ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18 березня 2013 року 15:36 № 826/2196/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Текапро» доДержавної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби провизнання протиправними дії та скасування наказу від 29.11.2012р. №2004, за участю:
позивача -Шинкарчук А.В.
відповідач - Сперкач С.В.
На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 18 березня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Текапро» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби (далі по тексту - відповідач) з урахуванням уточнених позовних вимог про визнання протиправним та скасування наказу Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби від 29 листопада 2012 року № 2004 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки»; визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» за результатами якої складено акт від 19.12.2012р. №1198/22-05/3781646 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» код ЄДРПОУ 37816246 з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Альфа-Мед 2006» код за ЄДРПОУ 34631561 за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р.»; визнання протиправними висновки акту від 19.12.2012р. №1198/22-05/3781646 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» код ЄДРПОУ 37816246 з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Альфа-Мед 2006» код за ЄДРПОУ 34631561 за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р.» щодо відсутності об'єктів оподаткування по операціях з придбання обладнання для зберігання та виготовлення продуктів харчування у ТОВ «Альфа-Мед 2006» за травень 2012р. та зобов'язання Державну податкову інспекцію у Печерському районі м. Києва ДПС вилучити з Автоматизованої системи "Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України відомості, внесені на підставі акту №1198/22-05/37816246 від 19.12.2012р. «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» код ЄДРПОУ 37816246 з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Альфа-Мед 2006» код за ЄДРПОУ 34631561 за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р.».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем неправомірно проведено перевірку товариства.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що перевірка позивача проведена правомірно.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби листом про надання інформації та її документального підтвердження №8193/10/22-510 від 05.10.2012р. запропоновано Товариству з обмеженою відповідальністю «Текапро» для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість з'явитися протягом тридцяти календарних днів з дня, що настає за днем отримання даного запиту до податкової інспекції для проведення перевірки правильності нарахування сум податку на додану вартість по податкових накладних, виписаних ТОВ «Альфа - Мед - 2006» (код ЄДРПОУ 34631561) за травень 2012 року.
Копія вказаного листа отримана позивачем, що також не заперечується сторонами, а також надані до податкового органу первинні документи по взаємовідносинам з ТОВ «Альфа - Мед - 2006» (код ЄДРПОУ 34631561).
29 листопада 2012 року відповідачем на підставі повідомлення №731/22-05 та на підставі п.п. 75.1.2 п. 75.1 статті 75, п. 78.4 статті 78 та статті 79 ПК України прийнято наказ №2004 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р. по взаємовідносинам з ТОВ «Альфа - Мед - 2006» (код ЄДРПОУ 34631561).
Копія наказу №2004 отримана позивачем перед перевіркою, що не заперечується сторонами.
За результатами перевірки відповідачем 19.12.2012р. складено акт №1198/12-05/378816246 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ «Альфа - Мед - 2006» (код ЄДРПОУ 34631561) за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р.
Актом перевірки №1198/12-05/378816246 встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання обладнання для зберігання та виготовлення продуктів харчування у ТОВ «Альфа - Мед - 2006» на суму 4 241 806,87грн., в тому числі ПДВ 848 361,36грн. та по операціях з продажу цих послуг за період за травень 2012 року в розумінні п. 185.1 статті 185 ПК України.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Згідно з п. 78.4 статті 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до статті 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Згідно з п.п. 78.1.1 п. 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, підставою проведення перевірки позивача було те, що до податкового органу від ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ДПС надійшов акт №716/2204/34631561 від 10.08.2012р. про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Текапро» код ЄДРПОУ 37816246, щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків та зборів їх реальності та повноти відображення в обліку за період квітень 2011 року по червень 2012 року.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач при призначені перевірки діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Текапро» вважається таким, що задоволенню не підлягає.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю «Текапро» відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 22.03.2013р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2013 |
Оприлюднено | 25.03.2013 |
Номер документу | 30135885 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні