ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 квітня 2013 року 08:15 № 826/2058/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді - Шулежка В.П.,
при секретарі судового засідання Воронюк М.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Техсервіс» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва ДПС про визнання протиправними дій та визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Техсервіс» (надалі - ТОВ ««Техсервіс», позивач) до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС (надалі - ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, відповідач) про визнання протиправними дій щодо проведення зустрічної звірки та складання акту від 24.09.2012 р. про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Техсервіс» щодо документального підтвердження господарських відносин з ПП «Інсайт Плюс» та визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0008302240 від 08.10.2012 р.
Свої позовні вимоги ТОВ ««Техсервіс» обґрунтовує тим, що податкове законодавство розрізняє порядок проведення зустрічних звірок та документальних невиїзних перевірок. Оскільки зустрічна звірка не є перевіркою, за її наслідками не може бути прийняте податкове повідомлення - рішення про визначення грошових зобов'язань.
Також позивач зазначає, що висновки податкового органу про порушення позивачем вимог статей 203, 215, 216 ЦК України та про нікчемність правочинів між ТОВ «Техсервіс» і ПП «ІНСАЙТ ПЛЮС» зроблені з перевищенням компетенції органів державної податкової служби України та не підтверджуються доказами.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, хоча про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, подав до суду письмові заперечення проти позову у яких зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте податковим органом відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до вимог частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст.128 КАС України, суд прийшов до висновку про доцільність розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, судом встановлено наступне.
ТОВ ««Техсервіс» зареєстроване Шевченківською районною державною адміністрацією у м. Києві 23.08.1998р. за № 1074107002026704. Код за ЄДРОПОУ 25594466.
ТОВ ««Техсервіс» взято на податковій облік 28.04.1998 р. № 11647 та перебуває на обліку в ДПІ у Шевченківському районі м. Києва.
Відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 24.10.2007 р. № 100073293, індивідуальний податковий номер - 255944626126, позивач зареєстрований платником ПДВ.
ДПІ у Шевченківському районі м. Києва відповідно до запиту від 20.06.2012р. №2743/10/15-366 згідно із п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України проведено зустрічну звірку ТОВ «Техсервіс» (код ЄДРПОУ 25594466) з питань підтвердження господарських відносин з платником податків ПП «ІНСАЙТ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 33015134) за період з 01.04.2012р. по 30.04.2012р.
В результаті проведених заходів складено акт про результати проведення зустрічної звірки від 24.09.2012р. № 1431/2240/25594466.
Відповідно до висновків, викладених в акті, звіркою ТОВ «Техсервіс» документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин із ПП «ІНСАЙТ ПЛЮС», їх вид, обсяг, якість та розрахунки.
Звіркою встановлено порушення пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-V1 зі змінами та доповненнями, що призвело до завищення податкового кредиту за квітень 2012 року на загальну суму 160 537,16 грн.: порушення вимог пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від призвели до порушення пункту 200.1, пункту 200.2 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження сплати в бюджет податку на додану вартість у сумі 160537,16 грн. за квітень 2012 року.
Не погоджуючись з висновками, викладеними в акті про результати проведення зустрічної звірки, позивач 26.09.2012р. подав до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва заперечення до акту.
ДПІ у Шевченківському районі м. Києва листом від 04.10.2012р. № 7060/10/22-40 повідомив позивача, що за результатами засідання комісії перевірки вирішено висновки акту залишити без змін.
На підставі висновків, викладених в акті звірки, винесено податкове повідомлення-рішення № 0008302240 від 08.10.2012 р., яким ТОВ ««Техсервіс» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 160 537,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 40 134,00 грн.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх часткового задоволення виходячи з наступного.
Підпунктом 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, органи державної податкової служби уповноважені, зокрема отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.
Статтею 62 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.
Відповідно до п.п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження господарських виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 (далі - Порядок).
Пунктом 1 Порядку встановлено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до пункту 2 Порядку, зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку).
Враховуючи вищезазначені норми права, суд вважає, що позовні вимоги про визнання протиправними дій щодо проведення зустрічної звірки ТОВ ««Техсервіс» є необґрунтованими та не підлягають задоволенню, оскільки повноваження податкового органу щодо проведення зустрічних звірок у разі надходження письмового запиту про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних прямо передбачені чинним законодавством України.
В той же час, суд погоджується із твердженнями позивача про протиправність дій відповідача щодо складання акту від 24.09.2012 р. про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Техсервіс» виходячи із наступного.
Відповідно до положень абз 3 п. 73.5. ст.73 Податкового кодексу України за результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Відповідно до положень п. 7 Порядку за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка , яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).
Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).
За приписами «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» затверджених Наказом ДІІА України від 22 квітня 2011 року № 236 (далі - Методичні рекомендації), зокрема, п. 4.6., за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій.
В той же час, відповідно до положень п. 4.4. Методичних рекомендацій, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Провівши системний аналіз вищезазначених норм права суд приходить до висновку, що чинним законодавством передбачено повноваження податкового органу складати акт за результатами зустрічних звірок тільки у разі неможливості проведення дій щодо проведення такої звірки. В іншому разі за результатом проведення зустрічної звірки складається довідка.
Окрім того, як уже зазначалось вище, відповідно до положень п. 73.5. ст.73 Податкового кодексу України зустрічні звірки не є перевірками і проводяться податковим органом з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Згідно положень п. 58.1. ст.58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Таким чином, суд приходить до висновку, що чинним законодавством України не передбачено повноважень податкового органу виносити податкове повідомлення-рішення за результатами проведення зустрічної звірки.
Суд також зазначає, що відповідно до п. 7.1. Методичних рекомендацій результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки.
При отриманні матеріалів зустрічної звірки після закінчення перевірки платника податків орган ДПС - ініціатор: у разі підтвердження реальності здійснення господарських відносин із суб'єктом господарювання (їх виду, обсягу, якості, розрахунків тощо) - долучає матеріали зустрічної звірки до матеріалів перевірки; у разі непідтвердження реальності здійснення господарських відносин із суб'єктом господарювання (їх виду, обсягу, якості, розрахунків тощо) - здійснює заходи щодо проведення документальної позапланової перевірки такого платника податків з урахуванням вимог Кодексу ( п. 7.2 . Методичних рекомендацій).
Отже, суд приходить до висновку, що при винесені за результатами зустрічної звірки податкового повідомлення-рішення № 0008302240 від 08.10.2012 р. відповідач діяв з порушенням норм чинного законодавства, а отже вказане податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку відповідачем не доведено правомірність своїх дій.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, про часткову обґрунтованість позовних вимог і наявність підстав для їх часткового задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Техсервіс» задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва ДПС щодо складання акту від 24.09.2012 р. про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Техсервіс» щодо документального підтвердження господарських відносин з ПП «Інсайт Плюс».
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС №0008302240 від 08.10.2012 р.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Зобов'язати відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в сумі 2 007,00 грн. на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Техсервіс» (код ЄДРПОУ 25594466) за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва ДПС за рахунок бюджетних асигнувань.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2013 |
Оприлюднено | 15.04.2013 |
Номер документу | 30639451 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні