Постанова
від 15.03.2013 по справі 805/2082/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2013 р. Справа №805/2082/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: о 11 год. 17 хв. Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кошкош О.О.

при секретарі Яковецькій О.В.

за участю представника позивача Бекрезіної Ю.П.

представників відповідача Хорошиної О.В., Лелеки І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Донецьку, по вул. 50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Віп-Авто» до Управління Пенсійного фонду України в Будьнівському районі м. Донецька про скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Віп-Авто» звернулось до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька про скасування рішення. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з 28 по 361 січня 2013 року відповідачем проводилась планова перевірка діяльності підприємства щодо правильності нарахування, обчислення та сплати платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, за період з 12.12.2003 року по 01.01.2013 року, а також достовірності відомостей, наданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 12.12.2003 року по 01.01.2013 року.

За результатами перевірки контролюючим органом складено акт № 8 від 31.01.2012 року та прийнято рішення про застосування фінансових санкцій в розмірі 10167,62 грн.

Із вказаним рішенням позивач не погоджується та зазначає, що норма Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», відповідно до якої відповідачем прийнято рішення, втратила чинність 1 січня 2011 року, а тому не може бути застосована на цей час. Просив скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька від 8 лютого 2013 року про застосування фінансових санкцій в сумі 10167,62 грн.

Представник позивача в судовому засіданні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні позову.

Представники відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечували, пояснивши, що норма Закону, на підставі якої було прийнято рішення, дійсно виключена, разом з тим, відповідно з вимогами Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01.01.2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 01.01.2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильностю нарахування, своєчасної сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Просив відмовити в задоволенні позову у повному обсязі.

Заслухавши представників сторін, що беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

В судовому засіданні встановлено, що позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Віп-Авто» зареєстровано в якості юридичної особи органом місцевого самоврядування та включений до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців, у відповідності до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, несе обв'язки з нарахування, обчислення в сплати страхових внесків в установлені строки в повному обсязі.

Управління пенсійного фонду України в Жовтневому районі м. Маріуполя є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно з п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011 з наступними змінами та доповненнями, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення персоніфікованого обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

У відповідності до пункту 4 підпункту 5 вказаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управлінь у районах, містах, районах у містах, а також управлінь у містах та районах щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення надходжень від сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, ведення обліку цих надходжень, інших коштів відповідно до законодавства, забезпечення ведення реєстру застрахованих осіб; здійснення контролю за додержанням законодавства, про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів за достовірністю поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та іншими виплатами, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, інших джерел, визначених законодавством; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством.

Управління пенсійного фонду України в Будьонівському районі м. Донецька діє на підставі Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

Пунктом 2.1. Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002 року №8-2, серед основних завдань управління визначено збирання та акумулювання в районі (місті) внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, ведення їх обліку.

В період з 28 січня по 31 січня 2013 року Управлінням Пенсійного фонду в Будьонівському районі м. Донецька проведено планову перевірку позивача щодо правильності нарахування, обчислення та сплати платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, за період з 12.12.2003 року по 01.01.2013 року, а також достовірності відомостей, наданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 12.12.2003 року по 01.01.2013 року.

За результатами перевірки контролюючим органом складено акт № 8 від 31.01.2012 року та прийнято рішення про застосування фінансових санкцій в розмірі 10167,62 грн. за приховування (заниження) сум заробітної плати (виплат, доходу) 10167,62 грн. (а.с.6).

Вказане рішення суд вважає таким, що підлягає скасуванню, виходячи з наступного.

За період до 1 січня 2011 року відносини, що виникали між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, регулювалися Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Зазначеним Законом визначалися платники страхових внесків, порядок їх нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.

Згідно з пунктом 3 частини дев'ятої статті 106 цього Закону, за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року такого порушення - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу).

Тобто, позивачем допущено порушення законодавства у зазначеній частині. Разом з тим, частина дев'ята статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» із змінами та доповненнями, виключена згідно із Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Так, відповідно до абзацу п'ятого пункту 7 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» що набрав чинності з 1 січня 2011 року, стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

Статтею 58 Конституції України передбачено, що Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

Таким чином, суд вважає, що відповідач протиправно прийняв рішення від 8 лютого 2013 року про застосування фінансових санкцій до позивача фінансових на підставі пункту 3 частини дев'ятої статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», оскільки зазначена норма Закону втратила чинність з 1 січня 2011 року згідно із Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не діяла на дату прийняття відповідачем оскаржуваного рішення.

Аналогічна правова позиція встановлена Верховним Судом України у постанові від 20 листопада 2012 року у справі № 21-367а12.

Відповідно до ч. 1 ст. 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

З огляду на вищевикладене, оскільки відповідачем при застосуванні штрафних санкцій та нарахуванні пені позивачу всупереч Конституції України застосовано норми, які втратили чинність, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем в судовому засіданні не доведено правомірності своїх дій щодо прийняття оскаржуваного рішення. Таким чином, суд задовольняє позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Віп-Авто» у повному обсязі.

Згідно ст. 94 КАС України з Державного бюджету України на користь позивача підлягають стягненню судові витрати.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Віп-Авто» до Управління Пенсійного фонду України в Будьнівському районі м. Донецька про скасування рішення задовольнити.

Скасувати Рішення про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески від 08.02.2013 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Віп-Авто» (32716449) судові витрати у розмірі 34 (тридцять чотири) грн.41 коп.

Повний текст постанови буде виготовлений 20 березня 2013 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2013
Оприлюднено09.04.2013
Номер документу30482509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2082/13-а

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кочан В.М.

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кочан В.М.

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Постанова від 15.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Постанова від 15.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні