Постанова
від 25.03.2013 по справі 25/5005/9623/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.03.2013 року Справа № 25/5005/9623/2012

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)

суддів : Виноградник О.М., Джихур О.В.

при секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.

за участю:

від ініціюючого кредитора: Птиця В.В., представник, довіреність №6 від 07.03.13;

інші учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце засідання повідомлені належним чином.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби України

на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2013 року

у справі № 25/5005/9623/2012

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Гвін Інвестмент Компані", м. Дніпропетровськ

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", с. Партизанське Дніпропетровського району Дніпропетровської області

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2013 року у справі №25/5005/9623/2012 (суддя Чередко А.Є.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", с. Партизанське Ліквідовано юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ланторг", с. Партизанське. Провадження у справі припинено.

Не погодившись з вказаною ухвалою, кредитор - Дніпропетровська міжрайонна державна податкова інспекція Дніпропетровської області Державної податкової служби України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2013 року у справі №25/5005/9623/2012, справу направити на розгляд до господарського суду Дніпропетровської області.

Апеляційна скарга мотивована тим, що при винесенні оскаржуваної ухвали, судом першої інстанції не було досліджено всіх обставин справи, наявним в матеріалах справи доказам не надано належної правової оцінки, а також, що ліквідація боржника унеможливлює виконання податковими органами покладених на них законодавством обов'язків щодо проведення позапланової документальної перевірки.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 21.02.2013 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 11.03.2013 року.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 11.03.2013 року продовжено строк розгляду апеляційної скарги на 15 днів, розгляд апеляційної скарги відкладено на 25.03.2013 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Гвін Інвестмент Компані" у відзиві на апеляційну скаргу та його представник в судових засіданнях 11.03.2013 року та 25.03.2013 року просили відмовити в задоволенні вимог апеляційної скарги, а ухвалу господарського суду у даній справі залишити без змін.

Скаржник наданим йому процесуальним правом не скористався та не забезпечив явку в судове засідання свого повноважного представника, хоча про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Беручи до уваги, що неявка скаржника не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності представника скаржника.

Заслухавши пояснення представника ініціюючого кредитора, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 08.11.2012 року порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг" за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Гвін Інвестмент Компані" на підставі статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т. 1, а. с. 1).

Постановою господарського суду від 20.11.2012 року боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатором ініціюючого кредитора Товариство з обмеженою відповідальністю "Гвін Інвестмент Компані", м. Дніпропетровськ (т.1, а. с. 61, 62).

07.12.2012 року в газеті "Голос України" № 233 (5483) опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури (т.1, а. с. 82).

24.01.2013 року ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора з додатками (т. 1, а. с. 107-152, т. 2, а. с. 1-21).

05.02.2013 року ліквідатором подано уточнений звіт про результати ліквідаційної процедури та уточнений ліквідаційний баланс банкрута станом на 04.02.2013 року (т.2, а. с. 40-47).

За результатами підсумкового засідання 05.02.2013 року господарським судом винесена ухвала, якою затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, ліквідовано юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ланторг", с. Партизанське, провадження у справі припинено (т. 2, а. с. 52-54).

Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість ухвали господарського суду від 05.02.2013 року, колегія суддів апеляційного господарського суду враховує наступне.

Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон).

Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до статті 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.

Згідно з частиною 1 статті 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Як вбачається із поданого до суду звіту ліквідатора та доданих до нього доказів ліквідатором вживалися заходи спрямовані на виявлення кредиторів банкрута та встановлення наявності його майнових активів.

В процесі здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором зроблено запити та отримано відповіді від Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську № 7/79ю від 07.12.2012 року (т. 1, а. с. 128), Дніпропетровської митниці Державної митної служби України № 17-14-2/10592 від 03.12.2012 року (т. 1, а. с. 134), Дніпропетровської районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 20-24-1558 від 11.12.2012 року (т. 1, а. с. 137), УПФУ в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області № 9989/08-24 від 11.12.2012 року (т. 1, а. с. 141), Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів № 04-01/3193 від 13.12.2012 року (т. 1, а. с. 145), Дніпропетровського районного центру зайнятості № 1125 від 11.12.2012 року (т. 2, а. с. 20), ВДВС Дніпропетровського РУЮ № 21569/0 від 18.12.2012 року (т. 2, а. с. 21), які свідчать про відсутність заборгованості банкрута перед вищенаведеними органами та відсутність виконавчих проваджень щодо банкрута на виконанні.

Дніпропетровська МДПІ у Дніпропетровській області своїм листом від 11.12.2012 року № 22070/10/19-013 повідомила ліквідатора, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Ланторг" має податковий борг у сумі 196,82 грн. (т.1, а. с. 117).

Згідно довідок КП Дніпропетровського району "Бюро технічної інвентаризації" №1157/01-04 від 20.12.2012 року (т. 1, а. с. 112), Дніпропетровської регіональної філії ДП „Центр Державного земельного кадастру" № 4-3/3799 від 25.12.2012 року (т. 1, а. с. 114), Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 ГУМВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-6903 від 06.12.2012 року (т. 1, а. с. 115), Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області № 3414/05/1 від 20.12.2012 року (т. 1, а. с. 127) за боржником автотранспортних засобів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано

Відповідно до Витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна про арешти в зазначених реєстрах станом на 04.12.2012 року інформація щодо обтяження майна банкрута відсутня (т. 2, а. с. 4-6).

Дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності, основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено.

Згідно з листом № 1421/9/10-16 від 30.01.2013 року Дніпропетровська МДПІ повідомила, що станом на 22.01.2013 року у Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг" податковий борг відсутній (т. 2, а. с. 23).

Включені до реєстру вимоги кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Гвін Інвестмент Компані" на суму 19 400,00 грн. (ІV черга задоволення) залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна банкрута.

Частиною 6 статті 31 Закону передбачено, що вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно з частиною 2 статті 32 Закону, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 40 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.

Доводи Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби України щодо не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.

Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990р. № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі - Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:

- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.

Як вбачається з матеріалів справи, копію ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 08.11.2012 року про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", було направлено до Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби України. Згідно поштового повідомлення, копія даної ухвали ДПІ отримана 15.11.2012 року (т. 1, а. с. 54).

Копію постанови господарського суду Дніпропетровської області від 20.11.2012 року про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", згідно поштового повідомлення ДПІ одержала 27.11.2012 року (т. 1, а. с. 74).

Із листа №28/11-09 від 28.11.2012 року вбачається, що ліквідатор звертався до керівника банкрута з проханням про надання інформації щодо знаходження майнових активів, матеріальних та інших цінностей банкрута та просив повідомити про місцезнаходження бухгалтерської, податкової, первинної та іншої документації, печаток і штампів ТОВ "Ланторг" (т. 1, а. с. 147). Відповідь на зазначений лист ліквідатором не отримано.

02.01.2013 року Дніпропетровською міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби України одержано лист ліквідатора банкрута № 12/12/01 від 21.12.2012 року про неможливість надання документів фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", оскільки вони не були передані ліквідатору (т. 2, а. с. 27).

Таким чином, ліквідатором направлено Дніпропетровській міжрайонній державній податковій інспекції Дніпропетровської області письмові пояснення з приводу неможливості надання документів фінансово-господарської діяльності банкрута для проведення позапланової перевірки.

За наведених обставин, з дня отримання копії ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 08.11.2012 року про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", Дніпропетровська міжрайонна державна податкова інспекція Дніпропетровської області, мала достатньо часу для здійснення позапланової перевірки ТОВ "Ланторг" до розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

На час розгляду справи в засіданні 05.02.2013р. Дніпропетровською міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області не надано суду доказів проведення позапланової перевірки ТОВ "Ланторг".

За таких умов, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи - банкрута та припинення провадження у справі.

Враховуючи викладене, апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2013 року має бути залишена без змін.

Керуючись статтями 99, 101, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби України залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2013 року у справі № 25/5005/9623/2012 залишити без змін.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.

Головуючий суддя І.О. Вечірко

Суддя О.М. Виноградник

Суддя О.В. Джихур

Повний текст постанови виготовлено та підписано 28.03.2013 року.

З оригіналом згідно

Помічник судді О.В. Заболотна

28.03.2013

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення25.03.2013
Оприлюднено01.04.2013
Номер документу30277212
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/5005/9623/2012

Ухвала від 04.07.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Лисенко Олена Миколаївна

Постанова від 11.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Ухвала від 28.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Постанова від 25.03.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 21.02.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 05.02.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 25.01.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 10.01.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 19.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 19.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Чередко Антон Євгенович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні