ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 листопада 2016 року м. Київ К/800/15018/14
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючого, суддіГорбатюка С.А. СуддівЄрьоміна А.В. Мороз Л.Л. провівши у касаційному порядку попередній розгляд адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Євро-Моторс-Україна" до Львівського обласного центру зайнятості (далі - Львівський ОЦЗ) про скасування рішення за касаційною скаргою ТОВ "Євро-Моторс-Україна" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2014 року
в с т а н о в и л а:
У грудні 2012 року ТОВ "Євро-Моторс-Україна" в Львівському окружному адміністративному суді пред'явило позов до Львівського ОЦЗ про скасування рішення.
Просило визнати протиправним та скасувати рішення Львівського ОЦЗ від 22 листопада 2012 року № 21 про накладення штрафних санкцій на ТОВ "Євро-Моторс-Україна" за порушення вимог статті 8 Закону України "Про зайнятість населення".
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2014 року, у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, ТОВ "Євро-Моторс-Україна" подало касаційну скаргу. Посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, прийняти нове рішення.
Колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій у цій справі встановлено, що ТОВ "Євро-Моторс-Україна" (код ЄДРПОУ 32894602) зареєстроване 09 вересня 2004 року виконавчим комітетом Львівської міської ради як самостійна юридична особа.
Згідно зі статутом ТОВ "Євро-Моторс-Україна", зареєстрованого 16 квітня 2004 року відділом реєстрації та ліцензування Управління промисловості і підприємництва Львівської міської ради № 19825, учасником товариства є юридична особа Польщі - Послугово-торгівельне підприємство "EURO-MOTORS", найвищою посадовою особою - директор.
Інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення Львівського ОЦЗ проведено перевірку дотримання ТОВ "Євро-Моторс-Україна" законодавства України про зайнятість населення, результати якої оформлено актом від 21 листопада 2012 року № 80.
Перевіркою встановлено, що в період з 03 лютого 2012 року по 12 листопада 2012 року ТОВ "Євро-Моторс-Україна" використано працю громадянина Республіки Польща - ОСОБА_5 на посаді директора Товариства без відповідного дозволу на працевлаштування.
По факту виявлених порушень, Інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення 22 листопада 2012 року прийнято рішення № 21 про накладення на позивача штрафних санкцій за порушення вимог статті 8 Закону України "Про зайнятість населення" в розмірі 22 360,00 грн.
Не погоджуючись із таким рішенням Інспекції, позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом.
Суд першої інстанції, розглянувши справу по суті, дійшов висновку про безпідставність позовних вимог, у зв'язку із чим у задоволенні позовних вимог відмовив.
Суд також у своєму рішенні зазначив, що відповідачем належними та допустимими доказами підтверджено правомірність прийнятого ним рішення, який діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України "Про зайнятість населення".
Суд апеляційної інстанції погодився із висновком суду першої інстанції та залишив постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року без зміни.
Така правова позиція судів є правильною, оскільки вона ґрунтується на повно та всебічно встановлених обставинах справи та відповідає вимогам чинного законодавства.
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України "Про зайнятість населення" роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Частиною четвертою цієї ж статті встановлено, що у разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. Порядок накладення штрафу визначається центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.
Також, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2009 року № 322 "Про затвердження Порядку видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства" суб'єкти господарювання-роботодавці можуть тимчасово використовувати працю іноземців та/або осіб без громадянства на конкретному робочому місці або певній посаді лише за наявності у таких роботодавців дозволів на використання праці іноземців, якщо інше не передбачене міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Дозвіл на використання праці іноземця видається роботодавцю Державним центром зайнятості або за його дорученням центром зайнятості Автономної Республіки Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими центрами зайнятості.
Відповідно до пункту 19 даного Порядку у разі використання роботодавцем праці іноземців без дозволу на використання праці іноземця державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом.
Отже, підставою для накладення санкцій є факт використання праці іноземців за трудовим договором без дозволу на використання такої праці.
Судами встановлено факт здійснення ОСОБА_5 контролю та управління за роботою ТОВ "Євро-Моторс-Україна" у період з 06 березня 2012 року по 13 листопада 2012 року.
Так, згідно з наказом ТОВ "Євро-Моторс-Україна" від 05 березня 2012 року
№ 3 по особовому складу, гр. ОСОБА_6 звільнено з роботи 05 березня 2012 року за згодою сторін. Наказ про звільнення директора Товариства підписано
ОСОБА_5. Наказом від 13 листопада 2012 року № 15 підтверджено, що до виконання обов'язків директора ТОВ "Євро-Моторс-Україна" з 13 листопада 2012 року приступила ОСОБА_7
Таким чином, ТОВ "Євро-Моторс-Україна" було порушено законодавство про зайнятість.
За таких обставин колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з позицією судів першої та апеляційної інстанцій про правомірність рішення Львівського ОЦЗ від 22 листопада 2012 року № 21 про накладення штрафних санкцій на ТОВ "Євро-Моторс-Україна" за порушення вимог статті 8 Закону України "Про зайнятість населення", а отже про наявність підстав для відмови у задоволенні позову.
Оскаржувані судові рішення є законними і обґрунтованими, підстав для їх скасування або зміни немає.
Доводи касаційної скарги не спростовують висновків судів першої та апеляційної інстанцій та встановлених обставин справи.
Відповідно до частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчинення процесуальних дій.
Оскільки суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій, підстав для задоволення касаційної скарги немає.
На підставі викладеного, керуючись статтями 210, 220, 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів
у х в а л и л а:
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Моторс-Україна" залишити без задоволення, а оскаржувані постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 березня 2013 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 21 січня 2014 року в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Моторс-Україна" до Львівського обласного центру зайнятості про скасування рішення - без зміни.
Ухвала є остаточною, оскарженню не підлягає і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді Горбатюк С.А.
Єрьомін А.В.
Мороз Л.Л.
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2016 |
Оприлюднено | 07.12.2016 |
Номер документу | 63189396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Горбатюк С.А.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні