Постанова
від 21.02.2013 по справі 2а/2570/3747/2012
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а/2570/3747/2012 Головуючий у 1-й інстанції: Скалозуб Ю.О.

Суддя-доповідач: Парінов А.Б.

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 лютого 2013 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Парінова А.Б.,

суддів: Грибан І.О., Губської О.А.,

при секретарі судового засідання Арсенійчук М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Чернігівської торгово-промислової палати на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року у справі за Чернігівської торгово-промислової палати до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИЛА:

Позивач звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 31.07.2012 № 0002772320 в частині донарахування податку на додану вартість в сумі 36406 грн. та штрафних санкцій в сумі 9102,00 грн.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що суд першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення неправильно застосував норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, осіб, які з'явилися в судове засідання, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, а постанову суду - скасувати, виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що в період з 11.06.2012 року по 16.07.2012 року працівниками податкової інспекції проведена планова документальна виїзна перевірка ЧРТПП з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за законодавства за період з 01.10.2009 року по 31.03.2012 року.

За результатами перевірки контролюючим органом складено акт від 16.07.2012 № 1247/22/02944780, в якому, зокрема, ДПІ у м. Чернігові встановлено порушення позивачем вимог п.п. 7.2.1, п.п. 7.2.3. п. 7.2. ст. 7, п. 4.7, п. 4.1. ст. 4, п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість», внаслідок чого підприємством занижено ПДВ всього на суму 36406,00 грн., у т.ч. за червень 2010 в сумі 36406,00 грн.

На підставі акту перевірки від 16.07.2012 № 1247/22/02944780 ДПІ у м. Чернігові було прийняте податкове повідомлення-рішення від 31.07.2012 № 0002772320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість (далі - ПДВ) із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 45508,00 грн. (у т. ч. за основним платежем - 36406,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 9102,00 грн.), яке є предметом даного спору.

За результатами адміністративного оскарження податкове повідомлення-рішення від 31.07.2012 № 0002772320 було залишено без змін, а скарги позивача - без задоволення.

Вважаючи вказані податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивач протиправно не задекларував свої зобов'язання з податку на додану вартість за договорами доручення у зв'язку з тим, що договори доручення, однією із сторін яких був позивач, відносяться до юридичних фактів, на основі яких виникають зобов'язання, а кошти отримані ЧРТПП, як Повіреним від Довірителів, в якості відшкодування витрат Повіреного на виконання договорів доручення, є власністю позивача, тому ЧРТПП відобразити дані суми у складі податкових зобов'язань.

Колегія суддів не погоджується з наведеним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як вбачається з матеріалів справи, за період з 01.10.2009 по 31.03.2012 ЧРТПП задекларувало податкових зобов'язань по ПДВ у сумі 3369390,00 грн.

Перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за період з 01.10.2012 по 31.03.2012 встановлено їх заниження всього у сумі 36406,00 грн., в тому числі за червень 2010 у сумі 36406,00 грн.

В ході перевірки встановлено, що у червні 2010 ЧРТПП брала участь у канадсько-українському бізнес-форумі «Сільське господарство -Енергетика -Фінанси»у м. Едмонтон (Альберта, Канада) з 10.06.2010 по 14.06.2010 у складі 2 працівників та 10 представників інших суб'єктів господарювання. Послуги по організації вищезазначеного бізнес-форуму надавалися ТОВ «Хорс-Тревел»(код 33493246), відповідно до Договору доручення від 27.04.2010 б/н.

Відповідно до п. 1.1. даного договору Довіритель (ЧРТПП) доручає, а Повірений (ТОВ «Хорс Тревел») зобов'язується від імені і за рахунок Довірителя організувати для осіб, визначених у бізнес-форумі «Сільське господарство -Енергетика -Фінанси»у м. Едмонтон (Альберта, Канада) з 10.06.2010 по 14.06.2010, а саме:

- авіа переліт за маршрутом Київ -Едмонт -Київ;

- бронювання та перерахування коштів за номери у готелі м. Едмонт;

- екскурсійні тури, транспорт по місту;

- перерахування коштів за участь у конференції;

- консультаційні послуги по візовій підтримці.

За вчинення дій визначених у п. 1.1 цього Договору, Довіритель зобов'язується сплачувати Повіреному оплату шляхом попередньої оплати 100 відсотків, відповідно до рахунків наданими Повіреним за послуги, що вказані у п. 1.1 Договору. Остаточна вартість послуг вказується в акті виконаних робіт виходячи з точної кількості учасників.

Повірений бере на себе наступні обов'язки:

- вчиняти юридичні дії, визначені у п. 1.1 цього Договору у відповідності з вимогами Довірителя, на умовах, найбільш вигідних для Довірителя;

- повідомляти Довірителю за його вимогою усі відомості про хід виконання Повіреним доручень Довірителя за цим Договором шляхом телефонних переговорів або листування;

- особисто передати Довірителю все додержане у зв'язку з виконанням доручення Довірителя за цим Договором (вчинення юридичних дій, визначених у п. 1.1 цього Договору).

Довіритель бере на себе наступні обов'язки:

- забезпечити Повіреного засобами та документами, необхідними для виконання Повіреним доручень Довірителя за цим Договором в строк до 09.05.2010.

- відшкодувати повіреному понесені витрати, пов'язані з виконанням доручення Довірителя;

- прийняти від Повіреного усі результати виконання останнім доручень Довірителя за цим Договором.

ЧРТПП на виконання умов договору перерахувала ТОВ «Хорс Тревел» передоплату за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно наступних платіжних доручень від 30.04.2010 № 725 на загальну суму 50000,00 грн. без ПДВ, від 05.05.2010 № 731 на загальну суму 96200,00 грн. без ПДВ, від 01.06.2010 № 919 108280,34 грн. без ПДВ, від 08.06.2010 № 954 на загальну суму 9843,66 грн. без ПДВ;

Надання послуг оформлено актом здачі-приймання послуг від 09.06.2010 б/н на загальну суму 264324,00 грн.

ЧРТПП до бізнес-форуму були залучені наступні суб'єкти господарювання: ПП «Андріатика»(код 30648094), СТОВ «ІНТЕР»(код 30148677), ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_1), СТОВ «Олстас-льон»(код 31314574), ТОВ «ВТП «Облагропостач»(код 30294306), ТОВ «Тан»(код 14247520), ТОВ «Укртехмаш»(код 32194594), ТОВ «Форсаж»(код 31691350), з якими було укладено договори доручення, відповідно до яких ЧРТПП - Повірений, а залучені суб'єкти господарювання -Довірителі. Згідно з вказаними договорами сторони зобовязувались наступне:

1.1. За цим Договором Довіритель доручає, а Повірений зобов'язується від імені і за рахунок Довірителя організувати для представників Довірителя участь у канадсько-українському бізнес-форумі «Сільське господарство -Енергетика -Фінанси»у м. Едмонтон (Альберта, Канада) з 10.06.2010 по 14.06.2010.

1.2 За вчинення дій визначених у п. 1.1 цього Договору, Довіритель зобов'язується сплачувати Повіреному оплату шляхом попередньої оплати 100 відсотків відповідно до рахунків наданих Повіреним, за послуги, що вказані у п. 1.1 Договору. Остаточна вартість послуг вказується в акті виконаних робіт.

1.3 Довіритель сплачує повіреному додаткову плату в розмірі 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ 266,00 грн. (3192,00 грн. в т.ч. ПДВ 532,00 грн. -у разі участі 2 осіб) шляхом попередньої оплати 100 відсотків не пізніше 09.05.2010.

2. Обов'язки повіреного:

2.1. Повірений за цим договором бере на себе наступні обов'язки:

а) вчиняти юридичні дії, визначені у п. 1.1 цього Договору у відповідності з вимогами Довірителя, на умовах, найбільш вигідних для Довірителя;

б) повідомляти Довірителю за його вимогою усі відомості про хід виконання Повіреним доручень Довірителя за цим Договором шляхом телефонних переговорів або листування;

г) особисто передати Довірителю все одержане у зв'язку з виконанням доручення Довірителя за цим Договором (вчинення юридичних дій, визначених у п. 1.1 цього Договору).

3. Обов'язки Довірителя:

3.1 Довіритель за цим Договором бере на себе наступні обов'язки:

а) забезпечити Повіреного засобами та документами, необхідними для виконання Повіреним доручень Довірителя за цим Договором в строк до 09.05.2010.

б) відшкодувати повіреному понесені витрати, пов'язані з виконанням доручення Довірителя;

в) вчасно виплатити Повіреному належну йому відповідно до п.п. 1.2 і 1.3 цього Договору плату;

г) негайно прийняти від Повіреного усі результати виконання останнім доручення Довірителя за цим Договором.»

Відповідно до умов договору від ПП «Андріатика» надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 11.05.2010 № 6101110031 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 № ВС-25 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.

Відповідно до умов договору від ПП «Андріатика» надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 30.04.2010 № 6123010042 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 01.06.2010 № 6100110019 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ФОП ОСОБА_2 надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно прибуткових касових ордерів від 07.05.2010 № 426 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.;

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-28 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.

Відповідно до умов договору від ФОП ОСОБА_2 надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно наступних платіжних доручень від 05.05.2010 № 1266 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 31.05.2010 № 1279 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від СТОВ «ІНТЕР»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 19.05.2010 № 3513 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.;

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-24 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.

Відповідно до умов договору від СТОВ «ІНТЕР» надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 11.05.2010 № 3491 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 28.05.2010 № 3550 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від СТОВ «Олстас-льон» надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 18.05.2010 № 1596 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.;

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-26 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.

Відповідно до умов договору від СТОВ «Олстас-льон» надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 06.05.2010 № 1462 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 04.06.2010 № 1578 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ТОВ «ВТП «Облагропостач» надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 20.05.2010 № 12007 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-26 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.

Відповідно до умов договору від ТОВ «ВТП «Облагропостач» надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 05.05.2010 № 11972 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 31.05.2010 № 12020 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Тан» надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 07.05.2010 № 11127 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-27 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ - 266,00 грн.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Тан» надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 05.05.2010 № 11106 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 28.05.2010 № 11298 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Укртехмаш» надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 11.05.2010 № 1477 на загальну суму 3192,00 грн. в т.ч. ПДВ - 532,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-23 на загальну суму 3192,00 грн. в т.ч. ПДВ - 532,00 грн.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Укртехмаш»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 30.04.2010 № 1446 на загальну суму 24000,00 грн. без ПДВ, від 28.05.2010 № 1557 на загальну суму 19687,34 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 43687,34 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Форсаж»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 19.05.2010 № 3513 на загальну суму 3192,00 грн. в т.ч. ПДВ - 532,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-22 на загальну суму 3192,00 грн. в т.ч. ПДВ - 532,00 грн.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Форсаж»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 11.05.2010 № 14243036 на загальну суму 24000,00 грн. без ПДВ, від 31.05.2010 № 14243090 на загальну суму 19687,34 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 43687,34 грн. без ПДВ.

Проаналізувавши дані договори та картки рахунків 631, 377 в розрізі контрагентів, працівники податкового органу прийшли до висновку, що ЧРТПП до податкових зобов'язань з ПДВ включає лише 2660,00 грн (суму з податку з винагороди за організацію участі у бізнес-форумі), при цьому, на суму відшкодування витрат за організацію участі у бізнес-форумі (218436,70 грн.) ЧРТПП зобов'язання з ПДВ не нараховує, що призвело до порушення позивачем вимог п.п. 7.2.3. п. 7.2. ст. 7, п. 4.7, п. 4.1. ст. 4, п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» та заниження податкових зобов'язань за червень 2010 на суму 36406,00 грн.

Виходячи з позиції податкового органу, оскільки ЧРТПП є платником ПДВ, то при поставці послуг учасниками бізнес-форуму (платникам ПДВ), ЧРТПП зобов'язаний скласти податкові накладні, оригінали яких надати покупцям послуг на загальну суму ПДВ - 36406,00 грн. зокрема (у розрізі контрагентів): для ПП «Андріатика»на суму ПДВ - 3640,61 грн., СТОВ «ІНТЕР»- 3640,61 грн., ФОП ОСОБА_2 - 3640,61 грн., СТОВ «Олстас-льон»- 3640,61 грн., ТОВ «ВТП «Облагропостач»- 3640,61 грн., ТОВ «Тан»- 3640,61 грн, ТОВ «Укртехмаш»- 7281,22 грн., ТОВ «Форсаж»- 7281,22 грн., а також відобразити вищезазначені суми в складі податкових зобов'язань за червень 2010 року.

Перевіряючи наведений висновок відповідача, колегія суддів виходить з наступного.

Суть спірних правовідносин в даному випадку полягає у перевірці правильності визначення позивачем об'єкта оподаткування ПДВ при здійсненні посередницьких операцій з суб'єктами господарювання - учасниками канадсько-українського бізнес-форуму «Сільське господарство - Енергетика - Фінанси» з 10.06.2010 року по 14.06.2010 року.

Порядок оподаткування податком на додану вартість, база та ставки податку на момент існування спірних правовідносин було визначено Законом України «Про податок на додану вартість».

Так, згідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 цього Закону об'єктом оподаткування є операції з поставки товарів та послуг.

Згідно з п. 1.4 ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість» поставка послуг - будь-які операції цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпорядження товарами, у тому числі нематеріальними активами, а також з поставки будь-яких інших, ніж товари, об'єктів власності за компенсацію, а також операції з безоплатного виконання робіт, надання послуг. Поставка послуг, зокрема, включає надання права на користування або розпорядження товарами у межах договорів оренди (лізингу), поставки, ліцензування або інші способи передачі права на патент, авторське право, торговий знак, інші об'єкти права інтелектуальної, в тому числі промислової, власності.

Порядок оподаткування податком на додану вартість таких операцій у випадках, коли платник податків здійснює діяльність з придбання товарів за дорученням та за рахунок іншої особи, визначається п.4.7 ст.4 Закону України «Про податок на додану вартість».

Відповідно до п.4.7 ст.4 Закону України «Про податок на додану вартість» у разі коли платник податку (далі - повірений) здійснює діяльність з придбання товарів (робіт, послуг) за дорученням та за рахунок іншої особи (далі - довіритель), датою збільшення податкового кредиту такого повіреного є дата перерахування коштів (поставка в управління цінних паперів, інших документів, що засвідчують відносини боргу) на користь продавця таких товарів (робіт, послуг) або поставка інших видів компенсацій вартості таких товарів (робіт, послуг), а датою збільшення податкових зобов'язань є дата передання таких товарів (результатів робіт, послуг) довірителю.

Вказана норма є спеціальною щодо визначення дати виникнення податкових зобов'язань і податкового кредиту за посередницькими операціями, проте вона не встановлює нового самостійного об'єкта оподаткування податком на додану вартість і застосовується в межах ст. 4 «База оподаткування».

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість» об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, в тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу у користування лізингоотримувачу (орендарю).

Згідно з п.1.4 ст.1 Закону України «Про податок на додану вартість» не належать до поставки операції з передачі товарів в межах договорів схову (відповідального зберігання), довірчого управління, оперативної оренди (лізингу), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачу права власності (користування або розпорядження) на такі товари іншій особі.

Податковий орган вважає, що підприємством не включено суму ПДВ до складу податкових зобов'язань при наданні послуг Довірителю.

Колегія суддів зазначає, що наведений висновок податкового органу суперечить обставинам, викладеним в досліджуваних угодах, оскільки передача послуг позивачу не передбачена умовами договору. Тобто, момент виникнення податкових зобов'язань, передбачений п.4.7 ст.4 Закону України «Про податок на додану вартість», не наступив. Оскільки цей момент не наступив, то, відповідно, податкові зобов'язання не виникли. У цьому дії позивача повністю відповідають нормам Закону України «Про податок на додану вартість».

Таким чином, виходячи з аналізу встановлених фактичних обставин справи на підставі наведених норма законодавства, колегія суддів приходить до висновку, що сума коштів в розмірі 218 436,70 грн., які були перераховані довірителями повіреному (ЧРТПП) на відшкодування витрат, що були понесені повіреним при виконанні договору доручення, не є об'єктом оподаткування на додану вартість ЧРТПП , оскільки ці кошти не є власністю ЧРПП, оскільки були перераховані виконавцю послуг - ТОВ «Хорс Тревел».

Об'єктом оподаткування в даному випадку є вартість посередницьких послуг, сплачених довірителями повіреному в розмірі 13 300,00 грн. На вказану суму позивачем був нарахованих та сплачений податок на додану вартість в сумі 2660,00 грн.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, позивачем не було збільшено податковий кредит при перерахуванні коштів ТОВ «Хорс Тревел» у зв'язку з відсутністю у вказаного суб'єкта господарювання статусу платника ПДВ та, у зв'язку з цим, при переданні довірителям послуг, отриманих від ТОВ «Хорс Тревел» податок на додану вартість не нараховано.

Виходячи з цього, колегія суддів приходить до висновку, що позивач правильно визначив об'єкт оподаткування за спірними операціями у зв'язку з чим, висновок відповідача про порушення ЧРТПП податкового законодавства є неогрунтованим, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Суд першої інстанції наведеного не врахував, що призвело до неправильного вирішення справи.

Доводи апеляційної скарги спростовують висновки суду першої та дають підстави вважати, що судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального та права, які регулюють спірні правовідносини, та процесуального права.

Згідно пп. 1. 3. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, а також порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Зважаючи на те, що рішення суду першої інстанції є незаконним так, як прийняте з порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, оскаржувану постанову належить скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку про стягнення з Державного бюджету України на користь позивача витрат зі сплати судового збору.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, колегія суддів

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Чернігівської торгово-промислової палати задовольнити.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2012 року скасувати.

Прийняти нову постанову.

Адміністративний позов Чернігівської торгово-промислової палати задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби № 0002772320 від 31 липня 2012 року в частині донарахування податку на додану вартість в сумі 36406 грн. та штрафних санкцій в сумі 9102,00 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Чернігівської торгово-промислової палати витрати зі сплати судового збору в розмірі 455,08 грн.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення (ч.5 ст.254 КАС України)та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя А.Б. Парінов Судді І.О. Грибан О.А. Губська

Постанову в повному обсязі виготовлено 21.02.2013 року

Головуючий суддя Парінов А.Б.

Судді: Грибан І.О.

Губська О.А.

Дата ухвалення рішення21.02.2013
Оприлюднено25.02.2013
Номер документу29510857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3747/2012

Постанова від 21.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 09.01.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 04.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 03.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні