ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 березня 2013 року № 826/495/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Григоровича П.О., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Електрік Пауер» до Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03.09.2012 №№0001232320, 0001222320. ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Електрік Пауер» (надалі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва ДПС (надалі - відповідач), в якому позивач просив суд визнати недійсними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 03.09.2012 №№0001232320, 0001222320.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.02.2013 відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу №826/495/13-а до судового розгляду в судовому засіданні на 21.02.2013.
Під час розгляду справи представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі посилаючись на те, що при прийнятті спірних податкових повідомлень-рішень податковим органом не дотримано п.86.9 ПК України. За таких обставин, позивач просить суд визнати спірні ППР недійсними та скасувати.
Представник Відповідача проти позову заперечив в повному обсязі, про що надав відповідні письмові заперечення.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, у зв'язку із поданим сторонами письмовим клопотанням.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Деснянському районі м. Києва Державної податкової служби, на підставі п.75.1 ст.75, пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 , у відповідності до п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України, проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрік Пауер» (код ЄДРПОУ 36100342) з питань дотримання вимог чинного податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податків та зборів (обов'язкових платежів) по взаємовідносинам з ТОВ «ТК «Поділля-Інвест» (код за ЄДРПОУ 36644829).
За наслідками проведеного контрольного заходу Державною податковою інспекцією у Деснянському районі м. Києва ДПС складено Акт перевірки від 15.08.2012 №2560/22-40/36100342, яким встановлено наступні порушення, а саме:
- п.l, п.5 ст.203, п.1, п.2 ст.215, п.1 ст.216, ст.228, ст.626, ст.629 Цивільного Кодексу України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними та порушення п.5.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого занижено податок на прибуток, що підлягає нарахуванню та сплати до бюджету на загальну суму 150853грн., у т.ч. в 4 кварталі 2010 в сумі 150853грн.
- п.1, п.5 ст.203, п.1, п.2 ст.215, п.1 ст.216, ст.228, ст.626, ст.629 Цивільного Кодексу
України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними, та порушення пп.7.4.1, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого
занижено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплати до бюджету на загальну суму 120682грн., в тому числі в жовтні 2010 в сумі 65259грн., листопаді 2010 в сумі 55423грн.
На підставі висновків вказаного Акту перевірки від 15.08.2012 №2560/22-40/36100342, ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС винесено спірні податкові повідомлення-рішення від 03.09.2012:
- №0001232320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «податок на прибуток» на загальну суму 188566,25грн., в тому числі за основним платежем - 150853 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - в сумі 37713,25 грн.
- №0001222320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» на загальну суму 150852,50грн., в тому числі за основним платежем 120682грн., штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 30170,50грн.
Окружний адміністративний суд м. Києва, оцінивши докази, які є у справі, вважає, що спірні податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва ДПС є такими, що підлягає скасуванню, з огляду на наступне.
Обґрунтовуючи правомірність винесення спірних податкових повідомлень-рішень, суб'єкт владних повноважень - податковий орган звертає увагу суду на те, що ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС отримано постанову старшого слідчого з ОВС СУ ДПС м. Києві Бабія О.В. від 09 липня 2012 в рамках кримінальної справи №54-3414, що надійшла до ДПІ у Деснянському районі м. Києва листом від 11.07.2012 №3019/7/09-1015 (вх. ДПІ 1053/8 від 12.07.2012).
В даній постанові вказано про порушення кримінальної справи №54-3414 відносно ОСОБА_2 за фактом фіктивного підприємництва, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, тобто створення суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб), в тому числі ТОВ «ТК «Поділля-Інвест».
В ході досудового слідства встановлено, що ОСОБА_2 за вказівкою та разом з іншими невстановленими слідством особами, з метою прикриття незаконної діяльності-конвертації безготівкових грошових коштів у готівку та сприяння легально діючим суб'єктам господарювання в ухиленні від сплати податків, діючи на території м. Києва, створив та придбав ряд суб'єктів підприємницької діяльності, в тому числі ТОВ «ТК «Поділля-Інвест».
Допитаний по справі засновник та директор ОСОБА_2 показав, що вказане підприємство він реєстрував (перереєстровував) у державних органах без мети здійснення фінансово-господарської діяльності та за грошову винагороду. Фактично фінансово-господарську діяльність від імені вказаного товариства не здійснював, рахунками та майном не розпоряджався, бухгалтерський облік та податкову звітність не вів.
В ході подальшого розслідування встановлено, що ТОВ «ТК «Поділля-Інвест», код за ЄДРПОУ 36644829, мало фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ «Електрік Пауер».
Враховуючи зазначене, податковому органу вбачається, що правочини та господарські зобов'язання, що проводились ТОВ «ТК «Поділля-Інвест» з ТОВ «Електрік Пауер» є нікчемними і проведені з метою ухилення від сплати податків, тобто з метою, яка суперечить інтересам держави та суспільства.
Вищевикладеним відповідач і обґрунтовує виникнення необхідності в проведенні позапланової документальної виїзної перевірки ТОВ «Електрік Пауер» по взаємовідносинам з ТОВ «ТК «Поділля-Інвест», відповідно до пп.78.1.11. п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України, в результаті чого винесено спірні ППР.
Проте, Окружний адміністративний суд м. Києва вважає за необхідне зазначити , що відповідно до вимог пп. 54.3.2, пп. 54.3.4 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків.
Згідно з вимогами п. 58.4 ст. 58 ПКУ у разі, коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених ПКУ.
Відповідно до вимог п. 86.9 ст. 86 ПКУ у разі, якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.
Таким чином, за результатами перевірок платників податків, призначених в рамках порушеної кримінальної справи, контролюючий орган визначає суми грошових зобов'язань, але податкове повідомлення-рішення не приймає. В інших випадках (у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення (п. 58.1 ст. 58 ПКУ)).
Аналіз зазначених норм Податкового кодексу України дає змогу прийти до висновку, що ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС, в даному випадку, була позбавлена права на винесення спірних податкових повідомлень-рішень, а отже, податкові повідомлення-рішення №0001232320, №0001222320 від 03.09.2012 підлягають скасуванню за самостійною підставою, як такі, що винесені в порушенням ч.2 ст.19 Конституції України, оскільки є передчасними.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що посилання відповідача на частину 1, 2 статті 215, статтю 228 ЦК України є безпідставними, так як зазначені норми можуть використовуватися лише при визнанні правочинів недійсними в судовому порядку.
Вказані висновки підтверджуються і ст. 20 Податкового кодексу України, відповідно до якої органам державної податкової служби України не надано повноважень щодо визнання тих чи інших угод (правочинів) недійсними та/або нікчемними.
З огляду на Акт перевірки позивача, вбачається за можливе прийти до висновку про те, що під час проведення перевірки податковим органом було здійснено аналіз первинних бухгалтерських/податкових документів по взаємовідносинам позивача з ТОВ «ТК «Поділля-Інвест», як то Договір №27/09/10 від 27.09.2010, податкові накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, оборотно-сальдові відомість по рахунку №631, банківські виписки (стр.4 Акту перевірки).
Однак, не приймаючи до уваги змісту та обсягу вказаних господарських операцій, згідно ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», контролюючий орган приходить до висновків про нікчемність правочинів між позивачем та контрагентом з огляду на матеріали досудового слідства по кримінальній справі №54-3414, зокрема, протоколи допиту обвинуваченого ОСОБА_2.
Вказана обставина, на думку суду, не може бути виключно-достатнім доказом для збільшення позивачу грошового зобов'язання з ПДВ, оскільки, як вже зазначалось, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування, за умови, в даному випадку, наявності рішення суду, що набрало законної сили, яким особу визнано винною в ухиленні від сплати податків.
Проте, як на час проведення перевірки, так і станом на час розгляду і вирішення даної адміністративної справи, судом не було встановлено наявності умислу посадових осіб ТОВ «Електрік Пауер», ТОВ «ТК «Поділля - Інвест» на укладення угод, спрямованих на ухилення від сплати податків або угод, укладених в порушення публічного порядку.
Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва вважає, що позовні вимоги ТОВ «Електрік Пауер», в даному випадку, підлягають задоволенню.
Водночас, зміст принципу офіційного з'ясування всіх обставин у справі, передбачений ст. 11 КАС України, зобов'язує адміністративний суд до активної ролі у судовому засіданні, в тому числі і щодо виходу за межі позовних вимог, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне захистити порушені права позивача шляхом визнання податкових повідомлень-рішень від 03.09.2012 №№0001232320, 0001222320 протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Згідно ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. №845, визначено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
Зі змісту листа Вищого адміністративного суду України від 21.11.2011р. №2135/11/-11 вбачається, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами, судам у резолютивній частині такого судового рішення слід зазначати обов'язок органу Державної казначейської служби України стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача. Відповідно, у виконавчому листі за таким судовим рішенням як боржника слід вказувати Державний бюджет України в особі суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрік Пауер» - задовольнити повністю .
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва Державної податкової служби від 03.09.2012 №№0001232320, 0001222320.
3. Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрік Пауер» (код ЄДРПОУ 36100342, адреса 02660, м.Київ, Деснянський район, ВУЛИЦЯ ПОПУДРЕНКА, будинок 52) судові витрати в сумі 2294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн. 00 коп. з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунку Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва Державної податкової служби (адреса: 02217, м. Київ, вулиця Закревського, 41).
Суддя П.О. Григорович
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2013 |
Оприлюднено | 18.03.2013 |
Номер документу | 29969107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні