Ухвала
від 16.04.2013 по справі 2а/0270/3284/12
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"16" квітня 2013 р. м. Київ К/9991/73641/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючий суддя судді Муравйов О. В. Вербицька О. В. Маринчак Н. Є. розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргуГайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області Державної податкової служби на постанову та постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25.09.2012 року Вінницького апеляційного адміністративного суду від 06.11.2012 року у справі№ 2а/0270/3284/12 за позовомСільськогосподарського кооперативу «Добрі справи» до Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області Державної податкової служби, Державної податкової служби у Вінницькій області провизнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 25.09.2012 року у справі № 2а/0270/3284/12 позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області щодо відмови в розгляді заяви СВК «Добрі справи» про видачу Свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість. Визнано протиправними дії Державної податкової служби у Вінницькій області щодо розгляду скарги СВК «Добрі справи» та зобов`язано Державну податкову службу у Вінницькій області розглянути відповідно до вимог чинного законодавства скаргу щодо скасування рішення Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області про відмову в розгляді заяви СВК «Добрі справи» про видачу свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства, як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість. Зобов`язано Гайсинську міжрайонну державну податкову інспекцію Вінницької області у встановленому законом порядку вирішити питання щодо видачі СВК «Добрі справи» свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства, як суб`єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 06.11.2012 року апеляційну скаргу СВК «Добрі справи» задоволено. Апеляційну скаргу Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Державної податкової служби Вінницької області залишено без задоволення. Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25.09.2012 року скасовано в частині відмови в задоволенні позовних вимог. Прийнято в цій частині нову постанову, якою позовні вимоги СВК «Добрі справи» задоволено в повному обсязі. Зобов'язано Гайсинську міжрайонну державну податкову інспекцію Державної податкової служби Вінницької області видати СВК «Добрі справи» свідоцтво про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податку на додану вартість. В іншій частині постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 25.09.2012 року залишено без змін.

Не погоджуючись із вказаними судовими рішеннями, відповідач-1 звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати, прийнявши нову постанову про відмову в позові. Свої вимоги заявник обґрунтовує порушенням судами норм матеріального та процесуального права, зокрема п. п. 209.1, 209.2, 209.5, 209.6, пп. 209.17.4 п. 209.17 ст. 209 Податкового кодексу України.

В запереченнях на касаційну скаргу позивач з доводами та вимогами заявника не погоджується, просить залишити в силі постанову апеляційного суду та постанову суду першої інстанції в частині задоволення позову.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що СВК «Добрі справи» зареєстрований за ідентифікаційним кодом 37694870, за адресою вул. Лермонтова, буд.1, м. Гайсин, Вінницька область.

У відповідності до п. 3 Статуту позивача, основною діяльністю є виробництво сільськогосподарської продукції та її переробка з метою отримання прибутку, задоволення економічних і соціальних потреб членів Кооперативу та взаємовигідна співпраця з орендодавцями землі та майна.

18.04.2012 року СВК «Добрі справи» звернувся із заявою до Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції про реєстрацію сільськогосподарського підприємства, як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість.

Листом від 23.04.2012 року вих. № 688 Гайсинською міжрайонною державною податковою інспекцією Вінницької області Державної податкової служби повідомлено, що в розгляді вищезазначеної заяви відмовлено.

Позивачем подано до Державної податкової служби у Вінницькій області лист від 27.04.2012 року вих. за № 1 з проханням скасувати дане рішення та зобов'язати зареєструвати позивача суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість.

У відповідь на зазначений лист, Державною податковою службою у Вінницькій області надано податкову консультацію від 18.06.2012 року вих. за № 9684/10/15-217.

Відповідно до п. 209.1 ст. 209 Податкового кодексу України, резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства і відповідає критеріям, встановленим у п. 209.6 цієї статті може обрати спеціальний режим оподаткування.

Згідно з п. 209.6 ст. 209 Податкового кодексу України сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періоді сукупно. Ця норма діє з урахуванням того, що: а) для новоутвореного сільськогосподарського підприємства, зареєстрованого як суб'єкт господарювання, який провадить господарську діяльність менше ніж 12 календарних місяців, така питома вага сільськогосподарських товарів/послуг розраховується за наслідками кожного окремого звітного податкового періоду; б) з метою розрахунку такої питомої ваги до складу основної діяльності сільськогосподарського підприємства не включаються оподатковувані операції з постачання основних фондів, що перебували у складі його основних фондів не менше ніж 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно, якщо такі операції не були постійними і не становили окремої підприємницької діяльності.

Для отримання свідоцтва про реєстрацію як суб'єкта спеціального режиму оподаткування сільськогосподарське підприємство реєструється у відповідному органі державної податкової служби з дотриманням правил та у строки, що визначені статтею 183 цього Кодексу для реєстрації платників податку на додану вартість.

Пунктом 183.1 статті 183 Податкового кодексу України закріплено, що будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію, як платника податку, подає до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву.

З аналізу положень п. п. 183.8 та 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України вбачається, що в разі подання реєстраційної заяву податковий орган має право відмовити в реєстрації особи за наявності відповідних підстав, а в у випадку відсутності таких підстав - зобов'язаний видати платнику свідоцтво.

Проте, в порушення зазначених норм відповідач-1 листом від 23.04.2012 року за наслідками розгляду заяви СВК «Добрі справи» відмовив в розгляді заяви.

Не погодившись з прийнятим рішенням від 23.04.2012 року вих. за № 688, позивач скористався правом наданим п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу України позивач та звернення до Державної податкової служби у Вінницькій області з листом від 27.04.2012 року.

У відповідності до п. 56.8 ст. 58 Податкового кодексу України контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Проте, за наслідками розгляду поданого листа Державною податковою службою у Вінницькій області оформлено своє рішення у вигляді листа щодо надання податкової консультації від 18.06.2012 року за вих. № 9684/10/15-217.

Колегія суддів погоджується з висновком судів першої та апеляційної інстанції про те, що відповідачем-2 порушено вищенаведені норми, оскільки прохальна частина листа СВК «Добрі справи» не містить будь-яких питань щодо практичного використання окремих норм податкового законодавства, а місить вимогу про скасування прийнятого рішення Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції від 23.04.2012 року.

Відповідно до п. 209.6 ст. 209 Податкового кодексу України сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що згідно із заяви про вступ до СВК «Добрі справи» від 01.12.2011 року та договорів підряду від 01.12.2011 року за №№ 84, 73, 80, 85 підрядник зобов'язується на свій ризик за завданням замовника (позивач) виконувати роботу щодо обслуговування переданої йому ВРХ (корова), а саме: утримувати ВРХ у спеціальному обладнаному приміщені, доглядати ВРХ, прибирати приміщенні, де утримується ВРХ, забезпечувати повноцінну годівлю ВРХ, забезпечувати правильне утримання, збереження переданої ВРХ, забезпечувати профілактичні засоби щодо запобігання захворювання, забезпечувати якісні показники одержаного молока, за що замовником сплачується відповідна плата.

На виконання умов даного договору в матеріалах справи наявні акти приймання-передачі від 01.11.2011 року №№ 84, 73, 80, 85 та акти приймання-передачі ВРХ на утримання від 01.12.2011 року.

Крім того, до матеріалів справи також долучено реєстри членів СВК «Добрі справи», згідно з якими із села Балабанівки Оратівського району до членів СВК «Добрі справи» входять 78 осіб, із с. Бондурі Гайсинського району Вінницької області - 16 осіб, із села Ш. Бундурівська Гайсинського району Вінницької області - 34 особи.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що отримане сире молоко від вищезазначених осіб СВК «Добрі справи» поставляло ТОВ «Гайсинський молокозавод».

Посилання податкового органу на те, що діяльність СВК «Добрі справи» не відповідає вимогам п. 209.6 ст. 209 Податкового кодексу України, оскільки ВРХ фактично знаходиться, утримується і доглядається у власників - фізичних осіб, підлягають відхиленню з наступних підстав.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про споживчу кооперацію» первинною ланкою споживчої кооперації є споживче товариство - самостійна, демократична організація громадян, які на основі добровільності членства і взаємодопомоги за місцем проживання або роботи об'єднуються для спільного господарювання з метою поліпшення свого економічного і соціального стану.

Частиною 4 статті 6 цього Закону член споживчого товариства має право, зокрема, брати участь у діяльності споживчого товариства, обирати і бути обраним до його органів управління і контролю, вносити пропозиції щодо поліпшення діяльності товариства та усунення недоліків у роботі його органів і посадових осіб.

У відповідності до п. 3 Статуту позивача основною діяльністю є виробництво сільськогосподарської продукції та її переробка з метою отримання прибутку, задоволення економічних і соціальних потреб членів кооперативу та взаємовигідна співпраця з орендодавцями землі та майна.

Отже, безпосереднє виконання вищенаведених договорів підряду членами кооперативу відповідає положенням Закону України «Про споживчу кооперацію», а результати, отримані від діяльності СВК «Добрі справи», підпадає під визначення п. 209.6 ст. 209 Податкового кодексу України.

Доводи касаційної скарги викладеного не спростовують, а зводяться до переоцінки обставин справи, встановлених судами першої та апеляційної інстанцій що в силу положень ст. 220 Кодексу адміністративного судочинства України не входить до повноважень касаційної інстанції.

Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанцій про задоволення позову.

За таких обставин підстави для задоволення касаційної скарги відсутні.

Керуючись ст. ст. 220, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Касаційну скаргу Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області Державної податкової служби відхилити.

Постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 06.11.2012 року у справі № 2а/0270/3284/12 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О. В. Муравйов

Судді О. В. Вербицька

Н. Є. Маринчак

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення16.04.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30862662
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/3284/12

Ухвала від 11.12.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 30.07.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 04.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 22.10.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні