Ухвала
від 12.04.2013 по справі 915/74/2013
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"12" квітня 2013 р. Справа № 915/74/2013

м. Миколаїв

Кредитор : Приватне підприємство «Маклєо» (54001, м. Миколаїв, вул. Чкалова, 62, кв. 58, код ЄДРПОУ 36813663).

Банкрут : Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1, адреса представника: АДРЕСА_3).

Ліквідатор: Пейчев Віталій Семенович, АДРЕСА_4.

Суддя Давченко Т.М.

від кредитора: Маліченко Л.Т., довіреність б/н від 17.11.2012р.;

від банкрута: Пейчев В.С. - ліквідатор.

Суть спору : про банкрутство Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1.

Ліквідатор Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 звернувся до господарського суду з клопотанням, в якому просить зобов'язати Реєстраційну службу Миколаївського міського управління юстиції Миколаївської області надати інформаційну довідку про наявність зареєстрованих за Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 прав на нерухоме майно, оскільки ліквідатору було відмовлено в наданні такої інформації у зв'язку з тим, що останній не має права на отримання такої інформації (рішення № 1148052 від 26.03.2013р.).

Враховуючи, що при виконанні дій, пов'язаних із ліквідаційною процедурою ліквідатору необхідно у відповідності із Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» сформувати ліквідаційну масу та реалізувати майно банкрута, вказане клопотання підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Постановою суду від 17.01.2013р. Фізичну особу - підприємця ОСОБА_1 визнано банкрутом, відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Пейчева В.С. Стаття 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» визначає повноваження ліквідатора та членів ліквідаційної комісії, в тому числі передбачає, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; та ін.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, як приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» всі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси.

За таких обставин ліквідатор в межах здійснення своїх повноважень в ході формування ліквідаційної маси, повинен з'ясувати наявність або відсутність зареєстрованого за банкрутом нерухомого майна.

Державна реєстрація прав на нерухоме майно здійснюється в порядку, визначеному Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» (зі змінами, внесеними згідно із Законом України від 09.12.2011 № 4152-VI).

З 1 січня 2013 року почав функціонувати Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, ведення якого здійснюється Державною реєстраційною службою України та реєстраційними службами відповідних управлінь юстиції у містах та областях. Правовою основою діяльності реєстраційних служб є Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно», постанова Кабінету Міністрів України №703 Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та наказу Міністра юстиції України 17.04.2012 № 595/5 (у редакції наказу Міністра юстиції України 14.12.2012 № 1841/5) та ін.

Водночас, припинилися повноваження комунальних підприємств бюро технічної інвентаризації зокрема в частині надання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно. Таким чином, Державний реєстр речових прав на нерухоме майно є єдиною державною інформаційною системою, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єкти цих прав. Разом з тим, Реєстраційна служба Миколаївського міського управління юстиції Миколаївської області має у своєму розпорядженні відомості про зареєстровані Комунальним підприємством «Миколаївське міське бюро технічної інвентаризації» речові права.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно» інформація з Державного реєстру прав про державну реєстрацію прав та їх обтяжень надається у формі витягу, інформаційної довідки та виписки. Частиною 2 вказаної статті визначено коло осіб, які мають право отримувати витяг з Державного реєстру прав на підставі заяви. До них віднесено: 1) власника нерухомого майна або уповноважену ним особу; 2) особу, яка має речове право на чуже нерухоме майно, або уповноважену нею особу; 3) спадкоємця (правонаступника - для юридичної особи) або уповноважену ним особу.

Відповідно до ч.3 ст. 28 Закону інформаційну довідку з Державного реєстру прав на підставі письмового запиту мають право отримувати суд, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, органи Служби безпеки України та інші органи державної влади (посадові особи), якщо запит зроблено у зв'язку із здійсненням повноважень, визначених законом.

Відповідно до положень ч. 4 цієї ж статті, орган державної реєстрації прав відмовляє в наданні витягу та інформаційної довідки, якщо заявник відповідно до закону не має права на отримання такої інформації.

У зв'язку з тим, що ліквідатор підприємства-банкрута не відноситься до категорії осіб, які відповідно до положень ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майна та їх обтяжень» мають право отримувати відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, ліквідатор звернувся до господарського суду з відповідним клопотанням.

Відповідно до положень ст. 38 ГПК України, сторона у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати до суду клопотання про витребування господарським судом доказів. У разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує необхідні докази. Таким чином, у суду є право отримати інформаційну довідку з Державного реєстру прав, тому клопотання ліквідатора підлягає задоволенню.

Разом з тим, нормами ГПК України не передбачено складання судом запитів за будь-якими формами або інших заяв, оскільки процесуальними документами господарського суду є рішення, ухвали та постанови, які є, в свою чергу, обов'язковими до виконання на всій території України.

Керуючись ст. ст. 25, 26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у редакції від 30.06.1999р., ч.1 п. 1 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у редакції від 22.12.2011р. зі змінами та доповненнями станом на 06.12.2012р., ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно», ст. 86 ГПК України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Зобов'язати Реєстраційну службу Миколаївського міського управління юстиції Миколаївської області надати суду інформаційну довідку з Державного реєстру прав щодо наявності або відсутності речових прав на нерухоме майно Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1) та їх обтяжень.

2. Зобов'язати ліквідатора Пейчева В.С. надати дану ухвалу Реєстраційній службі Миколаївського міського управління юстиції Миколаївської області для виконання.

3. Уповноважити ліквідатора Пейчева В.С. на отримання в Реєстраційній службі Миколаївського міського управління юстиції Миколаївської області інформаційної довідки про наявність зареєстрованих за Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 прав на нерухоме майно .

4. Ухвала набирає законної сили з 12.04.2013р. та є обов'язковою для виконання .

Суддя Т.М.Давченко

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення12.04.2013
Оприлюднено15.04.2013
Номер документу30654543
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/74/2013

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 19.04.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 12.04.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 08.04.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 10.04.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Постанова від 17.01.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 15.01.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні