Копія
Справа № 822/644/13-а
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 лютого 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіМихайлова О.О. при секретарі Трубчак А. П. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Кооперативного підприємства комбінату харчування "Ікар" до Старокостянтинівського відділення Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Кооперативне підприємство комбінату харчування "Ікар" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Старокостянтинівського відділення Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 21 листопада 2012 року Старокостянтинівським відділенням Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції відносно кооперативного підприємства комбінату харчування "Ікар" винесені податкові повідомлення-рішення №0000192302 та №0000162302, якими до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 7925 грн. та 9525 грн. Зазначає, що підставами для прийняття вказаних податкових повідомлень-рішень були акт (довідка) перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій від 15.11.2012 року, який був складений за результатами перевірки кафе "Берізка" та акт (довідка) перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій від 15.11.2012 року, який був складений за результатами перевірки бару "Коктейль". Вважає висновки викладені в актах та податкових повідомленнях-рішеннях неправомірними, а тому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0000192302 та №0000162302 від 21.11.2012 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, з підстав викладених в позовній заяві просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача проти позову заперечив, з підстав викладених в письмовому запереченні просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що кооперативне підприємство комбінату харчування "Ікар" є юридичною особою, ідентифікаційний код 30156399.
У період з 08.11.2012 року по 15.11.2012 року посадовими особами податкового органу були проведені перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання податку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій господарських одиниць кафе "Берізка" та бару "Коктейль", які належать кооперативному підприємству комбінату харчування "Ікар" з питань дотримання вимог Податкового кодексу України, Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності".
Проведеними перевірками встановлено, що в порушення ст. 3 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" та пп. "а" пп. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267, пп. "б" пп. 267.3.2 п. 267.3 ст. 267 Податкового кодексу України кооперативним підприємством комбінату харчування "Ікар" у належних йому пунктах продажу товарів проводило торговельну діяльність без придбання відповідних торгових патентів, а саме:
- за період з 17.10.2010 року по 15.11.2012 року в барі "Коктейль" здійснювалась реалізація алкогольних напоїв, тютюнових виробів та продовольчих товарів, тобто торговельна діяльність (громадське харчування) без придбання відповідного торгового патенту, що зафіксовано в акті перевірки від 15.11.2012 року №007016;
- за період з 03.05.2010 року по 15.11.2012 року в кафе "Берізка" здійснювалась реалізація алкогольних напоїв, тютюнових виробів та продовольчих товарів, тобто торговельна діяльність (громадське харчування) без придбання відповідного торгового патенту, що зафіксовано в акті перевірки від 15.11.2012 року №007012.
Судом встановлено, що кооперативне підприємство комбінату харчування "Ікар" перебуває на загальній системі оподаткування торговельної діяльності (громадське харчування).
Перевіркою зафіксовано фіскальні звітні чеки, контрольні стрічки, книги обліку розрахункових операцій, реєстраційні документи на реєстратори розрахункових операцій, ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами та інші документи, що підтверджують реалізацію кооперативним підприємством комбінату харчування "Ікар" у торговельних пунктах (бар "Коктейль" та кафе "Берізка") алкогольних напоїв, тютюнових виробів та продовольчих товарів без придбання відповідних торгових патентів.
На підставі акту №007012 від 15.11.2012 року та акту №007016 від 15.11.2012 року Старокостянтинівським відділенням Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції були винесені податкові повідомлення-рішення №0000192302 від 21.11.2012 року та №0000162302 від 21.11.2012 року.
Судом встановлено, що податковим повідомленням-рішенням форми "Р" №0000192302 від 21.11.2012 року кооперативному підприємству комбінату харчування "Ікар" нараховані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 7925 грн.
Податковим повідомленням-рішенням форми "Р" №0000162302 від 21.11.2012 року кооперативному підприємству комбінату харчування "Ікар" нараховані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 9525 грн.
Частиною 1 статті 1 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", який діяв до 1 січня 2011 року, встановлено, що об'єктом правового регулювання згідно з цим Законом є торговельна діяльність за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток на території України, діяльність з обміну готівкових валютних цінностей (включаючи операції з готівковими платіжними засобами, вираженими в іноземній валюті, та з кредитними картками), а також діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг.
Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" суб'єктами правовідносин, які підлягають регулюванню за цим Законом, є юридичні особи та суб'єкти підприємницької діяльності, що не мають статусу юридичної особи, - резиденти і нерезиденти, а також їх відокремлені підрозділи (філії, відділення, представництва тощо), які займаються підприємницькою діяльністю, передбаченою частиною першою цієї статті.
Пунктом 1 частини 3 статті 1 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" дія цього Закону не поширюється на торговельну діяльність та діяльність з надання побутових послуг: підприємств і організацій військової торгівлі, аптек, що перебувають у державній та комунальній власності, а також розташованих у селах, селищах та містах районного значення підприємств та організацій споживчої кооперації та торгово-виробничих державних підприємств робітничого постачання.
Відповідно до пп. 14.1.246. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) торговельна діяльність для цілей розділу XII цього Кодексу - роздрібна та оптова торгівля, діяльність у торговельно-виробничій (ресторанне господарство) сфері за готівку, інші готівкові платіжні засоби та з використанням платіжних карток.
Згідно з пп. 14.1.211 п. 14.1 ст. 14 ПК України пункт продажу товарів для цілей розділу XII цього Кодексу - це:
магазин, інша торговельна точка, що розташовані в окремому приміщенні, будівлі або їх частині, і мають торговельний зал для покупців або використовують для торгівлі його частину;
кіоск, палатка, інша мала архітектурна форма, яка розташована в окремому приміщенні, але не має вбудованого торговельного залу для покупців;
автомагазин, розвозка, інший вид пересувної торговельної мережі;
лоток, прилавок, інший вид торговельної точки у відведеному для торговельної діяльності місці, крім лотків і прилавків, що надаються в оренду суб'єктам господарювання - фізичним особам та розташовані в межах спеціалізованих підприємств сфери торгівлі - ринків усіх форм власності;
стаціонарна, малогабаритна і пересувна автозаправна станція, заправний пункт, який здійснює торгівлю нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом;
фабрика-кухня, фабрика-заготівельня, їдальня, ресторан, кафе, закусочна, бар, буфет, відкритий літній майданчик, кіоск, інший пункт ресторанного господарства;
оптова база, склад-магазин, інші приміщення, що використовуються для здійснення оптової торгівлі за готівку, інші готівкові платіжні засоби та з використанням платіжних карток.
Відповідно до абзацу "б" пп. 267.1.2 п. 267.1 ст. 267 ПК України не є платниками збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг такі суб'єкти господарювання: розташовані у селах, селищах і містах районного значення підприємства та організації споживчої кооперації та торгово-виробничі державні підприємства робітничого постачання.
Відповідно до постанови Верховної Ради України від 15.12.1999 року місто Старокостянтинів Старокостянтинівського району Хмельницької області віднесено до категорії міст обласного значення.
Враховуючи вище викладене, суд не погоджується з позицією представника позивача про те, що кооперативне підприємство комбінату харчування "Ікар" не є платником збору за провадження торговельної діяльності виходячи з посилання на абзац "б" пп. 267.1.2 п. 267.1 ст. 267 ПК України.
Підпунктом 267.3.1. п. 267.3. ст. 267 ПК України ставка збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг встановлюється сільськими, селищними та міськими радами (далі у цьому пункті - органами місцевого самоврядування) з розрахунку на календарний місяць у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня календарного року (далі - мінімальна заробітна плата), визначеному цим пунктом, з урахуванням місцезнаходження пункту продажу товарів та асортименту товарів, пункту з надання платних послуг та виду платних послуг.
Згідно з пп. 125.1. ст. 123 ПК України суб'єкти господарювання, що проводять торговельну діяльність, здійснюють торгівлю готівковими валютними цінностями, діяльність у сфері розваг та надають платні послуги: за здійснення діяльності, передбаченої статтею 267 цього Кодексу, без отримання відповідних торгових патентів або з порушенням порядку використання торгового патенту, передбаченого підпунктами 267.6.4 - 267.6.6 пункту 267.6 статті 267 цього Кодексу (крім діяльності у сфері розваг), сплачують штраф у подвійному розмірі збору за весь період здійснення такої діяльності, але не менше подвійного його розміру за один місяць.
Суд не погоджується з позицією представника позивача про те, що відповідно до вимог абзацу "з" пп. 267.1.2 п. 267.1 ст. 267 ПК України кооперативне підприємство комбінату харчування "Ікар" не є платником збору за провадження торговельної діяльності виходячи з наступного.
Відповідно до абзацу "з" пп. 267.1.2 п. 267.1 ст. 267 ПК України не є платниками збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг такі суб'єкти господарювання: підприємства, установи та організації, які провадять діяльність у торговельно-виробничій сфері (ресторанне господарство), у тому числі навчальних закладах, із обслуговування виключно працівників таких підприємств, установ та організацій, а також учнів і студентів у навчальних закладах.
Отже, виходячи зі змісту вище наведеного, дана норма законодавства розповсюджується тільки на підприємства, установи та організації, які провадять вище зазначену діяльність із обслуговування виключно працівників, які працюють у даному підприємстві.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. А суд, згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З врахуванням зазначених обставин, норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що представниками відповідача правомірність своїх дій доведена, останні діяли в межах повноважень та спосіб передбачений Конституцією та законами України, оскаржувані рішення прийняті на підставі та на виконання вимог чинного законодавства, як наслідок виявлених порушень законодавства, а відповідно в задоволені позову слід відмовити.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 7 - 12, 17, 18, 70, 71, 86, 159 - 163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позовних вимог Кооперативного підприємства комбінату харчування "Ікар" до Старокостянтинівського відділення Красилівської міжрайонної державної податкової інспекції - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 22 лютого 2013 року
Суддя /підпис/О.О. Михайлов "Згідно з оригіналом" Суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2013 |
Оприлюднено | 27.02.2013 |
Номер документу | 29565823 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні