Ухвала
від 13.02.2013 по справі 2а-480/09
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"13" лютого 2013 р. м. Київ К/9991/18900/11

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Ситникова О.Ф.,

Весельської Т.Ф.,

Малиніна В.В.

розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Кривого Рогу Дніпропетровської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Кривого Рогу Дніпропетровської області на постанову Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу від 25 вересня 2009 року та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07 жовтня 2010 року, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07 жовтня 2010 року змінено постанову Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу від 25 вересня 2009 року в частині здійснення періоду виплати підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». В іншій частині рішення суду першої інстанції залишено без змін.

Не погоджуючись з рішеннями суду попередніх інстанцій, відповідач звернувся з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позову, посилаючись на порушення норм матеріального права, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги, матеріали справи, колегія суддів, в межах ст. 220 КАС України, дійшла до висновку про залишення касаційної скарги без задоволення з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи позивач є дитиною війни та отримує підвищення до пенсії в розмірі меншому, ніж це передбачено ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Пунктом 17 ст. 77 Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" зупинено на 2006 рік дію статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Її дію відновлено Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" від 19 січня 2006 року , яким виключено пункт 17 статті 77 Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", а статтею 110 установлено, що пільги дітям війни, передбачені статтею 6, запроваджуються у 2006 році поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Також Законом України «Про Державний бюджет України на 2007 рік" дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»було зупинено.

Однак, 9 липня 2007 року рішенням Конституційного Суду України № 6-рп/2007 (справа № 1-29/2007) були визнані такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) окремі положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»(№489-V від 19.12.2006р.), зокрема, пункт 12 статті 71, яким зупинено на 2007 рік, з урахуванням ст.111 цього Закону, дію статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»(№ 2195 - IV від 18.11.2004р.), згідно з якою дітям війни пенсії або щомісячне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Крім цього, пунктом 41 розділу 11 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік»та внесення змін до деяких законодавчих актів України»від 28 грудня 2007 року текст статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»викладено в новій редакції. За цією редакцією дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») до пенсії або щомісячного довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.

Разом з тим згідно рішення Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року положення пункту 41 розділу 11 зазначеного Закону визнано такими, що не відповідають Конституції України ( є неконституційними ).

За ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Про це також вказано і в ст.73 Закону України „Про Конституційний Суд України", в п.3 рішення Конституційного Суду України від 9 липня 2007року № 6-рп/2007р. та в п. 5 рішення Конституційного Суд України від 22.05.2008 № 10-рп/2008р.

Розмір мінімальної пенсії за віком згідно частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»(№ 1058-IV від 09.07.2003 р.) встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. Законом, який визначає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, у даному випадку є Закон України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»(№ 489-V від 19.12.2006 р.), статтею 62 якого затверджено прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, на 2007 рік, ст. 58 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік»та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" -на 2008 рік та Закон України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»статтею 54 якого затверджено прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність на 2009 рік та Закон України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», статтею 52 якого затверджено прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, на 2010 рік.

При цьому колегія суддів зазначає, що з п.3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 03.10.1997 р. № 4-зп вбачається, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. При наявності декількох законів, норми яких по-різному регулюють конкретну сферу суспільних відносин, під час вирішення спорів у цих відносинах суди повинні застосовувати положення закону з урахуванням дії закону в часі за принципом пріоритету тієї норми, яка прийнята пізніше.

Отже, на період з 01.01.2007 року по 09.07.2007 року та з 01.01.2008 року по 22.05.2008 року діяли Закон України «Про Державний бюджет України на 2007 рік" яким дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»було зупинено та Закон України «Про соціальний захист дітей війни»в новій редакції від 28 грудня 2007 року, який істотно звужував обсяг прав встановлених ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», редакція якої діяла до 1 січня 2008 року.

Вимоги позивача за 2009р. також підлягають задоволенню, так як всупереч вищезазначеній нормі Закону України «Про соціальний захист дітей війни», позивачу щомісячне підвищення до пенсії виплачувалась відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530.

За конституційними нормами, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами, суд дійшов правильного висновку, що при визначенні розміру підвищення пенсії позивачеві застосуванню підлягають норми Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

З урахуванням того, що відповідач під час розгляду справи у суді першої та апеляційної інстанції не вказував на пропуск позивачем строку звернення до суду, то колегія суддів Вищого адміністративного суду України дане питання не вирішує.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України, в межах касаційної скарги, повністю погоджується із висновками суду першої та апеляційної інстанцій та вважає, що доводи касаційної скарги не спростовують висновків суду попередніх інстанцій, тому вимоги касаційної скарги не підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 224, 231 КАС України суд, -

УХВАЛИВ :

Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Кривого Рогу Дніпропетровської області залишити без задоволення, а постанову Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу від 25 вересня 2009 року та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07 жовтня 2010 року -без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та оскарженню не підлягає.

Судді О.Ф. Ситников

Т.Ф. Весельська

В.В. Малинін

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення13.02.2013
Оприлюднено26.02.2013
Номер документу29548997
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-480/09

Ухвала від 22.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Ухвала від 22.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Рішення від 30.06.2010

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Міщенко С. В.

Ухвала від 24.09.2010

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Рафальська І. М.

Ухвала від 29.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Нерушак Л. В.

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ситников О.Ф.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ситников О.Ф.

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ситников О.Ф.

Ухвала від 30.05.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні