УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2013 року Справа № 24190/10/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Багрія В.М.,
суддів Кушнерика М.П., Старунського Д.М.,
з участю секретаря судового засідання Грущенко І.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Чернівці на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.01.2010 року в справі за позовом малого приватного підприємства «Джокер» до Державної податкової інспекції в м. Чернівці про скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій,
В С Т А Н О В И В :
У листопаді 2009 року мале приватне підприємство «Джокер» звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції в м. Чернівці про скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Позивач просив визнати протиправними та скасувати рішення відповідача про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення ст. 2 та 3 Закону України « Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зокрема,
№ 000478234/0 від 13.02.2009 року в сумі 1700 грн.,
№ 000502234/0 від 20.02.2009 року в сумі 2040 грн.,
№ 000475234/0 від 12.02.2009 року в сумі 2040 грн.,
№ 0005030234/0 від 24.02.2009 року в сумі 13 60 грн.,
№ 000503234/0 від 20.02.2009 року в сумі 2040 грн.
Позивач посилався на невідповідність оскаржуваних рішень вимогам чинного законодавства.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.01.2010 року позов задоволено, визнано протиправними та скасовано:
рішення Державної податкової інспекції в м. Чернівці № 000478234/0 від 13.02.2009 року про застосування частини штрафних (фінансових) санкцій до малого приватного підприємства «Джокер» в сумі 1700 грн.,
рішення Державної податкової інспекції в м. Чернівці № 000502234/0 від 20.02.2009 року про застосування частини штрафних (фінансових) санкцій до малого приватного підприємства «Джокер» в сумі 2040 грн.,
рішення Державної податкової інспекції в м. Чернівці № 000475234/0 від 12.02.2009 року про застосування частини штрафних (фінансових) санкцій до малого приватного підприємства «Джокер» в сумі 2040 грн.,
рішення Державної податкової інспекції в м. Чернівці № 0005030234/0 від 24.02.2009 року про застосування частини штрафних (фінансових) санкцій до малого приватного підприємства «Джокер» в сумі 1360 грн.,
рішення Державної податкової інспекції в м. Чернівці № 000503234/0 від 20.02.2009 року про застосування частини штрафних (фінансових) санкцій до малого приватного підприємства «Джокер» в сумі 1360 грн.
Постанову суду першої інстанції оскаржила Державна податкова інспекція в м. Чернівці, яка в апеляційній скарзі просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою позивачу відмовити в задоволенні позову.
Апеляційні вимоги обґрунтовує тим, що суд першої інстанції помилково застосував положення Закону України « Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», при цьому не взяв до уваги, що згідно актів перевірки податкового органу було встановлено використання позивачем гральних автоматів, які не були переведені у фіскальний режим роботи. Несумісність комп'ютерно-касової системи «Фіскал» з гральними автоматами позивача ним не доведена, тому оскаржувані рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідають вимогам закону.
Вислухавши суддю-доповідача, представника апелянта, яка апеляційну скаргу підтримала, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
З матеріалів справи видно, що мале приватне підприємство «Джокер» у встановленому законом порядку зареєстровано виконавчим комітетом Чернівецької міської ради, має ліцензію на організацію діяльності з проведення азартних ігор на гральних автоматах та ліцензію на організацію та утримання гральних закладів.
Згідно договору оренди від 15.01.2006 року позивач орендує в ПП ОСОБА_1 гральні автомати серії ГА-2М, ГА-2Е з відповідними номерами виробника, які йому було передано по актах прийому-передачі від 15.01.2006 року, 1.11.2006 року, 1.09.2007 року, 1 та 10.03.2008 року.
4.02.3009 року працівниками ДПІ у Сторожинецькому районі Чернівецької області було проведено перевірку залу гральних автоматів по вул. Видинівській, 12 в м. Сторожинець Відповідно до акту перевірки № 16/24/10/23/32726279 від того ж числа позивачем порушено вимоги пп.1,2,3 ст. 3 Закону України « Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та не переведено у фіскальний режим роботи 5 гральних автоматів. Рішенням Державної податкової інспекції в м. Чернівці № 000478234/0 від 13.02.2009 року за вказане порушення до позивача було застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1700 грн.
10.02.2009 року працівниками тієї ж податкової інспекції було проведено перевірку залу гральних автоматів позивача по вул. Чернівецькій,1 в м. Сторожинець, в процесі якої встановлено 6 гральних автоматів, які не переведені у фіскальний режим. На підставі акту перевірки № 19/24/10,23/32726279 від того ж числа рішенням Державної податкової інспекції в м. Чернівці № 000502234/0 від 20.02.2009 року за вказане порушення до позивача було застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2040 грн.
Згідно акту перевірки № 537/24/12/23/32726279 від 11.02.2009 року, складеного працівниками ДПІ в м. Чернівці, проведено перевірку залу гральних автоматів позивача по вул. Кільцевій, 25 в м. Чернівці, в процесі якої виявлено використання 6 нефіскалізованих гральних автоматів, в зв'язку з чим рішенням відповідача № 000475234/0 від 12.02.2009 року до МПП «Джокер» застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 2040 грн.
16.02.2009 року працівниками тієї ж податкової інспекції перевірено зал гральних автоматів по вул. Білоруській, 23а в м. Чернівці, який належить позивачу, в процесі якої виявлено використання 4 гральних автоматів, не переведених у фіскальний режим роботи. На підставі акту цієї перевірки № 664/24/12/23/32726279 від 16.02.2009 року рішенням ДПІ в м. Чернівці № 0005030234/0 від 24.02.2009 року до позивача було застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1360 грн.
17.02.2009 року працівниками ДПІ в м. Чернівці проведено перевірку залу гральних автоматів по вул. Червоноармійській,6 в м. Чернівці, при цьому виявлено використання 6 гральних автоматів, не переведених у фіскальний режим. Згідно акту перевірки № 0131/24/00/23/32726279 від 17.02.3009 року відповідачем рішенням № 000503234/0 від 20.02.2009 року застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2040 грн.
Прийняті рішення контролюючий орган обґрунтовував положеннями ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме, використання гральних автоматів, які не були обладнані компютерно-касовою системою«Фіскал».
Відповідно до ст.15 цього ж Закону контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби в Україні шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Пунктом 4 ч.1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» на органи державної податкової служби України покладено право здійснення контролю за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.
Згідно п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Наказом ДПА України №430 від 01.07.2008р. «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції» (наказ втратив чинність згідно з наказом ДПА України № 581 від 10.09.2008р.) до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій було включено комп'ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів.
Судом першої інстанції встановлено, що матеріалами справи не підтверджуються обставини наявності фіскальної памяті в тих гральних автоматах, які використовувались малим приватним підприємством «Джокер» згідно з наведеними вище актами перевірок, що унеможливлює реалізацію цими гральними автоматами фіскальних функцій. Отже, ці гральні автомати не можуть бути віднесені до реєстраторів розрахункових операцій в розумінні Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Так, за даними актів перевірки на місці здійснення позивачем господарської діяльності використовувалися інші реєстратори розрахункових операцій, зокрема «Марія 701», «Марія 301МТМ», «Датекс МР 5000і», які були внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.
Несумісність комп'ютерно-касової системи «Фіскал» із введеними раніше в експлуатацію гральними автоматами виключає можливість вчинення правопорушення тими суб'єктами господарювання, чиї гральні автомати не є сумісними з комп'ютерно-касовою системою «Фіскал»з технічних причин. При цьому суб'єкти господарювання повинні підтвердити вжиття ними заходів із встановлення технічної можливості використання комп'ютерно-касової системи «Фіскал» у тих гральних автоматах, що ними використовуються.
Звідси, притягнення суб'єктів господарювання до відповідальності за використання гральних автоматів, не обладнаних фіскальними функціями, можливе лише після набрання чинності вищезазначеним наказом ДПА України, яким до Державного реєстру розрахункових операцій включено комп'ютерно-касову систему «Фіскал».
Суб'єкти господарювання відповідно до ст.218 ГК України повинні вжити всіх необхідних заходів для з'ясування питання про сумісність комп'ютерно-касової системи «Фіскал» із тими гральними автоматами, що введені в експлуатацію до включення зазначеної системи до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій. При цьому накладення штрафних санкцій можливо лише в тому разі, якщо гральні автомати, введені в експлуатацію до моменту включення комп'ютерно-касової системи «Фіскал» до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, мають технічну можливість сумісності з цією системою.
З матеріалів справи видно, що позивач ввів в експлуатацію гральні автомати ГА -2М до включення комп'ютерно-касової системи «Фіскал», зокрема з 2006 року, коли отримав гральні автомати в оренду від їх виробника за договором від 15.01.2006 року.
Позивач, як видно зі справи, вживав необхідних заходів щодо з'ясування питання про сумісність комп'ютерно-касової системи «Фіскал» з гральними автоматами, які він використовував.
Зокрема, 17.07.2008 року позивач звернувся з листом №17/17/1 до ДПА України, в якому просив роз'яснити, які моделі гральних автоматів у сфері грального бізнесу, що обладнані фіскальними блоками та які окремі модифікації запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для обладнання діючих гральних автоматів внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та чиє інформація про виробника, який би здійснював серійний випуск зазначених автоматів, пристроїв.
У письмовій відповіді № 8005/16/23-7019 від 21.08.2008 року ДПА України відповіді на це питання не дала.
5.09.2008 року мале приватне підприємство «Джокер» звернулося з листом № 05/09/2 до власника, він же орендодавець та виробник гральних апаратів, орендованих позивачем, в якому просило повідомити, чи існує можливість встановлення комп'ютерно-касової системи «Фіскал» у гральні автомати, які використовуються ним на правах оренди, і чи має місце технічна сумісність цих гральних апаратів з системою «Фіскал».
У відповідь на це звернення ПП ОСОБА_1 повідомив, що орендовані позивачем гральні автомати ГА-2М, розміщені у гральних закладах, які підлягали перевірці підключені до системи «Джекпот Екстрема 5.0», яка є окремим програмним продуктом стороннього виробника і цей програмний продукт про інстальований в систему плати кожного грального автомату. Можливість підключення до гральних автоматів ГА-2М системи «Фіскал» відсутня в силу принципової відмінності та несумісності систем «Фіскал» та «Джекпот Екстрема 5.0» . Гральний автомат ГА-2М не є реєстратором розрахункових операцій при наданні послуг, в ньому відсутні фіскальні функції.
Таким чином, правила застосування адміністративно-господарських санкцій, встановлені ст.218 Господарського кодексу України, передбачають, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності виникає у разі, якщо учасник господарських відносин не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Судова колегія апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відсутності підстав для застосування до малого приватного підприємства «Джокер» відповідальності згідно з п.2 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за дії вчинені до 01.07.2008р.
В зв'язку з наведеним, доводи апелянта щодо законності застосування штрафних (фінансових) санкцій, висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу управління Державної податкової інспекції в м. Чернівці залишити без задоволення.
Постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 19.01.2010 року в справі № 2а-402/10/2470 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий: В.М. Багрій
Судді : М.П. Кушнерик
Д.М. Старунський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2013 |
Оприлюднено | 01.03.2013 |
Номер документу | 29641889 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Багрій В.М.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні