ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 березня 2013 року 14:01 № 2а-17895/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В.;
при секретарі Мальчик І.Ю.,
за участю сторін:
представника позивача - Якубовського Д.Є.
представника відповідача - Цюрупи Д.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Перший Альтернативний Телеканал А1» до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС про визнанння протиправними дій,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС про визнання протиправними дій, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що відповідчем порушено законодавчо встановлений порядок організації та проведення зустрічної звірки позивача, а саме: акт, складений за результатами зустрічної звірки грунтується на документах, які не можуть бути використані як обгрунтування доводів відповідача при проведенні зустрічних звірок. Висновки відповідача відносно здійснення ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» діяльності спрямованої на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб та визнання нікчемними правочинів укладених між ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» та контрагентами, позивач вважає неправомірними, оскільки їх зроблено без співставлення бухгалтерських та інших первинних документів, без фактичного проведення зустрічної звірки та у зв'язку з недоведеністю в акті належних доказів відсутності позивача за місцезнаходженням -податковою адресою. Не погодившись з вказаними висновками Акту про неможливість проведення зустрічної перевірки. ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» звернулось з адміністративним позовом до суду для захисту порушених, як він вважає, прав.
В позовній заяві позивач просить суд визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС під час організації та проведення зустрічної звірки ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» щодо підтвердження господарських відносин з суб'єктами господарювання за період з 01.01.2012р. по 31.01.2012р.
ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС позовні вимоги не визнала, вважає їх безпідставними за зазначила, що посадові особи відповідача діяли на підставах, у спосіб та в межах повноважень, визначених чинним законодавством. В обґрунтування своєї позиції ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС вказала, що складення акту про неможливість проведення зустрічної звірки є обставиною, що не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача з огляду на той факт, що висновки акту є службовим документом, носієм доказової інформації. Тобто, акт не може бути визнаний рішенням чи дією суб'єкта владних повноважень.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС, згідно з п.п. 78.1.4. п.78.1 статті 78 Податкового кодексу України №2755-VI та п. 4.4.Наказу ДПА України від 22.04.2011р. №246 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1», за результатами яких складено акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1», код за ЄДРПОУ 35919577 щодо підтвердження господарських відносин з суб'єктами господарювання за період з 01.01.2012р. по 31.01.2012р.» від 05.08.2012р. №3465/22-9/35919577.
Вказаною звіркою встановлено, що відповідно до ч.1, ч.5 ст.203, п.1, п.2 ст.215, ст.228 Цивільного кодексу України, зазначені правочини мають ознаки нікчемності та є нікчемними - в силу припису закону. Правочини, укладені ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано, з метою приховування сплати податків третіх осіб. ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» є вигодотранспортуючим суб'єктом (транзитером) - суб'єкт господарювання (платник ПДВ), що здійснює посередницьку функцію між вигодоформуючим суб'єктом та вигодонабувачем, у якого відповідно до податкової звітності податкові зобов'язання на рівні податкового кредиту за всіма операціями чи по окремих операціях або різниця між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом незначна , економічна вигода від діяльності, що ними здійснюється, чи від окремих операцій, що вони здійснюють - відсутня.
Спірні правовідносини, які склались між ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» та ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС, регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, Законом України «Про інформацію» №2657-XII (далі -Закон №2657), Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 (далі -Порядок №1232), Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22 квітня 2011 р. № 236 (далі -Методичні рекомендації № 236).
Приписами статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України визначає, що Податковий кодекс України регулює відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з пунктом 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Відповідно до пункту 78.1.4. п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
Частиною 1 статті 16 Закону №2657-XII визначено, що податкова інформація представляє собою сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, податкові органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків з метою отримання податкової інформації.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком №1232.
Відповідно до пункту 2 Порядку №1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій, або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку № 1232).
Згідно з пунктом 4 Порядку №1232, податковий орган (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пунктом 7 Порядку №1232 передбачено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Методичних рекомендацій №236, методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок розроблені з метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби.
Згідно з підпунктом 2.1 пункту 2 Методичних рекомендацій №236, для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
У відповідності до підпункту 4.4 пункту 4 Методичних рекомендацій №236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
З аналізу викладених норм законодавства вбачається, що обов'язковою умовою проведення зустрічної звірки є направлення податковим органом платнику податків письмового запиту про подання пояснень та документів стосовно відображення в обліку та звітності операцій по господарським відносинам з контрагентами.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем на адресу ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» було направлене письмове повідомлення від 27.04.2012р. №1967/10/22-210 щодо надання пояснень та їх документального підтвердження , відносно своєчасності відображення в обліку та звітності операцій по господарським відносинам з ТОВ «Снайпер Медіа» за період з 01.12.11р. по 31.12.11р.та підтвердження факту включення до податкового кредиту сум ПДВ згідно отриманих підприємством податкових накладних, яким позивача було повідомлено про місце та дату проведення перевірки. В зазначений термін проведення перевірки та надання документів позивач не з'явився. На вказаний запит ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС відповідь не отримала, документи щодо стосунків позивача з його контрагентами відповідачем отримано не було.
Окрім того, на підставі акту №613/22-4/35919577 від 14.06.2012р. перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» та акту перевірки податкової адреси платника податків від 14.06.2012р. №612/22, відповідачем направлено запит від 14.06.12р. №490/9/22-4 на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків до ГВПМ ДПІ у Печерському районі ДПС.
Судом встановлено, що ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1» не знаходиться за податковою адресою.
На підставі вказаного вище, податковим органом 05.08.2012р., складено акт №3465/22-9/35919577 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1», код за ЄДРПОУ 35919577 щодо підтвердження господарських відносин з суб'єктами господарювання за період з 01.01.2012р. по 31.01.2012р.».
Крім цього, із висновків вказаного вище Акту вбачається, що при отримані матеріалів, які не підтверджують дані обліку суб'єкта господарювання, який перевіряється, керівником податкового органу можуть бути вжиті заходи щодо проведення документальної невиїзної або позапланової виїзної перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України.
Отже, акт про неможливість проведення зустрічної звірки не є актом, який встановлює, змінює або скасовує норми права чи породжує права та обов'язки суб'єкта, якому він адресований. Даний Акт фіксує встановлення певних фактів, цей документ не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не тягне по відношенню до позивача жодних юридичних наслідків.
Враховуючи, що дії податкового органу щодо складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки безпосередньо не несе правових наслідків для позивача, суд не вбачає підстав для визнання цих дій протиправними.
Також суд, оцінивши Акт на відповідність вимогам, встановлених Додатком №3 Методичних рекомендацій №236, дійшов висновку, що акт не суперечить їм за формою.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС при проведенні вказаних вище дій реалізував функції податкового органу на виконання вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим у суду відсутні підстави вважати, що акт складений відповідачем з порушенням норм чинного законодавства та з перевищенням компетенції, а твердження позивача є необґрунтованими та такими, що невірно тлумачать норми права, що, в свою чергу, є підставою для відмови в позовній вимозі про визнання протиправними дій по оформленню результатів зустрічної звірки у формі Акту від 05.08.2012р. №3465/22-9/35919577 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Перший Альтернативний Телеканал А1», код за ЄДРПОУ 35919577 щодо підтвердження господарських відносин з суб'єктами господарювання за період з 01.01.2012р. по 31.01.2012р.»
Використання відповідачем Акту від 05.08.2012р. №3465/22-9/35919577 при проведенні та оформленні результатів податкових перевірок є правом податкового органу, та відповідно до статті 83 ПК України, даний Акт являється одним з матеріалів, які є підставами для висновків під час проведення перевірок.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, враховуючи вище наведене та, зокрема, положення статей 2, 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариству з обмеженою відповідальністю «Перший Альтернативний Телеканал А1» - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний колегією суддів 26.03.2013р.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2013 |
Оприлюднено | 01.04.2013 |
Номер документу | 30299647 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні