ПР7/112-08
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.02.2009 Справа№ ПР7/112-08
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Неклеси М.П. (доповідач)
суддів: Павловського П.П, Швеця В.В.
при секретарі судового засідання: Ревковій Г.О.
за участю представників сторін:
від позивача: Батюк Д.В, представник, довіреність № 4 від 16.01.09;
від відповідача-1: Федько Н.О, ліквідатор - арбітражний керуючий, постанова №Б29/113/05 від 05.12.06;
від відповідача-2: Альохіна Н.І, представник, довіреність № 5538/15 від 07.11.08;
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали апеляційної скарги Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2008р. у справі № ПР7/112-08
за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ
до відповідача-1: Сільськогосподарського виробничого кооперативу “Січ”, с.Голубівка
до відповідача-2: Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ
про зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
У жовтні 2008р. Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області звернулось з позовом в господарський суд Дніпропетровської області (з урахуванням уточнень а.с.79-81, т.1) про зобов'язання сільськогосподарського виробничого кооперативу “Січ” передати на баланс Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області об'єкт зі спеціальним статусом: пожежну машину ГАЗ-66, номер шасі 0644507, зареєстровану за СВК “Січ”, номерні знаки –52779 АА, свідоцтво –СІС №233333, інв. №1011. Також позивач просив зобов'язати відповідача-2 прийняти на свій баланс вказаний об'єкт.
Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2008р. у справі № ПР7/112-08 (суддя Коваль Л.А.) позов задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач-2 подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення та припинити провадження у справі, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.
У відзиві на апеляційну скаргу ліквідатор відповідача-1 просить залишити без змін рішення від 02.12.2008р.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши відповідність прийнятого рішення нормам матеріального та процесуального права, повноту встановлення всіх обставин по справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 3 Закону України „Про управління об'єктами державної власності” об'єктами управління державної власності є, в тому числі, державне майно, що перебуває на балансі господарських організацій і не увійшло до їх статутних фондів або залишилося після ліквідації підприємств та організацій.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до Плану приватизації Державного сільськогосподарського підприємства „Голубівське” Новомосковського району Дніпропетровської області з вартості цілісного майнового комплексу об'єкта приватизації вилучені об'єкти, що не підлягають приватизації, серед яких спеціальний автотранспорт: автомобіль ГАЗ 66 № 35-44 ДНФ (пожежна машина), інвентарний номер 1011, вартістю 4 313, 15 грн. (п.п. 3.2. п. 3) Пожежна машина залишилась в господарському віданні підприємства, утримується в справному стані до вирішення власником майна питання про її подальше використання в установленому законодавством порядку. (а.с.14-19, т.1)
В процесі приватизації Державного сільськогосподарського підприємства „Голубівське” створене Колективне сільськогосподарське підприємство „Голубівське”, яке за рішенням зборів реорганізоване в Сільськогосподарський виробничий кооператив "Січ".
Станом на 18.11.2008р. автомобіль ГАЗ 66, 1990 року випуску, червоного кольору, номер шасі 0644507, зареєстрований за відповідачем-1.
10.06.2004р. на спірний автомобіль закріплені номерні знаки 52 779 АА та видане свідоцтво про реєстрацію СІС № 233333.
Таким чином на балансі відповідача-1 перебуває державне майно, яке при приватизації ДСП „Голубівське” не увійшло до його статутного фонду: пожежна машина, зареєстрована за СВК "Січ".
Згідно постанови господарського суду Дніпропетровської області від 05.12.2006р. у справі № Б29/113/05 відповідача-1 визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура. На час розгляду даної справи в суді ліквідаційна процедура не завершена.
Відповіднодо Плану приватизації Державного сільськогосподарського підприємства „Голубівське” та вимог ст. 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” пожежна машина ГАЗ - 66, зареєстрована за відповідачем-1 не може бути включена до складу ліквідаційної маси банкрута. Рішення щодо подальшого використання спірного майна має бути прийняте власником.
Одним із суб'єктів управління об'єктами державної власності є Фонд державного майна України (ст. 4 Закону України „Про управління об'єктами державної власності”).
Згідно ст. 7 Закону України „Про управління об'єктами державної власності” визначені повноваження Фонду державного майна України щодо управління об'єктами державної власності, зокрема, приймати рішення про подальше використання окремого індивідуально визначеного державного майна, яке не увійшло до статутних фондів господарських організацій, але перебуває на їх балансі.
Відповідно до п.1.3. Положення, затвердженого наказом ФДМ України та Міністерства економіки України 19.05.1999р. № 908/68, управління державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі полягає у виборі та забезпеченні уповноваженим органом (державні органи приватизації) способу та умов подальшого використання майна у межах чинного законодавства.
Одним із способів управління державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, є передача майна в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.98 N 1482. (п.1.4. Положення, затвердженого наказом ФДМ України та Міністерства економіки України 19.05.1999р. № 908/68)
Відповідно до пп. 2.4.1. п. 2.4. Положення передача майна в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади здійснюється, передусім, у випадках, за яких майно не підлягає приватизації, не може бути передане в оренду. Визначення конкретного органу управління здійснюється з урахуванням функціонального призначення майна та компетенції відповідного органу, до сфери управління якого передається майно.
Згідно п. “г” ч.2 ст. 5 Закону України „Про приватизацію державного майна” приватизації не підлягають транспортні засоби спеціального призначення, що забезпечують виконання робіт, пов'язаних з ліквідацією пожеж, наслідків стихійних лих.
Статтею 1 Закону України „Про правові засади цивільного захисту” визначено, що засобами цивільного захисту є пожежна та аварійно-рятувальна техніка, пожежно-технічне та аварійно-рятувальне обладнання, засоби пожежогасіння та індивідуального захисту, інше майно, призначене для гасіння пожеж.
Згідно ст. 27 Закону України „Про правові засади цивільного захисту” безпосереднє керівництво діяльністю єдиної системи цивільного захисту покладається на спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань цивільного захисту.
Головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, забезпечення керівництва діяльністю єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій є Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Серед повноважень МНС України є здійснення відповідно до законодавства функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери його управління (пп. 57 п. 4 Положення про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006р. № 1539).
Головне управління відповідно до покладених на нього завдань визначає потребу і розподіляє ресурси на техніку, засоби зв'язку, інші матеріальні цінності, майно, необхідні для укомплектування підрозділів та особового складу, веде їх облік, контролює правильність утримання, списання і реалізації. (Положення про Головне управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області, затвердженого 04.04.2008р. Міністром України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи).
Таким чином, суд першої інстанції відповідно до чинного законодавства зобов'язав Головне управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області прийняти на свій баланс спірну пожежну машину, оскільки саме воно є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, яке з огляду на закріплену за ним компетенцію та функціональне призначення спірного майна, уповноважене здійснювати управління цим майном.
Посилання скаржника в апеляційній скарзі на те, що суд не врахував того, що пожежна машина відноситься до техніки гасіння пожеж і спеціального статусу не має спростовується змістом оскаржуваного рішення, зокрема посилання суду першої інстанції на п. “г” ч.2 ст. 5 Закону України „Про приватизацію державного майна” приватизації не підлягають транспортні засоби спеціального призначення, що забезпечують виконання робіт, пов'язаних з ліквідацією пожеж, наслідків стихійних лих.
Також не заслуговує на увагу зміст апеляційної скарги щодо інших встановлених способів управління державним майном, оскільки власник, тобто ФДМ у Дніпропетровській області самостійно визначає спосіб управління з урахуванням функціонального призначення майна та компетенції відповідного органу, до сфери управління якого передається майно.
З огляду на викладене, апеляційну скаргу Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області слід залишити без задоволення, а рішення господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2008р. у справі № ПР7/112-08 –без змін.
Керуючись ст.ст. 101-103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Дніпропетровській області залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2008р. у справі № ПР7/112-08 залишити без змін.
Головуючий суддя М.П.Неклеса
Суддя П.П.Павловський
Суддя В.В.Швець
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2009 |
Оприлюднено | 03.03.2009 |
Номер документу | 3044277 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Неклеса М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні