Постанова
від 25.03.2013 по справі 826/1111/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ  25 березня 2013 року                      № 826/1111/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Шрамко Ю.Т., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Партнер Оптімал" до  Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби про  скасування рішення № 396/15-238 від 31.10.2012 р. ВСТАНОВИВ: Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Партнер Оптімал", (далі - позивач), звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби, (далі - відповідач), про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 396/15-238 від 31.10.2012 р. Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач помилково дійшов висновку про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту за жовтень 2011 р. - вересень 2012 р., оскільки позивачем були подані відповідачу декларації з ПДВ за вказаний період, зокрема за січень 2012 року, в якій у рядку 6.1 визначено загальний обсяг постачання у розмірі 5000,00 грн., а у рядку 9 вказаної декларації визначено податкове зобов"язання у розмірі 1000,00 грн. Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки за результатами перевірки даних декларацій позивача з ПДВ за період з жовтня 2011 р. по вересень 2012 р., враховуючи те, що декларацію за січень 2012 р. визнано недійсною, встановлено відсутність постачання/придбання товарів протягом 12 послідовних податкових місяців, що є підставою анулювання його реєстрації платника податку на додану вартість. В судове засідання 20.03.2013 р. не прибув належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи представник відповідача. Необхідність у заслуховуванні свідка чи експерта  у справі відсутня, так само, як і відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні. Відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Приймаючи до уваги викладене, розгляд справи здійснюється у письмовому провадженні. Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Партнер Оптімал" зареєстровано Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією 17.08.2004 р., взято на податковий облік у ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, зареєстровано як платник податку на додану вартість 11.03.2008 р. (Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №100218998). 31.10.2012 року відповідачем на підставі п.п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України прийнято Рішення про анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Партнер Оптімал" платником податку на додану вартість №396/15-238 (надалі – Рішення №396/15-238). Проведення процедури реєстрації та анулювання реєстрації платників податку на додану вартість на час прийняття спірного рішення визначено розділом V ПК України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, зокрема, ст.ст. 180 - 184 та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 07.11.2011 р. № 1394, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України   29.11.2011 р. за № 1369/20107 (далі - Положення). Відповідно до пп. "г" п. 184.1 ст. 184 ПК України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту. Тобто підставою анулювання реєстрації платника ПДВ є дані декларацій, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів. Підпунктом 5.5.1 Розділу V Положення передбачено, що податкові органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Відповідно до п. 5.5 Розділу V вказаного Положення, анулювання реєстрації за ініціативою відповідного податкового органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "и" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "и" пункту 5.1 цього розділу). Згідно із пп. 5.5.2 п. 5 Розділу V Положення, рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтверджуючих документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до податкового органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку) та інші підтвердні документи (відомості) у випадках, передбачених Кодексом. З Рішення №396/15-236 вбачається, що підставою для анулювання реєстрації позивача як платника податку на додану вартість відповідно до пп. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України стала довідка від 26.10.2012 р. №396/15-236, якою встановлено факт подання позивачем податкових декларацій з податку на додану вартість протягом періоду з жовтня 2011 року по вересень 2012 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподаткування операцій 0 гривень. Відповідно до ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Згідно вимог ч.4 ст.70 КАС України, обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Частинами 1, 2 статті 71 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суд звертає увагу, що відповідачем в обґрунтування правомірності прийнятого оскаржуваного Рішення №396/15-236 не було надано суду довідку від 26.10.2012 р. №396/15-236. Судом встановлено, що позивачем 17.02.2012 р. було подано позивачу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2012 р., що підтверджується квитанцією № 2, з якої вбачається, що 17.02.2012 р. о 14 год. 53 хв. 18 сек. декларацію прийнято на районному рівні, у рядку 6 та, відповідно, рядку 6.1. якої вказано загальний обсяг операцій в сумі 5000,00 грн., а в рядку 9, зокрема, визначено податкові зобов"язання в сумі 1000,00 грн.. Вказані зобов"язання позивача виникли на виконання договору № 1-0112/БПО на надання інформаційних (консультаційних) послуг з розміщення реклами від 16.01.2012 р., укладеного між позивачем, як виконавцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Амперія". Позивачем надано суду докази оплати зазначеним контрагентом коштів позивачу згідно вказаного договору. Подання позивачем податкових декларацій з податку на додану вартість за період з жовтня 2011 р. по вересень 2012 р. з нульовими показниками (окрім податкової декларації за січень 2012 р.) сторонами не заперечувалось. Суд критично відноситься до тверджень відповідача про недійсність Декларації позивача з ПДВ за січень 2012 року виходячи з наступного. Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною. Відповідно до п.п. 49.1, 49.8 ст. 49 ПК України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають. Поряд з цим, згідно з п. 48.3 ст. 48 ПК України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити, зокрема,: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності). При цьому, згідно з п. 48.4 ст. 48 ПК України у окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період. Враховуючи те, що відповідачем не було надано суду належних доказів того, що позивачем не була надіслана до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ДПС Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5), суд керуючись вимогою ч.2 ст.71 КАС України, критично відноситься до таких тверджень відповідача. Шляхом логічного аналізу зазначених вище норм та фактичних обставин справи суд приходить до висновку, що відповідачем в порушення вимог ч.2 ст.71 не доведено правомірність та обґрунтованість прийнятого Рішення №396/15-238, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі Згідно з частиною першою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є  суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Приймаючи до уваги викладене у сукупності, керуючись вимогами ст. ст. 69-71, 94,  158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва П О С Т А Н О В И В: 1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Партнер Оптімал" задовольнити повністю. 2. Скасувати Рішення №396/15-238 Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби від 31 жовтня 2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Партнер Оптімал". 3. Судові витрати в сумі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка) присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Партнер Оптімал" (ідентифікаційний код 32932380) за рахунок Державного бюджету України. Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Суддя                                                                                                Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.03.2013
Оприлюднено02.04.2013
Номер документу30321140
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1111/13-а

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 25.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 30.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні