Ухвала
від 02.07.2013 по справі 0670/7289/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


Головуючий у 1-й інстанції: Липа В.А.

Суддя-доповідач:Майор Г.І.

ПОСТАНОВА

іменем України

"02" липня 2013 р. Справа № 0670/7289/12

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Майора Г.І.

суддів: Одемчука Є.В.

Шевчук С.М.,

при секретарі Самченко В.М.

за участю представників сторін:

від позивача: не з'явився,

від відповідача: не зявився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "26" березня 2013 р. у справі за позовом Новоград-Волинської об'єднана державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби до Новоград-Волинського міського відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів про припинення юридичної особи ,

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2012 року Новоград-Волинська об'єднана державна податкова інспекція Житомирської області Державної податкової служби (далі - Новоград-Волинська ОДПІ) звернулася до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом, в якому посилаючись на вимоги статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" просила припинити юридичну особу - Новоград-Волинське міське відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 26 березня 2013 року відмовлено у задоволенні позову Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби до Новоград-Волинського міського відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів про припинення юридичної особи.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Новоград-Волинська ОДПІ звернулася до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказане рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити повністю. В апеляційній скарзі позивач посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Позивач та відповідач не скористалися своїм правом на участь в судовому засіданні: повноважних представників в засідання суду не направили, про причини неявки суд не повідомили, хоча про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

За таких підстав, з врахуванням приписів ч.4 ст.196 КАС України колегія суддів уважає за можливе апеляційний розгляд справи здійснювати за відсутності представників сторін.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального законодавства, колегія суддів уважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Новоград-Волинське міське відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Новоград-Волинської міської ради Житомирської області 18.04.2006 року та з 21.06.2007 року перебуває на обліку у Новоград-Волинській ОДПІ як платник податків. Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.9), відомості про реєстрацію відповідача юридичною особою включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Орган податкової служби, звертаючись до суду з вказаним позовом посилався на те, що підставою припинення юридичної особи є неподання з 22.03.2011 року податкової звітності, про що податковим органом складено довідку №7016/15-01 від 26.06.2012 року (а.с.43). Станом на момент подачі позову до суду відповідач не має заборгованості перед бюджетом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що законодавством України не передбачено повноваження податкового органу на звернення до суду із позовом про припинення юридичної особи - об'єднання громадян.

Колегія суддів не погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, виходячи з такого.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Згідно з пунктом 20.1.12. ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби у випадках, встановлених законом, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Це повноваження з врахуванням норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.

Згідно з частиною 1 ст. 33 вказаного Закону юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, передбачені частиною другою статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних особі та фізичних осіб-підприємців". Однією з таких підстав є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Норма названої статті не містить імперативного застереження щодо кола осіб, які мають право звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи з наведеної підстави, а подання такого позову органом державної податкової служби обумовлено виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки даних про факти порушень податкового законодавства, що нерозривно пов'язано з набуттям платником податків цивільної правосуб'єктності.

При цьому, слід зазначити, що за правилом, встановленим частиною першою статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців.

Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Зазначені вище суб'єкти, для яких законом встановлено особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (частина третя статті 3 цього Закону).

Відповідно до положень ч.2 ст.14 Закону України "Про об'єднання громадян", у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи.

Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

З огляду на викладене норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про об'єднання громадян", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

У зв'язку з цим залежно від підстав припинення об'єднання громадян застосуванню підлягають відповідно норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" чи Закону України "Про об'єднання громадян".

Таким чином, органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації чи політичної партії за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до абзацу п'ятого частини другої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Матеріалами справи підтверджується неподання відповідачем податкової звітності протягом року.

З огляду на викладене колегія суддів вважає переконливими доводи апеляційної скарги, а відтак постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Новоград-Волинської об"єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби задовольнити.

Постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "26" березня 2013 р. скасувати та прийняти нову постанову.

Позов Новоград-Волинська об"єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби задовольнити.

Припинити юридичну особу Новоград-Волинське міське відділення всеукраїнського об'єднання ветеранів, місцезнаходження: Житомирська область, м.Новоград-Волинський, вул.Дзержинського,1 код ЄДРПОУ 34066724.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Г.І. Майор

судді: Є.В.Одемчук С.М. Шевчук

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Новоград-Волинська об"єднана державна податкова інспекція Житомирської області Державної податкової служби вул.Ушакова,3,м. Новоград-Волинський,Житомирська область,11700

3- відповідачу Новоград-Волинське міське відділення всеукраїнського об"єднання ветеранів вул.Дзержинського,1,м.Новоград-Волинський,Житомирська область,11700

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2013
Оприлюднено16.07.2013
Номер документу32392584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/7289/12

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Постанова від 26.03.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 16.01.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Хаюк С.М.

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні