ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/380/13-a
"14" березня 2013 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючого судді Осташа А.В. при секретарі Мельник Ю.С.
за участю:
представника позивача - Горуна В.З.;
представників відповідача - Довганюка М.Р та Загородньої О.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Тернополі адміністративну справу за
позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області
до Хоростківської комунальної дільничої лікарні
про зобов'язання виконати вимоги ,-
ВСТАНОВИВ :
Державна фінансова інспекція в Тернопільській області (надалі по тексту - позивач, або ДФІ в Тернопільській області) звернулася до суду з адміністративним позовом до Хоростківської комунальної дільничої лікарні (надалі по тексту - лікарня або відповідач) про зобов'язання виконати повністю пункт 5 обов'язкової вимоги Гусятинської міжрайонної державної фінансової інспекції від 29 жовтня 2012 року №19-18-13-14/1017, а саме: перерахувати в дохід районного бюджету кошти в сумі 45 970 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з мотивів, що викладені в адміністративному позові. Він зокрема пояснив, що ревізією встановлено, що в порушення п. 23, п.46 та п.49 Порядку складання, затвердження, розгляду та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. №228 (зі змінами), п.3 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 17.05.2002 р. № 659 (в період її дії), п. 5.8 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я та Міністерства соціального захисту населення від 05.10.2005 року №308/519, заробітна плата за роботи, що виконувалися медпрацівниками на платних умовах нараховувалась і виплачувалась із зарплатного фонду, внаслідок чого Лікарні завдано збитків на суму 55787,08 грн.
Представник позивача зазначив, що у зв'язку з виявленими порушеннями Гусятинською міжрайонною державною фінансовою інспекцією направлено вимоги головному лікарю Хоростківської комунальної дільничої лікарні Довганю М.Р. від 29.10.2012 р. №19-18-13-14/1017, п.5 яких зобов'язано перерахувати в дохід районного бюджету кошти в сумі 33768,06 грн.; перерахувати 22019,02 грн. використані на покриття витрат спеціального фонду на рахунок загального фонду та провести відновлення касових операцій по загальному фонду кошторису. Термін виконання вимог до 29.11.2012 року.
Враховуючи те, що станом на 12.02.2013 року відповідачем добровільно не відшкодовано кошти на загальну суму 45970 грн., просить суд зобов'язати лікарню виконати в повному обсязі пункт 5 обов'язкової вимоги від 29 жовтня 2012 року №19-18-13-14/1017, а саме: перерахувати в дохід районного бюджету кошти в сумі 45970 грн. (надалі по тексту - вимоги).
Представники відповідача в судовому засіданні позов визнали частково. Вони пояснили, що на даний час лікарня фактично не працює у зв'язку з тим, що проходить процес реорганізації даного медичного закладу, а тому вимогу виконати неможливо.
Крім пояснень представників сторін судом досліджені письмові докази, наявні у матеріалах справи.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення повністю, з наступних міркувань.
Судом встановлено, що відповідно до п.3.2.2.1 плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції в Тернопільській області на ІІІ квартал 2012 року та на підставі направлень від 29.08.2012 року №92 та №93 Гусятинською міжрайонною державною фінансовою інспекцією проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Хоростківської комунальної дільничої лікарні за період з 01.01.2009 по 01.08.2012 роки.
За наслідками проведення ревізії складено акт від 12.10.2012 р. № 18-22/100.
Як вбачається з матеріалів справи, ревізією встановлено, що в порушення п. 23, п.46 та п.49 Порядку складання, затвердження, розгляду та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р. №228 (зі змінами), п.3 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 17.05.2002 р. № 659 (в період її дії), п. 5.8 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я та Міністерства соціального захисту населення від 05.10.2005 року №308/519, заробітна плата за роботи, що виконувалися медпрацівниками на платних умовах нараховувалась і виплачувалась із зарплатного фонду, внаслідок чого Лікарні завдано збитків на суму 55787,08 грн.
Судом встановлено, що надання платних медичних оглядів задіяні медичні працівники, якими крім платних медичних оглядів, проводиться загальний амбулаторний прийом громадян і заробітна плата їм нараховувалась і виплачувалась за рахунок загального фонду кошторису. Статтею 13 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 року №2542-ІІІ визначено, що спеціальний фонд включає бюджетні призначення на видатки за рахунок конкретно визначених джерел надходжень.
Проте, при затвердженні кошторисів в частині спеціального фонду видатки на виплату заробітної плати та нарахування на заробітну плату персоналу, який надає платні медичні огляди та видатки на електроенергію не планувались і не затверджувались.
Згідно розрахунків проведених на підставі довідки лікарні про кількість проведених медоглядів, суми заробітної плати, нарахувань на заробітну плату та електроенергії у складі собівартості на проведення медичного огляду, відповідно до затверджених калькуляцій, затрати заробітної плати лікарів поліклініки на проведення платних медичних оглядів, які нараховано та виплачено за рахунок загального фонду кошторису за період з 01.01.2009 р. по 01.08.2012 р. склали 55787,08 грн., в тому числі: по КЕКВ 1111 «Заробітна плата» - 29796,15 грн., по КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» - 10825,55 грн. та по КЕКВ 1163 «Оплата електроенергії» - 15165,38 грн.
На підставі акту ревізії Гусятинською міжрайонною державною фінансовою інспекцією направлено вимоги головному лікарю Довганюку М.Р. від 29.10.2012 р. №19-18-13-14/1017, пунктом 5 яких його зобов'язано: кошти в сумі 33768,06 грн. за минулі роки перерахувати в дохід районного бюджету; перерахувати 22019,02 грн. використані на покриття витрат спеціального фонду на рахунок загального фонду та провести відновлення касових операцій по загальному фонду кошторису.
Судом встановлено, що у встановлений термін та на час подання даного позову, відповідачем не забезпечено виконання в повному обсязі вищевказаного пункту вимог.
При постановлені рішення суд враховує те, що незважаючи на часткове невизнання відповідачем позову, вимоги державної фінансової інспекції у встановленому порядку не оскаржувались.
Суд не приймає до уваги твердження представників відповідача з приводу того, що вимогу ДФІ неможливо виконати через те, що на даний час триває процес реорганізації медичного закладу, оскільки відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Хоростківська комунальна дільнича лікарня як юридична особа не припинена.
З врахуванням викладеного, суд приходить до переконання, що відповідачем не виконано в повному обсязі вимоги Державної фінансової інспекції від 29.10.2012 р. №19-18-13-14/1017, оскільки ним не проведено відповідну роботу щодо повернення коштів в повному обсязі.
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органи Держфінінспекції уповноважені звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З врахуванням вищенаведеного, суд приходить до переконання, що відповідачем не виконано в повному обсязі вимоги Державної фінансової інспекції від 29.10.2012 р. №19-18-13-14/1017.
З врахуванням викладеного, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог шляхом зобов'язання Хоростківської комунальної дільничої лікарні виконати повністю пункт 5 обов'язкових вимог Державної фінансової інспекції в Тернопільській області викладених в листі від 29.10.2012 р. №19-18-13-14/1017.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 94, 158-167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати Хоростківську комунальну дільничу лікарню (код ЄДРПОУ 02000628, Тернопільська область, Гусятинський район, м. Хоростків, вул.Б.Лепкого, 7) виконати в повному обсязі пункт 5 обов'язкових вимог Гусятинської міжрайонної державної фінансової інпекції від 29 жовтня 2012 року №19-18-13-14/1017, а саме:
- перерахувати в дохід районного бюджету кошти в сумі 45 970 грн. на розрахунковий рахунок №31417544700116 відкритий в УДКС у Гусятинському районі, код платежу 24060300, МФО 838012.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив постанову. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу (оголошення вступної та резолютивної частини постанови), а також: прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 18 березня 2013 року.
Головуючий суддя Осташ А. В.
копія вірна
Суддя Осташ А. В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2013 |
Оприлюднено | 19.03.2013 |
Номер документу | 29986500 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні