Постанова
від 18.04.2013 по справі 822/1731/13-а
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1731/13-а

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2013 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіКовальчук А.М. при секретарі Бачку А.М. за участі:представника сторони розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Строймайстер" до Державної податкової інспекції у м. Житомирі про зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Строймайстер" звернулося з позовом до Державної податкової інспекції у м. Житомирі про зобов`язання Державну податкову інспекцію у м. Житомирі здійснити для ТОВ "Строймайстер" зарахування сум податкових зобов`язань в розмірі 1864919,00 грн. за рахунок існуючої суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за період з липня 2011 року по лютий 2013 року, стягнути з державного бюджету на користь ТОВ "Строймайстер" (код ЄДРПОУ 36389754, м. Старокостянтинів, вул. І. Франка, 20) суму сплаченого судового збору.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що існують суперечливі відносини із відповідачем, які виникли за результатами та на підставі акта перевірки № 9277/15-2 та прийнятого податкового повідомлення-рішення, яким підприємству зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 2541314,00 грн. З висновками акту перевірки ТОВ "Строймайстер" не погодився, зазначивши, що суми ПДВ, сплачені в ціні придбання товарів (робіт, послуг) контрагентам - постачальникам, правомірно заявлені до бюджетного відшкодування. Зазначає, що спір відносно податкового повідомлення-рішення, яким підприємству зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 2541314,00 грн. на даний час врегульовано в судовому порядку, а саме постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 11.12.2012 року зазначене податкове повідомлення-рішення скасовано та підтверджено ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 27.02.2013 року.

З моменту виникнення права на бюджетне відшкодування, яке було використано та використовувалось підприємством в рахунок зменшення податкових зобов`язань з ПДВ наступних податкових періодів, а саме з липня 2011 року по лютий 2013 року, згідно поданих податкових декларацій з податку на додану вартість. Всього сума бюджетного відшкодування з ПДВ, яка правомірно сформована та відображена підприємством становить 2541314,00 грн. Всього визначено платником податків за вказаний період податкових зобов`язань, які мали б зараховуватись за рахунок існуючої суми бюджетного відшкодування становить 1864919,00 грн. Вказує, що незважаючи на набрання законної сили судового рішення, податковим органом не проводяться будь-які дії для відображення по особовому рахунку товариства. Просить задоволити позовні вимоги повністю.

Представник позивача в судовому засіданні подав заяву про збільшення позовних вимог в якій просить: - визнати протиправною бездіяльність ДПІ у м. Житомирі; - зобов`язати ДПІ у м. Житомирі зарахувати суми податкових зобов`язань в розмірі 1864919,00 грн. за період з липня 2011 року по лютий 2013 року.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з`явився, про причини неявки не повідомив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши повно і всебічно обставини справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що на підставі акта перевірки № 9277/15-2 та прийнятого податкового повідомлення-рішення підприємству зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 2541314,00 грн. З висновками акту перевірки ТОВ "Строймайстер" не погодився, зазначивши, що суми ПДВ, сплачені в ціні придбання товарів (робіт, послуг) контрагентам - постачальникам, правомірно заявлені до бюджетного відшкодування. Відповідно до вимог законодавства товариством відображено у декларації з податку на додану вартість в якій зазначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 2541314,00 грн., а також розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів; довідки щодо залишення суми від`ємного значення попередніх періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду; розрахунки сум бюджетного відшкодування; реєстри отриманих та виданих податкових накладних.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Строймайстер" направлялись на адресу відповідача листи від 02.03.2011 року та від 27.07.2011 року про проведення звіряння стану рахунків з бюджетом по податку на додану вартість. Відповідач не надав відповіді на вказані листи.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2012 року по справі № 0670/8101/12 податкове повідомлення-рішення № 0012311601/0 від 24.12.2010 року скасовано в повному обсязі.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2013 року по справі № 0670/8101/12 апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби залишено без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2012 року без змін.

20.03.2013 року направлено лист на адресу відповідача з проханням провести відповідну звірку та підписання по її наслідкам акту, а також надіслано заяву від 26.03.2013 року щодо проведення зарахування сум визначених у податкових деклараціях за вказаний період, однак податковим органом не надано відповіді на вказані звернення.

Відповідно до ст. 14 КАС України постанови та ухвали в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов`язковими для виконання на всій території України.

З моменту виникнення права на бюджетне відшкодування, яке було використано та використовувалось підприємством в рахунок зменшення податкових зобов`язань з ПДВ наступних податкових періодів, а саме з липня 2011 року по лютий 2013 року, згідно поданих податкових декларацій з податку на додану вартість. Всього сума бюджетного відшкодування з ПДВ, яка правомірно сформована та відображена підприємством становить 2541314,00 грн. Всього визначено платником податків за вказаний період податкових зобов`язань, які мали б зараховуватись за рахунок існуючої суми бюджетного відшкодування становить 1864919,00 грн.

Відповідно до п.56.18 ст.56 ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Згідно з п.п.60.1.4 п.60.1 ст.60 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним, якщо рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу.

Згідно п.п. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 ПК України надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Відповідно п.п. 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 ПК України платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з ст. 43 ПК України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків. Обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. Контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцяти-денного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові Державного казначейства України. На підставі отриманого висновку орган Державного казначейства України протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків у порядку, встановленому Державним казначейством України.

Вищезазначені вимоги ст. 43 ПК України дотримані позивачем повністю, податковий борг у позивача відсутній.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З врахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що відповідачем безпідставно не проводяться будь-які дії щодо повернення позивачу надмірно сплачених грошових зобов`язань в розмірі 1864919,00 грн., а тому суд вважає позов обґрунтованим та таким що ґрунтується на нормі закону, що є підставою для задоволення позову.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 14, 17, 43, 56, 60 ПК України, ст.ст. 14, 71, 94, 158 - 163 КАС України суд-

П О С Т А Н О В И В:

позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Строймайстер" задоволити.

Визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у м. Житомирі щодо не зарахування ТОВ "Строймайстер" сум податкових зобов`язань в розмірі 1864919,00 грн. за рахунок існуючої суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за період з липня 2011 року по лютий 2013 року.

Зобов`язати Державну податкову інспекцію у м. Житомирі зарахувати ТОВ "Строймайстер" суму податкових зобов`язань в розмірі 1864919,00 грн. за рахунок існуючої суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за період з липня 2011 року по лютий 2013 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Строймайстер", код ЄДРПОУ 36389754, судовий збір в сумі 2328 (дві тисячі триста двадцять вісім) грн. 41 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 23 квітня 2013 року

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя А.М. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30867432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1731/13-а

Ухвала від 11.09.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 27.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 17.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 09.07.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 27.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні