Постанова
від 26.03.2013 по справі 807/230/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 807/230/13-а

рядок статзвіту -9

код - 08

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2013 року м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Іванчулинця Д.В.,

з участю секретаря судового засідання - Гринюка І.В.,

за участю сторін та осіб, які беруть участь у справі:

сторони в судове засідання не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Начальника управління освіти, молоді та спорту Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області про зобов'язання виконати вимогу Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції № 11-20-13/1589 від 18.10.2012 року, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Державна фінансова інспекція в Закарпатській області (надалі - ДФІ в Закарпатській області) звернулася у Закарпатський окружний адміністративний суд з позовною заявою до Начальника управління освіти, молоді та спорту Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області, з вимогою зобов'язати начальника управління освіти, молоді та спорту Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області виконати вимогу Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції №11-20-13/1589 від 18.10.2012 року в частині відшкодування зайво сплачених коштів місцевого бюджету ДП Тячівське РОРТП в сумі 107 583,93 грн.

В обґрунтування заявлених вимог ДФІ в Закарпатській області зазначили, що відповідно до постанов Тячівського районного суду Закарпатської області №711/8962/2012 від 04.09.2012 року, №711/8982/2012 від 27.08.2012 року, №711/9409/2012 від 24.09.2012 року і доручення ДФІ в Закарпатській області №07-25-2-18/6895 від 04.09.2012 року та на підставі направлення №119 від 05.09.2012 року проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності в управлінні освіти, молоді та спорту Тячівської районної державної адміністрації (далі - управління освіти Тячівської РДА) за період з 01.01.2011 року по 01.09.2012 року, якою виявлено факти порушення законодавства у частині перерахування бюджетних коштів за надані послуги гарячого харчування учнів ДП Тячівське РОРТП протягом серпня-грудня 2011 року та січня-серпня 2012 року в загальній сумі 107 583,93 грн.

04 березня 2013 року за допомогою факсимільного зв'язку, а 06 березня 2013 року засобами поштового зв'язку, відповідачем подано заперечення до Закарпатського окружного адміністративного суду на позовну заяву ДФІ в Закарпатській області про зобов'язання виконати вимогу Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції № 11-20-13/1589 від 18.10.2012 року (а.с.46-54), в яких зазначає, що начальником управління освіти Тячівської РДА вжито всіх можливих заходів щодо виконання вказаної вимоги. Так, зокрема, начальник управління освіти Тячівської РДА Довжини М.І. звернувся до директора ДП «Тячівське РОРТП» Решетаря Б.В. з Претензією №3027 від 09.11.2012 року про повернення зайво сплачених коштів в розмірі 107 583,93 грн., яка залишилася без відповіді (а.с.57). 20.11.2012 року начальником управління освіти Тячівської РДА було направлено повторну Претензію №3125 від 20.11.2012 року (а.с.58-59). 11.02.2013 року начальником управління освіти Тячівської РДА було подано позовну заяву до Господарського суду Закарпатської області про стягнення з ДП «Тячівське РОРТП» зайво сплачених коштів в сумі 107 583,93 грн. (а.с.62-65), внаслідок чого 19 лютого 2013 року Господарським судом Закарпатської області було порушено провадження у справі №907/164/13-г.

Представник позивача у судове засідання не з'явився та 18 березня 2013 року подав до канцелярію Закарпатського окружного адміністративного суду заяву з клопотанням про розгляд адміністративної справи за його відсутності за наявним в матеріалах справи доказами, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити (а.с.78).

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, хоча судом вживалися заходи щодо його виклику, передбачені Главою 3 Розділу II Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.81). У відповідності до ч.4 ст.128 КАС України - у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить висновку, що позов із наведених у ньому мотивів є обґрунтованим і такий слід задовольнити з наступних підстав.

Згідно зі статтею 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII (далі - Закон) головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів. розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудиту та інспектування. Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. (ст. 4 Закону)

Відповідно до ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII Позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- підконтрольною установою подано у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державного фінансового контролю під час проведення планової чи позапланової виїзної ревізії, в якій міститься вимога про повне або часткове скасування результатів відповідної ревізії;

- у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з підконтрольною установою, якщо підконтрольна установа не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;

- проводиться реорганізація (ліквідація) підконтрольної установи;

- у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю;

- у разі, коли вищестоящий орган державного фінансового контролю в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державного фінансового контролю здійснив перевірку актів ревізії, складених нижчестоящим органом державного фінансового контролю, та виявив їх невідповідність вимогам законів. Позапланова виїзна ревізія в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державного фінансового контролю лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державного фінансового контролю, які проводили планову або позапланову виїзну ревізію зазначеної підконтрольної установи, розпочато службове розслідування або у випадку повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.

Судом встановлено, що відповідно постанов Тячівського районного суду Закарпатської області №711/8962/2012 від 04.09.2012 року, №711/8982/2012 від 27.08.2012 року, №711/9409/2012 від 24.09.2012 року і доручення ДФІ в Закарпатській області №07-25-2-18/6895 від 04.09.2012 року та на підставі направлення №119 від 05.09.2012 року проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності в управлінні освіти Тячівської РДА за період з 01.01.2011 року по 01.09.2012 року, якою виявлено факти порушення законодавства у частині перерахування бюджетних коштів за надані послуги гарячого харчування учнів ДП Тячівське РОРТП протягом серпня-грудня 2011 року та січня-серпня 2012 року в загальній сумі 107 583,93 грн.

Результати ревізії відображені в акті ревізії №11-27-09/95 від 09.10.2012 року (а.с.8-29).

За результатами ревізії виявлено факти порушень законодавства у частині перерахування бюджетних коштів за надані послуги гарячого харчування учнів ДП Тячівське РОРТП протягом серпня-грудня 2011 року та січня-серпня 2012 року в загальній сумі 107 583,93 грн.

Ревізією при перевірці дотримання чинного законодавства при укладенні договорів, встановлено що відповідно до акцептованих тендерних пропозицій комітетом з конкурсних торгів, начальником управління освіти Тячівської РДА Довжанин М.І. та директором ДП Тячівським РОРТП Решетар Б.В. протягом 2011 року та січня-серпня 2012 року укладено 15 договорів та 4 додаткові угоди на послуги гарячого харчування з урахуванням ПДВ на загальну суму 1 343 380,00 грн. з порушенням вимог пп.197.1.7. п.197.1. ст. 197 Податкового кодексу України та вимог п.3 «Порядку надання послуг з харчування дітей дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податку на додану вартість», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податку на додану вартість» від 02.02.2011 року №116, відповідно до яких операції з гарячого харчування дітей дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, звільняються від обкладання податку на додану вартість.

При цьому ревізією встановлено, що управлінням освіти Тячівської РДА в порушення п.3 зазначеного вище Порядку та в порушення п.3 ст.26 Бюджетного кодексу України перераховано бюджетних коштів за надані послуги гарячого харчування учнів ДП Тячівське РОРТП протягом серпня-грудня 2011 року та січня-серпня 2012 року в загальній сумі 107 583,93 грн.

З метою забезпечення повного та своєчасного усунення виявлених фінансових порушень на підставі п.7 ст.10 та ст.15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ начальником Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції Закарпатської області начальнику управління освіти, молоді та спорту Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області пред'явлено Вимогу щодо усунення недоліків і порушень, виявлених ревізією окремих питань фінансово-господарської діяльності в управлінні освіти, молоді та спорту Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області за період з 01.01.2011р. по 01.09.2012р. №11-20-13/1589 від 18.10.2012 року (а.с.30-31).

Відповідно до ч.2 ст.15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII, законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами, що ревізуються.

Відповідач доказів щодо виконання вимог позивача в повному обсязі не надав. Вимога позивача відповідачем оскаржена не була, таким чином така підлягає виконанню з моменту її винесення.

Право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів надається органу державного фінансового контролю, згідно п.10 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, фінансові порушення підтверджені поданими по справі доказами і підлягають відшкодуванню, а позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.160, 161, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Начальника управління освіти, молоді та спорту Тячівської Районної державної адміністрації Закарпатської області про зобов'язання виконати вимогу Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції № 11-20-13/1589 від 18.10.2012 року - задовольнити повністю.

Зобов'язати Начальника управління освіти, молоді та спорту Тячівської Районної державної адміністрації Закарпатської області Довжанин М.І. (90500, Закарпатська область, Тячівський район, м. Тячів, вул. Незалежності, буд. 30, код ЄДРПОУ - 37260509) забезпечити повне виконання вимоги Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції №11-20-13/1589 від 18.10.2012 року в частині відшкодування зайво сплачених коштів місцевого бюджету ДП Тячівське РОРТП в сумі 107 583 (сто сім тисяч п'ятсот вісімдесят три) гривні 93 (дев'яносто три) копійки.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Іванчулинець Д.В.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2013
Оприлюднено05.04.2013
Номер документу30441711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/230/13-а

Постанова від 24.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Постанова від 26.03.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 12.02.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 11.01.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні