Постанова
від 26.02.2013 по справі 818/500/13-а
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2013 р. Справа № 818/500/13-a

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соколова В.М.

за участю секретаря судового засідання - Заіченко А.М.,

представника позивача - Нізамієва Р.М.,

представника відповідача - Сумцова А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/500/13-a за позовом приватної фірми "Сумизовніштранс" до Державної податкової служби у Сумській області про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Приватна фірма "Сумизовніштранс" (далі по тексту - позивач, ПФ "Сумизовніштранс") звернулася до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби у Сумській області (далі по тексту - відповідач, ДПС у Сумській області), в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби у Сумській області від 18.12.2012 в частині відмови приватній фірмі "Сумизовніштранс" у включенні до Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави на 2013 рік.

2. Зобов'язати Державну податкову службу у Сумській області включити приватну фірму "Сумизовніштранс" (код ЄДРПОУ 24002073) до Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави на 2013 рік.

Свої вимоги мотивує тим, що висновки про порушення ним договірних зобов'язань щодо реалізації безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави за договором від 04.05.2012 за №04/19-2012, укладеним ПФ "Сумизовніштранс" з ДПІ у м. Сумах є безпідставними. Тому позивач вважає таке рішення безпідставним і необґрунтованим.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову з підстав, викладених у письмових запереченнях (а.с.36-38), зазначив, що порушення договірних зобов'язань було підставою для не включення ПФ "Сумизовніштранс" до Єдиного реєстру торговельних організацій, яким надається право зберігання та реалізації належного державі майна.

Суд, заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, з огляду на наступне.

У судовому засіданні встановлено, що ПФ "Сумизовніштранс" входила до Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави на 2012 рік (далі - Єдиний реєстр) та здійснювала на договірних засадах реалізацію та зберігання безхазяйного майна.

Такий реєстр суб'єктів господарювання ведеться податковими органами на виконання ст. 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 за № 1340 "Про порядок обліку, збереження, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним", відповідно до якої на початку кожного року місцеві податкові інспекції із залученням органів, що вилучають та обліковують майно, визначають на конкурсній основі торгівельні підприємства, яким доручатиметься реалізація майна, з обов'язковим занесенням їх до єдиного реєстру торгівельних підприємств, який ведеться цими інспекціями. Протягом року, в разі потреби, дозволяється доповнювати єдиний реєстр торгівельних підприємств іншими торгівельними підприємствами за поданням органів, що вилучають та обліковують майно

18.12.2012 року комісією з формування Єдиного реєстру ДПС у Сумській області було прийнято рішення не включати ПФ "Сумизовніштранс" до Єдиного реєстру торговельних організацій, що слідує з копії витягу з протоколу (а.с.11). Підставою прийняття такого рішення послугували висновки ДПС у Сумській області про те, що ПФ "Сумизовніштранс" були допущені порушення договірних зобов'язань щодо реалізації безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави, а саме псування партії безхазяйних горіхів волоських (вагою 279 кг, вартістю 11 160,00 грн.) при їх зберіганні.

Так, ПФ "Сумизовніштранс" уклало з ДПІ у м. Сумах договір про зберігання безхазяйного та іншого майна, що переходить у власність держави від 04.05.2012 за №04/19-2012 (а.с.12). Зазначеним договором передбачається:

- згідно до п. 2.2.1. ПФ "Сумизовніштранс" зобов'язано забезпечити власними силами зберігати майно та його споживчі якості, транспортування та інші необхідні дії у відношенні прийнятого майна до винесення відповідного рішення по ньому;

- згідно до п. 2.2.3. при виникненні розбіжностей у вартості попередньої оцінки майна запрошувати експертів для проведення експертної оцінки майна;

- згідно до п. 5.1. з моменту прийому майна підприємством, відповідальність за його цілісність і збереження несе підприємство. У випадку недостачі або псування отриманого майна підприємство сплачує до бюджету в десятиденний термін від дня подання вимоги Замовником суми вартості пошкодженого майна або майна, якого не вистачає, за сумами, визначеними в акті опису та попередньої оцінки.

Відповідно до п. 7 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 за № 1340 "Про порядок обліку, збереження, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним" оцінка майна проводиться комісією яка утворена органом, що здійснив його вилучення, у разі розбіжності в оцінці майна між представниками комісії, оцінка провадиться суб'єктом оціночної діяльності.

За результатами роботи комісії складається акт опису, оцінки та передачі майна.

Актом опису, оцінки та передачі майна від 28.04.2012 за № 04/19-216 (а.с.13) визначена вартість майна, а саме 283 кг ядра горіха волоського на суму 9905,00 грн.

Представниками ДПС у Сумській області та ДПІ у м. Сумах проведено візуальний огляд горіхів на предмет наявності шкідників та перевірено умови зберігання, викладені в листі Сумської санітарно - епідеміологічної станції від 30.05.2012 за №02-3/1805 (а.с.14) (зберігання повинно здійснюватися в сухих чистих вентильованих приміщеннях не маючих стороннього запаху і не заражених шкідниками при температурі не вище 20 градусів Цельсія і відносній вологості повітря не більше 70 %, відповідно до ГОСТ 16833-71).

Перевіркою встановлено, що зазначені критерії умов зберігання не відповідають вимогам, зазначеним у листі Сумської санітарно-епідеміологічні станції, внаслідок чого виявлено амбарний шкідник - моль, живі личинки на горіхах, у приміщенні та в мішкотарі, про що складено акт від 24.09.2012 (а.с.15).

Разом з тим, листом від 10.12.2012 за №63533/10/19-208 ДПІ у м. Сумах повідомила, що протягом 2012 року порушень договірних зобов'язань за угодами про зберігання та реалізацію безхазяйного та іншого майна, що належить або переходить у власність держави не встановлено (а.с.9).

Крім того, відповідно до листа Прокуратури Сумської області від 07.02.2013 за №07/1-2796-13 (а.с.26) прокуратурою було проведено службову перевірку діяльності посадових осіб податкового органу, якою встановлено порушення відділом погашення податкового боргу ДПС у Сумській області порядку визначення вартості безхазяйного майна, та відсутність порушень з боку ПФ "Сумизовніштранс" виконання договірних зобов'язань за угодами зберігання майна.

Відповідно до висновків вказаної службової перевірки запропоновано комісії з формування Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави, повторно розглянути надані ПФ "Сумизовніштранс" документи щодо включення до вказаного реєстру на 2013 рік.

На виконання вимог листа Прокуратури Сумської області від 23.01.2013 за №9-р робочою групою проведено перевірку обставин, викладених у службовій записці ОСОБА_3 та скарзі директора ПФ "Сумизовніштранс" Нізамієва Р.М, щодо дій посадових осіб органів ДПС у Сумській області, про що було складено висновок від 06.02.2013 (а.с.29-35).

Вказаною перевіркою було встановлено порушення відділом погашення податкового боргу ДПС у Сумській області порядку визначення вартості безхазяйного майна, що виразилось у завищенні ціни ядер горіхів волоських та повідомленні про це ДПС України. Крім того, перевіркою встановлено відсутність порушень з боку ПФ "Сумизовніштранс" виконання договірних зобов'язань за угодами про зберігання та реалізацію безхазяйного та іншого майна, що належить або переходить у власність держави.

Крім того, робоча група запропонувала комісії з формування Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави, повторно розглянути надані ПФ "Сумизовніштранс" документи щодо включення його до Єдиного реєстру по Сумській області на 2013 рік.

Порядок формування Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави встановлений Методичними рекомендаціями з окремих питань організації роботи з безхазяйним майном та майном, що переходить у власність держави, що затверджені Головою ДПА України 20.08.2011 (далі - Методичні рекомендації).

Відповідно до вимог Методичних рекомендацій до Єдиного реєстру включаються підприємства, які відповідають всім критеріям відбору, визначеним цими Методичними рекомендаціями.

Одним з таких критеріїв відбору, які враховуються комісією при винесенні рішення про включення до Єдиного реєстру , що стало підставою для відмови у включенні позивача до Єдиного реєстру, є відсутність порушень договірних зобов'язань щодо реалізації безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави, суб'єктами господарювання, які раніше перебували у Єдиному реєстрі (абз.6 п.7 Методичних рекомендацій).

Таким чином, у судовому засіданні встановлена відсутність порушень позивачем договірних зобов'язань щодо реалізації безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави, а тому відсутні підстави для відмови включати ПФ "Сумизовніштранс" до Єдиного реєстру на 2013 рік. У зв'язку з цим рішення відповідача, викладене в протоколі засідання конкурсної комісії з формування Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави по Сумській області на 2013 рік від 18.12.2012 підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача включити ПФ "Сумизовніштранс" до Єдиного реєстру, слід зазначити наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Водночас суд не може перебирати на себе повноваження іншого державного органу (у даному випадку ДПС у Сумській області), оскільки, як зазначено вище, відповідно до ст. 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 за № 1340, податкові інспекції із залученням органів, що вилучають та обліковують майно, визначають на конкурсній основі торгівельні підприємства, яким доручатиметься реалізація майна, з обов'язковим занесенням їх до єдиного реєстру торгівельних підприємств, який ведеться цими інспекціями.

У зв'язку з цим, суд дійшов висновку про необхідність відновлення порушеного права ПФ "Сумизовніштранс" шляхом зобов'язання ДПС у Сумській області провести засідання конкурсної комісії з формування Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави по Сумській області на 2013 рік, на якому розглянути питання про включення приватної фірми "Сумизовніштранс" до Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави по Сумській області на 2013 рік та прийняти рішення у відповідності до вимог чинного законодавства.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов приватної фірми "Сумизовніштранс" до Державної податкової служби у Сумській області про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби у Сумській області, викладане в протоколі засідання конкурсної комісії з формування Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави по Сумській області на 2013 рік від 18.12.2012.

Зобов'язати Державну податкову службу у Сумській області провести засідання конкурсної комісії з формування Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави по Сумській області на 2013 рік, на якому розглянути питання про включення приватної фірми "Сумизовніштранс" до Єдиного реєстру суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави по Сумській області на 2013 рік та прийняти рішення у відповідності до вимог чинного законодавства.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) В.М. Соколов

Повний текст постанови складено 04.03.2013 року.

З оригіналом згідно

Суддя В.М. Соколов

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2013
Оприлюднено12.03.2013
Номер документу29837010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/500/13-а

Постанова від 26.02.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 31.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Постанова від 23.05.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 26.02.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 30.01.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні