Ухвала
від 28.02.2013 по справі 826/2515/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А про залишення подання податкового органу без розгляду 28 лютого 2013 року                               м. Київ                                        № 826/2515/13-а Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Маруліна Л.О., ознайомившись з поданням та доданими до нього матеріалами Державної податкової інспекції у Дніпровському  районі м. Києва Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фурта» прозупинення видаткових операцій на рахунках боржника В С Т А Н О В И В: До Окружного адміністративного суду м. Києва 28 лютого 2013 р. о 09-13 надійшло подання Державної податкової інспекції у Дніпровському  районі м. Києва Державної податкової служби про зупинення видаткових операцій Товариства з обмеженою відповідальністю «Фурта» з розрахункових рахунків. Подання мотивовано наявністю у Товариства з обмеженою відповідальністю «Фурта» податкового боргу, ненаданням переліку документів для опису майна у податкову заставу, складанням у зв'язку з цим акту від 27 лютого 2013 р. о 10:00 год. про відмову від опису активів у податкову заставу. Зокрема, Державна податкова інспекція у Дніпровському  районі м. Києва Державної податкової служби зазначає, що 05 грудня 2012 р. прийнято рішення про опис активів у податкову заставу та  направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Фурта» лист-запит від 13 лютого 2012 р.№ 2966/10/19-/11 «Про виділення майна в податкову заставу», в якому товариству пропонувалось надати відповідні документи протягом 5 днів з дати отримання цього запиту та попереджалось про можливість застосування наслідків, передбачених п. 89.4. ст. 89 Податкового кодексу України (далі – ПК України). З огляду на наведені обставини та положення п. 89.4. ст. 89 ПК України, ст. 1833 Кодексу адміністративного судочинства України заявник просить прийняти рішення про зупинення видаткових операцій. Вирішуючи у зв'язку з цим питання щодо наявності підстав для відкриття провадження у справі, суд зазначає, що стаття 1833 Кодексу адміністративного судочинства України (далі  - КАС України), яка регулює особливості провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень на підставі подання таких органів щодо, зокрема, зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків. Пунктом 89.4 статті 89 ПК України встановлено, що у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу (абзац перший). Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу (абзац другий). Таким чином, наведені норми не передбачають складання акту згодом, через кілька днів та або місяців, після спливу строку, наданого платнику податків для надання інформації. Виходячи із суті, змісту та призначення наведених норм, акт складається безпосередньо після встановлення порушення (невиконання вимог податкового органу). В даному випадку, моментом виникнення цих обставин є ненадання Товариством з обмеженою відповідальністю «Фурта» станом на останній день п'ятиденного  строку після витребуваних державною податковою інспекцією  документів. Як вбачається з матеріалів подання, лист-запит від 13 лютого 2012 р.№ 2966/10/19-/11 отримано товариством 19 лютого 2013 р., таким чином, останній робочий день для надання відповіді – 25 лютого 2013 р. У взаємозв'язку з наведеним, слід зазначити, що відповідно до ч. 2 ст. 1833 КАС України подання подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, який, виходячи з вищенаведеного, починає перебіг з робочого дня, наступного за останнім робочим днем строку, наданого державною податковою інспекцією  платнику податків для подання документів. Складання податковим керуючим акту через кілька днів після спливу останнього дня строку, наданого для подання документів, не передбачено Податковим кодексом України та не є підставою для розрахунку строку звернення до суду в інший спосіб, оскільки для цілей застосування п. 89.4. ПК України у взаємозв'язку з приписами статті 1833  (з урахуванням положень абз. 2 ч. 2 ст. 99) КАС України має значення встановлення обставин, коли ДПІ вперше дізналась про наявність обставин, з якими наведені вище норми законодавства пов'язують можливість звернення податкового органу до суду з метою реалізації наданих йому повноважень. В даному випадку, виходячи з вищенаведеного, податковий орган звернувся до суду із поданням з пропуском 24 годинного строку після виникнення обставин, з якими наведені вище норми законодавства пов'язують можливість реалізації його повноважень щодо звернення до суду. В контексті наведеного слід додати, що строк звернення заявника з поданням, передбачений частиною другою статті 1833 КАС України, є різновидом спеціальних строків звернення до суду, які передбачені ст. 99 КАС України, відповідно до якої КАС України можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, ніж зазначені у цій статті. Зокрема, ч. 2 ст. 99 КАС України передбачено, що для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень. Стаття 1833 КАС України не передбачає спеціальних наслідків пропущення строків звернення до суду, визначених цією нормою. Тому недотримання заявником строків звернення до суду, визначених статтею 1833 КАС України, тягне за собою застосування приписів статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України. Згідно з ч. 1 ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала. Відповідно до ч.2 ст.100 КАС України позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи. В даному випадку, беручи до уваги вищенаведене, податковий орган звернувся до суду з поданням з пропуском строку звернення до адміністративного суду та суддя на підставі внесеного податковим органом подання та доданих до нього матеріалів не вбачає підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними внаслідок відсутності у матеріалах позовної заяви будь-яких доказів, які б свідчили про поважність причин пропуску зазначеного строку, у зв'язку з чим суддя дійшов до висновку про наявність підстав для залишення подання податкового органу без розгляду. Керуючись ст.ст. 99, 100, ст. 160, ст. 165, ст. 1833 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя Окружного адміністративного суду України - У Х В А Л И В: Залишити без розгляду подання Державної податкової інспекції у Дніпровському  районі міста Києва Державної податкової служби про зупинення видаткових операцій на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Фурта» (ідентифікаційний код 38133280). Ухвала набирає законної сили відповідно до ст.  254 Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвала може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно. Суддя                                                                                          Л.О. Маруліна

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.02.2013
Оприлюднено04.03.2013
Номер документу29699433
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2515/13-а

Постанова від 05.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 30.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 28.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні