МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Фрунзе, 35, смт. Макарів, Київська обл., 08000, т. (04578) 5-12-39
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" березня 2013 р. Справа № 2-1483/11
Макарівський районний суд Київської області у складі головуючого судді Тандира О.В., при секретарі Приходько О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Макарові Київської області цивільну справу за позовом Заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі ОСОБА_1 Міністрів України, Державного підприємства «Макарівське лісове господарство», Київського обласного управління лісового та мисливського господарства до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, Макарівської районної державної адміністрації Київської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Колективне сільськогосподарське підприємство «Колонщина», ОСОБА_10, про скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, договорів купівлі-продажу земельних ділянок , -
в с т а н о в и в :
У травні 2011 року заступник прокурора Київської області звернувся до Макарівського районного суд Київської області в інтересах держави в особі ОСОБА_1 Міністрів України, Державного підприємства «Макарівське лісове господарство», Київського обласного управління лісового та мисливського господарства з позовом до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, Макарівської районної державної адміністрації Київської області, в якому з урахуванням заяви про зміну підстав позову, заяви про зменшення позовних вимог просив скасувати розпорядження адміністрації, визнання недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки, договори купівлі-продажу земельних ділянок.
Свої позовні вимоги позивач мотивував тим, що перевіркою законності відведення у власність громадян земельних ділянок на території Макарівського району встановлено, що розпорядженням голови Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 09.06.04 року № 175 надано в постійне користування Макарівському державному лісогосподарському підприємству земельні ділянки площею 822,570 га, з них під лісами -770,576га; під болотами - 51,994 га в межах Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області та виготовлено державні акти на право постійного користування від 08.10.04 серії І-КВ № 002955, № 002956.
До видачі державних актів на право постійного користування землею 08.10.04 року ДП «Макарівське лісове господарство» право постійного користування вказаними землями лісового фонду підтверджується планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування, відповідно до ч. 5 Розділу VIII Прикінцевих положень Лісового кодексу України.
Вказані лісові ділянки у кварталі 79 переведені до лісгоспу в 1987 році згідно постанови РМ УРСР № 185-Р від 30.03.87 року. Про це свідчать матеріали базового лісовпорядкування 1993 року та розширеного 2003 року.
Проте, розпорядженням голови Макарівської районної державної адміністрації від 16.02.09 року № 244 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на землю ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_4, ОСОБА_12, ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства загальною площею 10,00 га в межах Колонщинської сільської ради громадянам.
Розпорядженням голови Макарівської районної державної адміністрації від 19.02.09 року № 281 затверджено вказану технічну документацію та передано безоплатно у власність земельні ділянки загальною площею 10,00 га для ведення особистого селянського господарства в межах Колонщинської сільської ради громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_3, ОСОБА_2 кожному по 2,00 га за рахунок земель, які відповідно до державного акта на право постійного користування, виданого Макарівському державному лісогосподарському підприємству 08.10.04 серії І-КВ № 002955, відносяться до земель лісового фонду, кварталу 79 Макарівського лісництва ДП «Макарівське лісове господарство».
Згідно інформації Управління Держкомзему у Макарівському районі Київської області від 17.06.2010 року № 01-12/1280-1 встановлено, що по формі 6-зем земельні ділянки загальною площею 10,00 га в межах Колонщинської сільської ради до прийняття розпорядження Макарівської районної державної адміністрації від 19.02.09 року № 281 відносились до лісів та інших лісовкритих площ і знаходились у постійному користуванні Макарівського держлісгоспу відповідно до державного акта на право постійного користування землею від 08.10.04 серії I- КВ № 002955.
Макарівською районною державною адміністрацією Київської області прийнято оскаржувані розпорядження від 16.02.09 року № 244 та від 19.02.09 року № 281 всупереч вимогам ст. ст. 20, 116, 118, 123, 141, 149, 151, 156 Земельного кодексу України, ст. 27 Лісового кодексу України, розпорядження ОСОБА_1 Міністрів України від 10.04.08 № 610р.
Проведеною перевіркою установлено, що ПП «Абрис-Альфа» землевпорядна документація щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_4, ОСОБА_12, ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства площею по 2 га, які розташовані в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району не розроблялася та у встановленому законом порядку не погоджувалася.
В подальшому, на підставі вказаного розпорядження Макарівської районної державної адміністрації, ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_3, ОСОБА_2, отримали державні акти на право власності на земельні ділянки, змінили їх цільове призначення та здійснили їх відчуження на підставі договорів купівлі-продажу третім особам.
ДП «Макарівське лісове господарство» погодження на вилучення земель державного лісового фонду кв. 78, 79 для надання у приватну власність для ведення особистого селянського господарства громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_4, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 площею по 2,0 га кожному не надавало.
Зважаючи на акт службової перевірки Головного Управлінням Держкомзему у Київській області від 20.08.10. та клопотання від 02.09.10 за № 02-08-078 про результати перевірки дотримання вимог земельного законодавства при наданні земельних ділянок у власність 5-ти громадян, дані земельні ділянки, які віднесені до земель лісового фонду без проведення процедури зміни цільового призначення та вилучення у постійного землекористувача передано у власність 5-ти громадян для ведення особистого селянського господарства.
З огляду на викладене, з державної власності без відома постійного землекористувача, яким є ДП «Макарівське лісове господарство» незаконно вибула земельна ділянка загальною площею 10 га лісового фонду шляхом передачі її у власність першим п’яти відповідачам на підставі розпорядження Макарівської районної державної адміністрації без проведення процедури вилучення та зміни її цільового призначення.
Згідно висновків про експертну грошову оцінку земельних ділянок загальною площею 10,00 га, які належали ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_4, ОСОБА_13 та ОСОБА_3, їх ринкова вартість становить 1925000 грн.
Видачею оспорюваних державних актів на право власності на земельні ділянки та укладенням оспорюваного договору купівлі-продажу земельної ділянки порушено інтереси держави, адже з державної власності протиправно вибула земельна ділянка.
Посилаючись на викладене вище, прокурор просив суд визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Макарівської районної державної адміністрації «Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на землю громадянам України для ведення особистого селянського господарства в межах Колонщинської сільської ради» від 16.02.09 року № 244; визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Макарівської районної державної адміністрації «Про передачу у власність земельних ділянок громадянам України для ведення особистого селянського господарства в межах Колонщинської сільської ради» від 19.02.09 року № 281; визнати незаконним та скасувати розпорядження Макарівської районної державної адміністрації «Про зміну функціонального призначення земельної ділянки з ведення особистого селянського господарства на землі для ведення садівництва гр. ОСОБА_14 від 03.03.10 року № 234; визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878888 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0048, виданий 23.02.09 року ОСОБА_2 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010933000102 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878886 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0050, виданий 23.02.09 року ОСОБА_15 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних арів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010933000104 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878884 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0047, виданий 23.02.09 року ОСОБА_11 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010933000106 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878884 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0049, виданий 23.02.09 року ОСОБА_12 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010933000106 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878887 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0046, виданий 23.02.09 року ОСОБА_6 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010933000103 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878990 на право власності на земельну ділянку площею 1 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0051, виданий 16.04.09 року ОСОБА_7 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010933000135 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним державний акт серії ЯИ № 393739 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0050, виданий 03.11.09 року ОСОБА_9 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010994801768 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним державний акт серії ЯЛ № 583055 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення садівництва в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0050, виданий 25.03.10 року ОСОБА_9 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 011094801393 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним державний акт серії ЯИ № 393737 на право власності на земельну ділянку площею 7 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0054, виданий 03.11.09 року ОСОБА_9 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010994801767 та скасувати його державну реєстрацію; визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 19.03.09 року, що зареєстрований за № 499 та відповідно до якого ОСОБА_16 продала ОСОБА_7 земельну площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0049; визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 09.08.10 року, відповідно до якого ОСОБА_7 продав ОСОБА_14 земельну площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0051; визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 19.03.09 року, що зареєстрований за № 495 та відповідно до якого ОСОБА_12 продала ОСОБА_8 земельну площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0049; визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09, що зареєстрований за № 1278 та відповідно до якого ОСОБА_8 продала ОСОБА_14 земельну площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0049; визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09 року, що зареєстрований за № 1289 та відповідно до якого ОСОБА_2 продав ОСОБА_14 земельну площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0050; визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09, що зареєстрований за № 1275 та відповідно до якого ОСОБА_6 продала ОСОБА_14 земельну площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0046; визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09 року, що зареєстрований за № 1286 та відповідно до якого ОСОБА_11 продав ОСОБА_14 земельну площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0047; визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09 року, що зареєстрований за № 1282 та відповідно до якого ОСОБА_4 продала ОСОБА_14 земельну площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0048.
Ухвалами суду до участі у справі у якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору було залучено ОСОБА_10, КСП «Колонщина».
Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити, посилаючись на зазначене у позові.
Позивачі ОСОБА_1 Міністрів України, ДП «Макарівське лісове господарство», Київське обласне управління лісового та мисливського господарства в судове засідання своїх представників не направили, про день, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
Макарівська районна державна адміністрація Київської області письмово повідомила суд про можливість розгляду справи за відсутності їх представника, подала письмові заперечення проти позову, в яких вказала на безпідставність вимог прокурора.
Представник ОСОБА_8, КСП «Колонщина» - ОСОБА_17, проти позову також заперечив, вказував на відсутність підстав для його задоволення.
Відповідач ОСОБА_9 та третя особа ОСОБА_10 у судове засідання направили своїх представників, які проти позову заперечували, просили відмовити у його задоволенні.
Відповідачі ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, у судове засідання не з’явились, своїх представників не направили, про час, день та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, причини неявки та позиції щодо позову суду не повідомили.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та письмові докази у їх сукупності, суд встановив наступне.
Розпорядженням голови Макарівської районної державної адміністрації від 09.06.04 року № 175 надано в постійне користування Макарівському державному лісогосподарському підприємству земельні ділянки площею 822,570 га, з них під лісами - 770,576 га; під болотами - 51,994 га в межах Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області та виготовлено державні акти на право постійного користування від 08.10.04 серії І-КВ № 002955, № 002956.
До видачі державних актів на право постійного користування землею 08.10.04 року ДП «Макарівське лісове господарство» право постійного користування вказаними землями лісового фонду підтверджується планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування, відповідно до ч. 5 Розділу VIII Прикінцевих положень Лісового кодексу України.
Вказані лісові ділянки у кварталі 79 переведені до лісгоспу в 1987 році згідно з постановою РМ УРСР № 185-Р від 30.03.87 року. Про це свідчать матеріали базового лісовпорядкування 1993 року та розширеного 2003 року, що підтверджується копіями планшетів.
Розпорядженням голови Макарівської районної державної адміністрації від 16.02.09 року № 244 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на землю ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_4, ОСОБА_12, ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства загальною площею 10,00 га в межах Колонщинської сільської ради громадянам.
Розпорядженням голови Макарівської районної державної адміністрації від 19.02.09 року № 281 затверджено вказану технічну документацію та передано безоплатно у власність земельні ділянки загальною площею 10,00 га для ведення особистого селянського господарства в межах Колонщинської сільської ради громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_3, ОСОБА_2 кожному по 2,00 га.
Згідно з інформацією Управління Держкомзему у Макарівському районі Київської області від 17.06.10 року № 01-12/1280-1 встановлено, що по формі 6-зем земельні ділянки загальною площею 10,00 га в межах Колонщинської сільської ради до прийняття розпорядження Макарівської районної державної адміністрації від 19.02.09 року № 281 відносились до лісів та інших лісовкритих площ і знаходились у постійному користуванні Макарівського держлісгоспу відповідно до державного акта на право постійного користування землею від 08.10.04 року серії I- КВ № 002955.
Як було встановлено за результатами перевірки прокуратури, ПП «Абрис-Альфа» землевпорядна документація щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_4, ОСОБА_12, ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства площею по 2 га, які розташовані в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, не розроблялася та у встановленому законом порядку не погоджувалася.
В подальшому на підставі вказаного розпорядження Макарівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 отримала державний акт серії ЯЖ № 878888 від 23.02.09 року на право власності на земельну ділянку загальною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований за № 010933000102.
Згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09 року № 1289 ОСОБА_2 продала вищевказану земельну ділянку площею 2,00 га ОСОБА_9, якою отримано державний акт серії ЯИ № 393739 від 03.11.09 року на право власності на земельну ділянку загальною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований за № 010994801768.
В подальшому розпорядженням Макарівської районної державної адміністрації від 03.03.10 року № 234 ОСОБА_9 змінено цільове призначення земельної ділянки з ведення особистого селянського господарства на землі для ведення садівництва, кадастровий номер 3222782600:05:050:0050.
Так само, на підставі розпорядження Макарівської районної державної адміністрації від 19.02.09 року № 281 ОСОБА_6 отримала державний акт серії ЯЖ № 878885 від 23.02.09 на право власності на земельну ділянку загальною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований за № 010933000105.
Згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09 року № 1275 ОСОБА_6 продала вищевказану земельну ділянку площею 2,00 га ОСОБА_9
ОСОБА_11 отримав державний акт серії ЯЖ № 878884 від 23.02.09 року на право власності на земельну ділянку загальною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований за № 010933000106.
Згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09 року № 1286 ОСОБА_11 продав вищевказану земельну ділянку площею 2,00 га ОСОБА_9
ОСОБА_12 отримала державний акт серії ЯЖ № 878887 від 23.02.09 року на право власності на земельну ділянку загальною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований за № 010933000103.
Згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 19.03.09 року № 495 ОСОБА_12 продала частину вищевказаної земельної ділянки площею 1,00 га ОСОБА_8, якою отримано державний акт серії ЯИ № 466489 на право власності на земельну ділянку загальною площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований за № 010991401144.
В подальшому ОСОБА_8 укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09 року № 1278 із ОСОБА_14
Згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від за № 499 від 19.03.09 року ОСОБА_12 продала другу частину вищевказаної земельної ділянки площею 1,00 га ОСОБА_7, яким отримано державний акт серії ЯЖ № 878990 від 16.04.09 року на право власності на земельну ділянку загальною площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований за № 010933000135.
В подальшому ОСОБА_7 уклав 09.08.10 року договір купівлі-продажу земельної ділянки із ОСОБА_14
Також, на підставі вищевказаного розпорядження Макарівської районної державної адміністрації ОСОБА_4 отримала державний акт серії ЯЖ № 878886 від 23.02.09 року на право власності на земельну ділянку загальною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований за № 010933000104.
Згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09 року № 1282 ОСОБА_4 продала вищевказану земельну ділянку площею 2,00 га ОСОБА_14
На підставі вказаних вище договорів купівлі-продажу земельних ділянок від 13.10.09 року № 1275, № 1286, № 1278, № 1282, укладених між ОСОБА_6 ОСОБА_11, ОСОБА_8, ОСОБА_4 та ОСОБА_14, останній 03.11.09 року видано державний акт серії ЯИ № 393737 на право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства загальною площею 7,00 га, який зареєстрований за № 010994801767.
ДП «Макарівське лісове господарство» погодження на вилучення земель державного лісового фонду кв. 78, 79 для надання у приватну власність для ведення особистого селянського господарства громадянам ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_4, ОСОБА_2 та ОСОБА_3, площею по 2,0 га кожному не надавало, що підтверджується інформацією Київського обласного управління лісового та мисливського господарства від 30.10.09 року № 01-04/1492 та ДП «Макарівське лісове господарство» від 30.10.09 № 693.
Зважаючи на акт службової перевірки Головного Управлінням Держкомзему у Київській області від 20.08.10 року та клопотання від 02.09.10 року за № 02-08-078 про результати перевірки дотримання вимог земельного законодавства при наданні земельних ділянок у власність 5-ти громадян, дані земельні ділянки, які віднесені до земель лісового фонду, було без проведення процедури зміни цільового призначення та вилучення у постійного землекористувача передано у власність 5-ти громадян для ведення особистого селянського господарства.
Згідно з висновками про експертну грошову оцінку земельних ділянок загальною площею 10,00 га, які належали ОСОБА_6, ОСОБА_11, ОСОБА_4, ОСОБА_13, та ОСОБА_3, ринкова вартість цих земельних ділянок становить 1 925 000 грн.
До того ж, судом встановлено, що відповідно до виконавчого листа №2-1364/2012 від 26.09.12 року, виданого Києво-Святошинським районним судом Київської області про стягнення з ОСОБА_9 боргу на користь ОСОБА_18 у сумі 2703219,00 грн., рішенням державного виконавця Києво-Святошинського районного управління юстиції ОСОБА_19 на вищезазначені земельні ділянки накладено арешт та здійснено реалізацію арештованого нерухомого майна на прилюдних торгах у порядку, встановленому для виконання судових рішень у відповідності до вимог Закону України «Про виконавче провадження».
06.12.12 року ОСОБА_10 став переможцем на вказаних прилюдних торгах з реалізації арештованого нерухомого майна, а саме земельних ділянок загальною площею - 10,0000 га (кадастрові номери: 3222782600:05:050:0050, 3222782600:05:050:0051, 3222782600:05:050:0054), що розташовані за адресою: Київська обл., Макарівський район, територія Колонщинської сільської ради, які належали гр. ОСОБА_9, про що ліцитатором Організатора - ОСОБА_20 складено відповідні протоколи проведення прилюдних торгів з реалізації арештованого нерухомого майна від 06.12.12 року №№ 3-401/12/КСВ-а, 4-401/12/КСВ-а, 5-401/12/КСВ-а.
На підставі вказаних протоколів, державним виконавцем Чижиком А.П., відділу державної виконавчої служби Києво-Святошинського районного управління юстиції, згідно Закону України «Про виконавче провадження» 17.12.12 року складено акти про реалізацію на прилюдних торгах вищевказаного майна, які стали підставою для реєстрації права власності на придбане майно у порядку, передбаченому чинним законодавством. На підставі вищевказаних документів ОСОБА_10 було отримано свідоцтва, видані приватним нотаріусом Макарівського районного нотаріального округу Київської області ОСОБА_21 19.12.12 року та зареєстровані за реєстровим №№ 2035, 2037, 2039, та Державні акти Серії ЯЙ № 334094, Серії ЯЙ № 334093, Серії ЯЙ № 334092 на право власності на вищевказані земельні ділянки, видані 27.12.12 року та зареєстровані у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі відповідно за №№ 322270001011674, 322270001011675, 322270001011676.
З огляду на викладене, ОСОБА_10, в розумінні ст. 388 ЦК України став добросовісним набувачем земельних ділянок загальною площею - 10,0000 га (кадастрові номери: 3222782600:05:050:0050, 3222782600:05:050:0051, 3222782600:05:050:0054), що розташовані за адресою: Київська обл., Макарівський район, територія Колонщинської сільської ради, які належали ОСОБА_9.
Вирішуючи вимоги за даним позовом суд керується наступним.
Згідно зі ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Усі ліси на території України, незалежно від того, на землях яких категорій за основним цільовим призначенням вони зростають, та незалежно від права власності на них, становлять лісовий фонд України і перебувають під охороною держави.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 117 Конституції України ОСОБА_1 Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
У відповідності до ст. 121 Конституції України повноваження по здійсненню захисту інтересів держави в тому числі шляхом представництва її інтересів в суді, покладено на органи прокуратури.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про прокуратуру» при виявлені порушень закону прокурор або його заступник у межах своєї компетенції мають право звертатися до суду із заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.
Статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру» передбачено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 8 квітня 1999 року у справі № 1-1/99 державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо. Із врахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносин.
Згідно зі ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
У відповідності до ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом. Суд може відмовити у захисті цивільного права та інтересу особи в разі порушення нею положень частин другої - п'ятої статті 13 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 21 ЦК України визначено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.
Згідно ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
У ст. 216 ЦК України визначено, що недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.
Статтею 373 ЦК України передбачено, що право власності на землю (земельну ділянку) набувається та здійснюється відповідно до закону.
Враховуючи положення ст. 388 ЦК України, якщо майно за відплатним договором придбане в особи, яка не мала права його відчужувати, про що набувач не знав і не міг знати (добросовісний набувач), власник має право витребувати це майно від набувача лише у разі, якщо майно: 1) було загублене власником або особою, якій він передав майно у володіння; 2) було викрадене у власника або особи, якій він передав майно у володіння; 3) вибуло з володіння власника або особи, якій він передав майно у володіння, не з їхньої волі іншим шляхом. Майно не може бути витребувано від добросовісного набувача, якщо воно було продане у порядку, встановленому для виконання судових рішень. Якщо майно було набуте безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках.
Згідно зі ст. 393 ЦК України правовий акт органу державної влади, Автономної республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним і скасовується. Власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, Автономної республіки Крим або органу місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища яке існувало до видання цього акта.
Виходячи зі змісту ст. 13 ЗК України, до повноважень ОСОБА_1 Міністрів України в галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; б) реалізація державної політики у галузі використання та охорони земель; в) викуп земельних ділянок для суспільних потреб у порядку, визначеному законом; г) координація проведення земельної реформи; ґ) розроблення і забезпечення виконання загальнодержавних програм використання та охорони земель; д) організація ведення державного земельного кадастру, державного контролю за використанням і охороною земель та здійснення землеустрою; е) встановлення порядку проведення моніторингу земель; є) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Частиною 1 ст. 19 ЗК України встановлено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії, в тому числі згідно з п. «е» - землі лісогосподарського призначення.
Відповідно до ч.ч. 2, 4 ст. 20 ЗК України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, зайнятих лісами, провадиться з урахуванням висновків органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та лісового господарства.
Відповідно до п. а ст. 21 ЗК України, порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам.
З огляду на ч. 1 ст. 55 ЗК України до земель лісогосподарського призначення належать землі вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства.
Згідно з ч. 1 ст. 57 ЗК України земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства.
Частиною 4 ст. 84 ЗК України закріплено, що до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, в тому числі і ті, що зазначені в пункті "ґ": землі лісогосподарського призначення, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Зважаючи на ч. 5 ст. 116 ЗК України, надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цього права.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 141 ЗК України однією з підстав припинення права користування земельною ділянкою є добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.
Згідно з ч. 1 ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішеннями органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень ОСОБА_1 Міністрів України, Ради міністрів АР Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Також, відповідно до ч. 2 ст. 149 ЗК України, вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень ОСОБА_1 Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Згідно з ч. 9 ст. 149 ЗК України ОСОБА_1 Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні,- ріллю, багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для нелісогосподарських потреб, а також земельні ділянки природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення, крім випадків, визначених частинами п’ятою - восьмою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 150 цього Кодексу.
У відповідності до ст. 152 ЗК України власник або землекористувач земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю.
Статтею 155 ЗК України проголошено, що у разі видання органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права щодо володіння, користування чи розпорядження належною особі земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
У ст. 7 Лісового кодексу України визначено, що ліси, які знаходяться в межах території України, є об’єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Ліси можуть перебувати в державній, комунальній та приватній власності.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Лісового кодексу України, у постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи. Право постійного користування лісами посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.
Згідно зі ст. 27 Лісового кодексу України ОСОБА_1 Міністрів України у сфері лісових відносин передає у власність, надає в постійне користування для нелісогосподарських потреб земельні лісові ділянки площею більш як 1 гектар, що перебувають у державній власності.
Виходячи зі змісту ст. 32 Лісового кодексу України, районні державні адміністрації у межах своїх повноважень на їх території забезпечують реалізацію державної політики у сфері лісових відносин.
Статтею 57 Лісового кодексу України передбачено, що зміна цільового призначення земельних лісових ділянок з метою їх використання в цілях, не пов'язаних з веденням лісового господарства, провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земельних ділянок у власність або надання у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.
Відповідно до п. 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.
Статтею 13 Закону України «Про землеустрій» визначено, що до повноважень місцевих державних адміністрацій у сфері землеустрою належать: а) забезпечення реалізації державної політики у галузі використання та охорони земель; б) участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і регіональних (республіканських) програм щодо використання та охорони земель; в) координація діяльності державних органів земельних ресурсів; г) координація здійснення землеустрою і державного контролю за використанням та охороною земель; ґ) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; д) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.
У відповідності до п. «в» ч. 1 ст. 20 Закону України «Про землеустрій» у разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності.
Згідно з п. «а» ст. 22 Закону України «Про землеустрій» землеустрій здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою
З врахуванням вимог ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.
Розпорядженням ОСОБА_1 Міністрів України від 10 квітня 2008 року № 610-р «Про деякі питання розпорядження земельними лісовими ділянками» визначено, що з метою недопущення фактів порушення інтересів держави і суспільства під час відчуження та зміни цільового призначення земельних лісових ділянок Мінприроди, Мінагрополітики, Міноборони, Держкомлісгоспу та Держкомзему до законодавчого врегулювання питань запобігання зловживанням у цій сфері: зупинити прийняття рішень про надання згоди на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення; відкликати раніше надану згоду на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення у разі, коли місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування не прийнято відповідні рішення або коли за результатами перевірки встановлено, що такі рішення прийняті з порушенням вимог законодавства.
Відповідно до п. 1.16 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди земельної ділянкою, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04 травня 1999 року № 43, державний акт на право власності на земельну ділянку виготовлюється, в тому числі, і на підставі рішення державної адміністрації про передачу у власність цієї ділянки та цивільно-правової угоди.
З огляду на позицію Верховного суду України, викладену у п. 7 Постанови Пленуму від 16 квітня 2004 № 7, спори, пов'язані із земельними відносинами, розглядаються в позовному провадженні. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його права, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється згідно з частиною третьою статті 152 ЗК України шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів захисту (стаття 16 ЦК).
Згідно зі ст. 3 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб, або державні чи суспільні інтереси.
Статтею 10 ЦПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 11 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.
У ст. 60 ЦПК України визначено, що кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених ст. 61 цього Кодексу. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Аналізуючи вище перелічені правові норми, суд приходить до наступних висновків.
Суду не було надано докази того, що Макарівською районною державною адміністрацією відповідно до вимог ст. 20 ЗК України та ст.ст. 19, 20, 22, 50 Закону України «Про землеустрій» до моменту передачі земельних ділянок у власність відповідачам було припинено право користування і вилучення земельної ділянки у ДП «Макарівський лісгосп» та зміни її категорії та цільового призначення.
Тобто, спірні земельні ділянки надано у власність відповідачам в порушення ст.ст. 20, 116, 118 ЗК України без її вилучення у землекористувача ДП «Макарівський лісгосп» у порядку передбаченому ст.ст. 141, 149, 151 ЗК України, оскільки не було надано суду рішення відповідного органу місцевого самоврядування чи органу державної влади про її вилучення, згоди землекористувача ДП «Макарівський лісгосп» та позитивного висновку щодо зміни цільового призначення Київського обласного управління лісового та мисливського господарства.
Оскаржувані розпорядження було прийнято під час дії Розпорядження ОСОБА_1 Міністрів України від 10 квітня 2008 року № 610-р «Деякі питання розпорядження земельними лісовими ділянками», яке прийняте на підставі ст. 13 ЗК України, є чинним, не визнано у встановленому законом порядку протиправним та не скасовано, а отже, в силу ст. 117 Конституції України є обов'язковим до виконання.
Зазначене свідчить, що спірні розпорядження Макарівської районної державної адміністрації прийняті з превищенням повноважень та з порушенням вимог законодавства України, що є підставою для визнання його незаконним та скасування.
Так як юридична підстава видачі спірних державних актів на право власності на земельні ділянки, якою є відповідно до п. 1.16 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди земельної ділянкою, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04 травня 1999 року № 43, розпорядження Макарівської районної державної адміністрації, визнана судом незаконною та скасована, то й самі державні акти є недійсними, а їх державна реєстрація підлягає скасуванню.
Крім того, відповідно до ст. ст. 203, 215, 216 ЦК України оскаржувані договори купівлі-продажу земельних ділянок повинні бути визнанні недійсними, так як у даному випадку спірна земельна ділянка вибула з власності держави з порушенням вимог чинного законодавства в порядку безкоштовної приватизації відповідно до ст. 118 Земельного кодексу України та без відповідного рішення належного розпорядника.
Так як спірні договори купівлі-продажу, які відповідно до п. 1.16 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди земельної ділянкою, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04 травня 1999 року № 43, були юридичними підставами для видачі ОСОБА_9 спірних державних актів на право власності на спірні земельні ділянки, визнаються судом незаконними та скасовуються, то й самі ці державні акти є недійсними, а їх державна реєстрація підлягає скасуванню.
А отже, з урахуванням наведених обставин та проаналізованих вище правових норм, суд вважає позовні вимоги заступника прокурора доведеними, що є підставою для їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 15, 60, 79, 88, 209, 212-215, 223 ЦПК України, суд -
в и р і ш и в :
Позов заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі ОСОБА_1 Міністрів України, Державного підприємства «Макарівське лісове господарство», Київського обласного управління лісового та мисливського господарства до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, Макарівської районної державної адміністрації Київської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Колективне сільськогосподарське підприємство «Колонщина», ОСОБА_10, про скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки, договорів купівлі-продажу земельних ділянок - задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Макарівської районної державної адміністрації «Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на землю громадянам України для ведення особистого селянського господарства в межах Колонщинської сільської ради» від 16.02.2009 року № 244.
Визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Макарівської районної державної адміністрації «Про передачу у власність земельних ділянок громадянам України для ведення особистого селянського господарства в межах Колонщинської сільської ради» від 19.02.2009 року № 281.
Визнати незаконним та скасувати розпорядження Макарівської районної державної адміністрації «Про зміну функціонального призначення земельної ділянки з ведення особистого селянського господарства на землі для ведення садівництва гр. ОСОБА_14» від 03.03.2010 року № 234.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878888 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0048, виданий 23.02.09 ОСОБА_2 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010933000102 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878886 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0050, виданий 23.02.09 ОСОБА_15 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних арів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010933000104 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878884 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0047, виданий 23.02.09 ОСОБА_11 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010933000106 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878884 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0049, виданий 23.02.09 ОСОБА_12 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010933000106 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878887 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0046, виданий 23.02.09 ОСОБА_6 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010933000103 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЖ № 878990 на право власності на земельну ділянку площею 1 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0051, виданий 16.04.09 ОСОБА_7 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010933000135 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним державний акт серії ЯИ № 393739 на право власності на земельну ділянку площею 2 та для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0050, виданий 03.11.09 ОСОБА_9 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010994801768 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним державний акт серії ЯЛ № 583055 на право власності на земельну ділянку площею 2 га для ведення садівництва в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0050, виданий 25.03.10 ОСОБА_9 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 011094801393 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним державний акт серії ЯИ № 393737 на право власності на земельну ділянку площею 7 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222782600:05:050:0054, виданий 03.11.09 ОСОБА_9 та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010994801767 та скасувати його державну реєстрацію.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 19.03.09, що зареєстрований за № 499, укладений між ОСОБА_12.А., та ОСОБА_7, щодо земельної ділянки площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0049.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 09.08.10, укладений між ОСОБА_7, та ОСОБА_14, щодо земельної ділянки площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0051.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 19.03.09, що зареєстрований за № 495, укладений між ОСОБА_12, та ОСОБА_8, щодо земельної ділянки площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0049.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09, що зареєстрований за № 1278, укладений між ОСОБА_8, та ОСОБА_14, щодо земельної ділянки площею 1,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0049.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09, що зареєстрований за № 1289, укладений між ОСОБА_2, та ОСОБА_14, щодо земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0050.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09, що зареєстрований за № 1275, укладений між ОСОБА_6, та ОСОБА_14, щодо земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0046.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09, що зареєстрований за № 1286, укладений між ОСОБА_11, та ОСОБА_14, щодо земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0047.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки від 13.10.09, що зареєстрований за № 1282, укладений між ОСОБА_4, та ОСОБА_14, щодо земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району з кадастровим номером 3222782600:05:050:0048.
Рішення може бути оскаржено до Апеляційного суду Київської області протягом 10 днів з моменту його проголошення, а особами, що не були присутні при його проголошенні - з моменту отримання його копії.
Рішення суду набирає законної сили по закінченню строку на його оскарження, у разі, якщо не подано апеляційну скаргу. В інакшому випадку - після розгляду справи апеляційним судом.
Головуючий О.В.Тандир
Суд | Макарівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2013 |
Оприлюднено | 21.01.2014 |
Номер документу | 30172965 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні