Головуючий у 1 інстанції - Ірметова О.В.
Суддя-доповідач - Старосуд М.І.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 квітня 2013 року справа №812/644/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді Старосуда М.І., суддів Юрченко В.П., Чебанова О.О., при секретарі Крамській С.О., за участю представників: позивача - Шепелевич М.О., Єрмоленка Є.В., відповідача та третьої особи - Соболя К.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06 березня 2013 року у справі №812/644/13-а за позовом приватного підприємства "Схід-Транс Алчевськ" до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Управління Укртрансінспекції у Луганській області, про визнання протиправним та скасування наказу Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті від 25.12.2012 №207 "Про прийняття рішення про анулювання ліцензії" в частині анулювання ліцензії приватного підприємства "Схід-Транс Алчевськ" серія АВ №478187 від 08.07.2009 року,-
ВСТАНОВИЛА:
Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, в якому зазначив, що Управлінням Укртрансінспекції у Луганській області було проведено позапланову перевірку дотримання ПП "Схід-Транс Алчевськ" ліцензійних умов, за результатами якої складено акт №3 від 19.12.2012 року та акт №3/1 від 19.12.2012 року про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з наданням послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", оскільки ліцензіат не забезпечив проведення технічного обслуговування і ремонту автотранспортних засобів та не забезпечив оформлення трудових відносин з персоналом автомобільного транспорту. На підставі акту№3/1 відповідач видав наказ №207 від 25.12.2012 "Про прийняття рішення про анулювання ліцензії", де серед інших суб'єктів господарювання зазначено анулювання ліцензії приватного підприємства "Схід-Транс Алчевськ" серія АВ №478187 від 08.07.2009.
Позивач не погодився з вказаним наказом, оскільки він не допускав порушень, зазначених в актах перевірок, тому просив визнати протиправним та скасувати наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 25.12.2012 року №207 "Про прийняття рішення про анулювання ліцензії" в частині анулювання ліцензії приватного підприємства "Схід-Транс Алчевськ" серія АВ №478187 від 08.07.2009 року.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 06.03.2013 року адміністративний позов приватного підприємства "Схід-Транс Алчевськ" до Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Управління Укртрансінспекції у Луганській області про визнання протиправним та скасування наказу Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті від 25.12.2012 №207 - задоволено у повному обсязі.
Визнано протиправним та скасовано наказ Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 25.12.2012 №207 "Про прийняття рішення про анулювання ліцензії" в частині анулювання ліцензії приватного підприємства "Схід-Транс Алчевськ" серія АВ №478187 від 08.07.2009 року.
Не погодившись із зазначеною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як прийняту з порушенням матеріального та процесуального права та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволені позовних вимог.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи ПП "Схід-Транс Алчевськ" є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Алчевської міської ради 18.10.2006 року та здійснює надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами на підставі ліцензії серії АВ № 478187, виданої 14.07.2009 року зі строком дії ліцензії з 08.07.2009 року по 07.07.2014 року.
07 листопада 2012 року на адресу начальника Територіального управління Укртрансінспекції в Луганській області надійшло звернення депутата Луганської обласної ради щодо звернення до нього директора ПП "Алчевський рейс" з приводу порушень законодавства України ПП "Восток-Транс Алчевськ". Дане звернення було переадресоване заступнику Голови Укртрансінспекції, Голові комісії з проведення ліквідації Головавтотрансінспекції.
11 грудня 2012 року від Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорту до Укртраснінспекції у Луганській області надійшов лист-погодження на проведення позапланової перевірки додержання Ліцензійних умов ПП "Схід-Транс Алчевськ" згідно діючого законодавства.
17 грудня 2012 року Управлінням Укртранінспекції в Луганській області винесено наказ № 3 про створення комісії з проведення позапланової перевірки ліцензіата та видано посвідчення на проведення позапланової перевірки дотримання ліцензіатом Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт" .
З 18 грудня 2012 року по 19 грудня 2012 року співробітниками Управління Укртрансінспекції у Луганській області проведено позапланову перевірку дотримання ПП "Схід-Транс Алчевськ" Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", за результатами якої складено акт № 3 від 19.12.2012 року.
19.12.2012 року Управлінням Укртрансінспекції в Луганській області на підставі акта № 3 від 19.12.2012 року складено акт № 3/1 про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", оскільки ліцензіат допустив до надання послуг з перевезень (на лінію, в рейс) автотранспортних засобів, які не пройшли планового технічного обслуговування та у нього наявні водії, трудові відносини з якими не оформлено відповідно до положень трудового законодавства.
На підставі акту № 3/1 від 19.12.2012 року Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті винесено наказ № 207 від 25.12.2012 року про прийняття рішення щодо анулювання ліцензії ПП "Схід-Транс Алчевськ" серії АВ № 478187 від 07.07.2009 року.
Колегія суддів зазначає, що підставами для анулювання ліцензії згідно ст.21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» є, зокрема, акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності.
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначені Законом України «Про автомобільний транспорт», затвердженим Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.07.2010 № 427, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.07.2010 за № 562/17857.
А Положенням про порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт», затвердженим Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.07.2010 № 429, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.07.2010 за № 561/17856 (далі - Положення), визначені випадки, які свідчать про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов.
Пунктом 7.7 вказаного Положення передбачено, що неможливістю ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, зокрема, вважається:
п.п.7.7.5 - встановлення факту наявності у ліцензіата водіїв, трудові відносини з якими не оформлено відповідно до положень трудового законодавства;
п.п.7.7.7 - допуск до надання послуг з перевезень (на лінію, в рейс) автотранспортних засобів, які не пройшли планового технічного обслуговування.
З акту перевірки від 19.12.2012 року № 3/1 про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності слідує, що у позивача виявлені наступні порушення Ліцензійних умов:
встановлення факту наявності у ліцензіата водіїв, трудові відносини з якими не оформлено відповідно до положень трудового законодавства;
допуск до надання послуг з перевезень (на лінію, в рейс) автотранспортних засобів, які не пройшли планового технічного обслуговування.
Вказані порушення, як зазначено в акті перевірки № 3/1, дають підставу вважати ПП "Схід-Транс Алчевськ" таким, що не може забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт».
Що стосується порушення Ліцензійних умов щодо встановлення факту наявності у ліцензіата водіїв, трудові відносини з якими не оформлено відповідно до положень трудового законодавства, колегія суддів зазначає наступне.
Підпунктом 2.3.13 п. 2.3 Ліцензійних умов передбачено, що ліцензіати, які виконують роботи з надання послуг з перевезення, зобов'язані забезпечувати оформлення трудових відносин з персоналом автомобільного транспорту відповідно до положень трудового законодавства (крім автомобільних самозайнятих перевізників).
В акті перевірки №3 від 19.12.2012 щодо порушення вимог п.п.2.3.13 Ліцензійних умов зазначено, що ліцензіат не забезпечив оформлення трудових відносин з персоналом автомобільного транспорту, а саме перевіркою встановлено, що на автобусах підприємства здійснюють перевезення пасажирів 48 водіїв (згідно журналу механіка), з них на 6 водіїв відсутні накази про прийняття на роботу, трудові книжки не надані.
Однак, у вказаному акті перевірки не зазначено, з якими конкретно водіями позивач не оформив трудові відносини та не встановлено у який період часу водії, з якими не укладалися трудові відносини, надавали послуги з перевезення пасажирів.
Колегія суддів зазначає, що згідно ч.2 ст.24 КЗпП України, укладення трудового договору оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу про зарахування працівника на роботу.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем надано штатний розклад ПП "Схід-Транс Алчевськ" станом на 01.11.2012 року, в якому зазначена штатна кількість водіїв - 57 осіб, та накази про прийняття на роботу вказаних водіїв.
Таким чином, у позивача на день перевірки працювало 57 водіїв, з якими, згідно ч.2 ст.24 КЗпП України, позивач оформив трудові відносини наказами про зарахування працівників на роботу.
Отже, позивачем не допущено порушення Ліцензійних умов щодо наявності у ліцензіата водіїв, трудові відносини з якими не оформлено відповідно до положень трудового законодавства.
Що стосується порушення Ліцензійних умов щодо допуску до надання послуг з перевезень (на лінію, в рейс) автотранспортних засобів, які не пройшли планового технічного обслуговування, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п. п. 2.3.4 п. 2.3 Ліцензійних умов ліцензіат повинен забезпечувати проведення перевірки технічного та санітарного стану, технічного обслуговування і ремонту автотранспортних засобів відповідно до Закону України "Про автомобільний транспорт", Порядоку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.08.2008 N 974, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.09.2008 за N 794/15485, Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03.98 N 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.98 за N 268/2708, інструкцій заводів-виробників автотранспортних засобів за допомогою осіб, відповідальних за технічний стан автотранспортних засобів (штатних працівників або відповідно до договору з суб'єктами господарювання), які мають відповідну кваліфікацію, вимоги до якої визначені у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженому наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 N 336, і у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск № 69 "Автомобільний транспорт", затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 14.02.2006 N 136.
В акті перевірки №3 від 19.12.2012 щодо порушення вимог п.п.2.3.4 п.2.3 Ліцензійних умов зазначено, що листки обліку проведення ТО-1, ТО-2 є в наявності, але наведені в них відомості фіктивні, оскільки транспортні засобі випускаються на маршрут без проведення планового технічного обслуговування, а саме автобуси: р/н ВВ3454АА останнє технічне обслуговування здійснювалось 11.08.2012 при пробігу 88239 км, а станом на 19.12.2012 - 01508 км (1300 км не проводилося технічне обслуговування); р/н ВВ3250АА ТО-1 здійснювалось 08.09.2012 при пробігу 620850 км, а станом на 17.12.2012 пробіг дорівнює 655641 км (35000 км без технічного обслуговування); р/н ВВ3381 АА планове технічне обслуговування не проводилось не проводилося при пробігу 53000 км, а автобусу ВВ1701АА - 12000 км.
Колегія суддів зазначає, що поняття технічне обслуговування визначено в Положенні про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03.98 N 102, згідно якого:
технічне обслуговування (ТО) - комплекс операцій чи операція щодо підтримки роботоздатності або справності виробу під час використання за призначенням, зберігання та транспортування;
періодичність технічного обслуговування (ремонту) - інтервал часу чи напрацювання між даним видом технічного обслуговування (ремонту) і наступним таким же видом або іншим більшої складності.
Відповідно до п.3.9 Положення №102, перше технічне обслуговування рекомендується здійснювати з періодичністю 5000 км, а згідно з п.3.10 Положення №102, друге технічне обслуговування рекомендується здійснювати з періодичністю 2000 км і проводити разом з черговим ТО-1.
Отже, вказане Положення не зобов'язує здійснювати технічне обслуговування транспорту через 5000 та 2000 км, а лише рекомендує здійснювати таке обслуговування.
Пунктом 3.16 Положення №102 визначено, що до капітального ремонту належать роботи, пов'язані із заміною кузова для автобусів та легкових автомобілів, рами для вантажних автомобілів або одночасною заміною не менш трьох базових агрегатів.
Оскільки капітальним ремонтом вважається заміна не менш трьох базових агрегатів, то при здійсненні капітального ремонту обов'язково виконуються операції, передбачені переліком операцій ТО-1 або ТО-2.
Як вбачається з матеріалів справи, ТО-2 автобуса р/н ВВ3454АА (Богдан) проводилося 11.08.2012 року при пробігу 88239 км, а згідно журналу механіка станом на 19.12.2012 року пробіг складав 01508 км. Однак, з особової картки на автобус р/н ВВ3454АА слідує, що ТО-2 було проведено при пробігу 88239 км, ТО-1 було проведено при пробігу 90541 км, а у період 29.08.2012 року по 24.11.2012 року даний автобус знаходився на капітальному ремонті та вийшов на лінію 25.11.2012 року з показником пробігу 94568 км.
Технічне обслуговування автобуса р/н ВВ3250АА (БАЗ) згідно особової картки проводилося: ТО-2 при пробігу 629880 км, ТО-1 при пробігу 638894 км, ТО-2 при пробігу 647715 км.
Технічне обслуговування автобуса р/н ВВ3381АА (ПАЗ) згідно особової картки проводилося: ТО-2 при пробігу 69000 км, ТО-1 при пробігу 78255 км, а у період з 21 жовтня 2012 року по 05 грудня 2012 року автобус ВВ3381АА знаходився на капітальному ремонті, в процесі якого було замінено спідометр на спідометр з початковим показником - 35735 км.
Як вбачається з матеріалів справи, транспортний засіб з реєстраційним номером ВВ1701АА у позивача відсутній, тому посилання в акті перевірки на порушення проведення планово-технічного обслуговування саме автобуса ВВ1704АА не може вважатися порушенням позивачем Ліцензійних умов.
Отже, позивачем не допущено порушення Ліцензійних умов щодо допуску до надання послуг з перевезень (на лінію, в рейс) автотранспортних засобів, які не пройшли планового технічного обслуговування.
З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що, оскільки позивач не допустив порушень п.п.2.3.4, п.п. 2.3.13 п.2.3 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, зазначених у акті перевірки №3/1 від 19.12.2012, тому наказ №207 від 25.12.2012 "Про прийняття рішення про анулювання ліцензії", в частині анулювання ліцензії приватного підприємства "Схід-Транс Алчевськ" серія АВ №478187 від 08.07.2009 є протиправним та підлягає скасуванню.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції спір по суті вирішений вірно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстави для задоволення апеляційної скарги та зміни або скасування постанови суду першої інстанції відсутні.
Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА :
Апеляційну скаргу Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06 березня 2013 року у справі №812/644/13-а - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 06 березня 2013 року у справі №812/644/13-а - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі - з 12.04.2013 року.
Головуючий М.І. Старосуд
Судді В.П.Юрченко
О.О.Чебанов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2013 |
Оприлюднено | 16.04.2013 |
Номер документу | 30678483 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Старосуд М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні