Постанова
від 30.05.2013 по справі 805/3161/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Лазарєв В.В.

Суддя-доповідач - Лях О.П.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2013 року справа №805/3161/13-а

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Лях О.П.,

суддів Нікуліна О.А., Гайдара А.В.,

при секретарі судового засідання - Турко І.Б.,

за участю сторін:

представників позивача - Грідасової М.М., Муратової О.А., Абрамової З.Ю.

представника відповідача - Руденко Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2013 р. у справі № 805/3161/13-а за позовом Комунального підприємства "Моспинське зелене будівництво" Моспинської міської ради Пролетарського району м.Донецька до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби, третя особа - Моспинська міська рада Пролетарського району м.Донецька про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Комунальне підприємство «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, третя особа - Моспинська міська рада Пролетарського району м. Донецька про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимоги позивач зазначив, що КП «Мосзеленбуд» звернулось до ДПІ із заявою про внесення підприємства до Реєстру неприбуткових установ та організацій, оскільки основним напрямком діяльності підприємства є створення та догляду за зеленими насадженнями та не має на меті одержання прибутку. Своїм листом відповідач повідомив підприємство про відмову у внесенні підприємства до Реєстру неприбуткових установ та організацій, зазначивши підставою для відмови невідповідність статуту КП «Мосзеленбуд» вимогам ст. 157 Податкового кодексу України. Позивач вважаючи вказану відмову ДПІ такою, що суперечить нормам чинного законодавства, просив суд першої інстанції визнати протиправними дії відповідача щодо відмови КП «Мосзеленбуд» у внесенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій і зобов'язати ДПІ внести КП «Мосзеленбуд» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2013 р. адміністративний позов задоволено частково, внаслідок чого визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби від 04 лютого 2013 року № 5/15-113/2013 про відмову у внесенні комунального підприємства «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька до Реєстру неприбуткових установ та організацій, та зобов'язано Державну податкову інспекцію у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби внести комунальне підприємство «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька до Реєстру неприбуткових установ та організацій. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

В апеляційній скарзі відповідач, а під час апеляційного розгляду справи представник відповідача, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам у справі, просив скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог позивача .

В судовому засіданні представники позивача проти доводів апеляційної скарги заперечували, просили залишити оскаржувану постанову без змін.

Вислухавши суддю-доповідача, представників сторін, дослідивши матеріали, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, Комунальне підприємство «Моспинське зелене будівництво» Моспинської міської ради Пролетарського району м. Донецька є юридичною особою, яка зареєстрована 08.05.2008 року Виконавчим комітетом Донецької міської ради, код ЄДРПОУ 35886657 (а.с.7), перебуває на податковому обліку у відповідача.

Позивач звернувся до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби із заявою за формою 1-РН про внесення КП «Мосзеленбуд» до Реєстру неприбуткових установ та організацій та відповідними додатками до неї у вигляді статутних документів (а.с. 44-47, 30-37).

За результатами розгляду заяви позивача, Державною податковою інспекцією у Пролетарському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби прийнято рішення № 5/15-113/2013 від 04.02.2013 року про відмову КП «Мосзеленбуд» у внесенні підприємства до Реєстру неприбуткових організацій і установ на підставі статті 157 Податкового кодексу України (а.с. 48).

Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України та Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України 24.01.2011 року № 37 (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з розділом 1 Статуту КП «Мосзеленбуд» затвердженого рішенням Моспинської міської ради від 27.07.2012р. №25/3 (далі - Статут) вищим органом керування КП «Мосзеленбуд» є Моспінська міська рада, майно підприємства є міською комунальною власністю і закріплено за позивачем на правах повного господарського відання.

Розділом 4 Статуту КП «Мосзеленбуд» визначена господарська діяльність позивача та зазначено, що КП «Мосзеленбуд» визначає: систему і розміри оплати праці відповідно до чинного законодавства України та згідно Галузевої Угоди між Міністерством з питань житлово - комунального господарства України, Всеукраїнським об'єднанням обласних організацій роботодавців підприємств житлово - комунальної галузі «Федерація роботодавців ЖКХ України» та Центральним комітетом профспілки працівників житлово -комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України. КП «Мосзеленбуд» самостійно планує і здійснює свою виробничу і фінансово -господарську діяльність, визначає перспективи свого розвитку за рахунок бюджетних коштів, самостійно укладає договори купівлі - продажу, а також вступає у інші договірні відносини.

З викладеного вбачається, що позивач у своїй діяльності керується законодавством, що регулює житлово - комунальну галузь та фактично надає житлово - комунальні послуги.

Статтею 1 Закону України від 24.06.2004 № 1875-IV "Про житлово-комунальні послуги" (далі - Закон про житлово - комунальні послуги) утримання будинків і прибудинкових територій це господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством.

Відповідно до п.2.2 Статуту позивача основними видами діяльності є: створення і догляд за зеленими насадженнями, міського впорядкування в зелених масивах; створення водозахисних зон з комплексом агротехнічних, лісомеліоративних, гідротехнічних, санітарних і інших заходів; охорона і раціональне використання природних ресурсів; ліквідація наслідків буреломів, сніг овалів, ураганів; ліквідація негативних наслідків техногенного впливу на насадження; ручне очищення дороги від сміття, снігу і т.п.; перевезення посад матеріалу і квіткової продукції для потреб підприємства.

Однак, відповідно до статистичної довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України основним видом діяльності є: відтворення рослин КВЕД - 2010 01.30.

Позивач є платником податку на прибуток та надає до інспекції відповідну звітність. Так, відповідно до декларації з податку за прибуток за 2012 рік дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) КП «Мосзеленбуд» склав 452 тис.грн. Згідно фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва (форма №1-м) за 2012 рік дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) складає 452 тис.грн. , проти чого представники позивача не заперечували під час апеляційного розгляду справи.

Відповідно до п.5 ст.10 Бюджетного кодексу України за економічною класифікацією видатків бюджету видатки бюджету поділяються на поточні та капітальні.

Відповідно до розділу другого «Класифікація видатків та кредитування бюджету» додатка 1 наказу Мінфіну України від 27.12.2001 р. № 604 «Про бюджетну класифікацію та її запровадження» (зі змінами та доповненнями), затвердженого відповідно до Постанови Верховної Ради України від 12.07.96 р. № 327/96-ВР «Про структуру бюджетної класифікації України» (зі змінами та доповненнями), субсидії та поточні трансферти відображаються за кодом 1300 Державного бюджету України. При цьому субсидії та поточні трансферти визначено п. 3 розділу третього «Поточні видатки» розділу другого «Видатки бюджету» додатка 5 Постанови № 327/96-ВР.

Відповідно до п. 135.1 ст.135 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПКУ) доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з:

- доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті;

- інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Відповідно до п.п.135.5.10 п.135.5.10 ст.135 ПКУ до доходів підприємства включаються суми дотацій, субсидій, капітальних інвестицій із фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або бюджетів, отримані платником податку.

Кошти з районного в місті бюджету для виконання програми благоустрою Позивачем надходять у вигляді субсидій по КЕВК 1310 «Субсидії та інші поточні трансферти підприємства» за класифікацією видатків та кредитування місцевих 100203 - благоустрій міст, сіл, селищ.

Підтвердженням того, що кошти, отримані Позивачем з бюджету м.Моспіне на благоустрій міста та поточне утримання зелених насаджень, що знаходяться на балансі позивача є оплатою за послуги з благоустрою є :

- план асигнувань загального фонду бюджету 2012р. по коду 100203 (благоустрій, міст, сел, селищ);

- кошторис на 2012 рік по коду 100203 (благоустрій, міст, сел, селищ).

Колегія суддів приймає до уваги доводи апеляційної скарги про те, що зазначені кошти надійшли до платника податків на виконання програми благоустрою міста, та такі кошти є оплатою (компенсацією) виконаних ним робіт з такого благоустрою. Тож їх сума має бути включена таким платником до бази оподаткування вартості виконаних ними робіт/послуг, і фактично є прибутком позивача, який підлягає оподаткуванню на загальній основі та не підлягає звільненню від оподаткування на підставах статті 157 Податкового кодексу України.

Колегія зазначає, що неприбутковою установою є організація, яка згідно вимог ст.52 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV створена для здійснення

некомерційної господарської діяльності.

Неприбуткові установи (організації) створюються з метою здійснення діяльності з надання благодійної допомоги, просвітницьких, культурних, наукових, освітніх та інших подібних послуг для суспільного споживання, зі створення системи соціального самозабезпечення громадян та для інших цілей, передбачених статутними документами, укладеними на підставі норм відповідних законів про неприбуткові організації без мети одержання прибутків від такої діяльності.

Крім того, включення до Реєстру неприбуткових установ (організацій) та присвоєння відповідної ознаки неприбутковості здійснюються державними податковими органами на місцях на підставі поданих разом за формою №1 -РН статутних (установчих) документів.

Статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку згідно з нормами законів, що регулюють їх діяльність (абзац четвертий п. 157.15 ст.157 ПКУ). Тобто статутні документи не повинні передбачати господарську діяльність, за винятком можливих пасивних доходів (згідно до ПКУ пасивні доходи - це доходи, отримані у вигляді процентів, дивідендів, страхових виплат і відшкодувань, а також: роялті).

Пунктом 5 розділу першого Положення №37 встановлено, що присвоєння установам та організаціям ознаки неприбутковості здійснюють державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції.

Ознаку неприбутковості пов'язано з тим, що неприбуткові організації (установи) можуть бути включені до Реєстру лише за умови, що вони отримуватимуть доходи, визначені у cт. 157 ПКУ.

З огляду на викладене колегія суддів погоджується із доводами відповідача про невідповідність статуту позивача вимогам статті 157 Податкового кодексу України, а також про те, що позивачем не доведено отримання доходів, визначених саме статтею 157 цього кодексу.

Пунктом 3 частини 1 статті 202 КАС України встановлено, що підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є невідповідність висновків суду обставинам справи.

На підставі викладеного, постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог позивача.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 202, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2013 р. у справі № 805/3161/13-а за позовом Комунального підприємства "Моспинське зелене будівництво" Моспинської міської ради Пролетарського району м.Донецька до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби, третя особа - Моспинська міська рада Пролетарського району м.Донецька про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2013 р. у справі № 805/3161/13-а - скасувати. Прийняти нову постанову.

У задоволені позовних вимог Комунального підприємства "Моспинське зелене будівництво" Моспинської міської ради Пролетарського району м.Донецька до Державної податкової інспекції у Пролетарському районі м.Донецька Донецької області Державної податкової служби про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складання в повному обсязі.

В повному обсязі постанову складено 31 травня 2013 року.

Колегія суддів: О.П. Лях

О.А. Нікулін

А.В. Гайдар

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2013
Оприлюднено03.06.2013
Номер документу31574178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3161/13-а

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Постанова від 30.05.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 02.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 02.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні