Ухвала
від 11.04.2013 по справі 2а/1770/5030/2012
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Головуючий у 1-й інстанції: Кравчук Т.О.

Суддя-доповідач:Кузьменко Л.В.

ПОСТАНОВА

іменем України

"11" квітня 2013 р. Справа № 2а/1770/5030/2012

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Кузьменко Л.В.

суддів: Зарудяної Л.О.

Іваненко Т.В.,

при секретарі Зеліковій О.В. ,

за участю сторін:

від позивача: Слесарчука О.П., представника за дорученням;

від відповідача: Парчук Н.І., представника за дорученням,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Морган Феніче" на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "12" лютого 2013 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Морган Феніче" до Державної податкової інспекції у Рівненському районі Рівненської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ,

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Морган Феніче" звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Рівненському районі Рівненської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень: від 11.09.2012 року №0004271650, згідно з яким позивачу відмовлено у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 2120944,00 грн.; від 11.09.2012 року №0004281650, згідно з яким податковим органом визначено суму заниження бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1026892,00 грн.

На обгрунтування позовних вимог зазначав, що у травні 2012 року за результатами фінансово-господарської діяльності у позивача виникло від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту. Таким чином, у наступному податковому періоді (червні 2012 року) сума такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, підлягає бюджетному відшкодуванню. Позивач зазначає, що від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту у серпні - грудні 2011 року, січні, лютому, квітні 2012 року складає суму 3210812,00 грн. та виникло в результаті придбання обладнання (у тому числі імпорту), будівельно-монтажних робіт з реконструкції корпуса №2 Відкритого акціонерного товариства "Рівнесільмаш", який знаходиться за адресою: Рівненський район, смт. Квасилів, під фабрику м'яких меблів, який не введений в експлуатацію та обліковується на рахунку 15 "Капітальні інвестиції". Позивач вважає, що положення пункту 200.5 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI в частині відсутності права на отримання бюджетного відшкодування за умови, що обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців є меншими, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування, не поширюються на виникнення у позивача права на бюджетне відшкодування у сумі 3210812,00 грн., оскільки винятком є нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2013 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

З постановою суду першої інстанції позивач не погодився, подав апеляційну скаргу, в якій з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить скасувати вказану постанову та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як слідує з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю "Морган Феніче" зареєстровано 18.04.2005 року Рівненською районною державною адміністрацією Рівненської області, взято на податковий облік в Державній податковій інспекції у Рівненському районі з 04.05.2005 року, та зареєстровано в якості платника податку на додану вартість 12.05.2005 року.

ТОВ "Морган Феніче" у декларації за червень 2012 року (з урахуванням уточнюючих декларацій) заявлено суму бюджетного відшкодування у розмірі 3210812,00 грн. Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту у квітні - грудні 2011 року та січні - травні 2012 року виникло в результаті придбання обладнання (в тому числі імпорту), будівельно-монтажних робіт з реконструкції корпуса №2 Відкритого акціонерного товариства "Рівнесільмаш", який знаходиться у смт.Квасилів, Рівненського району під фабрику м'яких меблів. Позивач проводить реконструкцію даного об'єкта нерухомості, і на момент звернення до суду в експлуатацію даний об'єкт не введений та обліковується на рахунку 15 "Капітальні інвестиції".

Крім того, позивач включив до суми бюджетного відшкодування за червень 2012 року 1026892,00 грн. як від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань за травень 2012 року та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

У серпні 2012 року посадовими особами Державної податкової інспекції у Рівненському районі Рівненської області Державної податкової служби здійснено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Морган Феніче" з питань правомірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість задекларованого на розрахунковий рахунок за червень 2012 року та залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, який задекларований по декларації за червень 2012 року.

За результатами вказаної перевірки податковим органом складено акт №230/120/16/33426845 від 29.08.2012 р., яким зафіксовано порушення позивачем пунктів 200.4, 200.5 та 200.14 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI в частині заниження суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за травень 2012 року на 1026892,00 грн. та завищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за червень 2012 року на 2120944,00 грн., а також заниження залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду в сумі 922051,00 грн.

На підставі акту перевірки Державною податковою інспекцією у Рівненському районі Рівненської області Державної податкової служби винесені податкові повідомлення-рішення від 11.09.2012 року №0004271650, яким позивачу бюджетне відшкодування з податку на додану вартість за червень 2012 року зменшено на суму 2120944,00 грн. та від 11.09.2012 року №0004281650, яким податковим органом визначено суму заниження бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за травень 2012 року на суму 1026892,00 грн.

Вказані податкові податкові повідомлення-рішення позивач оскаржив до Державної податкової служби у Рівненській області. Рішенням від 16.11.2012 року №22319/10-210/368,374 податкові повідомлення-рішення від 11.09.2012 року №0004271650, №0004281650 залишені без змін, а скарги позивача - без задоволення. Не погоджуючись із рішенням Державної податкової служби у Рівненській області позивач подав повторну скаргу до Державної податкової служби України. Рішенням від 20.12.2012 року №7480/0/61-12/10-2115 податкові повідомлення-рішення від 11.09.2012 року №0004271650, №0004281650 та рішення, прийняте за результатом розгляду первинних скарг залишені без змін, а скарга - без задоволення.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до пункту 200.5 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів), а також підставою для відмови у задоволенні позову слугувало посилання суду першої інстанції на той факт, що облік витрат на придбання товарно-матеріальних цінностей, робіт та послуг по будівництву (реконструкції) основних фондів здійснюється по рахунку 15 "капітальні інвестиції" й зарахування на баланс основних засобів може бути відображенням по рахунку 10 "основні засоби" у разі введення основних фондів в експлуатацію.

З такими висновками суду першої інстанції колегія суддів не погоджується з огляду на таке.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.3 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI встановлено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пунктів 200.4, 200.5 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

При цьому, відповідно до пункту 200.5 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які

- були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);

- мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Зі змісту п.200.5 ст.205 ПКУ слідує, що вказаною нормою врегульовано відшкодування податкового кредиту, який виникає внаслідок придбання або спорудження основних фондів. При цьому умова щодо того, що на момент заявлення бюджетного відшкодування ці основні фонди повинні визнаватись активом (відображатись на рахунку 10) в зазначеному пункті ПКУ відсутня. Крім того, податковий кредит при придбанні або спорудженні основних фондів визнається незалежно від дати їх введення в експлуатацію, про що прямо вказано в п.198.1 ПКУ.

Згідно з підпунктом 14.1.138 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI основними засобами вважаються матеріальні активи, що призначаються платником податку для використання у власній господарській діяльності, вартість яких перевищує 2500 грн. і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

Проте законодавець у абз. 2 п. 200.5 ст. 200 ПК України акцентує увагу на терміні будівництво (відповідно до п. 1 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 18 Будівельні контракти від 28.04.2001 року, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2001р. № 205, це спорудження нового об'єкта, реконструкція, розширення, добудова, реставрація і ремонт об'єктів, виконання монтажних робіт), зазначаючи таким чином, що платник податку має право на отримання бюджетного відшкодування у випадку нарахування податкового кредиту внаслідок будівництва основних засобів. Вказана правова норма не передбачає обов'язку платника податку ввести об'єкт у експлуатацію до дати заявлення ПДВ до бюджетного відшкодування.

Крім того зазначаючи нарахування податкового кредиту законодавець акцентує увагу, що платник податку має право на отримання відшкодування сплаченого у ціні товарів та послуг ПДВ у випадку правомірності нарахування податкового кредиту в результаті будівництва основних фондів.

Як уже зазначалось, позивач, який є платником податку на додану вартість в періоді, що перевірявся, здійснював реконструкцію нежитлової будівлі, яка віднесена до його основних фондів, тому ним правомірно сформовано податковий кредит з ПДВ у зв"язку з проведенням реконструкції вищевказаної будівлі.

Висновки ж податкового органу щодо того, що право на бюджетне відшкодування у позивача в даній ситуації виникає лише після відображення збудованого об"єкта на балансі на рахунку 10, є помилковим, оскільки взагалі виключає можливість застосування п.200.5 ПКУ в тій частині, яка дозволяє відшкодування з бюджету податкового кредиту, нарахованого в результаті будівництва основних засобів.

Понесені позивачем у вказаних періодах витрати на придбання будівельних матеріалів, робіт, послуг, обладнання, по яких податок на додану вартість включений в податковий кредит, в повному розмірі підтверджені первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, зокрема, податковими накладними, видатковими накладними, актами виконаних робіт, виписками банку, квитанціями, деклараціями з податку на додану вартість, де відображені податкові зобов'язання по операціям з ТзОВ Морган Феніче . Даний факт не заперечується ДПІ у Рівненському районі, що й підтверджено актом перевірки від 29.08.12року.

Із наведеного випливає, що суд першої інстанції припустився невірного тлумачення положень п.200.5 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ, внаслідок чого дійшов помилкового висновку про необгрунтованість позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене, рішення суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову не ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні усіх обставин справи в їх сукупності. Судом вірно встановлено характер спірних взаємовідносин, однак невірно застосовано норми матеріального права до їх вирішення. З цих підстав рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з ухваленням постанови про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 160,195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Морган Феніче" задовольнити.

Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "12" лютого 2013 р. скасувати.

Прийняти нову постанову.

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Рівненському районі Рівненської області №0004271650 та №0004281650 від 11.09.2012 року.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Л.В. Кузьменко

судді: Л.О. Зарудяна Т.В. Іваненко

Повний текст cудового рішення виготовлено "15" квітня 2013 р.

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Товариство з обмеженою відповідальністю "Морган Феніче" вул.Індустріальна,6,кім.293,смт. Квасилів,Рівненський район, Рівненська область,35350

3- відповідачу Державна податкова інспекція у Рівненському районі Рівненської області вул.Відінська,8,м.Рівне,Рівненська область,33023

Дата ухвалення рішення11.04.2013
Оприлюднено23.04.2013
Номер документу30811282
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення

Судовий реєстр по справі —2а/1770/5030/2012

Постанова від 08.02.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Кравчук Т.О.

Ухвала від 08.01.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Кравчук Т.О.

Постанова від 12.02.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Кравчук Т.О.

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 06.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні