Постанова
від 21.02.2013 по справі 2а-12317/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-12317/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Шрамко Ю.Т.

Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого - судді: Літвіної Н.М.,

Суддів: Коротких А.Ю.

Хрімлі О.Г.

при секретарі Соловіцькій І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Сумської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 жовтня 2012 року у справі за адміністративним позовом Дочірньої компанії «Укргазвидобування» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» до Сумської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0003411510 від 23 травня 2012 року,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом до Сумської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0003411510 від 23 травня 2012 року.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 жовтня 2012 року адміністративний позов - задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Сумської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби №0003411510 від 23 травня 2012 року.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач - Сумська міжрайонна державна податкова інспекція Сумської області Державної податкової служби, звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, 15 травня 2012 року відповідачем була проведена камеральна перевірка своєчасності сплати рентної плати за нафту, що видобувається в Україні, за результатами якої був складений Акт №89/15/30019775 від 15 травня 2012 року про результати камеральної перевірки своєчасності сплати рентної плати за нафту, що видобувається в України.

Перевіркою встановлено, що позивачем порушено п. 260.7 ст. 260 ПК України, що виразилося в несвоєчасно сплаченій рентній платі за нафту, що видобувається в Україні за жовтень 2011 року - на 29 днів, за листопад 2011 року - на 28 днів, за грудень 2011 року - на 30 днів..

На підставі вказаного Акту перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення №0003411510 від 23 травня 2012 року, яким позивача зобов"язано сплатити штраф у розмірі 10% від несвоєчасно сплаченого грошового зобов"язання в сумі 887, 03 грн.

Позивач вважає вказане рішення протиправним, оскільки як вбачається з облікової картки, сплачені за поточними зобов'язаннями позивачем суми, відповідачем було зараховано в погашення податкового боргу попередніх періодів, чого він не мав права здійснювати.

Між тим, колегія суддів доводи позивача вважає необґрунтованими, зважаючи на наступні обставини.

Відповідно до п. 260.7. ст. 260 ПК України - сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковому розрахунку за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такого податкового розрахунку з урахуванням фактично сплачених авансових внесків

Згідно до ст.. 261 ПК України - платник несе відповідальність за правильність обчислення рентної плати, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання органам державної податкової служби відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України.

Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння рентної плати до бюджету здійснюють органи державної податкової служби.

Органи державної податкової служби для забезпечення контролю за правильністю визначення об'єкта оподаткування для рентної плати взаємодіють з органами державного геологічного контролю та державного гірничого нагляду в установленому порядку.

Відповідно до ст. 126 ПК України - у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Як вбачається з облікової картки сплата податкових зобов'язань за жовтень - грудень 2011 року з рентної плати за нафту, що видобувається в Україні, ДК «Укргазвидобування» проводилось з порушенням встановлених строків, про що свідчить наявність податкового боргу (недоїмки в обліковій картці) по цьому платежу в періодах: з 30 листопада 2011 року по 29 грудня 2011 року у сумі 2936, 80 грн.; з 30 грудня 2011 року по 30 січня 2012 року у сумі 2 957, 71 грн.; з 30 січня 2012 року по 29 лютого 2012 у сумі 2 975, 80 грн.

Згідно до п. 87.9 ст. 87 ПК України - у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що платник не мав права спрямовувати кошти на сплату грошового зобов'язання при наявності податкового боргу.

Таким чином, органи державної податкової служби правомірно зарахували кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

Відповідно до ст. ст. 198, 202 КАС України - підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення, зокрема, є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 202, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Сумської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби - задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 жовтня 2012 року - скасувати та винести нову.

У задоволенні адміністративного позову Дочірньої компанії «Укргазвидобування» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» до Сумської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0003411510 від 23 травня 2012 року - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, тобто з 28 лютого 2013 року, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст постанови виготовлений 27 лютого 2013 року.

Головуючий суддя Літвіна Н. М.

Судді: Хрімлі О.Г.

Коротких А. Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2013
Оприлюднено26.02.2013
Номер документу29560565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12317/12/2670

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 25.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Постанова від 01.03.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 12.07.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 30.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 15.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Постанова від 21.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Постанова від 31.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 13.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні