КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-4227/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Клочкова Н.В. Суддя-доповідач: Собків Я.М.
У Х В А Л А
Іменем України
26 лютого 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді: Собківа Я.М.,
суддів: Бабенка К.А., Петрика І.Й.,
за участю секретаря: Присяжної Д.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницька районна у місті Києві державна адміністрація) в особі голови Комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 червня 2011 року по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Бі-Лайн-Ексклюзив» до Виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницька районна у місті Києві державна адміністрація) в особі голови Комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації про скасування розпорядження № 798 від 21.01.2011 року,-
ВСТАНОВИВ:
У березні 2011 року позивач - Приватне підприємство «Бі-Лайн-Ексклюзив» звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницька районна у місті Києві державна адміністрація) в особі голови Комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації, в якому просив скасувати розпорядження відповідача № 798 від 21.01.2011 року «Про скасування розпорядження Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації від 26.08.2010 року № 523».
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 червня 2011 року адміністративний позов Приватного підприємства «Бі-Лайн-Ексклюзив» задоволено.
Визнано протиправним та скасовано розпорядження Виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницька районна у місті Києві державна адміністрація) в особі голови Комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації № 798 від 21.01.2011 року.
Відповідач не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні вимог даного позову.
Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися до суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 14.07.2006 р. Дарницькою районною в м. Києві радою було прийнято рішення за № 1 "Про виконавчий орган Дарницької районної в м. Києві ради", яким зокрема встановлено, що виконавчим органом Дарницької районної в м. Києві ради є Дарницька районна у м. Києві державна адміністрація, яка здійснює повноваження виконавчого органу паралельно з виконанням функцій державної виконавчої влади в Дарницькому районі м. Києва. Голова Дарницької районної в м. Києві ради є головою виконавчого органу.
Рішенням Дарницької районної в м. Києві ради № 2 від 14.07.2006 р. "Про делегування повноважень Дарницькій районній у м. Києві державній адміністрації виконавчому органу Дарницької районної в місті Києві ради" було делеговано повноваження, визначені статтями 27-41, 44 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в частині, що стосується компетенції районів у місті з урахуванням особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування в м. Києві) Дарницькій районній у м. Києві адміністрації виконавчому органу Дарницької районної в м. Києві ради; визначено Дарницьку районну у м. Києві державну адміністрацію - виконавчий орган Дарницької районної в м. Києві ради органом управління майном територіальної громади Дарницького району м. Києва; делеговано Дарницькій районній у м. Києві державній адміністрації - виконавчому органу Дарницької районної в м. Києві ради повноваження Дарницької районної в м. Києві ради стосовно управління майном, що належить територіальній громаді Дарницького району міста Києва (за виключенням повноважень, які здійснюються виключно шляхом прийняття рішень на пленарних сесіях районної в місті ради); уповноважено Дарницьку районну у м. Києві державну адміністрацію - виконавчий орган Дарницької районної в м. Києві ради здійснювати захист майна територіальної громади Дарницького району міста Києва відповідно до законодавства, у тому числі шляхом звернення до суду.
На підставі рішення Брянківського міського суду Луганської області від 03.03.2010 р., що набрало законної сили 13.03.2010 р., позивач з метою реалізації свого права на реєстрацію права власності, на вимогу комунального підприємства "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна" (далі - КП „Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна") звернувся до голови виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації) про присвоєння нерухомому майну позивача поштової адреси.
На підставі заяви позивача, Головою виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації) Сташук В.Ф. було видано розпорядження № 523 від 26.08.2010 р. "Про присвоєння поштової адреси об'єкту нерухомого майна", у відповідності до якого було присвоєно поштову адресу об'єкту нерухомого майна - нежитловому приміщенню, розташованому у Дарницькому районі міста Києва, що належить Приватному підприємству «Бі-Лайн-Ексклюзив», а саме: місто Київ, проспект Миколи Бажана, 3-Д.
Рішенням Київської міської ради № 7/4819 від 09.09.2010 року "Про питання організації управління районами в місті Києві" було вирішено не утворювати районні у місті Києві ради. Крім того, даним рішенням також було встановлено, що районні в місті Києві ради та їх виконавчі органи - районні у місті Києві державні адміністрації з 31 жовтня 2010 року припиняють свою діяльність шляхом ліквідації.
У зв'язку з цим, з 31.10.2010 р. Дарницька районна у місті Києві державна адміністрація припинила усі свої функції як виконавчий орган Дарницької районної в місті Києві ради і як місцевий орган виконавчої влади.
Згідно розпорядження № 787 від 30.09.2010 року виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про організаційно-правові заходи, повязані з виконанням рішення Київської міської ради від 09.09.2010 р. № 7/4819 "Про питання організації управління районами в місті Києві", з 31 жовтня 2010 року було утворено 10 районних в місті Києві державних адміністрацій, що підпорядковані Київській міській державній адміністрації, серед яких було утворено Дарницьку районну державну в місті Києві адміністрацію як нову юридичну особу, з новим юридичним статусом, новими функціями та повноваженнями і яка не була правонаступником виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації), що ліквідовувалась.
Цим же розпорядженням було прийнято рішення про припинення шляхом ліквідації юридичної особи - Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації (ідентифікаційний код 26077460); утворено Міську комісію з координації питань, повязаних з припиненням районних у місті Києві рад та їх виконавчих органів, а також забезпеченням функціонування районних в місті Києві державних адміністрацій та утворено комісії з припинення (ліквідаційні комісії) в районах.
За результатами проведення перевірки з питань відповідності нормативно-правових актів Дарницькою РДА вимогам Конституції України та діючому законодавству, прокуратурою Дарницького району міста Києва було внесено протест до голови комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації Вітковського С.І. за № 52/98-вих.11 від 13.01.2011 року, з вимогою скасувати розпорядження Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації № 523 від 26.08.2010 року "Про присвоєння поштової адреси об'єкту нерухомого майна".
21 січня 2011 року виконавчим органом Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації) в особі голови комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації Вітковського С.І. було видано розпорядження № 798 "Про скасування розпорядження Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації № 523 від 26.08.2010 року".
Позивач заперечує проти законності розпорядження голови комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації С. Вітковського № 798 від 21.01.2011 року, оскільки на його думку, відповідач не наділений владними повноваженнями приймати відповідні нормативно-правові акти, якими скасовувати попередньо прийняті розпорядження місцевого органу виконавчої влади.
Задовольняючи даний позов суд першої інстанції виходив з того, що згідно Закону України "Про місцеві державні адміністрації" розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, Законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.
Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Організація, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій визначаються Законом України від 09.04.1999 № 586-XIV "Про місцеві державні адміністрації".
Відповідно до ст. 6 вказаного Закону, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх власних і делегованих повноважень видає розпорядження на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Акти місцевих державних адміністрацій, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Згідно статті 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.
Як вбачається з матеріалів справи, предметом спірних правовідносин є розпорядження виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації) в особі голови комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації Вітковського С.І. № 798 від 21 січня 2011 року "Про скасування розпорядження Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації від 26.08.2010 року № 523", що було видане у відповідності до Конституції України та норм Законів України "Про місцеві державні адміністрації", "Про столицю України - місто-герой Київ".
Підставою для прийняття спірного розпорядження став протест прокуратури Дарницького району міста Києва № 52/98-вих.11 від 13.01.2011 року, що був внесений Голові комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації Вітковському С.І. з вимогою про скасування розпорядження № 523 Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації від 26.08.2010 року "Про присвоєння поштової адреси об'єкту нерухомого майна".
Відповідно до частини восьмої статті 118 Конституції України рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня.
Згідно ч.1 ст.43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.
Розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.
Тобто, законодавством чітко обумовлено коло суб'єктів, яким надано повноваження скасовувати розпорядження голови державної адміністрації. Такими суб'єктами є Президент України, голова місцевої державної адміністрації вищого рівня або суд.
Крім цього, статтею 39 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" дано вичерпний перелік повноважень голів місцевих державних адміністрацій, до якого зокрема не входить скасування власних попередніх розпоряджень або розпоряджень колишнього голови.
Отже, суд першої інстанції в своєму рішенні вірно зазначив, що скасовуючи розпорядження Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації № 523 від 26.08.2010 року "Про присвоєння поштової адреси об'єкту нерухомого майна", виконавчий орган Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації) в особі голови Комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації Вітковського С.І. перевищив свої повноваження, а тому діяв в порушення вимог Закону України "Про місцеві державні адміністрації".
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 22 травня 2012 року у справі № К/9991/1102/12.
Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Апелянтом не було надано доказів на підтвердження заявлених ним вимог, а тому доводи апеляційної скарги спростовуються вищевикладеним, матеріалами справи та не відповідають вимогам чинного законодавства.
Виходячи з вищезазначеного, колегія суддів вважає, що постановлене у справі рішення суду першої інстанції ґрунтується на вірно встановлених фактичних обставинах справи, яким дана належна юридична оцінка, правильно застосовані норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, та не допущено порушень матеріального і процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи, доводи викладені в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстави для скасування або зміни рішення суду першої інстанції відсутні.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Виконавчого органу Дарницької районної в місті Києві ради (Дарницька районна у місті Києві державна адміністрація) в особі голови Комісії з припинення Дарницької районної у місті Києві державної адміністрації залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 червня 2011 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя суддя суддя Я.М. Собків К.А. Бабенко І.Й. Петрик Повний текст ухвали виготовлено - 04.03.13 р.
.
Головуючий суддя Собків Я.М.
Судді: Бабенко К.А
Петрик І.Й.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2013 |
Оприлюднено | 03.04.2013 |
Номер документу | 30371280 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Собків Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні