Ухвала
від 14.02.2013 по справі 2а-5815/12/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-5815/12/1070 Головуючий у 1-й інстанції: Спиридонова В.О. Суддя-доповідач: Грибан І.О.

У Х В А Л А

Іменем України

14 лютого 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий-суддя Грибан І.О.

судді Беспалов О.О., Парінов А.Б.

за участі :

секретар с/з Печенюк Р.В.

пр-к апелянта Галущенко Г.С.

пр-к відповідача Майданик О.О.

розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Радянській» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року у справі за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Радянській» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про скасування постанови -

ВСТАНОВИВ:

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Радянській» звернулося до суду з позовною заявою до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, в якій просить визнати протиправною та скасувати постанову № 132 від 20.11.2012 року про накладення штрафу в сумі 100 620, 00 грн.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції позивач подав апеляційну скаргу, в якій вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить оскаржувану постанову скасувати та ухвалити нову, якою повністю задовольнити позовні вимоги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області проведено перевірку додержання вимог містобудівного законодавства на об'єкті - реконструкція підвальних приміщень житлового будинку, розташованого в м. Фастів Київської області по вул. Радянська, 21 при експлуатації об'єкта ОСББ «На Радянській».

За результатами перевірки складено акт від 13.11.2012 (далі -Акт перевірки), згідно якого, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Радянській», без відповідного дозволу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю та з відхиленням від розробленої проектної документації ПВК «Модуль» у 2009 році в підвальних приміщеннях житлового будинку влаштовано три додаткові входи, замість запроектованих двох; змінено цільове призначення даних приміщень. На момент перевірки приміщення експлуатуються без прийняття в експлуатацію після реконструкції в порушення статті 5 Закону України «Про основи містобудування», частини 8 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

У зв'язку із виявленим порушенням відповідачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 13.11.2012 № 5.

За результатами розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відповідачем прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 20.11.2012 № 132, якою на позивача накладено штраф у розмірі 100 620,00 грн. відповідно до абзацу 4 п. 6 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем у зв'язку з встановленням факту правопорушення у сфері містобудівної діяльності правомірно прийнято постанову про накладення штрафу.

Колегія суддів апеляційної інстанції вважає такий висновок суду законним та обґрунтованим зважаючи на наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про основи містобудівної діяльності» містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об'єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об'єктів містобудування, спорудження інших об'єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об'єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Відповідно до положень статті 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» архітектурна діяльність - діяльність по створенню об'єктів архітектури, яка включає творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель і споруд, здійснення архітектурно-будівельного контролю і авторського нагляду за їх будівництвом, а також здійснення науково-дослідної та викладацької роботи у цій сфері.

Об'єкти архітектурної діяльності (об'єкти архітектури) - будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об'єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів.

Відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, реконструкція жилого будинку - комплекс будівельних робіт, спрямованих на поліпшення експлуатаційних показників приміщень житлового будинку шляхом їх перепланування та переобладнання, надбудови, вбудови, прибудови з одночасним приведенням їх показників відповідно до нормативно-технічних вимог. В той же час, вказаними Правилами визначено, що ремонт будинку - комплекс будівельних робіт, спрямованих на відновлення, з можливим поліпшенням експлуатаційних показників елементів будинку.

Як встановлено судом першої інстанції, ОСББ зареєстроване як юридична особа 23.10.2007 виконавчим комітетом Фастівської міської ради Київської області, код ЄРПОУ - 35259177.

24.10.2008 року складено акт обстеження цокольного приміщення ОСББ на предмет обладнання додаткового виходу. В акті зазначено, що замовником ОСББ пропонується обладнати цокольне приміщення додатковим виходом на вулицю, реконструювати частину фасаду, благоустроїти прилеглу територію. Комісія дійшла висновку про можливість надати позивачу дозвіл на обладнання додаткового виходу з цокольного приміщення по вул. Радянській, 21 при умові отримання необхідних технічних умов і висновків; розробки та погодження у встановленому порядку проектно-кошторисної документації.

Відповідно до акта приймання-передачі житлового комплексу з балансу на баланс від 01.12.2008 року позивач отримав на баланс від Фастівського ЖЕК житловий комплекс, а саме 9-типоверховий житловий будинок, розташований за адресою: вул. Радянська, 21, м. Фастів, Київська область.

На замовлення позивача проектно-будівельною компанією «Модуль» (ліцензія АБ №206327) розроблено проект входів в підвальне приміщення житлового будинку №21 по вул. Радянській в м. Фастові (2008 рік). Вказаним проектом передбачається улаштування двох входів в цокольний поверх житлового будинку №21.

18.12.2008 року виконком Фастівської міської ради Київської області рішенням №346/3 надав ОСББ дозвіл на обладнання додаткових виходів з цокольного приміщення по вул. Радянській, 21, м. Фастів. Цим же рішенням ОСББ попереджено про необхідність отримання відповідного дозволу в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю перед виконанням будівельних робіт.

Також, проектно-будівельною компанією «Модуль» складено технічний висновок про технічний стан конструкцій житлового будинку 11/09-ТВ, відповідно до якого стан фундаментів та стін забезпечують можливість улаштування у вікнах цокольного поверху будинку дверних пройм без впливу на стан конструкції будинку тільки згідно з проектною документацією, розробленою відповідною організацією.

26.02.2009 року Фастівська міська рада Київської області видала позивачу ордер №16 на виконання земляних робіт, згідно з яким ОСББ надано дозвіл на виконання земляних робіт, пов'язаних з обладнанням додаткових виходів з цокольного приміщення.

Станом на 13.11.12 р. відповідачем виявлено, що позивач провів реконструкцію підвального приміщення, облаштувавши його трьома виходами, змінив цільове призначення, обладнавши підвальні приміщення під офісні. При цьому, об'єкт реконструкції не ввів в експлуатацію.

Відповідно до пункту 8 статті 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.

Відповідно до Переліку будівельних робіт, на виконання яких не вимагається дозвіл, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 року № 1104, виконання робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації. Прийняття зазначених об'єктів в експлуатацію здійснюється в установленому законодавством порядку.

Відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461, прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I - III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Згідно з Додатком ІІ до ДБН України, затверджених наказом Держбуду України від 20 січня 2004 року № 8, а саме - пункту 1.4 Переліку об'єктів цивільного призначення за категоріями складності 6-9 (10)-поверхові житлові багатоквартирні будинки віднесено до ІІІ категорії складності.

Таким чином, будівництво нових об'єктів здійснюється у порядку чітко встановленому статтею 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та експлуатація закінченого будівництвом об'єкту можлива лише після його прийняття в експлуатацію.

Згідно абзацом 4 пункту 6 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» за експлуатацію або використання об'єктів будівництва III категорії складності, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об'єкта до експлуатації чи акті готовності об'єкта до експлуатації передбачена відповідальність у вигляді штрафу у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.

Отже, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що оскільки позивачем не надано суду доказів введення об'єкта перевірки (підвальних приміщень) після реконструкції в експлуатацію, відповідачем правомірно застосовано штрафні санкції.

Крім того, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки використання об'єкта, не введеного в експлуатацію, здійснювалася і на момент прийняття оскаржуваного рішення, то строки застосування штрафних санкцій не закінчилися.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з дотриманням норм матеріального та процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Радянській» залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий-суддя І.О.Грибан

Суддя О.О.Беспалов

Суддя А.Б.Парінов

Головуючий суддя Грибан І.О.

Судді: Беспалов О.О.

Парінов А.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2013
Оприлюднено22.02.2013
Номер документу29497629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5815/12/1070

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мироненко О.В.

Ухвала від 14.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 17.12.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 29.11.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні