Ухвала
від 21.01.2014 по справі 2а-10652/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2014 р. Справа № 6674/13/876

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Хобор Р.Б.,

суддів - Попка Я.С., Сеника Р.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» до Львівського обласного центру зайнятості про скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" звернулося до суду з позовом до Львівського обласного центру зайнятості про визнання протиправним та скасування рішення № 21 про накладення штрафних санкцій за порушення вимог статті 8 Закону України "Про зайнятість населення" від 22 листопада 2012 року.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року в задоволенні позову ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" до інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості про скасування рішення - відмовлено.

Приймаючи оскаржувану постанову, суд першої інстанції дійшов до висновку про те, що відповідачем належними та допустимими доказами підтверджено правомірність прийнятого ним рішення, який діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України "Про зайнятість населення".

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" подало апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій апелянт просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, мотивуючи це наступним.

Судом першої інстанції встановлено, що в період з 03.02.2012 року по 12.11.2012 року ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" використано працю громадянина Республіки Польща - ОСОБА_2 на посаді директора товариства без відповідного дозволу на працевлаштування.

ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" (код ЄДРПОУ 32894602) зареєстроване 09.09.2004 року виконавчим комітетом Львівської міської ради, що підтверджує факт того, що позивач є самостійною юридичною особою, створеною та діючою в Україні. Згідно статуту ТзОВ "Євро-Моторс-Україна", зареєстрованого 16.04.2004 року відділом реєстрації та ліцензування Управління промисловості і підприємництва Львівської міської ради № 19825, учасником товариства є юридична особа Польщі - Послугово-торгівельне підприємство "EURO-MOTORS", найвищою посадовою особою - директор.

Згідно з наказом ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" від 05.03.2012 року № 3 по особовому складу, гр. ОСОБА_3 звільнено з роботи 05.03.2012 року за згодою сторін. Наказ про звільнення директора товариства підписано ОСОБА_2. Наказом № 15 від 13.11.2012 року підтверджено, що до виконання обов'язків директора ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" з 13.11.2012 року приступила Жак Н.Т. Інших наказів на призначення директора ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" сторонами апеляційному суду не надано, а, отже, з огляду наведене, в період з 03.02.2012 року по 12.11.2012 року керівництво товариством здійснював громадянин Республіки Польща ОСОБА_2.

Інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського обласного центру зайнятості проведено перевірку дотримання ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" законодавства України про зайнятість населення, результати якої оформлено актом № 80 від 21.11.2012 року. За наслідками такої перевірки по факту виявлених в ході її проведення порушень, Інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення 22.11.2012 року винесено рішення № 21 про накладення на позивача штрафних санкцій за порушення вимог ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" в розмірі 22360,00 грн.

Не погоджуючись із таким рішенням Інспекції, позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом.

Судом першої інстанції встановлено, та самим позивачем не заперечувався факт здійснення ОСОБА_2 контролю та управління за роботою ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" в період з 06.03.2012 року по 13.11.2012 року.

Відповідно до ст.34 Закону України "Про зайнятість населення" №803-ХІІ контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об»єднаннями.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 року №47 затверджено "Положення про Інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення" (далі - Положення №47).

Пунктом 6 даного Положення встановлено повноваження інспекції серед яких, зокрема, проведення перевірки додержання законодавства про зайнятість населення, забезпечення правильності і своєчасності застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами і організаціями, здійснює заходи, спрямовані на недопущення нелегального використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості.

Згідно з пп."г" п.8 Положення № 47, інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені ст.ст.5 і 20 Закону №803-ХІІ і за недодержання вимог ст.ст.8 і 18 зазначеного вище Закону.

Відповідно до ч.2 ст.8 Закону №803-ХІІ роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Частиною 4 цієї ж статті встановлено, що у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

Отже, підставою для накладення санкцій є факт використання праці іноземців за трудовим договором без дозволу на використання такої праці.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2009 року №322 "Про затвердження Порядку видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства" (далі - Порядок №322) суб'єкти господарювання - роботодавці можуть тимчасово використовувати працю іноземців та/або осіб без громадянства на конкретному робочому місці або певній посаді лише за наявності у таких роботодавців дозволів на використання праці іноземців, якщо інше не передбачене міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Дозвіл на використання праці іноземця видається роботодавцю Державним центром зайнятості або за його дорученням центром зайнятості Автономної Республіки Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими центрами зайнятості.

Відповідно до п.19 даного Порядку, у разі використання роботодавцем праці іноземців без дозволу на використання праці іноземця державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається Мінпраці. У разі несплати (відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що ТзОВ "Євро-Моторс-Україна" було порушено законодавство про зайнятість, оскільки, ТзОВ допустило до виконання обов'язків директора товариства громадянина Республіки Польща ОСОБА_2, без дозволу державної служби зайнятості на використання праці іноземців та осіб без громадянства.

Посилання позивача на те, що з ОСОБА_2 не було укладено трудового договору та він не перебував в трудових відносинах з роботодавцем спростовується положеннями ч. 4 ст. 24 Кодексу Законів про працю України, введеним в дію з 1 червня 1972 року Законом Української РСР від 10 грудня 1971 року № 322-VIII, відповідно до якої трудовий договір вважається укладеним і тоді, коли наказу чи розпорядження не було видано, але працівника фактично було допущено до роботи.

Відтак, суд першої інстанції правомірно відмовив позивачу у задоволені позовних вимог про скасування рішення про накладення штрафних санкцій за порушення вимог статті 8 Закону України "Про зайнятість населення".

Враховуючи викладене, апеляційний суд приходить до переконання в тому, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, постанова Львівського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року відповідає нормам матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.

Керуючись ст. 160, ст. 195, ст. 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Моторс-Україна» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року у справі 2а-10652/12/1370- без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуюча суддя : Р.Б. Хобор

Судді : Я.С. Попко

Р.П. Сеник

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2014
Оприлюднено25.01.2014
Номер документу36781508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10652/12/1370

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Левицька Наталія Георгіївна

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Постанова від 16.06.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Постанова від 27.03.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 27.03.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні