ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 березня 2013 р. о 10:23 Справа №2а-10748/12/0170/4
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Кузьміні О.В., за участі представника відповідача - Ломброзо В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Чорноморському районі АР Крим до Сільськогосподарського виробничого кооператив "Рассвет"
про стягнення,
Суть спору: Управління Пенсійного фонду України в Чорноморському районі АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Рассвет"про стягнення 4532,26 грн. заборгованості з фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за п.п."б" - "з" статті 13 Закону країни "Про пенсійне забезпечення" за квітень 2012 року.
Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставки пільгових пенсій за квітень 2012 року ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7
Ухвалами суду від 04.10.2012 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою суду від 25.10.2012 року зупинено провадження у справі до набрання законної сили судовими рішеннями по справах: №2а-5990/12/0170/11, №2а-4095/12/0170/21, №2а-7053/12/0170/9.
Ухвалою суду від 01.03.2013 року провадження у справі поновлено з 18.03.2013 року.
Сторони повідомлені належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, представник позивача у судове засідання не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, надав пояснення по суті спору.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника позивача.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач є юридичною особою, ідентифікаційний код юридичної особи 30932944, зареєстрований як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в УПФУ в Чорноморському районі АРК (а.с.5, 19-20,31-35).
Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду. Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 64, абзацу 8 частини 3 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" орган Пенсійного фонду має право звертатися до суду з позовами про стягнення недоїмки.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування".
Статтею 13 Закону України від 05.11.91 N 1788-XI "Про пенсійне забезпечення" визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах.
Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", зі змінами та доповненнями, передбачено, що платники збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачені статтею 1 цього Закону, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірах, встановлених статті 4 цього Закону, що визначається у відсотковому відношенні від об'єкта оподаткування, який передбачений статтею 2 цього Закону.
Зокрема, відповідно до вимог Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", суб'єкти підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у 100 % розмірі від об'єкта оподаткування, яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Згідно пункту 2 Прикінцевих положень Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій.
Відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій призначених згідно з пунктами "б-з"статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", а саме плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 року №36.
Розмір сум до відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, на поточний рік визначається у повідомленнях, які формуються працівниками Пенсійного фонду України, а підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду визначену у повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (пп. 6.4, пп. 6.8 п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду N21-1 від 19.12.2003).
Судом встановлено, що 09.04.2012 року та 26.04.2012 року УПФУ в Чорноморському районі АРК надіслало відповідачу розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, які підлягають відшкодуванню по пільгових пенсіях, призначених з квітня 2012 року щомісячно відповідно до пунктів ''б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Відповідно до розрахунку заборгованості по пільговим пенсіям за період з 01.04.2012 року до 31.04.2012 року відповідач зобов'язаний відшкодовувати позивачу фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій наступним пенсіонерам: ОСОБА_5 в розмірі 1097, 31 грн., ОСОБА_4 в розмірі 917,50 грн., ОСОБА_6 в розмірі 505,45 грн., ОСОБА_3 - 1015,90 грн. та ОСОБА_7 - 896,10 грн.
Згідно із довідкою від 17.01.2012 року №4, виданої ліквідатором СВК "Рассвет", ОСОБА_3 працював у СВК "Рассвет" трактористом-машиністом з 25.09.2000 року до 22.11.2006 року.
Згідно із довідкою від 16.01.2009 року №14, виданої ліквідатором СВК "Рассвет", ОСОБА_4 працював у СВК "Рассвет" трактористом-машиністом з 25.09.2000 року до 21.08. 2006 року.
Згідно із довідкою від 26.02.2010 року №2, виданою ліквідатором СВК "Рассвет", ОСОБА_6 працював у КСВ "Дальній" з 20.02.1989 року до 25.09,2000 року.
Згідно із довідкою від 30.01.2009 року №24, виданою ліквідатором СВК "Рассвет", ОСОБА_5 працював у КСВ "Дальній" в різні періоди з 1970 року до 1999 року.
Отже, викладене свідчить, що зазначені особи, яким УПФУ в Чорноморському районі АРК виплачується пенсія на пільгових умовах, працювали у КСП "Дальній", а тому СВК "Рассвет", як правонаступник, видало зазначеним особам довідки для призначення пенсій.
Відповідно до 6.3. Інструкції у разі ліквідації або зміни власника підприємства суми зазначених витрат Пенсійному фонду вносять правонаступники.
У разі поділу суб'єкта господарювання усі його майнові права й обов'язки переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових суб'єктів господарювання, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб'єктів господарювання до кожного з них переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права і обов'язки реорганізованого суб'єкта (частина 4 статті 59 Господарського кодексу України).
Враховуючи зазначене, відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій проводиться правонаступниками відповідно до роздільного акта (балансу).
При цьому витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно до стажу роботи.
Аналогічна позиція міститься у Листі Пенсійного фонду України від 21.03.2008р. № 4932/03-30 "Щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у разі реорганізації підприємства".
З системного аналізу наведених правових норм вбачається, що частка відшкодування витрат на доставку пільгових пенсій для кожного з правонаступників визначається виключно на пропорційній основі, виходячи з об'єму переданих майнових прав і обов'язків відповідно до розподільчого балансу. При цьому обов'язок визначення розміру сум до відшкодування у п. 6.4 Інструкції покладається на позивача.
Як вбачається з історичних довідок Виконавчого комітету Далеківської сільської ради Чорноморського району АР Крим від 16.06.2009 року та №78 від 17.05.2012 року, згідно Указу Президії ВСУРСР від 16.12.1982 року радгосп "Дальний" перейменовано в радгосп «ім.60 років СРСР».
На підставі постанови РМ АРК №62 від 17.03.1992 року радгосп «ім.60 років СРСР» перейменовано в радгосп "Дальний" та на підставі реєстраційного свідоцтва райдержадміністрації №569 від 28.02.1997 року радгосп перейменовано в КСП "Дальний".
На підставі розпорядження Чорноморської районної державної адміністрації АР Крим №333-р від 19.07.2001 року КСП "Дальний" було ліквідовано та його правонаступниками стали: СВК "Рассвет", СВК "Колос", СВТ "Дальний", АФ "Александр", АФ "Мурад", АФ "Халил", ПП "Дальний".
Таким чином, матеріали справи свідчать про те, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Рассвет" є одним із правонаступників КСП "Дальний".
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про те, що відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених відповідно до п. "б"-"з"ст.13 Закону №1788 за квітень 2012 року, має проводитися правонаступниками КСП "Дальний", а саме: СВК "Рассвет", СВК "Колос", СВТ "Дальний", АФ "Александр", АФ "Мурад", АФ "Халил", ПП "Дальний" пропорційно до стажу роботи відповідно до роздільного акта (балансу).
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Статтею 71 КАС України обов'язок доведення обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги, покладений на позивача.
За таких обставин у задоволенні позовних вимог Управління Пенсійного фонду України в Чорноморському районі АР Крим необхідно відмовити, оскільки у суду немає правових підстав для стягнення зазначеної суми саме з відповідача.
В судовому засіданні 18.03.2013 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 19.03.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2013 |
Оприлюднено | 20.03.2013 |
Номер документу | 30011015 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні