КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 лютого 2013 року 16:29 2а-2001/12/1070
м. Київ
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючий - суддя Журавель В.О., при секретарі судового засідання Маслакова І.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трак центр ЛТД" про стягнення заборгованості з рахунків платника у банках,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Ірпінська об'єднана державна податкова інспекція Київської області Державної податкової служби (далі-позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Трак центр ЛТД» (далі-відповідач) про стягнення заборгованості з рахунків платника у банках у сумі 40453,80 грн. (штрафні санкції згідно з Рішенням за № 0000582350 від 28.03.2012).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами фінансово-господарської діяльності відповідачем до державного бюджету не сплачено заборгованість з штрафних фінансових санкцій за порушення постанови Правління Національного банку України «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні». Заборгованість відповідача виникла на підставі рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, винесеного за результатами перевірки дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, адміністративний позов просив задовольнити повністю.
Представник відповідача у задоволені адміністративного позову просив відмовити, в обґрунтування своїх заперечень пояснив, що податкове повідомлення-рішення, на підставі якого позивачем нараховано штрафні (фінансові) санкції, визнано протиправним та скасовано.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, надавши оцінку доказам, суд встановив наступні обставини справи та правовідносини, що склалися між сторонами.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Трак центр ЛТД» є юридичною особою, зареєстрованою Виконавчим комітетом Ірпінської міської ради Київської області, ідентифікаційний код 31414047, як платник податків перебуває на обліку в Ірпінській об'єднаній державній податковій інспекції Київської області Державної податкової служби з 15.06.2001 за № 130
15 березня 2012 р. працівниками Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби проведено фактичну перевірку відповідача з питань дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.
За результатами перевірки складено Акт перевірки від 15.03.2012, згідно з яким під час перевірки встановлено порушення п. 2.6, п.2.8, п.2.9, п. 3.5 постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», п. 9, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Позивачем на підставі Акта перевірки винесено Рішення форми «С» № 0000582350 від 28.03.2012 про застосування фінансових санкцій до відповідача у розмірі 49939,60 грн. Відповідач часткового сплатив вказану суму.
У подальшому податкове повідомлення-рішення № 0000582350 від 28.03.2012 про застосування фінансових санкцій у розмірі 40453,80 грн. відповідачем оскаржено у судовому порядку. Постановою Київського окружного адміністративного суду від 25.09.2012 в адміністративній справі №2а-3919/12/1070 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Трак центр ЛТД» до Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення позов задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій у розмірі 40453,80 грн. від 28.03.2012. Ця постанова набрала законної сили.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Спірні правовідносини регулюються такими законодавчими актами: Законом України від 06.07.1995 №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» та іншими.
Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадянського харчування та послуг» суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідно до п. 1 ст. 17 вказаного Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.
Згідно з пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 ПК України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Як встановлено судом, єдиною підставою для звернення позивача до суду про стягнення з відповідача штрафної санкції є податкове повідомлення-рішення про застосування цієї санкції, прийняте податковим органом.
Суд бере до уваги, що згідно з постановою Київського окружного адміністративного суду від 25.09.2012 у справі № 2а-3919/12/1070 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Трак центр ЛТД» до Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби, яка набрала законної сили, податкове повідомлення-рішення від 25.09.2012 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 240453,80 грн. визнано протиправним та скасовано.
Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Беручи до уваги вказану постанову Київського окружного адміністративного суду від 25.09.2012, якою встановлено незаконність та скасовано рішення податкового органу про накладення штрафних фінансових санкцій на суму 40453,80 грн., суд дійшов висновку про те, що у позивача відсутні підстави для стягнення цієї суми з відповідача.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо безпідставності заявлених позовних вимог, у зв'язку з чим позов задоволенню не підлягає.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94, 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Журавель В.О.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 22 лютого 2013 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30297853 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні