Ухвала
від 10.04.2013 по справі 2а/1270/9347/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Пляшкова К. О.

Суддя-доповідач - Гайдар А.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2013 року справа №2а/1270/9347/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією в складі

головуючого судді Гайдара А.В.

суддів Ханової Р.Ф.,

Яковенка М.М.,

за участю секретаря судового засідання Романенко Т.О.

за участю

представника позивача Гаврилової В.О. (за довіреністю)

представника відповідача Комарової Г.О. (за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмежено відповідальністю «Альконгруп» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 січня 2013 р. у справі № 2а/1270/9347/2012 (головуючий І інстанції Пляшкова К.О.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альконгруп» до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання дій незаконними, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

До Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Альконгруп» до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання незаконними дій ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС щодо проведення та оформлення результатів зустрічної звірки ТОВ «Альконгруп» за квітень 2011 року; визнання незаконними дій ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС щодо видалення даних про задекларовані ТОВ «Альконгруп» суми податкового кредиту та податкових зобов'язань за квітень 2011 року із «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України»; зобов'язання ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС поновити задекларовані ТОВ «Альконгруп» суми податкового кредиту та податкових зобов'язань за квітень 2011 року із «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України». (арк. справи 3-5).

Постановою суду першої інстанції від 14.01.2013 року у задоволенні адміністративного позову позивача - ТОВ «Альконгруп» - відмовлено в повному обсязі. (арк. справи 90-93)

Не погодившись з таким рішенням, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Альконгруп» подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що постанова суду першої інстанції є необґрунтованою, винесеною з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим підлягає скасуванню та просив прийняти нове рішення, яким скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити його позовні вимоги в повному обсязі. (арк. справи 100-102)

Представник позивача у судовому засіданні просила задовольнити апеляційну скаргу та скасувати постанову першої інстанції, прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти доводів апеляційної скарги, просила рішення суду першої інстанції залишити без змін.

За правилами частини першої статті 195 КАС України перегляд судового рішення суду першої інстанції здійснюється в межах апеляційних скарг.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, думку представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Альконгруп» (ідентифікаційний код 37057906) є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 23 квітня 2010 року, що підтверджено свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 611410 (а.с.6).

ТОВ «Альконгруп» перебуває на податковому обліку у ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС з 29.04.2010 за № 07231, що підтверджено довідкою про взяття на облік платника податків від 29.04.2010 № 3713 (а.с.7).

Позивач є платником податку на додану вартість, про що видано свідоцтво № 100282774, індивідуальний податковий номер 370579012343 (а.с.8).

ТОВ «Альконгруп» подано до ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС податкову декларації з податку на додану вартість за квітень 2011 року, разом з додатками, якою визначено суми податкового кредиту та податкових зобов'язань за вказаний період (а.с.27-30).

ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС 12 березня 2012 року складено акт № 797/160/37057906 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Альконгруп», код ЄДРПОУ 37057906, щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2011 по 30.04.2011» (а.с.33-38).

Як вбачається з акта перевірки, перевіркою встановлено таке:

- у зв'язку з виявленими перевіркою господарськими операціями придбання товарів (робіт, послуг) в тому числі при їх імпорті, ТОВ «Альконгруп» безпідставно завищено податковий кредит з ПДВ по операціях з придбання товарів на загальну суму ПДВ 1096217,00 грн., в тому числі за квітень 2011 року на суму ПДВ 1096217,00 грн.;

- у зв'язку з виявленими перевіркою господарськими операціями з продажу товарів (робіт, послуг), а також у зв'язку з наявністю податкових ризиків по взаємовідносинам з «сумнівними» контрагентами по ланцюгу постачання, ТОВ «Альконгруп» безпідставно сформовані податкові зобов'язання з ПДВ по операціям продажу товарів (робіт, послуг) на загальну суму ПДВ 1187894,00 грн., в тому числі за квітень 2011 року на суму 1187894,00 грн.;

- підприємством завищено валові витрати на загальну суму 1187894,00 грн., в тому числі за 4 квартал 2011 року на суму 1187894,00 грн.;

- враховуючи те, що у ТОВ «Альконгруп» відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, відповідно до ч.1, ч.5 ст.203, п.1, 2 ст.215, ст.228 ЦК України, встановлено, що операції ТОВ «Альконгруп» з продажу та придбання у період з 01.04.2011 по 30.04.2011 є нікчемними у розумінні статей 203, 215, 216 та частини 1 статті 228 ЦК України, так як вони укладені без наміру викликати правові наслідки, що обумовлені ними, та спрямовані на незаконне заволодіння майном держави у вигляді заниження об'єкта оподаткування та несплати податків до бюджету.

На підставі акта від 12 березня 2012 року № 797/160/37057906 будь-які податкові повідомлення-рішення ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС не виносились.

Пунктом 73.5 статті 73 ПК України встановлено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Наведеною нормою встановлено, що зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, за приписами п.7, п.9 якого за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка та матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем зустрічна звірка не була проведена та довідка не складалася.

ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС відповідно до п.4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року № 236, складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Альконгруп».

Колегія суддів вважає, що складений відповідачем акт від 12 березня 2012 року № 797/160/37057906 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Альконгруп» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2011 по 30.04.2011 є різновидом податкової інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань, право на збір якої передбачено ст.72 ПК України.

Дії податкового органу щодо проведення та оформлення результатів зустрічної звірки у вигляді складання акта про неможливість проведення зустрічної звірки є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції. Самі по собі дії з проведення та оформлення результатів зустрічної звірки у вигляді складання акта про неможливість проведення зустрічної звірки не тягнуть для особи настання будь-яких правових наслідків.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 18 квітня 2008 року № 266 затверджено Методичні рекомендації щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів (далі - Методичні рекомендації).

Пунктом 1.1 вказаних Методичних рекомендацій визначено, що ці Методичні рекомендації запроваджуються в органах державної податкової служби (далі - орган ДПС) з метою удосконалення адміністрування податку на додану вартість, руйнування схем мінімізації податкових зобов'язань, ліквідації віртуального податкового кредиту з податку на додану вартість, повноти декларування податкових зобов'язань та забезпечення своєчасності відшкодування податку на додану вартість в умовах запровадження системи подвійного контролю перевірки податкової звітності з податку на додану вартість та подання платниками податку на додану вартість розшифровок податкового кредиту та податкових зобов'язань у розрізі контрагентів.

Підпунктом 1.3.3 пункту 1.3 Методичних рекомендацій визначено, що для реалізації Методичних рекомендацій створена система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.

Системним аналізом положень Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів встановлено, що система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України створена для реалізації Методичних рекомендацій та є інформаційною системою для органів державної податкової служби.

Дії органів державної податкової служби щодо включення, виключення, зміни даних у системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України не тягнуть настання будь-яких негативних наслідків для платників податків, жодним чином не порушують їх прав.

Колегія суддів зауважує, що позивачем в судовому засіданні в суді як першої, так і апеляційної інстанцій, не надано жодних доказів на підтвердження настання негативних наслідків для позивача у зв'язку із складанням акта від 12 березня 2012 року № 797/160/37057906 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Альконгруп» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2011 по 30.04.2011 та внесенням змін до «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» щодо задекларованих ТОВ «Альконгруп» сум податкового кредиту та податкових зобов'язань за квітень 2011 року.

Юрисдикція адміністративних судів, згідно із ч.1 ст.17 КАС України, поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Колегія суддів зазначає, що за змістом цієї норми предмет оскарження за правилами адміністративного судочинства повинен мати юридичне значення, тобто впливати на коло прав, свобод, законних інтересів чи обов'язків, а також встановлені законом умови їх реалізації.

Закріплення ч.2 ст.2 КАС України положення про можливість оскарження до адміністративних судів будь-яких рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження, як не спростовує висновку про юридичне значення рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень як предмета судового оскарження, так і не означає і нівелювання способу захисту порушеного права, свобод чи законних інтересів.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судового рішення про відмову в позові.

З урахуванням вищезазначеного колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, про не встановлення порушення прав позивача у зв'язку із складанням ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС акта від 12 березня 2012 року № 797/160/37057906 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Альконгруп» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.04.2011 по 30.04.2011 та внесенням змін до «Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» щодо задекларованих ТОВ «Альконгруп» сум податкового кредиту та податкових зобов'язань за квітень 2011 року, та в зв'язку з цим відмови в задоволенні позовних вимог.

Тобто, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду 1-ї інстанції. Таким чином, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-197, п.1 ч.1 ст. 199, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмежено відповідальністю «Альконгруп» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 січня 2013 р. у справі № 2а/1270/9347/2012 - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 січня 2013 р. у справі № 2а/1270/9347/2012 - залишити без змін.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний колегією суддів 15 квітня 2013 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий: А.В. Гайдар

Судді: Р.Ф.Ханова

М.М. Яковенко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2013
Оприлюднено12.04.2013
Номер документу30603276
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/9347/2012

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 01.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 20.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 01.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 20.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Постанова від 14.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 12.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 27.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні