ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ справа № 0670/7289/12 категорія 8.3.2 26 березня 2013 р. м. Житомир Житомирський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Липи В.А., розглянувши у письмовому провадженні у м. Житомирі адміністративну справу за позовом Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби до Новоград-Волинського міського відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів про припинення юридичної особи,- встановив: Новоград-Волинська об'єднана державна податкова інспекція Житомирської області Державної податкової служби звернулася до адміністративного суду з позовом, в якому посилаючись на вимоги статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" просила припинити юридичну особу - Новоград-Волинського міського відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів. Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений вчасно та належним чином. Надав до суду клопотання, в якому просив позовні вимоги задовольнити. Справу розглядати без його участі. Представник відповідача до суду не прибув, хоча про час і місце розгляду справи, відповідно до частини 4 статті 33, частини 11 статті 35 КАС України, вважається повідомленим належним чином. Суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні, відповідно до частини 6 статті 128 КАС України. Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав. Встановлено, що Новоград-Волинське міське відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів як платник податків (зборів) перебуває на обліку в Новоград-Волинській об'єднаній державній податковій інспекції Житомирської області Державної податкової служби Право органів державної податкової служби у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи визначене підпунктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України. Відповідно до статей 22, 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", суд може постановити рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. Як вбачається з матеріалів справи, пред'являючи позов про припинення юридичної особи Новоград-Волинського міського відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів фактичною підставою податковий орган зазначив неподання більше року відповідачем податкової звітності до органу державної податкової служби, яка б свідчила про здійснення фінансово-господарської діяльності. Частина 2 статті 3 Господарського кодексу України передбачає, що господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність). Тобто, суб'єкт підприємництва - це той, хто здійснює господарську діяльність з метою отримання прибутку, у свою чергу, особа, що здійснює некомерційну господарську діяльність, не є суб'єктом підприємницької діяльності. Новоград-Волинське міське відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів зареєстроване виконавчим комітетом Новоград-Волинської міської ради Житомирської області 13.06.2006 року. Як вбачається із доданої до матеріалів позову довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, відповідач є відділенням об'єднань громадян, вид діяльності - діяльність громадських організацій. Згідно із статтею 1 Закону України "Про об'єднання громадян", об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією. Статтею 10 вказаного Закону передбачено, що об'єднання громадян мають право на добровільних засадах засновувати або вступати між собою в спілки (союзи, асоціації тощо), утворювати блоки та коаліції, укладати між собою угоди про співробітництво і взаємодопомогу. Створення і легалізація спілок об'єднань громадян, порядок їх діяльності та ліквідації здійснюються відповідно до цього Закону. Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України "Про об'єднання громадян", для виконання статутних завдань і цілей зареєстровані об'єднання громадян, їх спілки можуть безпосередньо здійснювати необхідну господарську діяльність без мети отримання прибутку, а також господарську та іншу комерційну діяльність шляхом утворення госпрозрахункових установ і організацій із статусом юридичної особи, заснування підприємств у порядку, встановленому законом. Таким чином, проаналізувавши положення діючого законодавства, можна зробити висновок, що об'єднання громадян, їх спілки, хоча і можуть здійснювати деякі види господарської діяльності, вони з огляду на свою неприбутковість та мету утворення в жодному випадку не є суб'єктами підприємницької діяльності. Як вже встановлено вище, податкові органи мають право звертатися до суду з позовами про скасування реєстрації саме суб'єкта підприємницької діяльності, проте законодавством не передбачено повноважень податкових органів звертатися з такими позовами у відношенні інших юридичних осіб, в тому числі об'єднань громадян – громадських організацій. Крім того, необхідно зазначити, що особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій та громадських організацій регулюються спеціальним законодавством України, яким, у даному випадку, є Закон України "Про об'єднання громадян" № 2460-XII від 16.06.1992 року. Відповідно до статті 14 Закону України "Про об'єднання громадян", легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування. Діяльність об'єднань громадян, які нелегалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною. У випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів. Про легалізацію (офіційне визнання) об'єднання громадян легалізуючий орган повідомляє у засобах масової інформації. Згідно зі ч. 1 ст. 19 Закону України "Про об'єднання громадян", припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Стаття 32 Закону України "Про об'єднання громадян" передбачає, що за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така. Тобто, законодавством України не передбачено повноваження податкового органу на звернення до суду із позовом про припинення юридичної особи - громадської організації на підставі положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". За таких обставин, суд вважає безпідставними доводи контролюючого органу та відсутніми підстави для припинення юридичної особи. Керуючись ст. ст. 86, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд, постановив: У задоволенні позову Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби до Новоград-Волинського міського відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів про припинення юридичної особи відмовити. Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Суддя В.А. Липа
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30215863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні