Постанова
від 04.02.2009 по справі 9/494
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04.02.2009 р. № 9/494

17:57

За позовом Київського транспортног о прокурора в інтересах держ ави в особі Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті Міністерства т ранспорту та зв' язку Україн и

до Приватного підприємства «Союзник»

про стягнення штрафних санк цій в розмірі 1700,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідан ня: Гончаров В.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до О кружного адміністративного суду міста Києва із адмініст ративним позовом про стягнен ня з Приватного підприємства «Союзник»штрафних санкцій в розмірі 1700,00 грн., застосованих постановою відповідача.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачено у встановлений строк с уму штрафних санкцій, визнач ених постановою відповідача .

Представник відповідача в судове засідання не прибув, з аперечення проти позову не н адав, докази належного повід омлення про розгляд справи з находяться в матеріалах спра ви.

Справа розглядається за на явними в ній матеріалами.

Розглянувши подані позива чем та відповідачем документ и і матеріали, заслухавши поя снення представників сторін , всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд міста Києва, -

встановив:

Актом перевірки за дод ержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезен ь пасажирів і вантажів автом обільним транспортом № 042340 від 16.07.2007 року встановлено порушен ня законодавства в сфері авт омобільного транспорту під ч ас виконання перевезень паса жирів та вантажів, у зв' язку з чим нараховано штрафні (фін ансові) санкції в розмірі 1700,00 г рн., в результаті чого Головно ю державною інспекцією на ав томобільному транспорті Мін істерства транспорту та зв' язку України винесено постан ову про застосування фінансо вих санкцій № 034509 від 14.09.2007 року, я кою визначено суму штрафних санкцій у розмірі 1700,00 грн.

За результатом розгляду сп рави судом встановлено, що за значена постанова в адмініст ративному чи судовому порядк у відповідачем не оскаржена. Штрафна санкція у встановле ний законодавством строк до Державного бюджету України в ідповідачем не сплачено. Док азів зворотнього суду не над ано.

Аналізуючи викладені вище обставини та пояснення стор ін в їх сукупності суд дійшов висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задово ленню в повному обсязі з урах уванням наступного.

Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт»водії, пасажири повин ні мати і пред'являти особам, я кі уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпек и дорожнього руху, документи , на підставі яких виконуютьс я пасажирські перевезення.

Частиною першою статті 34 За кону України «Про автомобіль ний транспорт»визначено, що автомобільний перевізник по винен: виконувати вимоги цьо го Закону та інших законодав чих і нормативно-правових ак тів України у сфері перевезе ння пасажирів та/чи вантажів ; утримувати транспортні зас оби в належному технічному і санітарному стані та забезп ечувати їх зберігання відпов ідно до вимог статті 21 цього З акону; забезпечувати контрол ь технічного і санітарного с тану транспортних засобів пе ред виїздом на маршрут; забез печувати проведення медично го контролю стану здоров'я во діїв; забезпечувати умови пр аці та відпочинку водіїв згі дно з вимогами законодавства ; забезпечувати проведення с тажування та інструктажу вод іїв у порядку, визначеному це нтральним органом виконавчо ї влади з питань автомобільн ого транспорту; забезпечуват и безпеку дорожнього руху; за безпечувати водіїв відповід ною документацією на перевез ення пасажирів.

Відповідно до п. 21.1 ст.21 Закону України «Про обов'язкове стр ахування цивільно-правової в ідповідальності власників н аземних транспортних засобі в» з урахуванням положень пу нкту 21.3 цієї статті забороняє ться експлуатація транспорт ного засобу на території Укр аїни без поліса обов'язковог о страхування цивільно-право вої відповідальності, чинног о на території України, або по ліса (сертифіката) обов'язков ого страхування цивільно-пра вової відповідальності, укла деного в іншій країні, з уповн оваженою організацією з стра хування цивільно-правової ві дповідальності якої МТСБУ ук лало угоду про взаємне визна ння договорів такого страхув ання.

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 60 Закону України «П ро автомобільний транспорт» за порушення законодавства п ро автомобільний транспорт д о автомобільних перевізникі в застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оф ормлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмір і ста неоподатковуваних міні мумів доходів громадян.

Відповідно до Положення пр о Головну державну інспекцію на автомобільному транспорт і, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 8 вересня 2004 р. N 1190, Головавтотр ансінспекція відповідно до п окладених на неї завдань, зок рема, здійснює державний кон троль за додержанням суб'єкт ами господарювання вимог зак онодавства про автомобільни й транспорт, здійснює відпов ідно до законодавства держав ний нагляд за забезпеченням перевізниками безпеки автом обільних перевезень.

Головавтотрансінспекція м ає право: перевіряти додержа ння суб'єктами господарюванн я вимог законодавства про ав томобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють о рганізацію перевезення паса жирів і вантажів; розглядати у передбачених законом випа дках і порядку справи про пор ушення вимог законодавства п ро автомобільний транспорт с уб'єктами господарювання та притягувати до відповідальн ості винних осіб у порядку, вс тановленому Кодексом Україн и про адміністративні правоп орушення.

Стаття 238 Господарського ко дексу України встановлює, що за порушення встановлених з аконодавчими актами правил з дійснення господарської дія льності до суб'єктів господа рювання можуть бути застосов ані уповноваженими органами державної влади або органам и місцевого самоврядування а дміністративно-господарськ і санкції, тобто заходи орган ізаційно-правового або майно вого характеру, спрямовані н а припинення правопорушення суб'єкта господарювання та л іквідацію його наслідків.

Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.

Положеннями статті 239 Госпо дарського кодексу України вс тановлено, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування відповідно д о своїх повноважень та у поря дку, встановленому законом, м ожуть застосовувати до суб'є ктів господарювання такі адм іністративно-господарські с анкції: адміністративно-госп одарський штраф.

Статтею 241 Господарського к одексу України визначено, що адміністративно-господарсь кий штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом госпо дарювання до відповідного бю джету у разі порушення ним вс тановлених правил здійсненн я господарської діяльності.

Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

Адміністративно-господарс ький штраф може застосовуват ися у визначених законом вип адках одночасно з іншими адм іністративно-господарським и санкціями, передбаченими с таттею 239 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Як свідчать матеріали спра ви станом на день розгляду сп ору сума штрафних санкцій зг ідно з постановою про їх заст осування відповідачем не спл ачена. При цьому штрафні санк ції за порушення законодавст ва про автомобільний транспо рт застосовано з дотриманням всіх принципів, визначених с таттею 2 КАС України, оскільки перевіркою встановлено, що у водія відсутній страховий п оліс (сертифікат).

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що позивачем правомірн о (на підставі, у межах повнова жень та у спосіб що передбаче ні Конституцією та законами України) та в межах компетенц ії накладені штрафні (фінанс ові) санкції, які відповідаче м не сплачені.

З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача суми штрафних санкцій у розмірі 1700,00 грн.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва ,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підп риємства «Союзник»(м. Київ, ву л. Колекторна, 42, код ЄДРПОУ 32704501) до Державного бюджету Україн и штраф у розмірі 1700,00 (тисяча сі мсот) гривень 00 копійок.

Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо за яву про апеляційне оскарженн я не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений статтею 186 Кодексу ад міністративного судочинств а України, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Окружний адміністратив ний суд міста Києва шляхом по дання заяви про апеляційне о скарження протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови та подання апеляційної с карги на постанову протягом двадцяти днів з дня подачі за яви про апеляційне оскарженн я, або без подання заяви про ап еляційне оскарження шляхом п одання апеляційної скарги на постанову протягом десяти д нів з дня проголошення поста нови.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та під писання постанови в повному обсязі - 13.02.2009 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.02.2009
Оприлюднено13.11.2009
Номер документу2991172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/494

Рішення від 02.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 20.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Постанова від 04.02.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 02.10.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ребриста С.В.

Ухвала від 15.10.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 20.09.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 05.09.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 17.05.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобед І.М.

Ухвала від 29.03.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобед І.М.

Судовий наказ від 28.11.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Марченко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні