Постанова
від 02.04.2013 по справі 805/3161/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 квітня 2013 р. Справа №805/3161/13

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 13 год. 30 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лазарєва В.В.,

при секретарі Бобирь Г.Г.,

за участю:

представників позивача Грідасової М.М., Абрамової З.Ю.,

представника відповідача Соболєвої Ю.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовом комунального підприємства «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, третя особа - Моспинська міська рада Пролетарського району м. Донецька про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Комунальне підприємство «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька (далі - КП «Мосзеленбуд») звернулося до суду із позовом до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби (далі - ДПІ), третя особа - Моспинська міська рада Пролетарського району м. Донецька про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимоги позивач зазначив, що КП «Мосзеленбуд» звернулося до ДПІ із заявою про внесення підприємства до Реєстру неприбуткових установ та організацій, оскільки основним напрямком діяльності підприємства є створення та догляду за зеленими насадженнями та не має на меті одержання прибутку. Своїм листом відповідач повідомив підприємство про відмову у внесенні підприємства до Реєстру неприбуткових установ та організацій, зазначивши підставою для відмови невідповідність статуту КП «Мосзеленбуд» вимогам ст. 157 Податкового кодексу України. Позивач вважаючи вказану відмову ДПІ такою, що суперечить нормам чинного законодавства, звернувся до суду із даним позовом в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо відмови КП «Мосзеленбуд» у внесенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій і зобов'язати ДПІ внести КП «Мосзеленбуд» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

В судовому засіданні представники позивача підтримали доводи позовної заяви та просили її задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала посилаючись на обставини викладені у запереченнях на позовну заяву, вказала на відсутність правових підстав для внесення підприємства до Реєстру неприбуткових установ та організацій, а саме на те, що включення неприбуткової організації до Реєстру з присвоєнням ознаки неприбутковості проводиться органом ДПС згідно з Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій. При цьому обов'язковою умовою для включення до Реєстру неприбуткових організацій та установ є наявність в установчих документах заявника таких двох умов: у разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету, якщо інше не передбачено законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації (п. 157.13 ПКУ); статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік видів діяльності, які не передбачають одержання прибутку згідно з нормами законів, що регулюють їх діяльність.

У зв'язку з чим вважає позовні вимоги КП «Мосзеленбуд» необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника третьої особи.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

Позивач - комунальне підприємство «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька є юридичною особою, яка зареєстрована 08.05.2008 року Виконавчим комітетом Донецької міської ради, код ЄДРПОУ 35886657 (а.с. 7).

Відповідач - Державна податкова інспекція у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби є суб'єктом владних повноважень та здійснює у спірних правовідносинах повноваження, визначені Податковим кодексом України та Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України 24.01.2011року № 37.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України та Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України 24.01.2011 року № 37 (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до змісту п. 157.12 ст. 157 Податкового кодексу України, з метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх неприбуткових організацій та їх відокремлених підрозділів, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цього пункту. Право неприбуткової організації на користування пільгами в оподаткуванні податком на прибуток виникає після внесення такої організації до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної податкової служби в порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до ст. 157 Податкового кодексу України розроблено Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом ДПА України від 24.01.2011 р. №37.

Згідно з п. 2 розділу I Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 24.01.2011року № 37 (у редакції, що діяла на момент виникнення правовідносин), Реєстр неприбуткових установ та організацій - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові підприємства, установи та організації та їх відокремлені підрозділи (далі - неприбуткові установи та організації), визначені підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу, доходи яких згідно із статтею 157 розділу III Кодексу звільняються від сплати податку на прибуток.

Пунктом 1 Розділу ІІ Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій визначено, що включення неприбуткової установи та організації до Реєстру проводиться органом державної податкової служби за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості згідно з пунктом 5 розділу I цього Положення.

Згідно п. 2 вказаного Розділу, для внесення до Реєстру неприбуткова установа або організація повинна подати до органу державної податкової служби за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копії установчих документів.

Так, позивач звернувся до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби із заявою за формою 1-РН про внесення КП «Мосзеленбуд» до Реєстру неприбуткових установ та організацій та відповідними додатками до неї у вигляді статутних документів (а.с. 44-47, 30-37).

У відповідності до п. 4 того ж Розділу, за результатами розгляду заяви, установчих документів органом державної податкової служби за місцезнаходженням неприбуткової установи та організації приймається рішення про: 1) внесення, повторне внесення неприбуткової установи або організації до Реєстру; 2) відмову у внесенні неприбуткової установи або організації до Реєстру; 3) присвоєння неприбутковій установі або організації іншої ознаки неприбутковості.

За результатами розгляду вказаної заяви позивача, Державною податковою інспекцією у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби прийнято рішення № 5/15-113/2013 від 04.02.2013 року про відмову КП «Мосзеленбуд» у внесенні підприємства до Реєстру неприбуткових організацій і установ на підставі статті 157 Податкового кодексу України (а.с. 48).

Листом від 04.02.2013 року № 1307/10/15-113 Державна податкова інспекція у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби повідомила позивача про відмову у включенні КП «Мосзеленбуд» до Реєстру неприбуткових організацій та установ, з огляду на те, що статут підприємства не відповідає вимогам ст. 157 Податкового кодексу України, а саме в статуті неприбуткової організації повинно міститись повний перелік видів діяльності. При цьому види діяльності повинні буди такими, які не мають на меті отримання прибутку. В переліку видів діяльності не допустимі операції купівлі - продажу, підряду, надання в оренду виробничих засобів чи матеріальних цінностей. Також, умовою перебування в Реєстрі є дотримання положень по ліквідації підприємства, а саме у разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного типу, або зараховані до доходу бюджету (а.с. 14-15).

Відповідно до змісту п. 5 Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, при включенні неприбуткової установи та організації до бази Реєстру їй за кодом ЄДРПОУ ставиться ознака неприбуткової установи чи організації, якою є нумерація установ та організацій за окремими групами відповідно до пункту 157.1 статті 157 розділу III Кодексу.

При визначенні структури ознаки неприбуткових установ та організацій необхідно керуватися такими нормативно-правовими актами: Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, що регулюють діяльність відповідної неприбуткової установи та організації, тощо.

Статтею 157 Податкового кодексу України встановлено порядок визначення, ознаки неприбуткових установ, для яких передбачено особливий порядок оподаткування.

Підпунктом «а» п. 157.1. ст. 157 Податкового Кодексу України визначено, що ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є органами державної влади України, органами місцевого самоврядування та створеними ними установами або організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.

Як вбачається з матеріалів справи, комунальне підприємство «Моспинське зелене будівництво» створено Моспинською міською радою, про що свідчить рішення відповідного органу місцевого самоврядування від 05.05.2008 року № 18/8 (а.с.6).

Відповідно до п. 1.5 статуту КП «Мосзеленбуд» (а.с. 8-12), вищим органом керування останнього є Моспинська міська рада.

Пунктом 1.7. статуту КП «Мосзеленбуд» встановлено, що фінансування підприємства здійснюється з міського бюджету.

Крім того, з кошторису підприємства на 2012 рік, 2013 рік, розподілу фінансування на 2012 рік, 2013 рік, плану використання бюджетних коштів на 2012 рік, 2013 рік, плану асигнувань (за винятком надання кредитів до бюджету) загального фонду бюджету на 2012 рік, 2013 рік КП «Мосзеленбуд» вбачається, що підприємство фінансується за рахунок бюджетних коштів.

Отже, з вищенаведеного вбачається, що КП «Мосзеленбуд» створено органом місцевого самоврядування та утримуються за рахунок коштів відповідного міського бюджету.

Відповідно до статті 52 Господарського кодексу України некомерційне господарювання - це самостійна систематична господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Некомерційна господарська діяльність здійснюється суб'єктами господарювання державного або комунального секторів економіки в галузях (видах діяльності), в яких відповідно до статті 12 цього Кодексу забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Некомерційна господарська діяльність може здійснюватися також іншими суб'єктами господарювання, яким здійснення господарської діяльності у формі підприємництва забороняється законом.

Підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

За змістом п. 157.15 ст. 157 Податкового кодексу України термін «державні послуги» слід розуміти як будь-які платні послуги, обов'язковість отримання яких встановлюється законодавством та які надаються фізичним чи юридичним особам органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та створеними ними установами і організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів. До розуміння терміна «державні послуги» не включаються податки, збори (обов'язкові платежі), визначені цим Кодексом.

Під терміном «основна діяльність» для цілей цього підпункту слід розуміти діяльність неприбуткових організацій, яка визначена для них як основна законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, у тому числі з надання реабілітаційних та фізкультурно-спортивних послуг для інвалідів (дітей-інвалідів), благодійної допомоги, просвітніх, культурних, наукових, освітніх, соціальних та інших подібних послуг для суспільного споживання, зі створення систем соціального самозабезпечення громадян (недержавні пенсійні фонди та інші подібні організації). До основної діяльності також включається продаж неприбутковою організацією товарів, виконання робіт, надання послуг, які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено таку неприбуткову організацію, та які є тісно пов'язаними з її основною діяльністю, якщо ціна таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг є нижчою від звичайної або якщо така ціна регулюється державою. До основної діяльності не включаються операції з надання товарів, виконання робіт, надання послуг неприбутковими організаціями, визначеними в підпунктах "в" - "ґ" пункту 157.1 цієї статті, особам, іншим, ніж засновники (члени, учасники) таких організацій. Статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку згідно з нормами законів, що регулюють їх діяльність.

Згідно п. 1.7. статуту КП «Мосзеленбуд», позивач дії на підставі щорічної програми «поточного утримання зелених насаджень» м. Моспіно, установа є неприбутковою організацією, фінансування якої здійснюється з місцевого бюджету.

Також, у п. 2.1. статуту КП «Мосзеленбуд» визначено, що позивач не є прибутковим підприємством, організовано з метою ефективного використання комунального майна, для впровадження нових прогресивних технологій.

Основними напрямами діяльності підприємства відповідно до п. 2.2. статуту є: створення та догляд за зеленими насадженнями, міського впорядкування в зелених масивах; створення водозахисних зон з комплексом агротехнічних, лісомеліоративних, гідротехнічних, санітарних і інших заходів; охорона і раціональне використання природних ресурсів; ліквідація наслідків буреломів, снеговалів, ураганів; ліквідація негативних наслідків техногенного впливу на насадження; ручне очищення дороги від сміття, снігу і т.п.; перевезення посад матеріалу і квіткової продукції для потреб підприємства.

Згідно довідки з Єдиного держаного реєстру підприємств та організацій України № 701775 від 27.11.2012р. основним та єдиним видом діяльності за КВЕД-2010 КП «Мосзеленбуд» є відтворення рослин (а.с. 37).

З огляду на визначені у статуті КП «Мосзеленбуд» види діяльності та мету створення останнього, суд вважає, що діяльність вказаної організації, за своїми ознаками, підпадає під визначення некомерційної діяльності, передбаченої ст. 52 Господарського кодексу України оскільки у статуті позивача не передбачена така ціль або мета як одержання прибутку, що є обов'язковою ознакою підприємництва.

Таким чином, суд дійшов висновку про хибне твердження відповідача відносно того, що положення статуту Комунального підприємства «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька містять перелік видів діяльності, що мають на меті отримання прибутку.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що КП «Мосзеленбуд» не є прибутковою організацією в розумінні ст. 157 Податкового кодексу України.

Щодо посилання відповідача, як на ознаку невідповідності статуту вимогам ст. 157 Податкового кодексу України, на те, що в переліку видів діяльності не допустимі операції купівлі - продажу, підряду, надання в оренду виробничих засобів чи матеріальних цінностей, суд зазначає наступне.

Так, згідно п. 4.7 статуту позивача, КП «Мосзеленбуд» має право самостійно укладати договори купівлі - продажу, а також вступати у інші договірні відносини (а.с.10).

Підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Згідно із п. 157.2. ст. 157 Податкового кодексу України від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у підпункті "а" пункту 157.1 цієї статті, отримані у вигляді: 1) коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань; 2) пасивних доходів; 3) коштів або майна, які надходять до таких неприбуткових організацій як компенсація вартості отриманих державних послуг, у тому числі доходів державних навчальних закладів, отриманих від виготовлення та реалізації товарів, виконання робіт, надання послуг, у тому числі від надання платних послуг, пов'язаних з їх основною статутною діяльністю; 4)дотацій або субсидій, отриманих з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх отримувачам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.

У відповідності до листа Державної податкової служби України від 04.02.2013 року № 1679/6/15-14-15-в, всі неприбуткові установи та організації можуть отримувати доходи, але це не є метою їх діяльності.

Отже, з наведеного вбачається, що законодавство не обмежує неприбуткові організації у своїй діяльності для досягнення основної мети та виконання завдань, передбачених положеннями або статутами, воно лише зазначає, що основна діяльність не повинна бути направлена на одержання прибутку.

Таким чином, визначена в позивача можливість самостійно укладати договори купівлі-продажу, а також вступати у інші договірні відносини не свідчить про невідповідність статуту КП «Мосзеленбуд» приписам ст. 157 Податкового кодексу України, оскільки таке положення статуту не визначає основну діяльність підприємства. Відтак посилання відповідача в цій частині є необґрунтованими.

Більш того, представником позивача надано пояснення щодо вказаного пункту статуту (4.7.), останній зазначив, що відповідний пункт статуту також направлений на досягнення основної мети та виконання завдань підприємства, а саме для закупівлі насіння, паростків рослин тощо.

Суд також вважає такими, що не заслуговують на увагу посилання ДПІ на невідповідність положень статуту КП «Мосзеленбуд» щодо ліквідації підприємства, а саме у разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного типу, або зараховані до доходу бюджету.

Відповідно до п. 157.13 Податкового кодексу України, у разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету, якщо інше не передбачено законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

Поняття «активи» використовуються у приписах Податкового кодексу України у значенні, наведеному в Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (п. 14.1.2. ст. 14 ПК України).

Згідно ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигод у майбутньому.

У відповідності до п. 14.1.111. ст. 14 Податкового кодексу України матеріальні активи - основні засоби та оборотні активи у будь-якому вигляді (включаючи електричну, теплову та іншу енергію, газ, воду), що не є коштами, цінними паперами, деривативами і нематеріальними активами.

Нематеріальні активи - право власності на результати інтелектуальної діяльності, у тому числі промислової власності, а також інші аналогічні права, визнані об'єктом права власності (інтелектуальної власності), право користування майном та майновими правами платника податку в установленому законодавством порядку, у тому числі набуті в установленому законодавством порядку права користування природними ресурсами, майном та майновими правами (п. 14.1.120).

Отже, з наведеного вбачається, що активи підприємства - це майно в його матеріальній і нематеріальній формах, придбане підприємством за рахунок власних або залучених ресурсів, що перебувають у його розпорядженні та призначені для використання у фінансово-господарській діяльності.

Так, відповідно до розділу 7 статуту КП «Мосзеленбуд», діяльність підприємства припиняється в наступних випадках: за рішенням Моспинської міської ради; за рішенням господарського суду, у випадках передбачених чинним законодавством.

КП «Мосзеленбуд» ліквідується відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством (п. 7.2).

Майно, що залишилось після проведення ліквідації, використовується за розсудом власника або уповноваженого ним органу (п. 7.3).

Згідно з п. 3.3. статуту КП «Мосзеленбуд», майно підприємства є міською комунальною власністю і належить йому на правах повного господарського ведення (а.с.10).

Таким чином, зі змісту наведених норм законодавства та викладених положень статуту вбачається, що останній відповідає вимогам законодавства щодо визначення порядку розподілу майна при ліквідації підприємства.

Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Як вбачається зі змісту позовних вимог, позивач просить визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби щодо відмови КП «Моспинське зелене будівництво» у внесенні підприємства до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Однак, суд звертає увагу на те, що відповідно до вимог Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, за результатами розгляду заяви, установчих документів органом державної податкової служби приймається рішення про: 1) внесення, повторне внесення неприбуткової установи або організації до Реєстру; 2) відмову у внесенні неприбуткової установи або організації до Реєстру; 3) присвоєння неприбутковій установі або організації іншої ознаки неприбутковості.

Так, Державною податковою інспекцією у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби було прийнято саме рішення № 5/15-113/2013 від 04.02.2013 року про відмову Комунальному підприємству «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька у внесенні підприємства до Реєстру неприбуткових організацій і установ.

Таким чином, на думку суду саме вказане рішення, а не дії, порушує права та інтересів позивача.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства, суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Оскільки спірне рішення є правовим актом індивідуальної дії, який згідно з частиною 2 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі його неправомірності визнається судом протиправним і скасовується, суд вважає за необхідне для повного захисту прав позивача вийти за межі позовних вимог та скасувати рішення № 5/15-113/2013 від 04.02.2013 року про відмову у включенні позивача до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

З урахуванням встановлених судом обставин, які свідчать про те, що саме рішенням ДПІ № 5/15-113/2013 від 04.02.2013 порушуються права та інтереси позивача, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог КП «Мосзеленбуд» в частині визнання протиправними дій ДПІ.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому суд, оцінюючи спірні дії відповідача, виходить з критеріїв оцінки рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, встановлених ч. 3 ст. 2 КАС України, до яких, зокрема, відносяться вчинення дій на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку про відповідність статутних документів КП «Мосзеленбуд» вимогам ст. 157 Податкового кодексу України, а відтак, позовні вимоги КП «Мосзеленбуд» є обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню.

Зважаючи на часткове задоволення позовних вимог, судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету на користь позивача, відповідно до задоволених вимог.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 94, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов комунального підприємства «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, третя особа - Моспинська міська рада Пролетарського району м. Донецька про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 04 лютого 2013 року № 5/15-113/2013 про відмову у внесенні комунального підприємства «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби внести комунальне підприємство «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька (код ЄДРПОУ 35886657) до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь комунального підприємства «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька понесені судові витрати у розмірі 17 (сімнадцять) грн. 21 коп.

Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини 02 квітня 2013 року.

Постанова виготовлена у повному обсязі 05 квітня 2013 року.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Лазарєв В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2013
Оприлюднено10.04.2013
Номер документу30542238
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3161/13-а

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 02.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 02.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні