Постанова
від 31.07.2013 по справі 826/2196/13-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/2196/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В.

Суддя-доповідач: Гром Л.М.

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 липня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді - Гром Л.М.;

суддів - Бєлової Л.В.,

Міщука М.С.,

при секретарі судового засідання - Мотилю В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Текапро» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 березня 2013 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Текапро» до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування наказу від 29.11.2012 року,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Текапро» звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби від 29 листопада 2012 року № 2004 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки»; визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» за результатами якої складено акт від 19.12.2012р. №1198/22-05/3781646 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» код ЄДРПОУ 37816246 з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Альфа-Мед 2006» код за ЄДРПОУ 34631561 за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р.»; визнання протиправними висновки акту від 19.12.2012р. №1198/22-05/3781646 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» код ЄДРПОУ 37816246 з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Альфа-Мед 2006» код за ЄДРПОУ 34631561 за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р.» щодо відсутності об'єктів оподаткування по операціях з придбання обладнання для зберігання та виготовлення продуктів харчування у ТОВ «Альфа-Мед 2006» за травень 2012р. та зобов'язання Державну податкову інспекцію у Печерському районі м. Києва ДПС вилучити з Автоматизованої системи «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» відомості, внесені на підставі акту №1198/22-05/37816246 від 19.12.2012р. «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» код ЄДРПОУ 37816246 з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Альфа-Мед 2006» код за ЄДРПОУ 34631561 за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р.»

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 березня 2013 року в задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Текапро» відмовлено.

Не погоджуючись з постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 березня 2013 року позивач звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалене у справі судове рішення скасувати та постановити нове рішення, яким позов задовольнити в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з`явились у судове засідання, перевіривши за матеріалами справи наведені у апеляційній скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 29 листопада 2012 року відповідачем на підставі повідомлення №731/22-05 та на підставі п.п. 75.1.2 п. 75.1 статті 75, п. 78.4 статті 78 та статті 79 ПК України прийнято наказ №2004 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Текапро» з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р. по взаємовідносинам з ТОВ «Альфа - Мед - 2006» (код ЄДРПОУ 34631561).

Копія наказу №2004 отримана позивачем перед перевіркою, що не заперечується сторонами.

За результатами перевірки відповідачем 19.12.2012р. складено акт №1198/12-05/378816246 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ «Альфа - Мед - 2006» (код ЄДРПОУ 34631561) за період з 01.05.2012р. по 31.05.2012р.

Актом перевірки №1198/12-05/378816246 встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання обладнання для зберігання та виготовлення продуктів харчування у ТОВ «Альфа - Мед - 2006» на суму 4 241 806,87грн., в тому числі ПДВ 848 361,36грн. та по операціях з продажу цих послуг за період за травень 2012 року в розумінні п. 185.1 статті 185 ПК України.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що Відповідачем доведено правомірність своїх дій при призначенні перевірки.

Однак з таким висновком суду першої інстанції колегія суддів не може погодитись з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Відповідно до пункту 79.1 статті 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Згідно з пунктом 79.2 статті 79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

З аналізу наведених правових норм вбачається, що документальна позапланова невиїзна перевірка може проводитись на підставі наказу керівника органу державної податкової служби та за наявності підстав для її проведення; в свою чергу вичерпний перелік обставин для здійснення документальної позапланової перевірки передбачено в пункті 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

Так, п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Як вбачається з матеріалів справи, Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби листом про надання інформації та її документального підтвердження №8193/10/22-510 від 05.10.2012р. запропоновано Товариству з обмеженою відповідальністю «Текапро» для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість з'явитися протягом тридцяти календарних днів з дня, що настає за днем отримання даного запиту до податкової інспекції для проведення перевірки правильності нарахування сум податку на додану вартість по податкових накладних, виписаних ТОВ «Альфа - Мед - 2006» (код ЄДРПОУ 34631561) за травень 2012 року.

Копія вказаного листа отримана позивачем, що не заперечується сторонами.

Вказані у запиті первинні документи по взаємовідносинам з ТОВ «Альфа - Мед - 2006» (код ЄДРПОУ 34631561) були надані до податкового органу, що також не заперечується сторонами.

Таким чином, судова колегія вважає, що у податкового органу були відсутні правові підстави для проведення документальної позапланової перевірки.

Крім того, як вбачається з висновків акту перевірки №1198/12-05/378816246, податковим органом встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання обладнання для зберігання та виготовлення продуктів харчування у ТОВ «Альфа - Мед - 2006» на суму 4 241 806,87грн., в тому числі ПДВ 848 361,36грн. та по операціях з продажу цих послуг за період за травень 2012 року в розумінні п. 185.1 статті 185 ПК України.

Враховуючи зазначене, судова колегія вважає, що відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного наказу, а за таких обставин, останній підлягає скасуванню.

Таким чином, судова колегія дійшла висновку про необхідність визнання протиправним та скасування оскаржуваного наказу.

Інша частина позовних вимоги не підлягає задоволенню, оскільки є необґрунтованою.

З огляду на викладене колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Отже, колегія суддів, у відповідності до ст. 205 КАС України, приходить до висновку, що постанову суду першої інстанції необхідно скасувати та ухвалити нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги частково.

Керуючись статтями 195, 196, 202, 205, 207 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Текапро»- задовольнити частково.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 березня 2013 року - скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити частково .

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби від 29 листопада 2012 року № 2004 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки».

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.

Головуючий:

Судді:

Постанова складена у повному обсязі 05.08.2013 року.

Головуючий суддя Гром Л.М.

Судді: Бєлова Л.В.

Міщук М.С.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2013
Оприлюднено05.08.2013
Номер документу32793313
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2196/13-а

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 30.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 30.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 31.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 18.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні