cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5011-9/11242-2012 09.04.13
За позовом Севастопольського міжрайонного природоохоронного прокурора в
інтересах держави в особі
1) Державного підприємства "Севастопольське дослідне лісомисливське
господарство"
2) Кабінету міністрів України
До Севастопольської міської державної адміністрації
Треті особи 1) Обслуговуючий кооператив "Дачно-будівельний кооператив "Скіф-09"
без самостійних вимог 2) Головне управління Держкомзему у м. Севастополі
на предмет позову 3) Тернов Олександр Миколайович
на стороні 4) Інягін Андрій Анатолійович
відповідача 5)Наумова Юлія Олександрівна
6)Тарасова Людмила Іванівна
7) Зварич Наталія Володимирівна
8) Скоробрес Олександр Олексійович
9) Скоробрес Любов Володимирівна
10) Нужин Олександр Ігорович
11) Главак Ілля Михайлович
12) Горбунова Ольга Миколаївна
13) Горбунова Катерина Миколаївна
14) Арепіна Олеся Володимирівна
15) Арепін Володимир Григорович
16) Газдюк Оксана Іванівна
17) Дацковська Євгенія Степанівна
18) Лбов Сергій Вікторович
19) Газдюк Володимир Петрович
20) Тєлєнік Олег Ігорович
21) Лушпієнко Микола Миколайович
22) Суслова Олена Вікторівна
23) Кулинич Сергій Борисович
24) Дамаскіна Марія Андріївна
25) Зайцев Микола Сергійович
26) Башкатова Сергій Дмитрович
27) Кузьменко Катерина Олександрівна
28) Скоробрес Анастасія Михайлівна
29) Скоробрес Сергій Олександрович
30) Мельников Леонід Миколайович
31) Портний Олександр Іванович
32) Портна Ірина Анатоліївна
33) Соколов Олександр Вікторович
34) Шапошніков Віталій Федорович
35) Расулова Таміла Олегівна
36) Душкін Ігор Федорович
37) Шапошников Федір Федорович
38) Карамянц Елеонора Артемівна
39) Чубай Микола Панасович
40) Карамянц Фелікс Михайлович
41) Анікіна Ольга Олександрівна
42) Анікін Дмитро Олександрович
43) Анікін Олександр Вікторович
44) Анікіна Єлизавета Іванівна
45) Мішонов Андрій Олексійович
46) Ляшенко Сергій Миколайович
47) Францевіна Наталія Андріївна
48) Мунько Марина Олексіївна
49) Бобров Всеволод Олександрович
50) Кузнецова Лариса Федорівна
51) Гарнік Тетяна Володимирівна
52) Коляда Олена Миколаївна
53) Когутко Людмила Василівна
54) Сергієв Юрій Олексійович
55) Мех Ольга Анатоліївна
56) Кириллов Юрій Михайлович
57) Хижняк Павло Григорович
58) Ульянова Ольга Олександрівна
59) Шенгур Андрій Володимирович
60) Кораблінова Олена Володимирівна
61) Іщенко Анжела Мкртичівна
62) Глазкіна Ольга Станіславівна
63) Федорець Олена Іванівна
64) Волошин Сергій Миколайович
65) Куракова Тетяна Михайлівна
66) Хроміна Єлизавета Костянтинівна
67) Лобанов Анатолій Васильович
68) Лощилов Олексій Миколайович
69) Абрамова Ганна Олексіївна
70) Шевченко Надія Федорівна
71) Шевченко Сергій Маркович
72) Чуйкова Юлія Вікторівна
73) Льговська Юлія Михайлівна
74) Попова Альфія Агзамівна
75) Сидорчук Любов Іванівна
76) Сидорчук Петро Володимирович
77) Галькевича Костянтин Борисович
78) Максимів Віталій Володимирович
79) Соловйова Олександра Олегівна
80) Шуліц Вікторія Валеріївна
81) Костенко Олена Олександрівна
82) Харченко Оксана Олександрівна
83) Павленко Тетяна Михайлівна
84) Решидов Наріман Басирович
85) Фальковська Юлія Григорівна
86) Галькевич Галина Василівна
87) Журавську Тетяна Євгенівна
88) Берестовська Людмила Олегівна
89) Алексєєва Оксана Анатоліївна
90) Соколенко Микита Олександрович
91) Медведчука Микола Михайлович
92) Лебедєва Тетяна Федорівна
93) Шовкопляс Іван Олексійович
94) Терницький Юрій Іванович
95) Котов Олександр Миколайович
96) Дзіговська Юлія Леонідівна
97) Лагуткін Анатолій Михайлович
98) Виборний Олександр Сергійович
99) Кириллова Анастасія Григорівна
100) Клімова Надія Олександрівна
101) Сорокіна Алла Павлівна
102) Олійник Олександр Олександрович
103)Філіппов Дмитро Валентинович
104) Вороновська Віра Тихонівна
105) Цирулік Ірина Олександрівна
106) Подольська Катерина Михайлівна
107) Лебедєва Ігор Миколайович
108) Арепіна Тетяна Павлівна
109) Докукін Олег Сергійович
110) Азарова Ольга Олександрівна
111) Азаров Сергій Володимирович
112) Докукіна Раїса Олександрівна
113) Покровськоий В'ячеслав Анатолійович
114) Тишко Антон Павлович
115) Лукомська Марія Агапівна
116) Князєва Галина Сергіївна
Третя особа Севастопольська міська рада
без самостійних
вимог на предмет
спору на стороні
позивачів
про визнання протиправним та скасування розпорядження
Головуючий суддя Бондаренко Г.П.
Судді Спичак О.М.
Мандриченко О.В.
Представники сторін:
Від прокуратури Белікова С. О. (посв. №015614 від 14.03.2013 р.)
Від позивача 1) Капакля З. В. (дов. б/н від 08.04.2013 р.)
2) Жамбровський М.С. (дов. №9.1-22/1556 від 28.12.2012р.)
Від відповідача не з'явився
Від третіх осіб 1) Муляр В.Я. (дов. б/н від 01.09.2011р.)
2) не з'явився
3) не з'явився
4) не з'явився
5) не з'явився
6) не з'явився
7) не з'явився
8) не з'явився
9) не з'явився
10) не з'явився
11) не з'явився
12) не з'явився
13) не з'явився
14) не з'явився
15) не з'явився
16) не з'явився
17) не з'явився
18) не з'явився
19) не з'явився
20) не з'явився
21) не з'явився
22) не з'явився
23) не з'явився
24) не з'явився
25) не з'явився
26) не з'явився
27) не з'явився
28) не з'явився
29) не з'явився
30) не з'явився
31) не з'явився
32) не з'явився
33) не з'явився
34) не з'явився
35) не з'явився
36) не з'явився
37) не з'явився
38) не з'явився
39) не з'явився
40) не з'явився
41) не з'явився
42) не з'явився
43) не з'явився
44) не з'явився
45) не з'явився
46) не з'явився
47) не з'явився
48) не з'явився
49) не з'явився
50) не з'явився
51) не з'явився
52) не з'явився
53) не з'явився
54) не з'явився
55) не з'явився
56) не з'явився
57) Муляр В.Я. (дов. б/н від 30.12.2012р.)
58) Муляр В.Я. (дов. б/н від 26.12.2012р.)
59) не з'явився
60) не з'явився
61) не з'явився
62) не з'явився
63) не з'явився
64) не з'явився
65) Муляр В.Я. (дов. б/н від 26.12.2012р.)
66) не з'явився
67) не з'явився
68) не з'явився
69) не з'явився
70) не з'явився
71) не з'явився
72) не з'явився
73) не з'явився
74) не з'явився
75) не з'явився
76) не з'явився
77) не з'явився
78) не з'явився
79) не з'явився
80) не з'явився
81) не з'явився
82) не з'явився
83) не з'явився
84) не з'явився
85) не з'явився
86) не з'явився
87) не з'явився
88) не з'явився
89) не з'явився
90) не з'явився
91) не з'явився
92) не з'явився
93) не з'явився
94) не з'явився
95) не з'явився
96) Муляр В.Я. (дов. б/н від 26.12.2012р.)
97) не з'явився
98) не з'явився
99) не з'явився
100) Муляр В.Я. (дов. б/н від 26.12.2012р.)
101) Муляр В.Я. (дов. б/н від 26.12.2012р.)
102) не з'явився
103) не з'явився
104) не з'явився
105) не з'явився
106) не з'явився
107) не з'явився
108) не з'явився
109) не з'явився
110) не з'явився
111) не з'явився
112) не з'явився
113) не з'явився
114) не з'явився
115) не з'явився
116) не з'явився
117) Близнюк С. О. (дов. № 0315/254 від 15.01.2013 р.)
Відповідно до ст. 85 ГПК України в судовому засіданні 09.04.2013р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Севастопольський міжрайонний природоохоронний прокурор (далі по тексту - прокуратура) звернувся до Господарського суду м. Києва з позовною заявою в інтересах держави в особі Державного підприємства "Севастопольське дослідне лісомисливське господарство" (далі по тексту -позивач-1), Кабінету міністрів України (далі по тексту -позивач-2) до Севастопольської міської державної адміністрації (відповідач), у відповідності до якої просить суд визнати протиправним та скасувати розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації №912-р від 25 .11.2009р.
Підставою звернення прокурора в господарський суд з цією позовною заявою є порушення інтересів держави в сфері земельних відносин та охорони лісових ресурсів з боку органу державної виконавчої влади в місті Севастополі - Севастопольської міської державної адміністрації, зумовлене прийняттям нею з перевищенням власних повноважень протиправного розпорядження щодо земельної ділянки площею 8, 7122 га, яка розташована за адресою: Севастопольська зона ПБК, 43/1-43/145.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.08.2012 року було порушено провадження у справі № 5011-9/11242-2012, розгляд справи призначений на 11.09.2012 року, зобов'язано сторони подати суду документи, вказані в ухвалі про порушення, в порядку ст. 27 ГПК України залучено до участі у справі у якості третіх особі, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Обслуговуючий кооператив "Дачно-будівельний кооператив "Скіф-09" (далі по тексту - третя особа-1) та Головне управління Держкомзему у м. Севастополі (далі по тексту - третя особа -2).
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11.09.2012 року на підставі ст. 69 ГПК України за заявою позивача-2 було продовжено строк вирішення спору у справі № 5011-9/11242-2012, а розгляд справи відкладено на 25.10.2012 року, в зв'язку з нез'явленням в засідання представників сторін, інших учасників процесу; неподанням витребуваних доказів; необхідністю витребування нових доказів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.10.2012 року розгляд справи №5011-9/11242-2012 призначено у колегіальному складі суддів. Розгляд справи відкладено на дату, яка буде визначена ухвалою про прийняття справи до провадження колегією суддів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.11.2012 року справу № 5011-9/11242-2012 прийнято до провадження колегії суддів: головуючий суддя Бондаренко Г. П., суддя Котков О. В., суддя Мандриченко О. В., розгляд справи призначено на 20.11.2012 року.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.11.2012 року була виправлена описка допущена в преамбулі ухвали Господарського суду міста Києва від 25.10.2012 року по справі № 5011-9/11242-2012 щодо зазначення участі представників сторін, а також ухвалою було відкладено розгляд справи на 04.12.2012 року.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.12.2012 року справу № 5011-9/11242-2012 прийнято до провадження колегії суддів: головуючий суддя Бондаренко Г. П., суддя Спичак О. М., суддя Мандриченко О. В.
03.12.2012 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва позивачем - 1 було подано повідомлення по справі.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.12.2012 року справу № 5011-9/11242-2012 прийнято до провадження колегії суддів: головуючий суддя Бондаренко Г.П., суддя Ковтун С. А., суддя Мандриченко О. В.
Ухвалою від 04.12.2012 року суд відповідно до ст. 27 ГПК України залучив до участі у справі у якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача у кількості 113 фізичних осіб, яким на підставі оскаржуваного розпорядження надано на праві власності земельні ділянки та дані щодо яких були надані суду (копії актів на право власності яким видано громадянам та копії відповідних актів надано до матеріалів справи), а також судом прийнято рішення про відкладення розгляду справи на 15.01.2013 року.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.01.2013 року розгляд справи відкладено на 31.01.2013 року в порядку ст. 77 ГПК України, у зв'язку з неявкою в судове засідання представників позивача -1, відповідача, третіх осіб, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - 2-56, 59-64, 66-95, 97-99, 102-115 та необхідністю надання додаткових матеріалів по справі.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 31.01.2013 року розгляд справи відкладено на 12.02.2013 року в порядку ст. 77 ГПК України, у зв'язку з неявкою в судове засідання представників позивача -1, відповідача, третіх осіб, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - 2-56, 59-64, 66-95, 97-99, 102-115 та необхідністю надання додаткових матеріалів та пояснень по справі.
Розпорядженням Голови Господарського суду міста Києва від 12.02.2013 року було призначено розгляд справи у складі колегії суддів: головуючий суддя Бондаренко Г.П., суддя Мандриченко О.В., Спичак О.М., в зв`язку з великою завантаженістю судді Ковтуна С.А., який раніше входив до складу колегії суддів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.02.2013 року справу прийнято до провадження колегії суддів у складі: головуючий суддя Бондаренко Г.П., судді Мандриченко О.В., Спичак О.М., та розгляд справи відкладено на 26.02.2013 року в порядку ст. 77 ГПК України, у зв'язку з неявкою в судове засідання представників позивача -1, відповідача, третіх осіб, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - 2-56, 59-64, 66-95, 97-99, 102-115 та необхідністю надання додаткових матеріалів та пояснень по справі.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.02.2013 року в порядку ст. 77 ГПК України розгляд справи відкладено на 19.03.2013 року, у зв'язку з необхідністю надання додаткових матеріалів та пояснень по справі та залученням до участі у справі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Ухвалою Господарського суду від 19.03.2013 року в порядку ст. 77 ГПК України розгляд справи відкладено на 09.04.2013 року, залучено до участі у справі у якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів - Севастопольську міську раду.
01.04.2013 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва відповідач подав пояснення по суті позовної заяви.
09.04.2013 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва представником третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - 15, 110, 114 подані пояснення щодо позовних вимог.
В судовому засіданні 09.04.2013 року були присутні представники позивача-2, прокурора, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - 1, 57, 58, 65, 96, 100, 101, представники інших третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача та позивачів, позивача - 1, відповідача не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили.
В судовому засіданні 09.04.2013 року були присутні представники позивачів, прокурора, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - 1, 57, 58, 65, 96, 100, 101, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, представники інших третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, відповідача не з'явились, про причини неявки суд не повідомили.
В судовому засіданні 09.04.2013 року представником третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - 1 надано письмові та усні пояснення по справі, в яких просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представником третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача надано додаткові матеріали по справі, усні пояснення по справі, позовні вимоги підтримано.
Представником позивача - 1 надано додаткові матеріали по справі та усні пояснення по справі, позовні вимоги підтримано.
Представником третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - 1 заявлено клопотання про застосування строків позовної давності.
Представником прокуратури надано заперечення проти застосування строків позовної давності.
Враховуючи те, що не з'явлення представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, відповідач не скористався своїм процесуальним правом на надання відзиву та направлення представника для участі в судове засідання, суд вважає за можливе розглянути позов у відсутності представника відповідача, за наявними у справі матеріалами згідно з вимогами статті 75 Господарського процесуального кодексу України.
При цьому, суд зазначає, що у відповідності до п. 3.13. постанови Пленуму Вищого Господарського суду України № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" зазначено: неподання або несвоєчасне подання стороною у справі, іншим учасником судового процесу доказів з неповажних причин, спрямоване на затягування судового процесу, має розцінюватися господарським судом як зловживання процесуальними правами. У разі неподання учасником судового процесу з неповажних причин або без повідомлення причин матеріалів та інших доказів, витребуваних господарським судом, останній може здійснити розгляд справи за наявними в ній матеріалами та доказами або, з огляду на обставини конкретної справи, залишити позов без розгляду на підставі пункту 5 частини першої статті 81 ГПК. У наведених випадках відповідні докази не повинні прийматися в подальшому й судом апеляційної інстанції.
Розглянувши подані матеріали, заслухавши пояснення повноважних представників позивачів та прокуратури, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, Господарський суд міста Києва -
ВСТАНОВИВ:
15 жовтня 2009 року Севастопольською міською державною адміністрацією прийнято Розпорядження № 781-р про затвердження матеріалів вибору земельної ділянки і надання згоди Обслуговуючому кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф - 09» на розроблення проекту землеустрою за адресою: Севастопольська зона Південного берега Криму, відповідно до якого на підставі клопотання Обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09» було затверджено матеріали вибору земельної ділянки, що пропонується для індивідуального дачного будівництва громадянам - членам Обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09» у Севастопольський зоні Південного берега Криму, надано громадянам - членам Обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09» згоду на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва у складі кварталу індивідуальної дачної забудови, розташованих за межами населених пунктів в Севастопольський зоні Південного берегу Криму.
В той же час, відповідно до пояснень третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача (Севастопільська міська рада), під номером 781-р від 15.10.2009 року в загальному відділі Севастопольської міської державної адміністрації міститься Розпорядження за № 781-р від 15.10.2009 р. «Про запровадження карантинного режиму стосовно бур'яну ценхрусу якірцевого» (копія зазначеного розпорядження міститься в матеріалах справи). При цьому, відповідно до вказаних пояснень, оригінал Розпорядження №781-р від 15.10.2009 року «Про затвердження матеріалів вибору земельної ділянки і надання згоди Обслуговуючому кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф - 09» на розроблення проекту землеустрою за адресою: Севастопольська зона Південного берега Криму» в Севастопольській міській державній адміністрації відсутній.
Оригінал Розпорядження № 781-р від 15.10.2009 року «Про затвердження матеріалів вибору земельної ділянки і надання згоди Обслуговуючому кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф - 09» на розроблення проекту землеустрою за адресою: Севастопольська зона Південного берега Криму» для огляду с судовому засіданні не пред'являвся.
На підставі Розпорядження № 781-р від 15.10.2009 року «Про затвердження матеріалів вибору земельної ділянки і надання згоди Обслуговуючому кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф - 09» на розроблення проекту землеустрою за адресою: Севастопольська зона Південного берега Криму» та Договору № 12/10/09 від 15.10.2009 року Приватним підприємством «Севгеолит» розроблено Проект землеустрою по відведенню земельної ділянки площею 10,00 га з встановленням меж в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування кварталу індивідуальної дачної забудови за адресою: Севастопольська зона Південного берега Криму (Балаклавський район) ОК «ДБК «Скіф-09».
Проект землеустрою по відведенню земельної ділянки площею 10,00 га з встановленням меж в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування кварталу індивідуальної дачної забудови за адресою: Севастопольська зона Південного берега Криму (Балаклавський район) ОК «ДБК «Скіф-09», зокрема, містить Висновок Державного підприємства «Севастопольське досвідне лісомисливське господарство» Вих. № 1406 від 01.10.2009 року наданий Головному у правлінню Держкомзема України в м. Севастополі та ОК «ДБК «Скіф-09», відповідно до якого по матеріалам лісовпорядкування, запитувана земельна ділянка, орієнтовною площею 10, 00 га, що знаходиться за адресою: район б. Ласпі, не входить до складу земель лісового фонду. Вказаний висновок підписаний Директором ДП «Севастопольське досвідне лісомисливське господарство» В. А. Нефедовим.
Відповідно до листа Вих. № 64 від 14.01.2013 року Державного підприємства «Севастопольське досвідне лісомисливське господарство», наявного в матеріалах справи, висновок № 1406 від 10.2009 року на адресу Держкомзему і ОК «ДБК «Скіф-09» воно не надавало, при цьому відповідно до Журналу реєстрації вихідних документів Державного підприємства «Севастопольське досвідне лісомисливське господарство» під номером 1406 від 30.09.2009 року зареєстрований лист на адресу заступника голови Севастопольської міської державної адміністрації Казарину.
16 жовтня 2009 року Севастопольською міською державною адміністрацією прийнято Розпорядження № 787-р, яким затверджено містобудівне обґрунтування будівництва і обслуговування кварталу індивідуальної дачної забудови в районі урочища Ласпі Обслуговуючому кооперативу Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09».
25 листопада 2009 року Севастопольською міською державною адміністрацією прийнято Розпорядження № 912-р про передачу у власність громадянам-членам обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09» земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1-43/145. Відповідно до зазначеного розпорядження Обслуговуючому кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09» Севастопольська міська державна адміністрація, окрім іншого:
1. затвердила проект землеустрою з відведенням земельних ділянок площею 8,7122 га для передачі у власність громадянам (згідно з додатком) для індивідуального дачного будівництва за адресою: Севастопольська зона ПБК, 43/1-43/145;
2. передала громадянам України - членам Обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09» у власність земельні ділянки загальною площею 8,7122 га для індивідуального дачного будівництва, з віднесенням цих земель до категорії земель рекреаційного призначення.
У Додатку до розпорядження № 912-р від 25.11.2009 року зазначений Список громадян - членів обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф - 09», який нараховує 151 члена.
Відповідно до пояснень по суті позовної заяви Вих. № 112/13 від 27.03.2013 року відповідача, Розпорядження № 912-р від 25.11.2009 року про передачу у власність громадянам-членам обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09» земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1-43/145 зберігається в загальному відділі апарату Севастопольської міської державної адміністрації без додатка до нього та оригіналів матеріалів, що стали підставою для його видання. Матеріали, що стали підставою для видання розпорядження були вилучені працівником УБОЗ УМВС України в м. Севастополі, що зафіксовано протоколом виїмки від 25.10.2010 року.
На підставі вказаного розпорядження члени Обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф-09» отримали державні акти на земельні ділянки, копії яких наявні в матеріалах справи, що стало підставою для залучення вказаних громадян у якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів (копії актів яких наявні в матеріалах справи).
Як вказує представник третьої особи-1, земельна ділянка загальною площею 8,7122 га розташована за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1-43/145, Рішенням Севастопольської міської ради № 1644 від 13.03.2007 року віднесена до категорії земель рекреаційного призначення. При цьому, відповідно до зазначеного рішення Севастопольському державному лісомисливському господарству землі у встановленому порядку в користування для потреб лісового господарства не надавались, органами державної влади та Севастопольською міською радою не приймалось рішення про віднесення прибережної території від мису Айя до меж земель міста Ялти до земель лісо господарчого призначення (до земель лісового фонду).
Відповідно до листа Вих. № 1025 від 29.11.2012 року Державного підприємства «Севастопольське досвідне лісомисливське господарство» земельна ділянка, яка надана ОК «ДБК «Скіф-09» не входить до земель, на які поширювалась дія рішення № 1644 від 13.03.2007 року.
Спірна ділянка, яка була надана ОК «ДБК «Скіф-09», знаходиться у користуванні Державного підприємства «Севастопольське досвідне лісомисливське господарство» на підставі планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування - Орлинівське лісництво, квартал 15, відділи 23, 24, 25, копіях яких наявні в матеріалах справи.
В матеріалах справи, також, міститься Рішення Севастопольської міської ради народних депутатів від 03.03.1979 року № 7/221 «Про відвід земельної ділянки Севастопольському лісхоззагу». Відповідно до якого, Севастопольському лісхоззагу передано земельну ділянку розташовану в районі Батилимана загальною площею 196, 00 га, з яких 30, 0 га міських земель та 166, 0 га земель госземзапасу.
Із матеріалів справи вбачається, що земельна ділянка розташована за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1-43/145 віднесена до земель міста Севастополь, що підтверджується Рішенням Виконавчого комітету Севастопольської міської ради депутатів трудящих УРСР № 3/93 від 08.02.1977 року «Про межі районів міста Севастополь».
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Статтею 12 Конституції України визначено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Згідно положень ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності, повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці другому цього пункту) в межах населених пунктів, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради з урахуванням вимог абзацу третього цього пункту, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Статтею 9 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі земельних відносин на їх території належить, зокрема, розпорядження землями територіальної громади міста.
Статтею 17 Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.
Організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій, визначено Законом України "Про місцеві державні адміністрації", статтею 1 якого визначено, що місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить, зокрема, вирішення питань використання землі.
За змістом ст. 14 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження місцевого самоврядування, делеговані їм відповідними радами.
В управлінні відповідних місцевих державних адміністрацій, відповідно до ст. 15 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" перебувають об'єкти державної власності, передані їм в установленому законом порядку.
У відповідності до ст. 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Статтею 4 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється, зокрема, на принципах: законності, гласності, підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб: судового захисту прав місцевого самоврядування.
Згідно зі ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі в межах повноважень, та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в України" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються регулювання земельних відносин.
Відповідно до ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
В силу положень ст. 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.
Відповідно до ст. 39 Земельного кодексу України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
У відповідності до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень , визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Тобто, розпорядження землями, які перебувають у комунальній власності належить до виключної компетенції органів місцевого самоврядування шляхом прийняття відповідних рішень.
Землі державної та комунальної власності на території адміністративно-територіальної одиниці міста Севастополь на даний час згідно Закону України "Про розмежування земель державної та комунальної власності" від 05.02.2004 р. за № 1457-IV, що діяв на час прийняття спірних розпоряджень - не розмежовано.
Відтак, в силу Перехідних положень Земельного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" розпорядження спірною земельною ділянкою віднесено до виключної компетенції Севастопольської міської ради, оскільки, спірна земельна ділянка, як встановлено судом, знаходяться у межах населеного пункту - місто Севастополь.
Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що Севастопольська міська державна адміністрація не мала законних повноважень розпоряджатися земельною ділянкою у місті Севастополі, яка розташована за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1-43/145, площею 8, 7122 га, у тому числі, шляхом прийняття розпорядження про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та про передачу у власність громадянам, земельних ділянок для будівництва та обслуговування жилих будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки).
Частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та висновки конкурсної комісії (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Відповідно до ч. 7 статті 118 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян особами, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Підстави та порядок безоплатної передачі земельних ділянок із земель державної або комунальної власності передбачені частинами третьою та четвертою статті 116 і статтями 118 та 121 Земельного кодексу України і стосуються виключно громадян.
Отже, статтею 118 Земельного кодексу України, встановлена певна процедура, додержання якої є обов'язковою підставою для набуття права власності на землю та дотримання якої є обов'язковою для органів влади, які розпоряджаються землею. Так, з клопотанням повинні звернутися громадяни.
Як вбачається із спірного розпорядження до міської державної адміністрації звернувся Голова Обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф - 09» з заявою (клопотанням) про передачу у власність громадянам земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва від 12.11.2009 року.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про кооперацію» кооператив є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням.
Отже, до міської державної адміністрації з клопотанням про одержання безоплатно у власність земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва звернулась саме юридична особа - кооператив, хоча і в інтересах громадян - членів кооперативу. Громадяни - члени кооперативу самостійно/особисто з відповідними заявами/клопотаннями до Севастопольської міської державної адміністрації не звертались, а ст. 118 ЗК України інших видів звернення з заявами (клопотаннями) про одержання безоплатно у власність земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва, не передбачає.
При цьому суд зазначає, що матеріали справи, зокрема, Технічна документація по землеустрою по встановленню меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для індивідуального дачного будівництва в межах Обслуговуючого кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф - 09» за адресою: Севастопольська зона ПБК № 43/19А (Балаклавський район) громадян Тишко А. П., Арепіна В. Г., Арепіна Т. П., Сидорчук П. В. , яка виготовлена Приватним підприємством «Севгеолит» містять заяви відповідних громадян про передачу в приватну власність земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва адресовані Голові Севастопольської міської державної адміністрації без номеру та дати (в тому числі Вхідного).
Відповідно до пояснень по суті позовної заяви Вих. № 112/13 від 27.03.2013 року відповідача, протягом 2008-2009 років звернень громадян, залучених до участі у справі в якості третіх осіб, із заявами про передачу у власність земельних ділянок, розташованих за адресою: Севастопольська зона ПБК, 43/1-43/145, в Севастопольській міській державній адміністрації не зафіксовано.
Враховуючи викладене, оцінивши докази по справі в їх сукупності у відповідності до ст. 43 ГПК України суд дійшов висновку, що громадяни - члени кооперативу самостійно/особисто з відповідними заявами/клопотаннями до Севастопольської міської державної адміністрації не звертались.
Крім того, підставою для розроблення проекту землеустрою є рішення відповідного органу про надання згоди на розроблення проекту землеустрою.
Відповідно до матеріалів справи, підставою для розроблення проекту рішення про відведення земельної ділянки у місті Севастополі, яка розташована за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1-43/145, площею 8, 7122 га стало Розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 781-р від 15.10.2009 року.
Враховуючи, пояснення третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача та той факт, що оригінал Розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 781-р від 15.10.2009 року не пред'являвся суду для огляду в судовому засіданні суд позбавлений можливості дійти будь-яких висновків щодо доведеності/не доведеності факту надання Севастопольською міською державною адміністрацією громадянам - членам Обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09» згоди на розроблення проекту.
З огляду на викладене, суд не оцінює законність/не законність підстав для розроблення проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки площею 10, 00 га з встановленням меж в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування кварталу індивідуальної дачної забудови за адресою: Севастопольська зона Південного берега Криму (Балаклавський район) ОК «ДБК «Скіф-09», та зазначає, що діючим законодавством затвердження проекту землеустрою без надання згоди на розроблення такого проекту не передбачено.
Крім того, згідно проекту землеустрою, який став підставою для прийняття оскаржуваного розпорядження він розроблений на земельну ділянку приблизною площею 10, 0 га , а відповідно до оскаржуваного розпорядження Обслуговуючому кооперативу «Дачно-будівельний кооператив «Скіф - 09» затверджено проект землеустрою з відведення земельних ділянок площею 8,7122 га., що дає підстави суду стверджувати, що оскарженим розпорядженням затверджено неіснуючий проект землеустрою.
При цьому, частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що невідповідність місця розташування об'єкта вимогам генерального плану населеного пункту є безумовною підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту.
Відповідно до Генерального плану міста Севастополя, наданому Севастопільською міською радою, земельна ділянка знаходиться в зоні лісів, лісопарків та інших лісо покритих територій, частково в незабудованій зоні, в тому числі зі складним рельєфом. Отже, надання спірної земельної ділянки у власність для індивідуального дачного будівництва не відповідає Генеральному плану міста Севастополя і є безумовною підставою для відмови в наданні земельної ділянки у власність.
Отже, на стадії розробки проекту відведення спірної земельної ділянки відповідачем також були допущенні численні порушення вимог Земельного кодексу України, крім того що питання про надання дозволу на розроблення проекту не відноситься до компетенції відповідача.
Згідно із ст. 116 Конституції України, ст. 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» уряд здійснює управління об'єктами державної власності відповідно до закону.
У відповідності до п. 9 ст. 149 Земельного кодексу України (редакція норм на 25.11.2009) Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, - ріллю, багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для нелісогосподарських потреб, а також земельні ділянки прироодоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення, крім випадків, визначених частинами п'ятою - восьмою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 150 цього Кодексу.
Пунктом 5 ст. 27 Лісового кодексу України (редакція стоном на 17.11.2009) встановлено, що Уряд у сфері лісових відносин передає у власність, надає в постійне користування для нелісогосподарських потреб земельні лісові ділянки площею більш як 1 гектар, що перебувають у державній власності.
До земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства (ст. 55 Земельного кодексу України).
Зокрема, ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України встановлено, що Київська та Севастопольська міські державні адміністрації передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах їх територій для всіх потреб, крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті (ч. 7 ст. 122 ЗК України, Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтями 149, 150 цього Кодексу).
Згідно із п. 5, ч. 1 ст. 32 Лісового кодексу України (редакція стоном на 17.11.2009 року) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації у сфері лісових відносин у межах своїх повноважень на їх території передають у власність, надають у постійне користування для нелісогосподарських потреб земельні лісові ділянки площею до 1 гектара, що перебувають у державній власності, на відповідній території, а також у межах міст республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення та припиняють права користування ними.
За приписами ст. 126 ЗК України (в редакції чинній на момент спірних правовідносин), право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті. Право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.
Судом встановлено, що земельна ділянка розташована за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1-43/145 знаходиться у користуванні Державного підприємства «Севастопольське досвідне лісомисливське господарство» на підставі планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування - Орлинівське лісництво, квартал 15, відділи 23, 24, 25.
Таким чином, враховуючи наведене спірна земельна ділянка відноситься до земель лісового фонду, належить на праві постійного користування Державному підприємству «Севастопольське досвідне лісомисливське господарство», і відповідно до норм діючого законодавства може бути вилучена із постійного користування тільки за рішенням Кабінету Міністрів України.
Відповідно, матеріалами справи доведене перевищення наданих Севастопольській міській державній адміністрації повноважень, оскільки своїм розпорядженням від 25.11.2009 № 912-р адміністрація фактично припинила право користування земельною лісовою ділянкою площею 8.7122 га, що віднесене до компетенції Кабінету Міністрів України та порушено ст. 19 Конституції України, ст.ст. 122, 149 Земельного кодексу України, ст. 27 Лісового кодексу України.
Відповідно до п. "г" ч. 3 ст.152 Земельного кодексу України, одним із способів захисту прав осіб на земельні ділянки є визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Враховуючи вищевстановлені обставини, суд дійшов висновку, що розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації №912-р від 25.11.2009р. «Про передачу у власність громадянам - членам обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф - 09» земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1 - 43/145» прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, а обставини, на які посилається Севастопольський міжрайонний природоохоронний прокурор в обґрунтування позовних вимог підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
Таким чином, позовні вимоги Севастопольського міжрайонного природоохоронного прокурора про визнання недійсними розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації №912-р від 25.11.2009 р. «Про передачу у власність громадянам - членам обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф - 09» земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1 - 43/145», визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
З огляду на викладене вище, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню.
В ході розгляду справи судом до участі у справі було залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Обслуговуючий кооператив «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09» (код ЄДРПОУ 37313817), місцезнаходження якого: 99040, м. Севастополь, пр.-т Генерала Острякова, буд. 106, кв. 101.
Із матеріалів справи вбачається, що в спірних відносин брав участь Обслуговуючий кооператив «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09», код ЄДРПОУ 36634187. Саме зазначений кооператив звертався з заявою до Севастопольської державної адміністрації про передачу у власність громадянам земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва, замовляв виготовлення Проекту землеустрою, тощо.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 26.09.2012 року, наявного в матеріалах справи Обслуговуючий кооператив «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09», код ЄДРПОУ 36634187, зареєстрований 12.08.2009 року припинено. Засновниками Обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09», код ЄДРПОУ 36634187 були фізичні особи згідно списку членів кооперативу (членами кооперативу виступало 156 осіб), місцезнаходження: 99040, м. Севастополь, пр.-т Генерала Острякова, буд. 106, кв. 101.
При цьому судом встановлено, що участь у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача приймає Обслуговуючий кооператив «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09», код ЄДРПОУ 37313817, зареєстрований 24.09.2010 року, засновниками якого є Шишкін В. В., Усков І. І., Мошнін А. А., (тобто тільки 4 члени), який не є правонаступником Обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09», код ЄДРПОУ 36634187.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що рішення у справі ніяким чином не вплине на права та обв'язки Обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09», код ЄДРПОУ 37313817 , що зазначена юридична особа участі у спірних правовідносинах не приймала, і відповідно судом доводи Обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф-09», код ЄДРПОУ 37313817 викладені в його поясненнях по справі при прийнятті рішення не приймались.
Судовий збір, відповідно до ч. 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягає стягненню з відповідача в дохід Державного бюджету України пропорційно розміру задоволених вимог.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати недійсним розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації №912-р від 25.11.2009 р. «Про передачу у власність громадянам - членам обслуговуючого кооперативу «Дачно - будівельний кооператив «Скіф - 09» земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона Південного берегу Криму, 43/1 - 43/145».
3. Стягнути з Севастопольської міської державної адміністрації (юридична адреса: 99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 2, код ЄДРПОУ 04055587) в дохід Державного бюджету України 1 147 (одну тисячу сто сорок сім) грн. 00 коп. судового збору.
4. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
5. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено: 15.04.2013р.
Головуючий суддя Бондаренко Г. П.
Суддя Спичак О. М.
Суддя Мандриченко О. В.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2013 |
Оприлюднено | 16.04.2013 |
Номер документу | 30670474 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондаренко Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні