Рішення
від 04.04.2013 по справі 915/222/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" квітня 2013 р. Справа № 915/222/13-г

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Олейняш Е.М. при секретарі судового засідання Атаманюк В.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Миколаєві справу

за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Агротранс", вул. Мічуріна, № 24 Д, смт Криве Озеро, Кривоозерський район, Миколаївська область, 55104

до відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації, вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001

до відповідача Реєстраційної служби Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області, вул. Шевченко, 5, смт Криве Озеро, Кривоозерський район, Миколаївська область, 55104

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації: Регіональне відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області, вул. Чкалова, 20, а/с 34, м. Миколаїв, 54017

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації: Комунальне підприємство Первомайське міжміське бюро технічної інвентаризації, вул. Грушевського, 1, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55213

про визнання права власності на комплекс нежитлових будівель та зобов'язання державного реєстратора прав на нерухоме майно зареєструвати право власності на комплекс нежитлових будівель

за участю представників сторін:

від позивача: Толкачов Сергій Миколайович, паспорт ЕО 189042, виданий Кривоозерським РВ УМВС України в Миколаївській області 29.08.1996 року, директор;

від позивача: Мурзак Олексій Миколайович, доручення № 7 від 01.03.2013 року;

від відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації: Шаповалова Світлана Геннадіївна, довіреність № 310/01-7/64-09 від 14.05.2012 року;

від відповідача Реєстраційної служби Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області: Брагар Геннадій Йосипович, паспорт ЕО 245272, виданий Первомайським МВ УМВС України в Миколаївській області 04.12.1996 року, начальник Реєстраційної служби Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області без належним чином оформлених повноважень

від третьої особи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області: Стасюк Олександр Дмитрович, довіреність № 60 від 07.11.2011 року;

від третьої особи Комунального підприємства Первомайське міжміське бюро технічної інвентаризації представник не з'явився.

Товариство з додатковою відповідальністю "Агротранс" звернулось до господарського суду Миколаївської області з позовними вимогами до відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації про:

1) визнання права власності на комплекс нежитлових будівель за ТзДВ «Агротранс», які розташовані за адресою: вул. Мічуріна, 24-Д, смт Криве Озеро, Миколаївська область та складається з таких будівель згідно технічного паспорту БТІ:

1. Будівля СТОА літ. А-2, площею 2803,00 м.кв.;

2. Ангар літ. Б, площею 1149,10 м.кв.;

3. КПП з навісом літ. В, площею 407,90 м.кв.;

4. Гаражі літ. Г, площею 659,90 м.кв.;

5. Гаражі літ. Д, площею 170,20 м.кв.;

6. АЗС (адмінбудівля ринку) літ. Е, площею 21,40 м.кв.;

7. Вбиральня літ. У, площею 4,80 м.кв.;

8. Площадка стоянки автомобілів № 1;

9. Площадка стоянки автомобілів (промисловий ринок) № 2;

10. Площадка стоянки автомобілів (авторинок+автостоянка) № 3;

11. Огорожа № 4.

2) зобов'язання Державного реєстратора прав на нерухоме майно зареєструвати право власності на комплекс нежитлових будівель згідно технічного паспорту Первомайського МБТІ за ТзДВ «Агротранс».

Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 08.02.2013 року прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено розгляд справи в судовому засіданні на 05.03.2013 року.

Ухвалою господарського суду від 05.03.2013 року розгляд справи відкладено на 04.04.2013 року, залучено до участі у справі іншого відповідача Реєстраційну службу Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області, залучено до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної Державної адміністрації: Регіональне відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області та Комунальне підприємство Первомайське міжміське бюро технічної інвентаризації. Розгляд справи розпочато заново.

Представники позивача в судовому засіданні 04.04.13 року позовні вимоги підтримали з підстав, зазначених у позовній заяві, та просили суд позов задовольнити. В обґрунтування позову зазначили наступне.

Товариство з додатковою відповідальністю «Агротранс» є правонаступником Відкритого акціонерного товариства «Агротранс». Після реорганізації ВАТ «Агротранс» у ТзДВ «Агротранс», останнє отримало згідно Передавального акту від 21.02.2011 року та Акту № 2 приймання-передачі від 07.10.2011 року комплекс нежитлових будівель, що розташовані по вул. Мічуріна, 24/Д у смт Криве Озеро Миколаївської області, у складі 11 будівель згідно Технічного паспорту Первомайського МБТІ та земельну ділянку, на якій розташовано комплекс нежитлових будівель.

17.02.12 року адміністрація ТзДВ «Агротранс» звернулась з заявою до Первомайського МБТІ про реєстрацію права власності на комплекс нежитлових будівель, проте рішенням Первомайського МБТІ відмовлено у реєстрації права власності через відсутність правовстановлюючого документу на нерухоме майно у зв'язку із нездійсненням первинної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Позивач також вказує, що зареєструвати право власності не зміг, оскільки даному комплексу нежитлових будівель не було присвоєно поштову адресу, а рішення № 54 від 20.04.11 року селищної ради с.м.т. Криве Озеро про визнання права власності на комплекс нерухомого майна за ВАТ «Агротранс» містило значні помилки та не відповідало вимогам Первомайського МБТІ, а саме: не було перераховано і вказано кількість споруд та їх площина згідно технічного паспорту.

30.01.13 року позивач звернувся із заявою про державну реєстрацію прав на комплекс нежитлових будівель в Реєстраційну службу Кривоозерського районного управління юстиції, однак, рішенням № 216564 від 02.02.13 року у реєстрації було відмовлено у зв'язку з відсутністю правоустановчих документів на нерухоме майно.

Із посиланням на приписи ст. ст. 115, 325, 328, 345 ЦК України та ст. ст. 19, 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» позивач просить визнати право власності на комплекс нежитлових будівель, які розташовані за адресою: вул. Мічуріна, 24-Д, смт Криве Озеро, Миколаївська область та зобов'язати Державного реєстратора прав на нерухоме майно Брагара Геннадія Йосиповича зареєструвати право власності на комплекс нежитлових будівель згідно технічного паспорта Первомайського МБТІ за ТзДВ «Агротранс».

Представник відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації позовні вимоги не визнав, просив суд у задоволенні позову відмовити.

В поданому суду відзиві зазначив, що у позовній заяві позивачем не зазначено, яким чином Управлінням з питань майна комунальної власності Миколаївської облдержадміністрації порушено або не визнано право позивача. Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської облдержадміністрації було створене у 2008 році відповідно до розпорядження голови Миколаївської облдержадміністрації від 27.03.2008 року № 122-р. Його основним завданням визначено реалізацію регіональної політики у сфері управління майном, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області.

Відповідачем зазначено, що право вирішення питань щодо управління майном спільної власності територіальних громад області було надано обласній державній адміністрації з 1 січня 2001 року (згідно з рішенням Миколаївської обласної ради від 26.10.2000 року № 16 «Про управління майном спільної власності територіальних громад Миколаївської області»). За розпорядженням голови облдержадміністрації від 11.12.2000 року № 891-р «Щодо управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області» координаційні функції з управління майном спільної власності територіальних громад області покладено на головне управління економіки облдержадміністрації. При цьому, відповідно до розпорядження голови Миколаївської облдержадміністрації від 19.12.2000 року № 911-р «Про проведення інвентаризації справ щодо відчуження та оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області» регіональним відділенням Фонду державного майна України по Миколаївській області головному управлінню економіки Миколаївської облдержадміністрації були передані лише ті справи, що стосуються приватизації об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області, не завершених станом на 01.12.2000 року.

Процес приватизації майна відкритого акціонерного товариства «Агротранс» завершено у 1997 році на підставі наказу Регіонального відділення ФДМУ по Миколаївській області від 11.11.1997 року № 914-п. Тобто, на момент переходу функцій з управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області до Миколаївської облдержадміністрації позивач вже не був об'єктом обласної комунальної власності, жодних матеріалів стосовно його приватизації передано не було.

На підставі викладеного, відповідач Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної Державної адміністрації вважає себе неналежним відповідачем по справі та позовні вимоги не визнає.

Відповідачем Реєстраційною службою Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області 04.04.2013 року подано суду письмовий відзив на позов, який долучено судом до матеріалів справи (арк. справи 152-153).

В судовому засіданні 04.04.13 року був присутній Брагар Геннадій Йосипович - начальник Реєстраційної служби Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області, однак, без належним чином оформлених повноважень.

В поданому суду відзиві на позовну заяву відповідач Реєстраційна служба Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області просить суд частково задовольнити позов та визнати право власності на комплекс нежитлових будівель за ТзДВ «Агротранс», а в частині вимоги про зобов'язання державного реєстратора прав на нерухоме майно зареєструвати право власності на комплекс нежитлових будівель згідно технічного паспорта Первомайського МБТІ за ТзДВ «Агротранс» просив суд в позові відмовити. В обґрунтування заперечень, із посиланням на приписи ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зазначив, що ТзДВ «Агротранс» було надано для реєстрації документи, які не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, які їх посвідчують, тобто не була у встановленому законом порядку проведена первинна реєстрація прав власності за ВАТ «Агротранс».

За таких обставин, Реєстраційною службою Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області на законних підставах відмовлено позивачу у проведенні реєстрації права власності.

Водночас, відповідач зазначає, що у випадку задоволення позову, рішення суду про визнання права власності на комплекс нежитлових будівель у відповідності до ст. 19 вищевказаного Закону буде підставою для реєстрації права власності на комплекс нежитлових будівель.

Представник третьої особи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області в судовому засіданні 04.04.13 року надав наступні пояснення по суті спору (арк. справи 144).

В 1995 році Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Миколаївській області приватизовано Кривоозерське спеціалізоване автотранспортне підприємство 1409. У результаті приватизації створено Відкрите акціонерне товариство «Агротранс», реалізовано пакет акцій, згідно з планом приватизації, затвердженим наказом Регіонального відділення ФДМУ по Миколаївській області від 14 листопада 1995 року № 234/5-п.

На підставі наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області від 11 листопада 1997 року № 914-п процес приватизації ВАТ «Агротранс» завершено.

Оскільки до приватизації Кривоозерське САТП-1409 належало до підприємств обласної комунальної власності, на виконання рішення Миколаївської обласної ради від 26 жовтня 2000 року № 16 «Про управління майном спільної власності територіальних громад Миколаївської області», право вирішення питань щодо управління майном спільної власності територіальних громад Миколаївської області надано обласній державній адміністрації. На підставі розпорядження Миколаївської обласної державної адміністрації від 11 грудня 2000 року № 891-р «Щодо управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області» відповідні повноваження передані регіональним відділенням до головного управління економіки Миколаївської обласної державної адміністрації.

На теперішній час, згідно з розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 27 березня 2008 року № 122-р, регіональну політику у сфері управління майном, що перебуває у спільній власності територіальної громади сіл, селищ, міст Миколаївської області, здійснює Управління з питань комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації.

Третя особа Комунальне підприємство Первомайське міжміське бюро технічної інвентаризації не скористалась наданим ст. 22, 27 ГПК України правом та не забезпечила явку повноважного представника , хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, про що свідчить поштове повідомлення, яке наявне в матеріалах справи (арк. справи 142), причини неявки суду не повідомила.

Явка представника третьої особи Комунального підприємства Первомайське міжміське бюро технічної інвентаризації не визнавалась судом обов'язковою.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.

Відповідно до ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Обставини справи.

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області № 234/1-П від 09.06.1995 року «Про приватизацію майна державного комунального Кривоозерського спеціалізованого автотранспортного підприємства 1409» на виконання Указу Президента України від 19.01.1995 року № 66/95 «Про прискорення приватизації майна в агропромисловому комплексі» вирішено приватизувати майно державного комунального Кривоозерського САТП 1409 шляхом продажу акцій відкритого акціонерного товариства та сформувати комісію по приватизації об'єкту (арк. справи 22).

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області № 234/2-П від 19.06.1995 року «Про комісію по приватизації майна державного комунального Кривоозерського спеціалізованого автотранспортного підприємства 1409» створено комісію про приватизації майна державного комунального Кривоозерського САТП 1409 та доручено комісії по приватизації майна державного комунального Кривоозерського САТП 1409 розробити і у двомісячний строк представити план приватизації об'єкта (арк. справи 23).

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області № 234/3-П від 22.06.1995 року «Про проведення інвентаризації майна державного комунального Кривоозерського САТП 1409» вирішено провести інвентаризацію майна у відповідності до «Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, які приватизуються, а також майна державних підприємств та організацій, які передаються в оренду», затвердженим постановою Кабінету міністрів України № 158 від 02.03.1993 року.

Результати інвентаризації (протокол, інвентаризаційні відомості, передаточний баланс) зобов'язано представити до 20.07.1995 року в комісію по приватизації майна підприємства (арк. справи 24).

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області № 234/5-П від 14.11.1995 року «Про затвердження плану приватизації державного комунального Кривоозерського САТП 1409» затверджено план приватизації державного комунального Кривоозерського САТП 1409; вирішено перетворити державне комунальне Кривоозерське САТП 1409 у Відкрите акціонерне товариство до 25.11.1995 року; ліквідовано комісію по приватизації державного комунального Кривоозерського САТП 1409; створено комісію по продажу акцій Відкритого акціонерного товариства в порядку, передбаченому Положенням про застосування способів приватизації майна державних підприємств (арк. справи 25).

Генпланом Кривоозерського САТП 1409 (арк. справи 26) передбачена експлікація будівель та споруд:

1. Будівля СТОА інв. № 6;

2. Будівля заправки інв. № 173;

3. Бензоколонка 2 шт. (інв. № 164, 165);

4. Будівля складу інв. № 174;

5. Майданчики для стоянки 4 шт. (інв. № 175, 176, 179, 180);

6. Піднавіс інв. № 177;

7. Контрольно-пропускний пункт інв. № 178;

8. Ангар інв. № 181.

Відомість розрахунку залишкової вартості основних засобів по Кривоозерському САТП 1409 станом на 01.07.95 року (арк. справи 29-30) містить наступний перелік об'єктів:

1. Будівля СТОА інв. № 6;

2. Бензоколонка 1 шт. інв. № 164;

3. Будівля автозаправки інв. № 173;

4. Будівля складу інв. № 174;

5. Майданчики для стоянки авто 3 шт. (інв. № 175, 176, 179);

6. Укриття автомобільне інв. № 177

7. Контрольно-пропускний пункт інв. № 178;

8. Піднавіс для стоянки авт. інв. № 180;

9. Ангар для стоянки авт. інв. № 181.

Актом оцінки вартості цілісного майнового комплексу Кривоозерського САТП 1409, затвердженого начальником Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області 12.09.1995 року, Комісія, керуючись Методикою оцінки вартості об'єктів приватизації, затвердженою постановою КМУ від 18.01.1995 року № 36, визначила оціночну вартість майна згідно передаточного балансу (арк. справи 27-28), документів, необхідних для здійснення оцінки, та документації про результати інвентаризації. Комісією встановлено, що розмір статутного фонду акціонерного товариства становить 14 038 млн. крб. (арк. справи 32-35).

13.11.95 року складено План приватизації Кривоозерського САТП 1409, який затверджено начальником Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області 14.11.1995 року.

Визначено спосіб приватизації - продаж акцій Відкритого акціонерного товариства, яке створюється на базі державного комунального Кривоозерського спеціалізованого автотранспортного підприємства 1409 у відповідності з постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку перетворення в процесі приватизації державних підприємств у відкриті акціонерні товариства» № 686 від 07.12.92 року (арк. справи 36-42).

Рішенням Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області № 29 від 22.12.1995 року, затвердженим начальником Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області 22.12.1995 року, на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 686 від 07.12.1992 року «Про затвердження порядку перетворення в процесі приватизації державних підприємств у відкриті акціонерні товариства» вирішено:

- створити Відкрите акціонерне товариство «Агротранс» та затвердити його Статут. Статутний фонд складає 14 038 млн. крб. та поділений на 561 520 простих іменних акцій номінальною вартістю 25 тис. крб. Дане рішення є рішенням про випуск акцій.

- Регіональне відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області передає у статутний фонд Відкритого акціонерного товариства «Агротранс» майно вартістю 14 038 млн. крб. (арк. справи 43-44).

12.11.1997 року Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Миколаївській області видано Свідоцтво № 277, де зазначено про підтвердження власності Відкритого акціонерного товариства «Агротранс» на майно цього підприємства.

Зазначене свідоцтво видано на підставі реалізації акцій, згідно Плану приватизації цілісного майнового комплексу, затвердженого наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області від 14.11.1995 року № 234/5-п, та Рішення про створення Відкритого акціонерного товариства «Агротранс» від 22.12.1995 року № 29 (арк. справи 45).

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області № 914-п від 11.11.1997 року вирішено вважати процес приватизації відкритого акціонерного товариства «Агротранс» завершеним. Передано відкритому акціонерному товариству «Агротранс» акції у кількості 561 520 штук. Доручено відкритому акціонерному товариству «Агротранс» здійснити видачу акцій (сертифікатів) покупцям (арк. справи 46).

Як вбачається з Статуту ВАТ «Агротранс», затвердженим протоколом загальних зборів акціонерів ВАТ «Агротранс» № 1 від 26.03.1997 року та зареєстрованим Кривоозерською держадміністрацією за № 59 від 09.06.97 року, ВАТ «Агротранс» засновано згідно з рішенням Регіонального відділення Фонду державного майна по Миколаївській області від 22.12.1995 року № 29 шляхом перетворення державного комунального Кривоозерського автотранспортного підприємства 1409 «Агропромтранс» у Відкрите акціонерне товариство згідно Закону України «Про приватизацію майна державних підприємств» (арк. справи 52-54).

Судом також взято до уваги, що на підставі рішення виконкому Кривоозерської селищної ради народних депутатів від 20.03.1992 року № 86 Кривоозерському спеціалізованому автотранспортному підприємству № 1409 було надано у постійне користування для розміщення бази САТП 1409 земельну ділянку площею 3, 9 га, що підтверджується Державним актом на право постійного користування землею від 10.12.1993 року (арк. справи 19-21).

На підставі рішення Кривоозерської селищної ради народних депутатів від 15.10.1999 року № 9 (арк. справи 55) ВАТ «Агротранс» було надано у постійне користування для розміщення промислового ринку, авторинку та автомобільної стоянки земельну ділянку площею 0, 865 га, що підтверджується Державним актом на право постійного користування землею від 05.11.1999 року (арк. справи 56-60).

В подальшому відбулась реорганізація Відкритого акціонерного товариства «Агротранс» (код 02126544) у Товариство з додатковою відповідальністю «Агротранс» (код 02126544).

Загальними зборами учасників ТзДВ «Агротранс» затверджено звіт про обмін акцій ВАТ «Агротранс» на частки у статутному капіталі ТзДВ «Агротранс», затверджено передавальний Акт прийому-передачі основних засобів та товарно-матеріальних цінностей ВАТ «Агротранс», затверджено рішення про створення ТзДВ «Агротранс», затверджено розмір статутного та додаткового капіталу, затверджено Статут Товариства, обрано директора та вирішено питання про державну реєстрацію ТзДВ «Агротранс», що підтверджується Протколом № 1 загальних зборів ТзДВ «Агротранс» від 21.02.11 року (арк. справи 67-70).

На виконання рішення загальних зборів акціонерів ВАТ «Агротранс» від 21.02.11 року щодо реорганізації товариства, ВАТ «Агротранс» передав, а ТзДВ «Агротранс» прийняв на облік і ведення активи та зобов'язання ВАТ «Агротранс», про що складено Передавальний акт від 21.02.11 року (арк. справи 71).

Як вбачається з Статуту ТзДВ «Агротранс», затвердженим протоколом позачергових загальних зборів учасників ТзДВ «Агротранс» № 2 від 02.07.12 року та зареєстрованим державним реєстратором Кривоозерської районної держадміністрації за № 15141050005000397 від 09.07.12 року, ТзДВ «Агротранс» створено згідно з рішенням засновників № 1 від 21.02.11 року шляхом об'єднання їх майна та участі в підприємницькій діяльності Товариства.

Товариство є правонаступником Відкритого акціонерного товариства «Агротранс» з усіх прав, обов'язків та зобов'язань (арк. справи 77-81).

Відповідно до Акту № 2 приймання-передачі комплексу нежитлових будівель від 07.10.2011 року (арк. справи 61) комісія ВАТ «Агротранс» на виконання рішення загальних зборів акціонерів ВАТ «Агротранс» про реорганізацію шляхом зміни форми власності підприємства передала, а комісія ТзДВ «Агротранс» прийняла наступні об'єкти нерухомого майна:

1. Будівля СТОА (літ. «А-2», техпаспорта БТІ) вартістю 96 297, 40 грн.;

2. Ангар («літ. Б», тезпаспорта БТІ) вартістю 132 553, 97 грн.

3. КПП з навісом («літ. В», техпаспорта БТІ), вартістю 68289, 82 грн.;

4. Гаражі («літ. Г, техпаспорта БТІ), вартістю 31 392 грн.;

5. Гаражі («літ. Д, техпаспорту БТІ), вартістю 20 227, 37 грн.;

6. АЗС (адмінбудівля ринку літ. «Е», техпаспорта БТІ) вартістю 38 000 грн.;

7. Вбиральня ( літ. «У» техпаспорта БТІ), вартістю 12 789, 50 грн.;

8. Площадка стоянки автомобілів № 1 вартістю 18 875 грн.;

9. Площадка стоянки автомобілів (промисловий ринок) № 2 вартістю 84 223, 93 грн.;

10. Площадка стоянки автомобілів (авторинок+автостоянка) № 3, вартістю 65 000 грн.

11. Огорожа № 4 вартістю 27 650, 97 грн.

Вищевказані об'єкти нерухомого майна зазначені також в Переліку будівель та споруд об'єктів нерухомого майна ТзДВ «Агротранс», які знаходяться на балансі (рахунок № 10 «Основні засоби») (арк. справи 62), а також в Технічному паспорті ВАТ «Агротранс», складеному Первомайським МБТІ 22.03.2011 року (арк. справи 63-64, 123-138).

Листом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області № 14-11-00482 від 29.03.2011 року голові правління ВАТ «Агротранс» повідомлено, що для одержання переліку об'єктів нерухомого майна, що увійшло до статутного фонду ВАТ «Агротранс», позивачу необхідно звернутись до Управління з питань майна комунальної власності облдержадміністрації, яке здійснює регіональну політику у сфері управління майном, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області (арк. справи 47).

Листом Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації № 287/8-64/11 від 28.04.2011 року (арк. справи 48) голові правління ВАТ «Агротранс» повідомлено, що матеріали, отримані за запитом в архіві Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області, не містять акту приймання-передачі нерухомого майна до статутного капіталу відкритого акціонерного товариства «Агротранс» , створеного у процесі приватизації. Згідно з матеріалами інвентаризації майна державного комунального Кривоозерського спеціалізованого автотранспортного підприємства № 1409, проведеної станом на 01.07.1995 року, які лягли в основу акту оцінки вартості цілісного майнового комплексу та визначення розміру статутного капіталу ВАТ, серед основних засобів підприємства обліковувались такі об'єкти нерухомості:

- будівля СТОА;

- будівля автозаправки;

- будівля складу;

- майданчик для стоянки автомобілів;

- майданчик для стоянки автомобілів;

- укриття автомобільне;

- контрольний пропускний пункт;

- майданчик для стоянки автомобілів;

- піднавіс для стоянки автомобілів;

- ангар для стоянки автомобілів.

Разом із листом Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації № 287/8-64/11 від 10.07.2012 року (арк. справи 49) ТзДВ «Агротранс» було надано для підтвердження права власності копії документів, пов'язаних з процедурою приватизації, отриманих за запитом в архіві Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області.

В судовому засіданні 04.04.13 року представники позивача ТзДВ «Агротранс», відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації та третьої особи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області підтвердили, що усі матеріали, які стосуються приватизації Кривоозерського спеціалізованого автотранспортного підприємства № 1409 на даний час перебувають у архіві Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області. Всі матеріали по приватизації надані до даної господарської справи. Акту приймання-передачі нерухомого майна до статутного капіталу відкритого акціонерного товариства «Агротранс» в архіві немає. Вказане підтверджується протоколом судового засідання від 04.04.13 року.

Виконавчий комітет Кривоозерської селищної ради Миколаївської області, розглянувши звернення ВАТ «Агротранс» щодо вирішення питання про надання ВАТ «Агротранс» свідоцтва про право власності на нерухоме майно, рішенням № 54 від 20.04.2011 року вирішив, що свідоцтво про право власності на нерухоме майно, яке складається з будівель, занесених в зведений акт № 1 по № 11 технічного паспорту на комплекс нежитлових будівель ВАТ «Агротранс» підтверджується свідоцтвом регіонального відділення фонду державного майна України по Миколаївській області за № 277 від 12 листопада 1997 року (арк. справи 66).

Рішенням виконавчого комітету Кривоозерської селищної ради Миколаївської області «Про присвоєння адреси» № 2 від 02.01.2013 року комплексу нежитлових виробничих споруд ТзДВ «Агротранс» присвоєно поштову адресу: вул. Мічуріна, 24/Д, смт Криве Озеро, Миколаївська область (арк. справи 75).

Рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно № 216564 від 02.02.2013 року позивачу ТзОВ «Агротранс» відмовлено у державній реєстрації права власності, оскільки не проведена первинна реєстрація прав власності за відкритим акціонерним товариством «Агротранс» (арк. справи 76), що і стало підставою для звернення до суду із позовом.

При цьому, судом враховано наступне.

Відповідно до ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Відповідно до ст. 345 ЦК України фізична або юридична особа може набути право власності у разі приватизації державного майна та майна, що є в комунальній власності. Приватизація здійснюється у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про приватизацію державного майна» (в редакції чинній на момент проведення приватизації) продаж часток (акцій, паїв), що належать державі в майні господарських товариств, здійснюється шляхом перетворення державних підприємств у акціонерні товариства.

При перетворенні державного підприємства в акціонерне товариство його засновником виступає відповідний орган приватизації, який діє в межах повноважень, передбачених для засновників акціонерного товариства законодавством.

До державних органів приватизації, як засновників такого акціонерного товариства, не застосовуються обмеження, передбачені частиною першою статті 30 Закону України «Про господарські товариства».

Працівники підприємства, майно якого приватизується, мають переважне право одержати при акціонуванні таку кількість акцій, вартість яких вони спроможні оплатити відповідно до частини першої статті 25 цього Закону.

Засновник акціонерного товариства встановлює відповідно до плану приватизації обсяг і строки продажу акцій (з урахуванням придбання акцій членами трудового колективу підприємства відповідно до частини третьої цієї статті), а також порядок внесення платежів.

При перетворенні державних підприємств в акціонерні товариства відповідно до цього Закону можуть випускатися тільки прості акції.

Продаж акцій засновником акціонерного товариства провадиться виключно на конкурсній основі. Порядок і умови проведення конкурсного продажу встановлюються Фондом державного майна України.

Створене акціонерне товариство є правонаступником приватизованого підприємства.

Відповідно до п. 1, п. 2 наказу Фонду державного майна України «Про затвердження додатка про перелік нерухомого майна, що передається до статутного фонду відкритого акціонерного товариства» від 11.07.1996 року № 788 встановлено необхідність в рішеннях про створення відкритих акціонерних товариств в процесі приватизації передбачати перелік нерухомого майна, що передається до статутного фонду відкритого акціонерного товариства, згідно додатку (додається), який є невід'ємною частиною рішення про створення відкритого акціонерного товариства.

На вимогу відкритих акціонерних товариств, які були створені в процесі приватизації та корпоратизації до набрання чинності цього наказу, відповідним органам приватизації видавати витяг з відомості результатів інвентаризації щодо нерухомого майна, яке було передано до статутного фонду, та є власністю товариства.

Вказаний наказ втратив чинність у зв'язку з прийняттям Порядку підтвердження права власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 22.07.98 N 1450.

Метою вищевказаного Порядку є впорядкування обліку нерухомого майна, що приватизоване в складі цілісного майнового комплексу шляхом викупу, продажу на аукціоні, за конкурсом, викупу державного майна, зданого в оренду, переданого державними органами приватизації до статутного фонду відкритого акціонерного товариства, перетвореного з державного підприємства або створеного у процесі приватизації (п. 1.2 Порядку).

Відповідно до п. 2.1, п. 2.2 Порядку невід'ємною частиною рішення про створення відкритого акціонерного товариства (про перетворення державного підприємства у відкрите акціонерне товариство) в процесі приватизації є акт передачі нерухомого майна до статутного фонду відкритого акціонерного товариства (додаток N 1).

На вимогу відкритого акціонерного товариства, створеного у процесі приватизації (перетвореного з державного підприємства), або осіб, які відповідно до законодавства України є правонаступниками відкритого акціонерного товариства, до набуття чинності цим Порядком, державний орган приватизації видає Перелік нерухомого майна, переданого у власність відкритому акціонерному товариству (додаток N 2).

Відповідно до п. 10 Рекомендацій та роз"ясень по застосуванню в практичній діяльності бюро технічної інвентаризації "Правил державної реєстрації об"єктів нерухомого майна, що знаходяться у власності юридичних та фізичних осіб" (далі "Правила"), затверджених Держжитлокомунгоспом України 13 грудня 1995 р. N 56, зареєстрованих в Мін"юсті України 19 січня 1996 р. за N 31/1056, які (Рекомендації та роз'яснення) погоджені з Фондом державного майна України та затверджені Державним комітетом України по житлово-комунальному господарству від 5 червня 1997 року, до правовстановлювальних документів віднесено акт прийняття-передачі переданого у власність акціонерному товариству конкретного об"єкта (об"єктів) нерухомого майна , підписаний уповноваженим представником органу приватизації та акціонерного товариства.

Вищевказані Правила державної реєстрації об'єктів нерухомого майна, що знаходяться у власності юридичних та фізичних осіб, затверджених наказом Державним комітетом України по житлово-комунальному господарству від 13.12.1995 року № 56, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 19.01.1996 року за № 31/1056, були чинні на момент завершення приватизації.

Відповідно до п. 8.1 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 року N 7/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.02.02 року за N 157/6445 оформлення права власності на нерухоме майно проводиться з видачею свідоцтва про право власності за заявою про оформлення права власності на нерухоме майно.

Відповідно до п. 12 Додатку № 2 до Тимчасового положення правовстановлювальними документами, на підставі яких проводиться державна реєстрація права власності на нерухоме майно, є, зокрема, рішення засновника про створення державної (національної) акціонерної компанії, державної (національної) холдингової компанії, відкритого акціонерного товариства, створеного в процесі приватизації (корпоратизації), та акт приймання-передавання нерухомого майна або перелік зазначеного майна, наданий засновником чи державним органом приватизації.

Суду не подано акту приймання-передавання нерухомого майна, переданого у власніть акціонерному товариству або Переліку зазначеного майна, наданого засновником чи державним органом приватизації.

В судовому засіданні 04.04.13 року представники позивача ТзДВ «Агротранс», відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації та третьої особи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області підтвердили, що в архівних матеріалах, які стосуються приватизації Кривоозерського спеціалізованого автотранспортного підприємства № 1409 відсутні Акт приймання-передавання нерухомого майна та/або Перелік нерухомого майна, яке вносилось до статутного фонду, що підтверджується протоколом судового засідання від 04.04.13 року.

Відтак, позивачем в період з 1997 року (завершення приватизації) по 2011 рік (реорганізація товариства) не була проведена первинна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна за ВАТ «Агротранс».

Судом також звернуто увагу на те, що подані суду матеріали, а саме: Генплан Кривоозерського САТП 1409 (арк. справи 26), Відомість розрахунку залишкової вартості основних засобів по Кривоозерському САТП 1409 станом на 01.07.95 року (арк. справи 29-30), лист-відповідь Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації № 287/8-64/11 від 28.04.2011 року (арк. справи 48), Перелік будівель та споруд об'єктів нерухомого майна ТзДВ «Агротранс», які знаходяться на балансі (рахунок № 10 «Основні засоби») (арк. справи 62), а також Технічний паспорт ВАТ «Агротранс», складений Первомайським МБТІ 22.03.2011 року (арк. справи 63-64, 123-138), містять неточності в переліку об'єктів нерухомого майна, а саме відсутні докази передачі під час приватизації до статутного фонду товариства таких об'єктів як гаражі, вбиральня, огорожа тощо.

В судовому засіданні 04.04.13 року представник позивача директор ТзДВ «Агротранс» на запитання суду звідки взялись гаражі та огорожа, вказав, що здійснювалась реконструкція, добудова об'єктів, про що зазначено в протоколі судового засідання від 04.04.13 року.

Таким чином, позивачем також не доведено суду обставин, що свідчать про правомірність набуття позивачем права власності на частину майна (гаражі, вбиральню, огорожу тощо), оскільки вказані об'єкти не передавались до статутного фонду товариства під час приватизації.

Щодо посилань представників позивача як на підтвердження права власності на Свідоцтво регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області за № 277 від 12 листопада 1997 року (арк. справи 45), то слід зазначити, що вказаним свідоцтвом підтверджується право власності ВАТ «Агротранс» на майно цього підприємства. Однак, з вказаного Свідоцтва не вбачається перелік нерухомого майна, переданого у власність товариства (найменування об'єктів, їх площа тощо) . Крім того, як вказано вище, відсутній акт прийому-передачі майна, який на момент завершення приватизації був правовстановлювальним документом.

Щодо наявної в матеріалах справи Довідки ВАТ «Агротранс» № 17 від 27.09.11 року про передані об'єкти нерухомого майна ВАТ «Агротранс» Фондом державного майна в процесі приватизації САТП 1409 (арк. справи 72-74), адресованої господарському суду Миколаївської області, то слід зазначити наступне.

У вказаній Довідці зазначено, що згідно п. 2.3 Положення «Про впорядкування передачі об'єктів нерухомого майна, приватизованих у складі цілісного майнового комплексу або переданих до статутного фонду господарського товариства, затвердженого наказом Фонду державного майна України 25.11.03 року № 2097, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.03 року № 1201/8522, підтвердження права власності на нерухоме майно проводиться на підставі таких документів:

- дані інвентаризаційних описів основних фондів, складені на дату оцінки об'єкту;

- копія державного акту «про право власності на землю або на право постійного користування земельною ділянкою»;

- акт оцінки вартості цілісного майнового комплексу, або акт оцінки вартості майна;

- завірені копії установчих документів, які підтверджують правонаступництво приватизованого акціонерного товариства;

- аудиторський висновок (у разі відсутності документів, які стосуються бухгалтерського обліку);

- затверджений план приватизації (план розміщення акцій).

ВАТ «Агротранс» стверджує, що усі вищевказані документи у нього є.

Вищевказане Положення регламентує організацію робіт з упорядкування передачі об'єктів нерухомого майна , приватизованих у складі цілісного майнового комплексу або переданих до статутного фонду господарського товариства відповідно до вимог абзацу другого частини першої статті 12 Закону України «Про господарські товариства» та Законів України «Про приватизацію державного майна», «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», Указу Президента України від 15.06.93 року № 210/93 «Про корпоратизацію підприємств» та враховуючи Тимчасове положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затверджене наказом Міністерства юстиції України від 7 лютого 2002 року № 7/5 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2002 року за N 157/6445 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28 січня 2003 року № 6/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 січня 2003 року за № 66/7387).

Положення визначає послідовність дій державних органів приватизації та органів, уповноважених управляти державним майном (далі - уповноважені особи), під час передачі об'єктів нерухомого майна до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), реорганізації; приватизації цілісних майнових комплексів шляхом викупу, продажу на аукціоні, за конкурсом, здачі в оренду з викупом та передачі засновниками холдингових, державних акціонерних компаній (далі - компанії) (п. 1.1, п. 1.2 Положення).

Тобто, до компетенції саме державних органів приватизації та органів, уповноважених управляти державним майном належать повноваження підтверджувати право власності на об'єкти нерухомого майна під час приватизації або створення господарських товариств, будівництво яких (на дату оцінки) було закінчено та які прийняті в експлуатацію у встановленому порядку і перебувають на балансі товариства.

Судом також враховано наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

За приписами п. 4 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, зокрема, управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики.

В управлінні відповідних місцевих державних адміністрацій перебувають об'єкти державної власності, передані їм в установленому законом порядку.

У разі делегування місцевим державним адміністраціям районними чи обласними радами відповідних повноважень в їх управлінні перебувають також об'єкти спільної власності територіальних громад (ч. 1, 2 ст. 15 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»).

Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської облдержадміністрації було створене у 2008 році відповідно до розпорядження голови Миколаївської облдержадміністрації від 27.03.2008 року № 122-р. Його основним завданням визначено реалізацію регіональної політики у сфері управління майном, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області (арк. справи 111-112).

Рішенням Миколаївської обласної ради від 26.10.2000 року № 16 «Про управління майном спільної власності територіальних громад Миколаївської області» обласній державній адміністрації з 01 січня 2001 року надано право вирішення питань щодо управління майном спільної власності територіальних громад Миколаївської області, в тому числі відчуження за рішенням власника та оренди (арк. справи 107).

За розпорядженням голови облдержадміністрації від 11.12.2000 року № 891-р «Щодо управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області» координаційні функції з управління майном спільної власності територіальних громад області покладено на Головне управління економіки облдержадміністрації (арк. справи 108-109).

Відповідно до розпорядження голови Миколаївської облдержадміністрації від 19.12.2000 року № 911-р «Про проведення інвентаризації справ щодо відчуження та оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області» Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Миколаївській області Головному управлінню економіки Миколаївської облдержадміністрації були передані лише ті справи, що стосуються приватизації (відчуження) майна і не завершені станом на 01.12.2000 року (п. 2, 3 Розпорядження) (арк. справи 110).

Процес приватизації майна відкритого акціонерного товариства «Агротранс» завершено у 1997 році на підставі наказу Регіонального відділення ФДМУ по Миколаївській області від 11.11.1997 року № 914-п. Тобто, на момент переходу функцій з Управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області до Миколаївської облдержадміністрації позивач вже не був об'єктом обласної комунальної власності, жодних матеріалів стосовно його приватизації передано не було.

В судовому засіданні 04.04.13 року представники відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації та третьої особи Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області підтвердили, що усі матеріали, які стосуються приватизації Кривоозерського спеціалізованого автотранспортного підприємства № 1409 на даний час перебувають у архіві Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області, що підтверджується протоколом судового засідання від 04.04.13 року.

На підставі зробленого запиту до Регіонального відділення ФДМУ відповідач Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації надало позивачу відповідь на підставі матеріалів інвентаризації (у зв'язку з відсутністю акту прийому-передачі нерухомого майна до статутного капіталу ВАТ «Агротранс») стосовного основних засобів підприємства.

Відповідно до ст. 392 ЦК України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Отже, Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації, здійснюючи управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Миколаївської області, не перебуває з позивачем у правовідносинах щодо здійснення ним прав володіння, користування та розпорядження майном, щодо якого заявлені позовні вимоги про визнання права власності, не оспорює та не претендує на таке право.

Позивачем не подано суду належних та допустимих доказів у справі, які б підтверджували в чому саме полягає оспорювання та/або порушення відповідачем його права власності, як і не вказав яку конкретну норму закону порушив відповідач, в зв'язку з чим підлягає захисту право позивача.

За таких обставин, за відсутності фактичного невизнання (оспорювання) відповідачем права власності на спірне майно відсутні правові підстави для визнання права власності на це майно, оскільки право позивача відповідачем не порушено. Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 13 лютого 2012 року у справі № 3-6гс12; постанові Верховного Суду України від 13 лютого 2012 року у справі № 3-3гс12; постанові Верховного Суду України від 12 вересня 2011 року у справі № 3-78гс11).

В цій частині позовна вимога є необґрунтованою та безпідставною. В задоволенні вимоги про визнання права власності на комплекс нежитлових будівель слід відмовити.

Щодо вимоги про зобов'язання Державного реєстратора прав на нерухоме майно зареєструвати право власності на комплекс нежитлових будівель згідно технічного паспорту Первомайського МБТІ за ТзДВ «Агротранс», то слід зазначити наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться на підставі:

1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом;

2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону;

3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;

4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом;

5) рішень судів, що набрали законної сили;

6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

ТзДВ «Агротранс» було надано для реєстрації документи, які не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, які їх посвідчують, тобто не була у встановленому законом порядку проведена первинна реєстрація прав власності за ВАТ «Агротранс».

За таких обставин, Реєстраційною службою Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області правомірно на підставі та у спосіб, встановлений законом, відмовлено позивачу у проведенні реєстрації права власності.

Позивачем не доведено належними та допустимими доказами факту порушення його права відповідачем Реєстраційною службою Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області.

Відмова органу державної реєстрації прав в оформлені права власності на об'єкт нерухомого майна та видачі свідоцтва суб'єкту господарювання у зв'язку з ненаданням ним необхідних документів для оформлення такого права не є оспорюванням права власності на об'єкт нерухомого майна (постанова Верховного Суду України від 20 червня 2011 року у справі № 3-54гс11; постанова Верховного Суду України від 20 червня 2011 року у справі № 3-55гс11; постанова Верховного Суду України від 20 червня 2011 року у справі № 3-60гс11; постанова Верховного Суду України від 20 червня 2011 року у справі № 3-61гс11; постанова Верховного Суду України від 12 вересня 2011 року у справі № 3-78гс11; постанова Верховного Суду України від 3 жовтня 2011 року у справі № 3-100гс11; постанова Верховного Суду України від 10 жовтня 2011 року у справі № 3-105гс11; постанова Верховного Суду України від 10 жовтня 2011 року у справі № 3-109гс11).

В цій частині позову слід відмовити у зв'язку з необґрунтованістю та безпідставністю.

Частина 1 ст. 15 ЦК України встановлює, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання .

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Вказаною нормою обов'язок доказування покладений на сторони процесу. Доказування полягає у поданні доказів сторонами та доведенні їх переконливості суду.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, оскільки позивачем не доведено суду належними та допустимими доказами права власності на спірне майно. В позові слід відмовити.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір слід покласти на позивача.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст. 22, 33, 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

відмовити в позові Товариства з додатковою відповідальністю "Агротранс" до відповідача Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації, до відповідача Реєстраційної служби Кривоозерського районного управління юстиції у Миколаївській області за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Миколаївській області та Комунального підприємства Первомайське міжміське бюро технічної інвентаризації про визнання права власності на комплекс нежитлових будівель та зобов'язання державного реєстратора прав на нерухоме майно зареєструвати право власності на комплекс нежитлових будівель.

Судові витрати покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повний текст рішення складено 10.04.13 року

Суддя Е.М.Олейняш

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення04.04.2013
Оприлюднено12.04.2013
Номер документу30600302
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/222/13-г

Ухвала від 02.07.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мишкіна М.А.

Ухвала від 18.06.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мишкіна М.А.

Ухвала від 28.05.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мишкіна М.А.

Рішення від 17.04.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Постанова від 02.10.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 23.09.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 02.08.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Постанова від 16.07.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мишкіна М.А.

Ухвала від 07.05.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мишкіна М.А.

Рішення від 04.04.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні