ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 лютого 2013 р. 11:27 Справа №801/656/13-а
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі колегії суддів: головуючого судді Євдокімової О.О., суддів Ольшанської Т.С., Кисельової О.М., при секретарі судового засідання Гришановій Г.В., розглянувши за участі представника позивача - Гіріна К.С., довіреність від 08.01.2013 року, представника першого відповідача - Калінчук К.В., довіреність 18/10-0 від 13.02.2012р., третьої особи - Уласєнь В.В. - паспорт НОМЕР_1, у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС»
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби,
Державної податкової служби України,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів, Державний реєстратор виконавчого комітету Сімферопольської міської ради Уласєнь Вікторія Володимирівна,
про визнання протиправним та скасування рішення, спонукання до виконання певних дій.
Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС» (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим Державної податкової служби № 217/15-2 від 21.11.2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС», зобов'язання Державної податкової служби України вчинити дії протягом 10 днів з дня набрання у даній справі законної сили постановою Окружного адміністративного суду АР Крим щодо внесення до Реєстру платників ПДВ запису про відміну анулювання реєстрації платника ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС».
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач не змінював юридичної адреси протягом жовтня-листопада 2012 р. та взагалі всього періоду, з моменту придбання у власність господарських споруд та оформлення Державного акту на землю, що знаходяться за адресою: м. Сімферополь, вул. Комунальна, 32, у тому числі з моменту реєстрації за вказаною адресою місцезнаходження позивача та по теперішній час. Таким чином податковий орган діяв неправомірно, направляючи державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, а відтак рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 06.02.2013 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів, Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради Уласєнь Вікторію Володимирівну.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, зазначених у позові, та наполягав на їх задоволенні.
Представники відповідачів проти позовних вимог заперечували з підстав, зазначених у запереченнях (№ 1439/9/10 від 05.02.2013р., № 408/9/10.1-14 від 06.02.2013р.), та просили у задоволенні позову відмовити у повному обсязі. У судовому зсіданні представник першого відповідача пояснив, що ДПІ в м. Сімферополі АР Крим діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством України. Третя особа у судовому засіданні зазначила, що 12.10.2012 року, на підставі повідомлення ДПІ у м. Сімферополі № 1215/18-3 від 30.08.2012 року про відсутність юридичної особи ТОВ «АЛВІТІС» за місцезнаходженням, державним реєстратором на адресу позивача було направлено повідомлення про необхідність підтвердження відомостей про юридичну особу. У зв'язку з неподанням позивачем протягом місяця з дати направлення їй повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, державним реєстратором 14.11.2012 року до ЄДР внесено відповідний запис.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС» зареєстроване 09.02.1993 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим.
Позивачем 05.09.1997 року отримано свідоцтво платника податку на додану вартість.
Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби 30.08.2012 року складено довідку №2356/07-31 про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, в якій зроблено висновок про неможливість встановлення фактичного місцезнаходження платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС».
30.08.2012 р. ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС складено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням форми 18-ОПП та направлено Державному реєстратору Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим.
Державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим 14.11.2012 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби 20.11.2012 року прийнято рішення № 217/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, відповідно до якого з причин внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису №18821440006002573 від 14.11.2012 р. інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу, відповідно до п.п. «ж» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України з 20.11.2012 року анульовано реєстрацію ТОВ «АЛВІТІС» платником податку на додану вартість.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України), який набрав чинність з 01.01.2011р.
Статтею 4 Податкового кодексу України, визначені основні засади податкового законодавства України. Відповідно до п. 4.1. ст.4 ПК України податкове законодавство України ґрунтується, зокрема, на принципі рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу.
Розділ V ПК України визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування ПДВ експортних та імпортних операцій.
Пунктом 180.1. ст.180 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платником є, зокрема, будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Вимоги щодо реєстрації осіб як платників податку на додану вартість встановлені статтею 181 Податкового кодексу України.
Порядок анулювання реєстрації платників ПДВ визначений у ст.184 ПК України, п.п "ж" п.184.1 якої вказує, що анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку, відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до п.184.2. ст.184 ПК України анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" п. 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» №755 регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.
Статтею19 Закону №755, врегульовано порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Частиною 12 статті 19 Закону №755, визначено, що у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Відповідно до частини 14 статті 19 Закону №755, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року затверджений Порядок обліку платників податків і зборів (далі Порядок), згідно з п. 12.2 якого працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою (п. 12.4 Порядку).
Пунктом 12.5 Порядку передбачено, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону № 755-15.
Основним видом діяльності позивача, згідно зі Статутом підприємства та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, є виготовлення виробів із бетону для будівництва, що передбачає виробництво і реалізацію бетону, бетонних, збірних бетонних і залізобетонних виробів, інших будівельних матеріалів.
В підтвердження знаходження позивача за місцезнаходженням за юридичною адресою: м. Сімферополь, вул. Комунальна, 32 свідчать наступні документи.
Для здійснення статутної діяльності Товариством з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС» відповідно до договору купівлі-продажу господарських споруд від 15.12.1998 року у Відкритого акціонерного товариства «НЕГА» придбано господарські споруди, що розташовані в м. Сімферополі, вул. Комунальна, 32, а саме: три цеха, два склади, дві прохідних, гараж, сарай-склад, ангар, прибудову.
Позивачем, на підставі рішення Сімферопольської міської ради народних депутатів від 27.08.1999 року № 1204, для розміщення виробничих та складських приміщень отримано Державний акт на право постійного користування землею серії І-КМ № 001116, що знаходиться за адресою: м. Сімферополь, вул. Комунальна, 32.
До матеріалів справи додані документи, які підтверджують листування позивача з іншими установами та організаціями саме за адресою: м. Сімферополь, вул. Комунальна, 32.
За таких обставин матеріалами справи підтверджено знаходження позивача за юридичною адресою: м. Сімферополь, вул. Комунальна, 32, у тому числі під час прийняття першим відповідачем повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням ф. 18-ОПП та його направлення Державному реєстратору Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим.
Більш того, Державною податковою інспекцією у м.Сімферополі АР Крим складено довідку №892/22-3/19443438 від 01.10.2012 року про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «АЛВІТІС», в якій податковим органом зазначено, що місцезнаходженням суб'єкта господарювання є м. Сімферополь, вул. Комунальна, 32.
Після направлення першим відповідачем на адресу державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходження форми №18-ОПП №1215/18-3, останній, надіслав за юридичною адресою позивача рекомендованою кореспонденцією вимогу щодо надання (надіслання) заповненої картки підтвердження реєстраційних відомостей.
З журналу вихідних повідомлень державних реєстраторів Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 11/01-21 вбачається, що повідомлення про необхідність підтвердження відомостей про юридичну особу (вих. № 11/01-21/1603) направлено третьою особою на адресу позивача 12.10.2012 року, та у зв'язку з неподанням останнім протягом місяця з дати надходження такого повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, державним реєстратором 14.11.2012 року внесений запис до Єдиного державного реєстру про відсутність підтвердження зазначених відомостей.
Проте судом встановлено, що зазначене повідомлення про необхідність підтвердження відомостей про юридичну особу (вих. № 11/01-21/1603) фактично направлено на адресу позивача лише 16.10.2012 року, про що свідчить список поштових відправлень № 5794, до якого входить поштове відправлення на адресу позивача з печаткою поштового відділення про його прийняття від 16.10.2012 року та фіскальний чек від 16.10.2012 року.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що державний реєстратор, в порушення вимог ч. 14 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», не дотримавшись місячного строку, з моменту надходження позивачу повідомлення для надання ним реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, здійснив дії щодо внесення запису до Єдиного державного реєстру про відсутність підтвердження зазначених відомостей, що призвело до неправомірного прийняття відповідачем рішення № 217/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «АЛВІТІС».
Що стосується посилання третьої особи на отримання позивачем повідомлення для надання ним реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу 17.10.2012 року, про що свідчить роздруківка з Інтернет сайту поштового зв'язку Сімферополь 1, то суд вважає за необхідне зазначити наступне. На момент внесення державним реєстратором запису до Єдиного державного реєстру про відсутність підтвердження відомостей, про юридичну особу, у останнього були відсутні відомості про отримання позивачем відповідного повідомлення, оскільки такі відомості отримані лише 27.02.2013 року, що підтверджується зазначеною роздруковую. Навіть за наявності таких відомостей на час вчинення третьою особою дій щодо внесення запису до ЄДР, такі дії є протиправними, у зв'язку з недодержанням вимог закону щодо дотримання місячного строку на внесення такого запису з моменту отримання юридичною особою відповідного повідомлення.
Крім того, із зазначеної роздруківки взагалі не вбачається, якій самі особі вручено відправлення.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги той факт, що матеріалами справи підтверджено знаходження позивача за юридичною адресою: м. Сімферополь, вул. Комунальна, 32, у тому числі під час прийняття першим відповідачем повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням ф. 18-ОПП та його направлення Державному реєстратору Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим, а також враховуючи, що запис внесений державним реєстратором до Єдиного державного реєстру про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу без дотримання строку, передбаченого ч. 14 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», суд дійшов висновку, що рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби від 20.11.2012 року №217/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, прийняте на підставі запису державного реєстратора, є протиправним та підлягає скасуванню.
Крім того, відповідно до п.2.1. Розділу ІІ Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі - Положення) реєстр платників ПДВ - це автоматизований банк даних, створений відповідно до пункту 183.12 статті 183 розділу V Кодексу для забезпечення:
- реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ;
- єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ;
- контролю за справлянням податку на додану вартість;
- організації суцільного й вибіркового аналізу.
Дані про реєстрацію, перереєстрацію, анулювання свідоцтв та анулювання реєстрації платників ПДВ, виключення із реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування, зміни режимів оподаткування податком на додану вартість є реєстраційними даними, що включаються до Реєстру платників ПДВ (п.2.2. Розділу ІІ Положення).
Відповідно до п. 2.3. Розділу ІІ Положення формування та ведення Реєстру здійснює центральний орган державної податкової служби. Дані Реєстру передаються до податкових органів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні податкові органи), а також податкових органів у районах, містах, районах у містах, міжрайонних, об'єднаних та спеціалізованих податкових органів (далі - районні податкові органи).
Обов'язки щодо виконання функцій адміністратора бази даних Реєстру (накопичення, аналіз даних, що надходять з регіональних податкових органів, контроль за достовірністю та актуалізацією даних, зберіганням, захистом їх, контроль за правом доступу тощо), а також автоматизоване ведення бази Реєстру покладено, згідно з п. 2.4. Розділу ІІ Положення, на центральний орган Державної податкової служби - Державну податкову службу України.
Державна податкова інспекція у м. Сімферополі ДПС, як податковий орган районного рівня, виконує обов'язки, в тому числі, з виконання функцій адміністратора бази даних районного рівня (накопичення, аналіз даних, контроль за достовірністю та актуалізацією даних, зберіганням, захистом їх, контроль за правом доступу тощо); обробку даних заяв та документів щодо реєстрації, перереєстрації, анулювання свідоцтв та анулювання реєстрації платників ПДВ, виключення із реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування; формування файлів для передання до регіональних податкових органів.
Відповідно до п.5.6.1. Розділу V Положення підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.
Таким чином, в разі прийняття рішення суду про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ Державна податкова служба України відповідно до направлених до неї документів вносить до Реєстру платників ПДВ запис про відміну анулювання реєстрації.
У зв'язку з викладеним, враховуючи протиправність прийнятого рішення, для повного відновлення порушених прав позивача, Державна податкова служба України має вчинити дії щодо поновлення Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС» у Реєстрі платників ПДВ.
Враховуючи вищевикладене, оцінивши надані позивачем докази у їх сукупності в порядку статей 69,70,86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог, оскільки не суперечать вимогам діючого законодавства та підтверджені матеріалами справи.
Вступну та резолютивну частину постанови проголошено у судовому засіданні 28.02.2013 року.
У повному обсязі постанова виготовлена 05.03.2013 року.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим Державної податкової служби № 217/15-2 від 21.11.2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС».
3. Зобов'язати Державну податкову службу України вчинити дії щодо внесення до Реєстру платників ПДВ запису про відміну анулювання реєстрації платника ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВІТІС» (ІПН 19443438).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий суддя Євдокімова О.О.
судді Ольшанська Т.С.
Кисельова О.М.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30288901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні