Постанова
від 11.04.2013 по справі 2а-14155/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-14155/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Санін Б.В.

Суддя-доповідач: Шелест С.Б.

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 квітня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуюча суддя: Шелест С.Б.

Судді: Романчук О.М., Пилипенко О.Є.

За участю секретаря судового засідання: Гуменюк С.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Політичної партії «Робітнича партія Україна» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.11.12р. у справі №2а-14155/12/2670 за позовом Міністерства юстиції України до Політичної партії «Робітнича партія Україна», третя особа: Державна реєстраційна служба України про анулювання реєстраційного свідоцтва

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом про анулювання реєстраційного свідоцтва Політичної партії «Робітнича партія Україна» №205-п.п. від 07.11.11р.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.11.12р. адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції не надано належної оцінки тому, що на момент розгляду справи відповідачем додержано вимоги ч. 6 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» щодо забезпечення утворення та реєстрації в порядку, встановленому вказаним Законом 15-ти обласних та міських структурних організацій партії, а відтак, відсутні правові підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва.

Представники апелянта та позивача у судове засідання не з'явились, про прочини неявки суд не повідомили, про проведення судового засідання повідомлені належним чином.

У судовому засіданні представник третьої особи заперечив доводи апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, представника третьої особи, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу відповідача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Так, задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, відповідач не виконав вимоги ч. 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» щодо реєстрації протягом шести місяців з моменту реєстрації партії не менше 14 місцевих організацій партії у більшості областей України.

Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що хоч відповідачем і порушено шестимісячний строк утворення регіональних організацій партії, вказана обставина не є достатньою правовою підставою для анулювання реєстраційного свідоцтва партії за умови, що вимога ч. 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» виконана на час звернення позивача з позовом та розгляду справи у суді .

Як свідчать обставини справи, Політичну партію «Робітнича партія України» зареєстровано наказом Державної реєстраційної служби України від 07.11.11р. № 498.

На підставі цього наказу видано свідоцтво про реєстрацію політичної партії від 07.11.11р. № 205-п.п.

Відповідно до підпункту 19 пункту 4 «Положення про Державну реєстраційну службу України», затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 401/2011, Укрдержреєстр, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, відповідно до покладених на нього завдань здійснює відповідно до законодавства реєстрацію політичних партій.

Політичні партії реєструються Укрдержреєстром відповідно до Закону України «Про політичні партії в Україні».

Так, установленим порядком реєстрації політичних партій, відповідно до статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон), передбачено, що реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань (тобто Укрдержреєстр).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, здійснює реєстрацію політичної партії після перевірки поданих матеріалів.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, після реєстрації видає політичній партії, обласній, міській, районній організації партії або іншим структурним утворенням, передбаченим статутом партії, реєстраційне свідоцтво встановленого Кабінетом Міністрів України зразка.

Отже, із системного аналізу наведених правових норм слідує, що датою реєстрації політичної партії є дата рішення Укрдержреєстру про реєстрацію політичної партії, а не дата набуття цією партією статусу юридичної особи, як помилково вважає апелянт.

Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 5 квітня 2001 року N 2365-III, політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.

Відповідно до ч.1 ст. 24 Закону №2365-ІІІ у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.

Відповідно до абзацу 3 пункту 1.2 Рішення Конституційного Суду України від 16 жовтня 2007 року № 9-рп/2007 положення частини 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні», згідно з яким політична партія забезпечує утворення та реєстрації в порядку, встановленому Законом, своїх обласних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі, Автономній Республіці Крим, слід розуміти як обов'язок політичної партії утворити та зареєструвати обласні і прирівняні до них партійні організації не менш як у чотирнадцяти з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України, перелічених у частині другій статті 133 Конституції України.

Матеріалами справи підтверджується та не заперечується позивачем, що на час звернення останнім до суду з даним позовом (жовтень 2012р.), відповідачем утворено та зареєстровано 14 обласних і прирівняних до них партійних організацій, зокрема: регіональну партійну організацію Робітничої партії України в Вінницькій області (дата реєстрації 27.04.2012 р., свідоцтво №139); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у Львівські області (дата реєстрації 28.04.2012 р., свідоцтво №341); регіональну партійну організацію Робітничої партії України в Донецькій області (дата реєстрації 04.05.2012 р., свідоцтво №180); регіональну партійну організацію Робітничої партії України в Житомирській області (дата реєстрації 04.05.2012 р., свідоцтво №П-211-12); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у Луганській області (дата реєстрації 04.05.2012 р., свідоцтво №182); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у Дніпропетровській області (дата реєстрації 04.05.2012 р., свідоцтво №401); регіональну партійну організацію Робітничої партії України в Закарпатської області (дата реєстрації 07.05.2012 р., свідоцтво №697-08-15-12-8); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у Миколаївській області (дата реєстрації 06.06.2012 р., свідоцтво №265); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у Запорізькій області (дата реєстрації 08.06.2012 р., свідоцтво №183-п); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у Автономній Республіці Крим (дата реєстрації 19.06.2012 р., свідоцтво №207); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у місті Києві (дата реєстрації 25.06.2012 р., свідоцтво №0007-2012 п.п); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у Сумській області (дата реєстрації 16.07.2012 р., свідоцтво № 61); регіональну партійну організацію Робітничої партії України у Черкаській області (дата реєстрації 03.08.2012 р., свідоцтво №178); регіональну партійну організацію Робітничої партії України м. Севастополя (дата реєстрації 20.09.2012 р., свідоцтво № 188).

У відповідності до положень Закону № 2365-III з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 16.10.07р. № 9-рп/2007 та статті 36 Конституції України, відповідно до якої громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, а також враховуючи роль і місце політичних партій у суспільному житті та конституційно-правові вимоги щодо їх утворення і діяльності та припинення, порушення шестимісячного строку, протягом якого політична партія забезпечує створення та реєстрацію своїх структурних утворень у чотирнадцяти адміністративно-територіальних одиницях України , не може бути безумовною підставою для анулювання свідоцтва такої політичної партії, у разі , коли на час розгляду справи в суді відповідні підстави відсутні.

Вказана правова позиція узгоджується з практикою ВАСУ у справі з аналогічних правовідносин (ухвали ВАСУ від 09.10.12р. у справі №К/9991/26501/12, від 13.12.12р. у справі №К/9991/32387/12)

Так, статтею 37 Конституції України передбачено виключні випадки, коли діяльність легалізованих об'єднань громадян забороняється у судовому порядку, зокрема, я їх діяльність спрямована на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення.

З огляду на викладене, з урахуванням того, що матеріали справи місять докази щодо утворення та реєстрацію відповідачем обласних і прирівняних до них партійних організацій не менш як у чотирнадцяти з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України, колегія суддів вважає відсутніми підстави для вжиття до відповідача таких заходів як то анулювання свідоцтва.

Відповідно до пунктів 1, 4 ч.1 ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи.

З огляду на викладене, колегія суду дійшла висновку про скасування постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.11.12р. у справі №2а-14155/12/2670 та ухвалення нової постанови про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст.ст.195, 196, 202, 205, 207 КАС України, Київський апеляційний адміністративний суд

П ОС Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Політичної партії «Робітнича партія Україна» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.11.12р. у справі №2а-14155/12/2670 - задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.11.12р. у справі №2а-14155/12/2670 скасувати та прийняти нову, якою у задоволенні адміністративного позову Міністерства юстиції України до Політичної партії «Робітнича партія Україна», третя особа: Державна реєстраційна служба України про анулювання реєстраційного свідоцтва №205-п.п. від 07.11.11р. - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуюча суддя Шелест С.Б.

Судді : Романчук О.М.

Пилипенко О.Є.

Повний текст постанови складений: 15.04.13р.

Головуючий суддя Шелест С.Б.

Судді: Романчук О.М

Пилипенко О.Є.

Дата ухвалення рішення11.04.2013
Оприлюднено23.04.2013
Номер документу30845678
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14155/12/2670

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Постанова від 11.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Постанова від 16.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні