ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 березня 2013 року № 2а-10652/12/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Потабенко В.А.,
за участю секретаря судових засідань - Гойни Є.А.,
з участю:
представника позивача - Жак Н.Т., згідно довіреності,
представника відповідача - Мочурад І.І., згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Моторс-Україна" до Львівського обласного центру зайнятості про скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" звернулося до суду з позовом до Львівського обласного центру зайнятості про визнання протиправним та скасування рішення № 21 про накладення штрафних санкцій за порушення вимог статті 8 Закону України "Про зайнятість населення" від 22 листопада 2012 року.
В обґрунтування своїх вимог покликається на те, що оспорюваним рішенням № 21 Інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості до ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" застосовано штрафні санкції в розмірі 22360,00 грн. за порушення вимог статті 8 Закону України "Про зайнятість населення". Підставою для винесення такого рішення став акт перевірки від 21.11.2012 року № 80, яким зафіксовано використання позивачем працю іноземця, як посадової особи, на посаді директора ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" без дозволу служби зайнятості в період з 06.03.2012 року до 12.11.2012 року. Позивач з такими висновками Інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення не згідний, зазначає, що громадянин Польщі ОСОБА_5 у вказаний період здійснював нагляд та контроль за діяльністю товариства на підставі рішення засновника, до моменту прийняття на роботу директора товариства. Факт не перебування ОСОБА_5 в трудових відносинах з позивачем підтверджується тим, що з ним не укладався трудовий договір, як це передбачено в статуті товариства. Заробітна плата за рахунок коштів товариства йому не виплачувалася. Звертає увагу на те, що ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" засновано та є представництвом Послугово-торгівельного підприємства "ЕУРО-МОТОРС". Згідно Інструкції про порядок реєстрації представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності в Україні, іноземним співробітникам представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності Міністерством економічного розвитку і торгівлі України видаються спеціальні службові картки, які діють на всій території України. Такі картки надають право зазначеній категорії іноземців перебувати на території України та працювати в представництві. Дозволу на їхнє працевлаштування в представництві не потрібно. Таким чином, позовні вимоги слід задовольнити.
В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримала, просила їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечила з підстав, наведених в запереченні, поданому до суду 11.01.2013 року, суть яких зводиться до наступного. Інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості було проведено перевірку щодо дотримання вимог чинного законодавства про зайнятість населення ТзОВ "Євро-Моторс-Україна". Під час проведення перевірки встановлено факт порушення законодавства про зайнятість населення, зокрема використано працю громадянина Республіки Польща - ОСОБА_5 на посаді директора товариства в період з 03.02.2012 року до 12.11.2012 року без відповідного дозволу на працевлаштування. Факт неукладення трудового договору спростовується положенням Кодексу законів про працю України, згідно якого трудовий договір вважається укладеним і тоді, коли наказ чи розпорядження не були видані, але працівника фактично було допущено до роботи. Відповідач вважає беззаперечним факт провадження іноземцем ОСОБА_5 діяльності як посадової особи - керівника ТзОВ "Євро-Моторс-Україна". Зазначає, що праця ОСОБА_5 без відповідного дозволу на використання його праці використовувалась не у представництві іноземного суб'єкта господарювання (яке не є юридичною особою і не здійснює самостійно господарської діяльності), а саме в ТзОВ "Євро-Моторс-Україна", яке згідно із законодавством України є окремою юридичною особою, що вимагає оформлення відповідного дозволу на використання праці іноземця, чого, однак, зроблено не було. За таких обставин у задоволені позову просить відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити повністю, враховуючи наступне.
Львівський обласний центр зайнятості діє від імені Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та відповідно до законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", "Про зайнятість населення", "Про державну службу".
Відповідно до п. 4 ст. 18 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 № 803-ХІІ (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.
Інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості проведено перевірку дотримання ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" законодавства України про зайнятість населення, результати якої оформлено актом № 80 від 21.11.2012 року. З даним актом чинного директора ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" Жак Н.Т. повідомлено під розписку.
За наслідками такої перевірки по факту виявлених в ході її проведення порушень, Інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення 22.11.2012 року винесено рішення № 21 про накладення на позивача штрафних санкцій за порушення вимог ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" в розмірі 22360,00 грн.
Так, в ході судового розгляду справи судом встановлено, що в період з 03.02.2012 року до 12.11.2012 року товариством використано працю громадянина Республіки Польща - ОСОБА_5 на посаді директора товариства без відповідного дозволу на працевлаштування.
ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" (код ЄДРПОУ 32894602) зареєстроване 09.09.2004 року виконавчим комітетом Львівської міської ради, що підтверджує факт того, що позивач є самостійною юридичною особою, створеною та діючою в Україні.
Згідно статуту ТзОВ "Євро-Моторс-Україна", зареєстрованого 16.04.2004 року відділом реєстрації та ліцензування Управління промисловості і підприємництва Львівської міської ради за № 19825, учасником товариства є юридична особа Польщі - Послугово-торгівельне підприємство "EURO-MOTORS", найвищою посадовою особою - директор.
У відповідності до наявної в матеріалах справи копії наказу ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" від 05.03.2012 року № 3 по особовому складу, гр. ОСОБА_7 звільнено з роботи 05.03.2012 року за згодою сторін. Слід зазначити, що наказ про звільнення директора товариства підписано ОСОБА_5.
Наказом № 15 від 13.11.2012 року підтверджено, що до виконання обов'язків директора ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" з 13.11.2012 року приступила Жак Н.Т.
Інших наказів на призначення директора ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" сторонами суду не надано, а, отже, з наведеного слід зробити висновок, що в період з 03.02.2012 року по 12.11.2012 року керівництво товариством здійснював громадянин Республіки Польща ОСОБА_5.
Даний факт підтверджується наступним.
Згідно наявної в матеріалах справи копії роздруківки даних ДП "Інформаційно-ресурсний центр", а саме, витягу з офіційного сайту www.irc.gov.ua від 05.11.2012 року, керівником ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" (код ЄДРПОУ 32894602, 79008, м. Львів, вул. Винниченка, 4/8-А) вказано ОСОБА_5 (ОСОБА_5).
Крім того, на запит суду, 25.03.2013 року державним реєстратором Л.Кінащук за вихідним номером 1.7-4901/03 вих. 955 було скеровано відповідь, до якої долучено копію реєстраційної картки ТзОВ "Євро-Моторс-Україна", датованої 21.05.2007 року. Зазначена реєстраційна картка заповнювалась з метою внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей, пов'язаних зі зміною керівника та відомостей про керівника юридичної особи. Так, в графі "Відомості про фізичних осіб - платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами (згідно з відомостями, що містяться в установчих або у розпорядчих документах) - про керівника юридичної особи", а також у графі "Відомості про фізичних осіб - платників податків, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (згідно з відомостями, що містяться в установчих або розпорядчих документах)" вказано особу ОСОБА_5. Сама реєстраційна картка теж заповнена згаданою особою.
Згідно ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" реєстраційна картка - документ встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Статтею 17 визначено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
В Єдиному державному реєстрі містяться, крім іншого, такі відомості щодо юридичної особи, як повне найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності, ідентифікаційний код юридичної особи, організаційно-правова форма, місцезнаходження юридичної особи, перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі ім'я, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків, якщо засновник - фізична особа, найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа, види діяльності відомості про органи управління юридичної особи, прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, відомості, отримані в порядку взаємного обміну інформацією з відомчих реєстрів органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України: дата та номер запису про взяття та зняття з обліку, назва та ідентифікаційні коди органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, у яких юридична особа перебуває на обліку; дата надходження від органів державної податкової служби, Пенсійного фонду України до державного реєстратора документів (повідомлень, інформації), передбачених цим Законом, у зв'язку з припиненням юридичної особи із зазначенням прізвища, імені та по батькові посадової особи, яка підписала документ, дані органів статистики про основний вид економічної діяльності юридичної особи, визначений на підставі даних державних статистичних спостережень відповідно до статистичної методології за підсумками діяльності за рік, дані Пенсійного фонду України про реєстраційний номер платника єдиного внеску, клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності, у разі зміни місцезнаходження юридичної особи - термін, до якого юридична особа перебуває на обліку в органі державної податкової служби за місцем попередньої реєстрації тощо.
У відповідності до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Також, повноваження ОСОБА_5, як керівника позивача, підтверджені наявними в матеріалах справи копіями наказу ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" від 05.03.2012 року № 3 по особовому складу про звільнення ОСОБА_7, який підписаний ОСОБА_5, а також ним же в графі "керівник (власник)/фізична особа, яка використовує працю найманих працівників" підписано зворотній бік форми № 5-ПН "Звіт про прийнятих працівників" від 06.08.2012 року. Сторонами також не заперечується підписання ОСОБА_5 розрахунків за 2011-2012 роки за формою №1-ДФ.
Судом не береться до уваги посилання позивача на положення Інструкції про порядок реєстрації представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності в Україні, затв. наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 18 січня 1996 року № 30, відповідно до п. 16 якої іноземним співробітникам представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності Міністерством видаються спеціальні службові картки, які діють на всій території України, адже, даною Інструкцією не врегульовано питання видачі та використання спеціальних службових карток службовцям іноземних суб'єктів господарської діяльності, які є співробітниками представництв. Крім того, згідно п. 12 вказаної Інструкції, представництво суб'єкта господарської діяльності не є юридичною особою і не здійснює самостійно господарської діяльності. Суд погоджується з представником відповідача про те, що ОСОБА_5 не виступає у спірних правовідносинах працівником представництва, а згідно наявних в матеріалах справи доказів є керівником самостійної юридичної особи, зареєстрованої відповідно до законодавства України у формі товариства з обмеженою відповідальністю.
Посилання позивача на те, що з ОСОБА_5 не було укладено трудового договору та він не перебував в трудових відносинах з роботодавцем спростовано положеннями ч. 4 ст. 24 Кодексу Законів про працю України, введеним в дію з 1 червня 1972 року Законом Української РСР від 10 грудня 1971 року № 322-VIII, відповідно до якої трудовий договір вважається укладеним і тоді, коли наказу чи розпорядження не було видано, але працівника фактично було допущено до роботи.
Отже, з урахуванням зазначених доказів, а також того, що самим позивачем не заперечується факт здійснення ОСОБА_5 контролю та управління за роботою ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" в період з 06.03.2012 року по 13.11.2012 року, суд приходить до висновку, що ОСОБА_5 дійсно у вказаний період був керівником товариства.
У відповідності до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
В ч. 4 ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" передбачено, що у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.
У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ст. 9 КАС України передбачає, що суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Матеріалами справи свідчать, що відповідні положення ст. 2 КАС України відповідачем були дотримані в повній мірі. За наслідками розгляду справи суд вважає, що ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" було порушено законодавство про зайнятість, оскільки, допускаючи до виконання обов'язків директора товариства громадянина Республіки Польща ОСОБА_5, ним не було отримано дозволу державної служби зайнятості на використання праці іноземців та осіб без громадянства.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На думку суду, Львівським обласним центром зайнятості належними та допустимими доказами підтверджено правомірність прийнятого ним рішення № 21 від 22.11.2012 року, такий діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України "Про зайнятість населення".
Звідси, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати позивачу у даній справі не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
у задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 01.04.2013 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2013 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30358379 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні