Постанова
від 02.04.2013 по справі 810/714/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 квітня 2013 року 810/714/13-а

приміщення суду за адресою: м. Київ, бул. Лесі Українки, 26,

час прийняття постанови : 15 год. 40 хв.

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лиска І.Г.

при секретарі: Васковець М.С.

за участю

представника позивача - Кінебас О.М. ,

представника відповідача - Ющенко М.М, Шевченко О.Л. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Енергоінновація" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області про визнання протиправною та скасування постанови №61 від 27 листопада 2012 року,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство «Енергоінновація» з адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області про визнання протиправною та скасування постанови №61 від 27 листопада 2012 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Постановою №61 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27 листопада 2012 року ТОВ «НВП «Енергоінновація» було визнано винним у вчинення порушення передбаченого ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 100 620 (сто тисяч шістсот двадцять) грн. 00 коп.

Дана постанова була винесена за результатами позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил при виконання будівельних робіт з енергоефективної реновації загальноосвітнього навчального закладу №11 (капітальний ремонт із заміною вікон, дверей, утеплення фасаду, ремонтом покрівлі та улаштуванням індивідуального теплового пункту) по пр. Миру, 137 у м. Чернігові.

Результати перевірки закріпленні у акті від 15 листопада 2012 року та протоколі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

ТОВ «НВП «Енергоінновація» не погоджується з оскаржуваною постановою, оскільки листом Управління освіти Чернігівської міської ради від 28 лютого 2012 року НДУ «Чернігівцивільпроектреконструкція» було замовлено проведення комплексного обстеження будівлі загальноосвітнього навчального закладу №11, що знаходиться за адресою: пр. Миру, 137 у м. Чернігові.

За результатами обстеження НДУ «Чернігівцивільпроектреконструкція» було надано технічний висновок про стан конструкції загальноосвітнього навчального закладу №11, що знаходиться за адресою: пр. Миру, 137, м. Чернігів, в якому було зазначено, що технічний стан фундаменту задовільний.

Позивач не погоджується з прийнятим рішенням відповідача, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити адміністративний позов.

Відповідач позов не визнав. У судовому засіданні представники відповідача проти позову заперечували, у задоволенні позовних вимог просили відмовити, з підстав, зазначених у письмових запереченнях на позов, оскільки при проведенні перевірки Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області діяла в межах повноважень та у спосіб, встановлений законодавством. Представник відповідача вважав висновки, викладені в акті перевірки, такими, що відповідають дійсності, а тому винесення постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.11.2012 року № 61 є правомірною.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши сторони, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Енергоінновація» зареєстровано як юридичну особу 04.07.2007 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 1 074 102 0000 026003, ідентифікаційний номер 35253510.

У відповідності до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та згідно з Порядком здійснення архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. №553 15 листопада 2012 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області була проведена позапланова перевірка енергоефективної реновації загальноосвітнього навчального закладу №11 (капітальний ремонт з заміною вікон, дверей, утеплення фасаду, ремонтом покрівлі та улаштуванням індивідуального теплового пункту) по проспекту Миру,137 у м. Чернігів.

За результатами проведеної перевірки складений Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 15.11.2012 року.

Перевіркою встановлено порушення вимог чинного законодавства при розробці проектної документації, а саме порушено ДБН В.2.6-33:2008 «Конструкції зовнішніх стін із фасадною теплоізоляцією. Вимоги до проектування, улаштування та експлуатації» п.6.9, ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» (п.4.5 Додаток А п. 9) відсутній висновок про технічний стан будівлі, порушено ДБН А 3.1-5:2009 «Організація будівельного виробництва», п.2.2.3 відсутнє огородження будівельного майданчику, наведення недостовірних даних в декларації про початок виконання будівельних робіт.

За результатами перевірки разом з актом складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.11.2012 р . стосовно ТОВ «НВП Енергоінновація», в якому зазначено про порушення вимог чинного законодавства при розробці проектної документації, а саме: порушено ДБН В.2.6-33:2008 «Конструкції зовнішніх стін із фасадною теплоізоляцією. Вимоги до проектування, улаштування та експлуатації» п.6.9, ДБН А.2.2-3:2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» (п.4.5 Додаток А п.9).

27 листопада 2012 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області винесено постанову №61 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 100620 грн.

Не погоджуючись з висновками перевірки та рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Спеціальними законами, які визначають правові, економічні та соціальні основи містобудування є Закон України від 16.11.1992 № 2780-XII "Про основи містобудування" (далі - Закон України № 2780-XII), Закон України від 17.02.2011 № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон України № 3038-VI).

Відповідно до статті 1 Закону України № 2780-XII, містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об'єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об'єктів містобудування, спорудження інших об'єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об'єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Суб'єктами містобудування є органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи (стаття 4 Закону України № 2780-XII).

Стаття 5 Закону України № 2780-XII визначає основні вимоги до містобудівної діяльності. Зокрема, при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені: розробка містобудівної документації, проектів конкретних об'єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил, регіональних і місцевих правил забудови; розміщення і будівництво об'єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об'єктів; раціональне використання земель та територій для містобудівних потреб, підвищення ефективності забудови та іншого використання земельних ділянок; охорона культурної спадщини, збереження традиційного характеру середовища населених пунктів; урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій; урахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва; інформування через засоби масової інформації громадян про плани перспективного розвитку територій і населених пунктів, розміщення важливих містобудівних об'єктів; участь громадян, об'єднань громадян в обговоренні містобудівної документації, проектів окремих об'єктів і внесення відповідних пропозицій до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій; захист прав громадян та громадських організацій згідно із законодавством.

Відповідно до статті 7 Закону України № 2780-XII, державне регулювання у сфері містобудування здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою та Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, а також спеціально уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури, іншими органами в порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до статті 41 Закону України № 3038-VI, інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України від 14.10.1994 № 208/94-ВР "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" (надалі - Закон України № 208/94-ВР), справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами.

Накладати штраф від імені Державної архітектурно-будівельної інспекції України та її територіальних органів мають право керівник Державної архітектурно-будівельної інспекції України та його заступники, керівники територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції України та їх заступники (частина друга статті 3 Закону України № 208/94-ВР). Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визначається Кабінетом Міністрів України (частина перша статті 4 Закону України № 208/94-ВР).

Частиною третьою статті 41 Закону України № 3038-VI, передбачено, що посадові особи інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право: зокрема, безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Так, згідно ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Як встановлено у судовому засіданні та не заперечується сторонами проектна документація енергоефективної реновації загальноосвітнього навчального закладу №11 в м. Чернігові розроблялась позивачем - ТОВ "НВП "Енергоінновація".

В порушення п.4.5 Додатку А п. 9 ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» Перелік, вихідних даних та технічних умов, які надаються замовником - при реконструкції, капітальному ремонті та технічному переоснащенні об'єктів будівництва: висновки про результати інструментального обстеження будівельних конструкцій, обмірювальні креслення, відомості про послідовність перенесення діючих інженерних мереж та комунікацій, дані з інвентаризації існуючих на підприємствах (будинках, спорудах) джерелах забруднення - відсутні.

Як встановлено у судовому засіданні, в «Техническом заключении о состоянии конструкцій коллегиума №11 по просп. Мира, №137 а г.Чернигове» на стор. 1,2 Текстової частини зазначено, що проводилось «визуальное обследование».

У судовому засіданні представником позивача, також, не було надано висновки про результати інструментального обстеження будівлі, проведеного до 15.11.2012 року.

Також, в "Техническом заключении о состоянии конструкцій коллегиума №11 по просп. Мира, №137 а г.Чернигове» зазначено, що «коллегиум расположен в старом здании, которому 70 лет, фундаменты кирпичного здания не вскрывались - конструкции не установлены. Техническое состояние фундаментов удовлетворительное».

В порушення п.6.9 ДБН В.2.6-33:2008 «Конструкції зовнішніх стін із фасадною теплоізоляцією. Вимоги до проектування, улаштування та експлуатації» не було зроблено висновку про технічний стан будинків, що підлягають реконструкції, в якому наводяться дані про стан поверхні фасаду, результати випробувань зусиль видриву зі стіни дюбелів, дані геодезичної зйомки фасадів із фактичними значеннями відхилень їх ділянок від вертикальної площини, а також фактичні теплотехнічні показники існуючих зовнішніх стін.

Отже, судом встановлено, що ТОВ «НВП «Енергоінновація» було передано замовнику - Управлінню освіти Чернігівської міської ради проектну документацію для виконання робіт під час енергоефективної реновації загальноосвітнього навчального закладу №11, яка була розроблена з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил (п.4.5 Додатку А п. 9 ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», п.6.9 ДБН В.2.6-33:2008 «Конструкції зовнішніх стін із фасадною теплоізоляцією. Вимоги до проектування, улаштування та експлуатації»).

Відповідно до статті 1 Закону України від 14.10.1994 № 208/94-ВР "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" (надалі-Закон України № 208/94-ВР) правопорушеннями у сфері містобудівної діяльності є протиправні діяння суб'єктів містобудування - юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, державними стандартами і правилами. Вчинення суб'єктами містобудування правопорушень у сфері містобудівної діяльності тягне за собою відповідальність, передбачену цим та іншими законами України.

Відповідно до положень ч. 1 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», суб'єкти містобудування, які здійснюють проектування об'єктів, експертизу проектів будівництва, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження категорії складності об'єкта будівництва: проектна організація - у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.

За передачу Замовнику-Управлінню освіти Чернігівської міської ради проектної документації для виконання робіт під час енергоефективної реновації загальноосвітнього навчального закладу №11, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил передбачена до проектної організації - ТОВ «НВП Енергоінновація», відповідно до вимог ч. 1 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» накладено штраф у розмірі 90 мінімальних заробітних плат, що станом на 27.11.2013 становив - 100620,0 грн.

Отже, судом встановлено, що Постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №61 від 27.11.2012 винесена у відповідності з Законом України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995р. №244.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Критерії оцінки правомірності рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень зазначені у частині третій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, суд повинен перевірити, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; добросовісно; розсудливо.

З урахуванням того, що у ході розгляду даної адміністративної справи позивачем не спростовано факт порушення ним п.4.5 Додатку А п. 9 ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», п.6.9 ДБН В.2.6-33:2008 «Конструкції зовнішніх стін із фасадною теплоізоляцією. Вимоги до проектування, улаштування та експлуатації»), а відповідачем доведено правомірність прийняття постанови про накладення штрафу, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, що судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати. Відповідач не надав суду доказів понесення ним яких-небудь судових витрат. Таким чином, судові витрати стягненню з позивача на користь відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Енергоінновація" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській області про визнання протиправною та скасування постанови №61 від 27 листопада 2012 року- відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя: Лиска І.Г.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 05 квітня 2013 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2013
Оприлюднено11.04.2013
Номер документу30572144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/714/13-а

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 07.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 27.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Ухвала від 08.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Ухвала від 19.01.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Ухвала від 15.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Степанюк А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні