Постанова
від 11.04.2013 по справі 808/2599/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2013 року (12 год. 47 хв.)Справа № 808/2599/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Артоуз О.О.

при секретарі судового засідання Філоненко Ю.М.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою: Фермерського господарства «Франц»

до: Відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області;

Запорізької регіональної філії Державного підприємства

«Центр державного земельного кадастру» при

Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі

Якимівського районного виробничого відділу Запорізької

регіональної філії підприємства Державного підприємства

«Центр державного земельного кадастру» при Державному

комітеті України із земельних ресурсів

треті особи: реєстраційна служба Якимівського районного управління

юстиції Запорізької області; Охримівська сільська рада

Якимівського району Запорізької області;

ОСОБА_1; ОСОБА_2;

ОСОБА_3; ОСОБА_4;

ОСОБА_5; ОСОБА_6;

ОСОБА_7; ОСОБА_8; ОСОБА_9;

ОСОБА_10; ОСОБА_11;

ОСОБА_12;

ОСОБА_13; ОСОБА_14

про: визнання бездіяльності протиправною та

зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

04 березня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Фермерського господарства «Франц» до Відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області; Запорізької регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії підприємства Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів, третя особа: реєстраційна служба Якимівського районного управління юстиції Запорізької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

26.03.2013 до суду від представника позивача надійшли уточнення позовних вимог, які в судовому засіданні були прийняті судом, відповідно до яких позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати висновок про відмову у державній реєстрації договорів оренди земельних ділянок (паїв) відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області у державній реєстрації договорів оренди земельних ділянок укладених між ФГ «Франц» та фізичними особами у 2009 році.

- зобов'язати Відділ Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області та Запорізьку регіональну філію Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії підприємства Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів розглянути питання щодо реєстрації договорів оренди земельних мідянок розташованих на території Охримівської сільської ради Якиміського району Запорізької області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва укладені ФГ «Франц» та фізичними особами у 2009 році.

- зобов'язати відділ Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області та Запорізьку регіональну філію Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії підприємства Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів здійснити підготовчі дії та передати відповідні документи до Реєстраційної служби Якимівського районного управління юстиції Запорізької області для проведення державної реєстрації.

Позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що в порушення вимог Земельного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про оренду землі» відділом Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області не проведена державна реєстрація договорів оренди земельних ділянок, на підставі поданих, ще 19.10.2009 та 18.02.2010 повних пакетів документів, у відповідності до вимог чинного законодавства та здійсненої не одноразової оплати за відповідні послуги. Висновок про відмову у здійснені державної реєстрації №86/233-12 наданий лише 09.10.2012 вважає протиправним та просить його скасувати.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі, з підстав зазначених в уточнених позовних вимогах та просили їх задовольнити.

Представник відповідача - 1 в судове засідання не з'явився, про місце, час та дату судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням, яке міститься в матеріалах справи. Жодних письмових пояснень чи заперечень по суті спору не надіслав. Про причини неприбуття у судове засідання суд не повідомляв.

Представник відповідача - 2 в судове засідання також не з'явився, до суду надіслав заяву про розгляд справи без його участі. Жодних письмових пояснень чи заперечень по суті спору не надіслав.

Представник третьої особи - Охримівської сільської ради Якимівського району Запорізької області, в судове засідання не з'явився, до суду надіслав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник третіх осіб ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_1, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_12 у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі, зокрема зазначив, що треті особи, яких він представляє не бажають, щоб договори оренди земельних ділянок, які вони уклали з ФГ «Франц» були зареєстровані у встановленому законом порядку, оскільки, від ФГ «Франц» вони не отримували взагалі орендної плати за земельні ділянки починаючи з 2009 року до кінця 2012 року. Проте до суду для розірвання договорів оренди треті особи не звертались. На підстави вищевикладеного просить відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Інші треті особи в судове засідання також не з'явились, про місце, час та дату судового засідання були повідомлені належним чином, що підтверджується поштовими повідомленнями, які міститься в матеріалах справи. Жодних письмових пояснень чи заперечень по суті спору не надіслали.

Суд, вислухавши пояснення представників позивача та третіх осіб, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, прийшов до наступного висновку.

У 2009 році між Фермерським господарством «Франц» та фізичними особами - власниками земельних ділянок (паїв) ОСОБА_1; ОСОБА_2; ОСОБА_3; ОСОБА_4; ОСОБА_5; ОСОБА_6; ОСОБА_7; ОСОБА_8; ОСОБА_9; ОСОБА_10; ОСОБА_11; ОСОБА_12; ОСОБА_13; ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25 укладені договори оренди земельних ділянок, розташованих на території Охримівської сільської ради Якимівського району Запорізької області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

19.10.2009 ФГ «Франц» передано 121 договір оренди до Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного Земельного Кадастру» та 18.02.2010 додатково передано 24 договори оренди земельних ділянок та 24 державних реєстраційних справ до Якимівського РВ «ДЗК» для проведення державної реєстрації.

Судом встановлено, що частина переданих договорів оренди земельних ділянок пройшла державну реєстрацію.

У відповідь на звернення ФГ «Франц», стосовно другої частини переданих договорів для проведення державної реєстрації, листом №12 від 25.01.2010 Якимівський РВ Запорізької регіональної філії «Центр ДЗК» повідомило, що договори оренди по ФГ «Франц» у кількості 47 (сорок сім) договорів оренди земельних ділянок (паїв), загальною площею 255,83 га ріллі, знаходяться у Якимівському РВ Запорізької регіональної філії «Центр ДЗК» в процесі перевірки.

14.02.2011 ФГ «Франц» звернулось із заявою (вих. №26 від 14.02.2011) до Голови Якимівської райдерж адміністрації Кутікова С.Н. з проханням про допомогу у вирішенні питання щодо поданих 19.10.2009 та 18.02.2010 договорів оренди земельних ділянок на державну реєстрацію, котрі більше року заходились на державній реєстрації у відповідачів.

11.03.2011 ФГ «Франц» звернулось із листом-заявою (вих. №31 від 11.03.2011) до Начальника відділу Держкомзему Якимівського району Чкан В.Д. з проханням прискорити державну реєстрацію договорів оренди земельних ділянок, поданих 19.10.2009 та 18.02.2010.

06.12.2011 ФГ «Франц» звернулось із заявою (вих. №63 від 06.12.2011) до Голови Якимівської райдержадміністрації Блоха А.В. та Начальника Якимівського РВВ ЗРС ДП «Центр ДЗК» Овсянікова М.С. з проханням про допомогу отримати частину договорів оренди земельних ділянок, які подані 19.10.2009 та 18.02.2010 та знаходилась у Якимівському районному відділі Запорізької регіональної філії ДП «Центр ДЗК».

17.01.2012 ФГ «Франц» звернулось із заявою (вих. №11 від 17.01.2012) до Заступника начальника Відділу Держкомзему у Якимівському районі Сузанського М.І. з проханням надати роз'яснення стосовно затримки реєстрації договорів оренди з пайщиками по ФГ «Франц», які знаходяться у Відділі Держкомзему у Якимівському районі, у кількості 43 шт. (на момент звернення).

Відповіді на вищевказані звернення ФГ «Франц» не отримало.

22.02.2012 ФГ «Франц» звернулось із заявою (№18 від 22.02.2012) до Заступника голови райдержадміністрації Казимиренко В.В., в якій зазначає, що ФГ «Франц» отримано частину договорів оренди земельних ділянок, поданих на державну реєстрацію до Якимівському РВВ ДП ДЗК, проте друга частина вже більше року знаходиться на державній реєстрації, та є такі договори, що зникли зовсім (із землевласниками ОСОБА_21 (2 договори), ОСОБА_22, ОСОБА_24), у зв'язку із реорганізацією та вирішенням питання кому реєструвати означені договори - Якимівському РВВ ДП ДЗК чи Відділу земельних ресурсів.

22.08.2012 Відділ Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області надав відповідь до Районної державної адміністрації, зазначивши, що у зв'язку з тим, що до Відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області не були подані заяви про проведення державної реєстрації від орендодавців та від ФГ «Франц» договори оренди земельних ділянок не проходили державну реєстрацію. Також у відповіді було зазначено, що до вищевказаної заяви мають додаватися копії документів, що свідчать про сплату послуг за проведення державної реєстрації, і що відповідні документи подані не були.

Також у своєму листі зазначив, що до Відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області надійшли заяви від власників земельних ділянок (паїв) з проханням не проводити державну реєстрацію договорів оренди земельних часток (паїв) з ФГ «Франц».

26.09.2012 ФГ «Франц» звернулось із листом (№ 68 від 26.09.2012) до виконуючого обов'язки заступника начальника Відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області ОСОБА_26 з проханням зареєструвати договори оренди земельних ділянок (паїв) з їх власниками та ФГ «Франц» із додатками: ксерокопією рахунку № 00233001415 від 01.08.2012 та ксерокопією платіжного доручення № 139 від 01.08.2012.

09.10.2012 Відділом Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області наданий Висновок про відмову у здійсненні державної реєстрації (вих. № 86/233-12), в якому відповідач посилається затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2011 №1021 «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі» та перераховує вимоги законодавства до комплекту документів, які надаються для проведення державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок. Відповідач пропонує ФГ «Франц» діяти відповідно до Порядку ведення Книги записів про державно реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, а саме направити до відділу Держкомзему у Якимівському районі особу, уповноважену діяти від імені позивача для подання документів у повному обсязі.

Враховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.6 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 р. № 161-ХIV, орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Згідно ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платіжне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та іншої діяльності.

Згідно пп. 2 п. 1. ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» № 1952-ІV від 01.07.2004 право оренди земельної ділянки підлягає обов'язковій державній реєстрації. За п. 5 ст. 3 вказаного Закону державна реєстрація прав є публічною, проводиться органом державної реєстрації прав, який зобов'язаний надати інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом. Державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в порядку черговості надходження заяв. Розділом ІІ вказаного Закону визначена система, компетенція та повноваження органів державної реєстрації прав.

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. Право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права. Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України.

Згідно змісту ст. 640 Цивільного кодексу України договір, який підлягає державній реєстрації, є укладеним з моменту його реєстрації.

Порядком ведення Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1021 від 09.09.2009 (який був чинний на момент виникнення правовідносин, далі - Порядок) встановлено, що державна реєстрація державного акта на право власності на земельну ділянку, державного акта на право постійного користування земельною ділянкою, договору оренди земельної ділянки із земель державної та комунальної власності здійснюється одночасно із державною реєстрацією земельної ділянки.

Державна реєстрація договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності здійснюється після державної реєстрації земельної ділянки. Державна реєстрація здійснюється шляхом внесення відповідних відомостей до Книги записів.

Відповідно до п.16-2 Порядку, для державної реєстрації договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності, договору суборенди земельної ділянки (її частини) власник чи набувач права або уповноважена ними особа подають до відповідного територіального органу Держземагентства заяву і такі документи:

1) копія документа, що посвідчує особу набувача права на земельну ділянку або її власника, а у разі подання заяви уповноваженою ними особою - також копія документа, що підтверджує його повноваження діяти від імені таких осіб;

2) документація із землеустрою, яка включає план земельної ділянки і містить відомості про координати поворотних точок меж частини земельної ділянки та обмінний файл - у разі державної реєстрації договору суборенди частини земельної ділянки;

3) договір оренди земельної ділянки із земель приватної власності, договір суборенди земельної ділянки (її частини) (кількість примірників договору повинна бути на один примірник більша, ніж кількість сторін договору);

4) копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів - для фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття номера та повідомили про це відповідному органу державної податкової служби, ідентифікаційного коду згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податкового номера - для юридичної особи;

5) документи про внесення плати за надання послуг із: здійснення державної реєстрації договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності, договору суборенди частини земельної ділянки; перевірки обмінного файла - у разі державної реєстрації договору суборенди частини земельної ділянки.

Під час подання заяви фізична особа пред'являє паспорт або інший документ, що посвідчує особу, а у разі подання заяви уповноваженою особою - також документ, що підтверджує її повноваження діяти від імені такої особи. Документ, що підтверджує повноваження діяти від імені іноземної особи повинен бути легалізований в установленому законодавством порядку.

Забороняється вимагати подання документів та відомостей, не передбачених цим пунктом.

Відповідно до п.16-3 Порядку, Територіальний орган Держземагентства відмовляє у державній реєстрації договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності, договору суборенди земельної ділянки (її частини), якщо:

1) документи подані не в повному обсязі;

2) подані документи не відповідають вимогам, установленим цим Порядком.

У разі відмови у державній реєстрації за результатами перевірки поданих документів територіальний орган Держземагентства протягом трьох робочих днів готує висновок про відмову в такій реєстрації та повертає подані документи сторонам або уповноваженим ними особам для доопрацювання за актом приймання-передачі.

Згідно з п. 16-4 Порядку, державна реєстрація договору оренди земельної ділянки, договору суборенди земельної ділянки (її частини) здійснюється протягом 14 календарних днів з дня подання документів.

Розглянувши комплекти документів, які були передані для здійснення державної реєстрації договорів оренди земельної ділянки та зареєстровані відповідачем, копія яких міститься в матеріалах справи, судом встановлено, що вони були сформовані відповідним до діючого законодавства чином, подані у повному обсязі та особою уповноваженою на здійснення таких дій стосовно реєстрації договорів оренди земельних ділянок.

Також, на момент подачі договорів для державної реєстрації позивачем була здійснена оплата за надання послуг із здійснення державної реєстрації договорів оренди земельної ділянки, про що свідчить платіжні доручення, розрахунки-фактури та розрахунки. Крім того, на момент звернення до В.о. заступника начальника Відділу Дежкомзему у Якимівському районі ОСОБА_26 листом №68 від 26.09.2012 з проханням в котрий раз зареєструвати договори оренди земельних ділянок (паїв) з їх власниками та ФГ «Франц» позивач повторно здійснив оплату за відповідні послуги, що підтверджується платіжним дорученням №139 від 02.08.2012.

Таким чином, суд приходить до висновку про те, що законодавством передбачений обов'язок відповідачів здійснити реєстрацію договору оренди, на підставі заяви про проведення державної реєстрації та доданих до неї документів в чотирнадцятиденний строк, або підготувати висновок про відмову в такій реєстрації та повернути документи заявникові або уповноваженій ним особі для опрацювання за актом приймання передачі протягом трьох робочих днів.

Крім того, Прокуратурою Якимівського району Запорізької області було проведено перевірку за зверненням ФГ «Франц» з приводу відмови в проведенні державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок, укладених між ФГ «Франц» та громадянами, які проживають на території Охримівської сільської ради, за результатами якої встановлено, що причиною відмови в проведенні реєстрації стали заяви, які надійшли від громадян з проханням не реєструвати договори оренди земельних ділянок з ФГ «Франц» та відсутність платіжного документу про сплату за проведення державної реєстрації договорів оренди. Перевіркою встановлено, що зазначені заяви надійшли від невстановленої особи, та без відповідної довіреності від громадян щодо представництва їх інтересів та вчинення від їх імені будь яких дій пов'язаних з реєстрацією договорів оренди земельних ділянок.

В матеріалах справи міститься постанова Якимівського районного суду Запорізької області по справі №30828/1387/2012 відповідно до якої, виконуючого обов'язки заступника начальника відділу Держкомзему у Якимівському районі ОСОБА_26 за надання недостовірної інформації притягнуто до адміністративної відповідальності.

Відповідно до ст. 525 Цивільного Кодексу України одностороння відмові від зобов'язання не допускається.

Згідно змісту ст. 651 Цивільного кодексу України договір може бути розірвано лише за згодою сторін або за рішенням суду.

Судом встановлено, що до заяв громадян - власників земельних ділянок не реєструвати договори оренди земельних ділянок не було додано жодних документів, які б свідчили про розірвання договорів оренди земельних ділянок за згодою сторін або рішенням суду. Тож на час подання не реєстрацію договорів оренди земельних ділянок, сторони за ними прийняли на себе в письмові формі певні зобов'язання, які мають виконуватися належним чином, як того вимагає приписи статті 526 ЦК України.

Таким чином, суд приходить до висновку, що вказані листи громадян - власників земельних ділянок не можуть свідчити про розірвання договорів оренди земельних ділянок. Крім того, суд звертає увагу на те, що на момент подачі договорів оренди земельних ділянок для державної реєстрації у 2009 та 2010 році вказаних заяв про не реєстрацію договорів оренди земельних ділянок не було, тому вказані заяви не можуть слугувати причиною для відмови в проведенні реєстрації.

Позивач прийняті на себе зобов'язання за договорами оренди земельних ділянок виконував належним чином, в тому числі щодо виконання податкових зобов'язань та розрахунків з орендадовцями, що є підтвердженням виконання зазначених договорів.

Судом встановлено, що ФГ «Франц» повністю розрахувалось з власниками земельних ділянок за 2009, 2010 та 2011 роки, більш того, судом досліджено відомості грошових та натуральних видач по оплаті праці за 2012 рік, відповідно до яких ФГ «Франц» розраховувалось з власниками земельних ділянок (паїв) пшеницею та ячменем.

Не здійснення державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок (паїв) відділом Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області, укладених між ФГ «Франц» та фізичними особами у 2009 році є порушенням прав та законних інтересів позивача як орендаря земельних ділянок за вищевказаними договорами, для ведення господарської діяльності, у зв'язку з чим, суд приходить до висновку, що порушене ще у 2009 та 2010 році право слід відновити та зобов'язати відділ Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області та Запорізької регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії підприємства Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів розглянути питання щодо реєстрації договорів оренди земельних ділянок розташованих на території Охримівської сільської ради Якиміського району Запорізької області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва укладені ФГ «Франц» та фізичними особами у 2009 році.

Щодо позовної вимоги стосовно зобов'язання відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області та Запорізької регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії підприємства Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів здійснити підготовчі дії та передати відповідні документи до Реєстраційної служби Якимівського районного управління юстиції Запорізької області для проведення державної реєстрації, суд зазначає, що на сьогоднішній день процедуру проведення державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок здійснює реєстратор Державної реєстраційної служби, тому суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в цій частині.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи правову оцінку рішенням відповідача суд виходить з приписів ч. 3 ст. 2 КАС України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.1, ч.3 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст.ст. 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Фермерського господарства «Франц» до Відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області; Запорізької регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії підприємства Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів, третя особа: реєстраційна служба Якимівського районного управління юстиції Запорізької області; Охримівська сільська рада Якимівського району Запорізької області; ОСОБА_1; ОСОБА_2; ОСОБА_3; ОСОБА_4; ОСОБА_5; ОСОБА_6; ОСОБА_7; ОСОБА_8; ОСОБА_9; ОСОБА_10; ОСОБА_11; ОСОБА_12; ОСОБА_13; ОСОБА_14 про визнання протиправним висновку та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати висновок про відмову у державній реєстрації договорів оренди земельних ділянок (паїв) відділу Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області у державній реєстрації договорів оренди земельних ділянок укладених між ФГ «Франц» та фізичними особами у 2009 році.

Зобов'язати відділ Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області та Запорізьку регіональну філію Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії підприємства Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів розглянути питання щодо реєстрації договорів оренди земельних ділянок розташованих на території Охримівської сільської ради Якиміського району Запорізької області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва укладені ФГ «Франц» та фізичними особами у 2009 році.

Зобов'язати відділ Держкомзему у Якимівському районі Запорізької області та Запорізьку регіональну філію Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів в особі Якимівського районного виробничого відділу Запорізької регіональної філії підприємства Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України із земельних ресурсів здійснити підготовчі дії та передати відповідні документи до Реєстраційної служби Якимівського районного управління юстиції Запорізької області для проведення державної реєстрації.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Фермерського господарства «Франц» (код ЄДРПОУ 23789562) 34 (тридцять чотири) грн. 41 коп. судового збору.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2013
Оприлюднено26.04.2013
Номер документу30884737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2599/13-а

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Постанова від 24.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Постанова від 11.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Постанова від 11.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні