ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
20 жовтня 2008 року м. Черкаси Справа
№ 2-а-538/08
Суддя Черкаського окружного
адміністративного суду Новікова Т.В., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Управління
Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м. Черкаси та Головного
управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про поновлення пропущеного строку для
звернення до суду та стягнення недоплаченої щомісячної державної пенсії «Дітям
війни»,-
ВСТАНОВИВ:
До суду з
позовною заявою від 16.10.2008р. звернувся ОСОБА_1 в якій просить поновити
пропущений строк для звернення до суду за захистом порушених прав, свобод та
інтересів, зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в
Придніпровському районі м. Черкаси та
Головне управління Пенсійного фонду
України в Черкаській області нарахувати
та виплатити недоплачену щомісячну державну пенсію у сумі 2733,30 грн. як
«Дитині війни» за період 2006-2007рр.
За результатами розгляду
адміністративного позову та доданих до нього матеріалів, суд дійшов висновку, що дана справа не
підсудна Черкаському окружному адміністративному суду. Зокрема, подану позовну
заяву не належить розглядати за
правилами адміністративного судочинства, оскільки, спірні правовідносини не є
публічно-правовими.
Відповідно до ч.1,2 ст. 2 Кодексу
адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства
є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних
осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної
влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, інших
суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі
законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До
адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи
бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких
рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший
порядок судового провадження.
Кодексом адміністративного
судочинства України визначено поняття адміністративного позову, як звернення
особи до адміністративного суду про захист прав,свобод та інтересів у
публічно-правових відносинах (п.6 ч.1 ст.3 КАС України).
Відповідно до п.1 ч.1
ст.17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори
фізичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень
(нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи
бездіяльності.
Відповідно до ч.2 ст.21 КАС
України вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями,
діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень або іншим порушенням прав,
свобод та інтересів суб'єктів публічно-правових відносин, розглядаються адміністративним
судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити
публічно-правовий спір. Інакше вимоги про відшкодування шкоди вирішуються
судами в порядку цивільного або господарського судочинства.
Як вбачається із змісту
позовної заяви позивач не ставить питання про оскарження дії, рішення чи
бездіяльності органів Пенсійного фонду, тобто вирішити публічно-правовий спір,
а лише ставиться вимога про нарахування та виплату недоплаченої суми щомісячної
державної пенсії як «Дитині війни», що являється цивільно-правовим спором.
Тобто вимоги позивача не є публічно-правовим спором і не підпадають під
визначення справи адміністративної юрисдикції (п.1 ч.1 ст. 3 КАС України).
Компетенція
адміністративних судів, встановлена ст.17 КАС України, на цей спір не
поширюється, оскільки вимоги позивача не стосуються захисту його прав, свобод
та інтересів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб,
інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі
законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Враховуючи
вищевикладене, керуючись ч.1,2 ст.2, ст.
3, п. 1. ч.1 ст.17, ч.2 ст.21, п. 1 ч. 1 ст. 109, ст. ст. 160,165 КАС України,
суддя
УХВАЛИВ:
1.У
відкритті провадження в адміністративній справі № 2-а-538/08 за позовом ОСОБА_1
до Управління Пенсійного фонду України в Придніпровському районі м. Черкаси та
Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про поновлення пропущеного строку для
звернення до суду та стягнення недоплаченої щомісячної державної пенсії «Дітям
війни», відмовити.
2. Позовну заяву з доданими до неї
матеріалами повернути позивачеві.
Ухвала відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим
кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Ухвала може бути оскаржена до
Київського апеляційного адміністративного суду протягом п'яти днів з дня її
проголошення або з дня її отримання стороною за правилами, встановленими
ст. ст. 185-187 КАС
України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне
оскарження. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається
протягом десяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Т. В. Новікова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2008 |
Оприлюднено | 18.02.2009 |
Номер документу | 2952070 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський районний суд Сумської області
Дашутін Ігор Володимирович
Адміністративне
Новокаховський міський суд Херсонської області
Чирський Геннадій Михайлович
Адміністративне
Голопристанський районний суд Херсонської області
Циганій С.І.
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Новікова Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні