної документації.
На підставі вищезазначеного акту Заступником начальника Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві ОСОБА_3 та головним державним інспектором Інспекційного відділу № 2 Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві ОСОБА_4 28.11.2012 року складено приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, якими зобов'язано генерального директора ТОВ «Амаркорд-Алекс» ОСОБА_5 та директора ТОВ «Світ-групп» ОСОБА_6 припинити експлуатацію нежитлового приміщення під кафе по вулиці Червоноармійській, 44-а у Голосіївському районі м. Києва, усунути порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у встановленому законодавством порядку.
Відповідачем Постановою № 218/12 від 07.12.2012 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності Позивача-2 визнано винним у порушенні частини 8 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та абзацу 4 пункту 6 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 102060,00 грн. Зазначену постанову Позивач-2 отримав рекомендованим листом 24.12.2012 року.
Як вбачається з матеріалів справи, Позивачами 24.12.2005 року отримано листи від Відповідача стосовно розгляду справи про порушення у сфері містобудівного законодавства 25.12.2012 року о 11 годині 00 хвилин, за адресою Відповідача. Разом з запрошенням було отримано акт перевірки дотримання вимог дотримання законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.12.2012 року, які були складені у відсутність представників Позивачів. Позивачами було направлено телефонограму на адресу Відповідача стосовно відкладення засідання у зв'язку з відсутністю у Позивачів уповноважених представників.
Однак 10.01.2013 року Позивачами було отримано від Відповідача Постанови за №№ 231/12, 232/12 від 25.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі 11340 грн. 00 коп. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності керуючись абзацом 2 пунктом 1 частиною 6 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та на підставі актів перевірки дотримання вимог дотримання законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та протоколів про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.12.2012 року.
Судом вбачається, що приписами від 28.11.2012 року встановлено, що Позивачами експлуатується нежитлове приміщення під кафе по вулиці Червоноармійській, 44-а у Голосіївському районі м. Києва, що є порушенням частини 8 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Відповідно до ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" № 687-ХІV від 20.05.1999р., для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю).
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 549, територіальні органи, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками прав та обов'язків територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції - урядового органу, що діяв у системі Міністерства регіонального розвитку та будівництва.
Згідно зі статтею 10 Закону України «Про архітектурну діяльність» для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.
Згідно п.3 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України від 02.06.2011 №22 основними завданнями інспекції державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства, а саме: здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм.
Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 (надалі по тексту - Порядок), який визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.
Державний архітектурно-будівельний контроль, у відповідності до п.2 Порядку здійснюється за дотриманням: вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.
Згідно пункту 5 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.
Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи інспекції, який затверджується керівником відповідної інспекції.
Інспекції проводять планові перевірки об'єктів містобудування не частіше ніж один раз на півроку.
Строк проведення планової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідної інспекції чи його заступника не більше ніж на п'ять робочих днів.
У відповідності до пункту 8 Порядку за результатами перевірки суб'єкта господарювання, який провадить господарську діяльність, пов'язану з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності, складається відповідний акт у двох примірниках.
Зазначений акт є підставою для прийняття органом ліцензування рішення щодо спроможності суб'єкта господарювання провадити господарську діяльність, пов'язану з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.
У відповідності до статті 39 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності", в чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції (далі - Закон № 3038-VI), прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
Експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Амаркорд-Алекс» згідно договору купівлі-продажу від 16.12.1999 року (зареєстровано КМБТІ 28.02.2000 року) є власником вбудованого в будівлю нежилого приміщення загальною площею 105,4 кв.м. по вулиці Червоноармійській 44 (в літері «А») у м. Києві.
В подальшому ТОВ «Амаркорд-Алекс» було передано зазначене нежитлове приміщення у оренду ТОВ «Світ Групп» на підставі договору оренди б/н від 16.02.04 р., яке використовується під заклад громадського харчування - ресторан «Вулик».
Згідно абзацу восьмого пункту 1.2. Порядку №91, технічне обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єктів - комплекс заходів, спрямованих на встановлення технічного стану будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єктів з метою визначення можливості або неможливості їх безпечної експлуатації.
Згідно пункту 2.1. Порядку №91, технічне обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єкта (далі - технічне обстеження) проводиться відповідно до цього Порядку з урахуванням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил виконавцем.
Пунктом 2.2. Порядку №91, передбачено, що технічне обстеження об'єкта включає в себе такі етапи: попереднє (візуальне) обстеження об'єкта, в тому числі огляд і фотографування об'єкта та його конструктивних елементів, визначення категорії складності об'єкта, вирішення питання щодо необхідності застосування спеціального устаткування, приладів та апаратури під час технічного обстеження; детальне (інструментальне) обстеження об'єкта, в тому числі визначення параметрів і характеристик матеріалів, виробів та конструкцій, а також при необхідності порушення перед виконавцем питання щодо залучення до технічного обстеження атестованих лабораторій для проведення необхідних досліджень чи інших відповідальних фахівців для прийняття обґрунтованого рішення.
Згідно пункту 2.7. Порядку технічне обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, прибудов до них загальною площею до 300 квадратних метрів включно, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них загальною площею до 100 квадратних метрів включно проводиться під час їх технічної інвентаризації з подальшою видачею технічного паспорта.
В матеріалах справи міститься технічний паспорт на нежитловий будинок (приміщення)(інвентаризаційна справа №18410) гр. приміщень №11 за адресою вул. Червоноармійська, 44, літ. А, який виготовлено 06.03.2012 року , з якого вбачається загальна площа приміщень 111,1 кв.м.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Світ Групп» отримувало дозволи на розміщення об'єкту торгівлі (сфери послуг), висновки державної санітарно-епідеміологічної служби про відповідність наявних приміщень вимогам санітарних норм і правил щодо здійснення виробничої, торгівельної та інших видів господарської діяльності, висновки декларації Головного управління МНС України в м. Києві та ряд інших погоджувальних документів, зокрема торговий патент на право здійснення торговельної діяльності, діяльності з надання побутових послуг, діяльності з обміну готівкових валютних цінностей, діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу №888167 від 30.12.2011 року (дійсний до 13.12.2016 року), яким надано право на здійснення підприємницької діяльності у сферах торгівельної діяльності (ресторанне господарство), ліцензія №094746 на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, ліцензія №094763 на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Висновком державної санітарно - епідеміологічної служби (за місцем провадження діяльності) про відповідність наявних приміщень (споруд) вимогам санітарних норм і правил щодо здійснення виробничої, торговельної та інших видів господарських діяльності №1119 від 24 березня 2005 року, який прийнятий на підставі заяви від 24.03.05, угоди оренди б/н від 16.02.04, свідоцтва про державну реєстрацію, асортиментному переліку, акті перевірки дотримання санітарного законодавства від 14.02.05, встановлено, що існують умови для отримання діючих санітарно-гігієнічних та протиепідемічних норм, правил та гігієнічних нормативів на роботу кафе «Ресторація «Вулик».
Крім того в матеріалах справи міститься декларація відповідності об'єкта (об'єктів) вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, якою підтверджено відповідність будівлі до вимог пожежної безпеки.
Оцінивши докази, які є у справі, всебічно, повно, об'єктивно дослідивши та врахувавши всі наведені обставини, Суд вважає, що Відповідачем не доведена правомірність винесення оскаржуваних рішень, а отже, позовні вимоги Позивачів підлягають задоволенню.
Згідно з ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно ч.4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.69, 70, 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати незаконним та скасувати припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 28.11.2012 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил про припинення експлуатації ТОВ «Амаркорд-Алекс» (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18-а, код ЄДРПОУ 229439271) нежитлового приміщення під кафе по вулиці Червоноармійській, 44-а у Голосіївському районі м. Києва та усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у встановленому законодавством порядку.
3. Визнати незаконним та скасувати припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 28.11.2012 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил про припинення експлуатації ТОВ «Світ-групп» (01004, м. Київ, вул. Червоноармійська, 23- А, код ЄДРПОУ 32250339) нежитлового приміщення під кафе по вулиці Червоноармійській, 44-а у Голосіївському районі м. Києва та усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності у встановленому законодавством порядку.
4. Визнати незаконною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві № 218/12 від 07.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі 102060,00 грн. на ТОВ «Амаркорд-Алекс» (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18-а, код ЄДРПОУ 229439271) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, визнання незаконною та скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві № 218/12 від 07.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі у розмірі 11340 грн. 00 коп. на ТОВ «Амаркорд-Алекс» (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18-а, код ЄДРПОУ 229439271) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
5. Визнати незаконною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві № 218/12 від 07.12.2012 року про накладення штрафу у розмірі у розмірі 11340 грн. 00 коп. на ТОВ «Світ-групп» (01004, м. Київ, вул. Червоноармійська, 23-А, код ЄДРПОУ 32250339) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 20.02.2013 |
Номер документу | 29442410 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні